5 partitions στον ίδιο δίσκο  Το θέμα επιλύθηκε

...εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις, διαχείριση partitions, boot-loader, κλπ

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή γράφουμε θέματα/ προβλήματα μόνο για το UBUNTU ή τα παράγωγά του.

5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό Stevez » 02 Αύγ 2009, 11:04

Καλημέρα σε όλους, αυτό είναι το πρώτο μου μήνυμα. :)

Αποφάσισα επιτέλους να κάνω το πρώτο βήμα και να δοκιμάσω το ubuntu σε ένα laptop το οποίο έχει ήδη εγκατεστημένα τα WinXP. Ο δίσκος του υπολογιστή (HP Pavillion dv6000) έχει ήδη δύο partition. Το ένα περιέχει την εγκατάσταση των Win (ntfs) και το δεύτερο (fat32) με ετικέτα HP_RECOVERY, το οποίο προφανώς χρησιμοποιείται για την αποκατάσταση του συστήματος.

Ξεκίνησα λοιπόν τη διαδικασία δημιουργίας νέων partition για την εγκατάσταση Ubuntu, κόβοντας 3 νέα κομμάτια, ένα για το root, ένα για /home και ένα τελευταίο για την εικονική μνήμη. Το θέμα που δημιουργείται τελικά, είναι ότι καταλήγω με 5 partition στο δίσκο τα οποία φυσικά δεν μπορούν να είναι όλα primary.

Το ερώτημά μου είναι, τι μου προτείνετε να κάνω σε αυτή την περίπτωση; Μπορώ να διαγράψω το HP_RECOVERY και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις ή τα μειονεκτήματα που μπορεί να προκύψουν μετά από μια τέτοια ενέργεια; Μπορώ να κάνω κάτι άλλο για να καταλήξω με 4 partition ώστε να λειτουργούν όλα ως primary χωρίς να αναγκαστώ να δημιουργήσω μόνο 2 partition για την εγκατάσταση του Ubuntu;
Γνώσεις => Linux: Χαμηλό | Προγραμματισμός: Όχι | Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό => Ubuntu 9.04 & WinXP σε HP Pavillion dv6000
Προδιαγραφές => T7200 | RAM 1GB | NVIDIA GeForce Go 7400 | Intel Pro Wireless 3945ABG | TFT 15.4"
Stevez
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2009, 22:44
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό ubuderix » 02 Αύγ 2009, 11:37

Καλημερα stevez καλως ηρθες στο forum.Θα σε βοηθησει πολυ εαν πας στην αρχικη σελιδα στην how to ανα κατηγορια και διαβασεις τους τροπους εγκαταστασης της διανομης ,διαχωρισμο partition κ.λ.π.Φτιαξε απο το προφιλ σου την υπογραφη σου για να μπορουν να σε βοηθουν πιο ευκολα.Παρε σαν δειγμα την δικη μου η' μπορεις να δεις και απο τις οδηγιες προς νεοεισερχομενους.Ολοι μας καθε μερα ανακαλυπτουμε - μαθαινουμε απο εδω για την διανομη.
1 Γνώσεις Linux: Προσπαθώ ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Μέτρια
2 Ubuntu 12.04 precise 3.7.0-030700-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.5.0-25-generic, Ubuntu 3.5.0-24-generic
3 Intel Pentium CPU G630 @ 2.70GHz ‖ RAM 3678 MiB ‖ ASRock H61M-S
4 Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller [8086:0102] {i915}
5 wlan0: 0846:4260 NetGear WG111v3 54 Mbps Wireless [realtek RTL8187B] ⋮ eth0: Atheros Inc. AR8152 v2.0 Fast Ethernet [1969:2062] (rev c1)
http://imagebin.ubuntu-gr.org/files/1372175733.png
Άβαταρ μέλους
ubuderix
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1668
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 12:07
Τοποθεσία: Πειραιάς
Launchpad: ubuderix
IRC: ubuderix
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 02 Αύγ 2009, 11:45

Γεια σου φιλε μου και απο εμενα και καλως μας ηρθες!! :thumbup:
Για την εγκατασταση και τα partision, οπως σου ειπε και ο ubuderix κοιτα εδω: /viewtopic.php?f=9&t=859
Και για την υπογραφη και οδηγιες γενικα κοιτα εδω : /viewtopic.php?f=2&t=279
Αν δεν βρεις λυση....ξαναρωτας!! :thumbup:
Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό Stevez » 02 Αύγ 2009, 12:12

Καλώς σας βρήκα… :)

Παιδιά δεν αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα στη διαδικασία της εγκατάστασης για να με βοηθήσει κάποιος οδηγός, τους οποίους βέβαια έχω ήδη διαβάσει (σχεδόν όλους). Το θέμα - δίλημμά μου είναι συγκεκριμένο: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να καταλήξω με 4 partition ώστε να είναι όλα primary;

