Γιατί Mac και όχι Linux?

...συζητήσεις περί τεχνολογίας για hardware, software, υπηρεσίες, κλπ (για ubuntu ... στο Γενικά)

Συντονιστές: Geochr, ubuderix

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό KiRiLoS » 07 Μαρ 2010, 17:26

έγραψε:Το ίδιο πράγμα είναι opensource εφαρμογές και opensource λειτουργικό καθώς και το λειτουργικό ένα σύνολο εφαρμογών είναι στην ουσία. Αν είσαι λάτρης του ελεύθερου λογισμικού, έχει σημασία αυτό που χρησιμοποιείς να είναι ελέυθερο από την κορυφή ως τα νύχια και όχι μόνο το επιφανειακό επίπεδο.Εάν, τελικά, καταλήξεις να χρησιμοποιείς ένα κλειστό λειτουργικό με ελεύθερες εφαρμογές, τότε έχεις ελαχιστοποιήσει τις ανάγκες σου να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το κλειστό λειτουργικό.

Για πολλούς το θέμα δεν είναι η ψηφιακή ελευθερία, αλλά να κάνουν την δουλεία τους εύκολα...Εφόσον το λειτουργικό σύστημα σε αφήνει να το κανείς αυτό τότε μπορείς να ασχοληθείς με τις εφαρμογές.Εάν πληρώνοντας παίρνεις κάποια εφαρμογή που σου κάνει την ζωή πιο εύκολη, γιατί να μην την πάρεις;Εάν σε καλύπτει μια δωρεάν εφαρμογή τότε προτιμάς αυτή...Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό ελαχιστοποιεί τις ανάγκες σου να χρησιμοποιείς κλειστό λογισμικό!
έγραψε:Δεν έχει σημασία αν το κάνουν ελάχιστοι. Το θέμα είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα, οπότε αυτός που θα το κάνει μπορεί να μοιραστεί τη δουλειά του με τους άλλους, οπότε και οι απλοί χρήστες θα αλλάξουν τα βασικά στοιχεία του συστήματος χωρίς να το καταλάβουν. Για παράδειγμα, βλέπω εγώ ότι ο kernel του Lucid Lynx έχει κάποιες επιλογές που τον κάνουν να στερείται επιδόσεων; Αυτόματα πάω και τις αλλάζω (το κάνω συχνά) και μετά ανεβάζω τον καινούριο kernel στο repo μου και επωφελούνται όλοι που με δύο κλικ έχουν αλλάξει την καρδιά του λειτουργικού τους.

Δεν είπε κανείς ότι δεν είναι καλό αυτό που γίνεται με το OpenSource αλλά τις περισσότερες φορές ειδικά όταν μιλάμε για τις βάσεις του λειτουργικού συστήματος, είναι αδιάφορες στους περισσότερους χρήστες...ΠΡΟΦΑΝΩΣ για εσένα είναι κάτι σημαντικό, ΑΡΑ το λειτουργικό αυτό ΔΕΝ απευθύνεται σε εσένα...Για έναν αδιάφορο και άπειρο χρήστη ίσως είναι και καλύτερα που δεν γίνεται να τα πειράξει αυτά...Για αρχή δεν ξέρει και δεν θέλει να μάθει τι είναι...
έγραψε:Πως φαίνεται με μια γραμμή η διαφορά φιλοσοφίας, όταν στο ελεύθερο λογισμικό οι ίδιοι οι χρήστες είναι ταυτόχρονα και οι δημιουργοί.

Ναι, έχουν τελείως διαφορετική φιλοσοφία.Το θέμα είναι πως το target group αυτού του ΛΣ δεν ενδιαφέρεται για την φιλοσοφία του Λογισμικού.
έγραψε:Kαι όμως, η τεχνολογία είναι αντικειμενική εν αντιθέσι με τη χρήση που είναι υποκειμενική. Πιο ανεπτυγμένο δεν μπορώ να πω με τπτ το osx καθώς απευθύνεται σε υπερβολικά συγκεκριμένες πλατφόρμες και προορίζεται για συγκεκριμένες χρήσεις. Μέχρι και στα ίδια πράγματα, υστερεί σε επιδόσεις έναντι του Linux.