1. Να διαγράψω το HP_RECOVERY αν φυσικά ενδείκνυται και αν είναι η υπ' αριθμόν ένα προτεινόμενη λύση;
2. Να κάνω την εγκατάσταση του Ubuntu σε δύο μόνο partition, χωρίς δηλαδή το /home; Μια λύση που δεν θα προτιμούσα.
3. Μπορώ να κάνω κάτι άλλο το οποίο δεν έχω σκεφτεί;
Γνώσεις => Linux: Χαμηλό | Προγραμματισμός: Όχι | Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό => Ubuntu 9.04 & WinXP σε HP Pavillion dv6000
Προδιαγραφές => T7200 | RAM 1GB | NVIDIA GeForce Go 7400 | Intel Pro Wireless 3945ABG | TFT 15.4"
Stevez
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2009, 22:44
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό ubuderix » 02 Αύγ 2009, 12:51

Ηγνωμη μου ειναι εφοσον θα ειναι 2 συστηματα (win-linux) καλο θα ηταν να μην πειραξεις το recovery win.Εγω στο λαπτοπ μου εχω /dev/sda1 ext4 σημειο προσαρτησης / ,/dev/sda2 extended, /dev/sda5/linuxswap.Βεβαια εχω καθαρη εγκατασταση οχι μεσα απο win και ειναι μονο ubuntu στον σκληρο.
1 Γνώσεις Linux: Προσπαθώ ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Μέτρια
2 Ubuntu 12.04 precise 3.7.0-030700-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.5.0-25-generic, Ubuntu 3.5.0-24-generic
3 Intel Pentium CPU G630 @ 2.70GHz ‖ RAM 3678 MiB ‖ ASRock H61M-S
4 Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller [8086:0102] {i915}
5 wlan0: 0846:4260 NetGear WG111v3 54 Mbps Wireless [realtek RTL8187B] ⋮ eth0: Atheros Inc. AR8152 v2.0 Fast Ethernet [1969:2062] (rev c1)
http://imagebin.ubuntu-gr.org/files/1372175733.png
Άβαταρ μέλους
ubuderix
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1668
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 12:07
Τοποθεσία: Πειραιάς
Launchpad: ubuderix
IRC: ubuderix
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 02 Αύγ 2009, 14:21

Εγω να ρωτησω κατι τωρα......τα τοσα partision ........ γιατι θελεις να τα κανεις?? :think:
Εγω π.χ. οταν εκεινες τις παλιες κακες στιγμες ειχα στο laptop και win και ubuntu.....
ειχα απλα 2 partision.....ενα για καθε λειτουργικο......γιατι δεν κανεις αυτο που ειναι και απλο,
και θελεις να τα μπερδεψεις τοσο?? :think:
Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό linuxman » 02 Αύγ 2009, 15:50

vagrale13 έγραψε:Εγω να ρωτησω κατι τωρα......τα τοσα partision ........ γιατι θελεις να τα κανεις?? :think:
Εγω π.χ. οταν εκεινες τις παλιες κακες στιγμες ειχα στο laptop και win και ubuntu.....
ειχα απλα 2 partision.....ενα για καθε λειτουργικο......γιατι δεν κανεις αυτο που ειναι και απλο,
και θελεις να τα μπερδεψεις τοσο?? :think:

Γιατί δεν είναι σωστό έτσι , αν κάτι δεν θα πάει καλά μετά θα πρέπει να πάρει το /home backup ενώ από τώρα θέλει να το κάνει που είναι και το σωστό .
1 .Εγώ πρωτινό να φτιάξεις το κενό που θα διαθέσεις για Λίνουξ όλο το κομμάτι σαν Δευτερεύον κατάτμηση και μετά μέσα να κάνεις τις ανάλογες κατατμήσεις .
2. Μπορείς να σβήσεις και το HP_RECOVERY εάν κάνεις backup ότι περιέχει μέσα , συνήθως μέσα έχει κάποια αρχικά πράγματα και μερικά drivers , με live cd μπορείς να δείς μέσα , εάν δεν βρεις κάτι σημαντικό σβηστό απλά .
Οδηγίες προς Νεοεισερχόμενους
1 Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Ικανοποιητικό ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Linux Mint 17.1 Rebecca 3.13.0-37-generic 64bit (el_GR.UTF-8, X-Cinnamon cinnamon)
3 Intel Core i5-2310M CPU @ 2.10GHz ‖ RAM 3866 MiB ‖ Dell Inc. 0D7C51 - Dell Inc. Dell System Vostro 3750
4 Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics [8086:0116] {i915}
5 wlan0: Intel Centrino Wireless-N 1030 [Rainbow Peak] [8086:008a] (rev 34) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 06)
http://www.greeklug.gr
Άβαταρ μέλους
linuxman
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 10378
Εγγραφή: 10 Μάιος 2008, 20:41
Τοποθεσία: Thessaloniki / Macedonia / Greece
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό Stevez » 02 Αύγ 2009, 16:05

vagrale13 έγραψε:Εγω να ρωτησω κατι τωρα......τα τοσα partision ........ γιατι θελεις να τα κανεις?? :think:

Γιατί από τα λίγα πράγματα που γνωρίζω σχετικά με το linux, είναι ότι η ύπαρξη του /home παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα σε βαθμό που η ύπαρξή του να θεωρείται "αναγκαία". Δεν εννοώ απολύτως απαραίτητη, αλλά σημαντική για ένα ολοκληρωμένο σύστημα.

Προσωπικά δεν θα με ενοχλούσε καθόλου αν ο δίσκος είχε ένα και μοναδικό partition. Δεδομένου όμως ότι τα windows χρησιμοποιούν ήδη 2 pimary partitios by default, ψάχνω να βρω μια λύση για να εγκαταστήσω και το ubuntu στον υπολογιστή. Η λύση του να τρέχει ο υπολογιστής μόνο Ubuntu δεν παίζει προς το παρόν, διότι είμαι επαγγελματίας και εργάζομαι στον υπολογιστή, οπότε δεν μπορεί η δουλειά μου να εξαρτάται σε πιθανά προβλήματα που πιθανών να προκύψουν λόγω της απειρίας μου στο ubuntu. Στόχος μου είναι να χρησιμοποιώ μελλοντικά μόνο αυτά, αλλά προς το παρόν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό. :)
Γνώσεις => Linux: Χαμηλό | Προγραμματισμός: Όχι | Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό => Ubuntu 9.04 & WinXP σε HP Pavillion dv6000
Προδιαγραφές => T7200 | RAM 1GB | NVIDIA GeForce Go 7400 | Intel Pro Wireless 3945ABG | TFT 15.4"
Stevez
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2009, 22:44
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό Stevez » 02 Αύγ 2009, 16:13

Linuxman, δεν πρόλαβα να δω την απάντησή σου. :)
linuxman έγραψε:2. Μπορείς να σβήσεις και το HP_RECOVERY εάν κάνεις backup ότι περιέχει μέσα , συνήθως μέσα έχει κάποια αρχικά πράγματα και μερικά drivers , με live cd μπορείς να δείς μέσα , εάν δεν βρεις κάτι σημαντικό σβηστό απλά .

Αν κάνω ένα backup σε ένα usb flash για παράδειγμα και στη συνέχεια διαγράψω το HP_RECOVERY ενσωματώνοντας τον άδειο χώρο του στο αρχικό partition, γνωρίζεις αν στη συνέχεια μπορώ να ζητήσω από τα windows να κάνουν αποκατάσταση συστήματος από το usb flash, εφόσον χρειαστεί;
Γνώσεις => Linux: Χαμηλό | Προγραμματισμός: Όχι | Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό => Ubuntu 9.04 & WinXP σε HP Pavillion dv6000
Προδιαγραφές => T7200 | RAM 1GB | NVIDIA GeForce Go 7400 | Intel Pro Wireless 3945ABG | TFT 15.4"
Stevez
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 29
Εγγραφή: 29 Ιούλ 2009, 22:44
Εκτύπωση

Re: 5 partitions στον ίδιο δίσκο

Δημοσίευσηαπό dimosfire » 02 Αύγ 2009, 16:20

Σε οτι αφορα το HP RECOVERY, επειδη το εχω κανει σε μηχανηματα φιλων, μπορεις να δημιουργησεις δυο dvd απο αυτο το τμημα του δισκου. Μεσα εκει υπαρχουν τα windows τα drivers και ολα τα απαιραιτητα προγραμματα που συνοδευουν τη συσκευη και τα προσφερει η εταιρεια. Το προγραμμα που χρησιμοποιεις για να κανεις τη δουλεια βρικεται στο: Εναρξη-ολα τα προγραμματα(δεν θυμαμαι ακριβως σε ποιο καταλογο μπαινεις) και ονομαζεται RECOVERY. Αναλυτικες οδηγιες βρισκονται στο manual της συσκευης, αλλα γινεται πολυ ευκολα, παιρνει βεβαια λιγο χρονο περιπου μιαμιση ωρα και ετσι δημιουργεις τα recovery disks. Κατοπιν δεν θα εχεις κανενα προβλημα να σβησεις αυτο το partition και να κανεις αυτο που λεει ο linuxman παραπανω. Αν εχεις απορια ξαναρωτας.
ubuntu 9.10 (AMD64),Innovator desktop, motherboard MSI K8N NEO4-F,cpu AMD ATHLON64 3500+ 2.20GHz,ram 1GHz, καρτα γραφ.GIGABYTE GEFORCE 6600 256MB,καρτα τηλεορ.κ radio FM PROLINK PIXELVIEW PLAYTV PRO/ΑΓΓΛΙΚΑ-ΚΑΛΑ/ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡ.-ΚΑΘΟΛΟΥ.
dimosfire
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 141
Εγγραφή: 02 Φεβ 2009, 11:07
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Εκτύπωση

Επόμενο

Επιστροφή στο Λειτουργικό Σύστημα