Εδώ διαφωνώ,μια τεχνολογία είναι αυτή που είναι και συγκρίνετε με μια άλλη με βάση αυτά που μπορεί να προσφέρει,εάν έσυ τα γουστάρεις αυτά ή όχι είναι άλλο θέμα...Όσο και εάν δεν μου αρέσουν οι Ferrari, πάντα θα είναι πιο γρήγορες απο τα Lada,Είναι γεγονός και όχι άποψη ή γνώμη...
Μιλώντας τόσο γενικά, ναι, το Os X ίσως υστερεί σε επιδόσεις έναντι του Linux.Αυτό γιατί υπάρχουν άπειρες διανομές και γραφικά περιβάλλοντα και άλλα πολλά που μπορούν να δώσουν προβάδισμα στο linux...Εάν πάρουμε όμως μερικές από τις διανομές που απευθύνονται στο ίδιο usergroup με το OS X(ubuntu,Mint,Suse κ.α) η διαφορά είναι απειροελάχιστη ή ίση...
έγραψε:Κάθε χρήστης έχει διαφορετικές ανάγκες, οπότε το να λέμε ότι αυτό είναι το καλύτερο για όλους είναι επικίνδυνα γενικευμένο. Το Gnome είναι το πιο εύχρηστο γραφικό περιβάλλον, καθώς είναι απλό και μπορεί να παραμετροποιηθεί ώστε να ταιριάζει σε κάθε χρήστη. Το osx είναι αυτό που είναι, αν με βολεύει έχει καλώς, αν όχι πρέπει να το συνηθίσω. Αλλά το να πω ότι είναι ό,τι πιο εύχρηστο υπάρχει είναι παρανοϊκό καθώς άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας. Το Gnome, αντίθετα έχει όποια μάτια θες (και το KDE φυσικά).

Κάθε χρήστης όμως δεν έχει τις γνώσεις, την όρεξη αλλά και τον χρόνο εάν θες, να κάτσει να παραμετροποιήσει το Gnome και το κάθε Gnome...Και το Os X δίνει πάρα πολλές επιλογές στον χρήστη,όχι όσες το Gnome φυσικά...
Για την ευχρηστία του λογισμικού τώρα, δεν μπορώ να στο αποδείξω καθώς θα πρέπει να αναφέρω μια μια τις διαφορές του ubuntu με το OS x, αλλά είναι κάτι το πασίγνωστο!Με ένα search στο google θα δεις πόσοι χρήστες υποστηρίζουν πως το OS X είναι το ευκολότερο...Ίσως να μην είναι και το πιο σωστό επιχείρημα αλλά δυστυχώς δεν έχω την όρεξη να σου εξηγήσω μία προς μία τις λειτουργίες που κάνει ευκολότερα το Os X απο το ubuntu ή και τα windows...
έγραψε:Συμφωνώ, αλλά αυτά τα γεγονότα δεν βλέπω.

Ποία γεγονότα δεν βλέπεις;Ότι από θέμα επιδόσεων αλλά και σωστής λειτουργίας είναι τρομερό πράγμα που η ίδια εταιρία φτιάχνει λογισμικό και υλικό;Πώς οι κατασκευές της Apple έχουν ποιοτικά υλικά;Πως το OS X είναι πολύ σταθερό,Ασφαλές και γρήγορο;
έγραψε:Εγώ πάλι βρήκα τον μπελά μου όταν στην καινούρια μου δουλειά έπρεπε να διορθώσω κάτι προβλήματα που είχε ένας υπολογιστής με mac. Σε σημείο που εκνευρίστηκα καθώς έψαχνα μισή ώρα για αυτά που θεωρούσα αυτονόητα. Αντίθετα χωρίς να έχω χρησιμοποιήσει ΠΟΤΕ windows7 ή vista, οι διορθώσεις γίνονταν μπαμ μπαμ. Μπορεί απλά να μην κατάλαβα τη φιλοσοφία με την οποία λειτουργούσε το mac. Αλλά ευχρηστία και απλότητα σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να καταλάβεις και πολλά πολλά, έτσι δεν είναι; Ευτυχώς μετατέθηκα και εδώ δεν έχει καθόλου mac να μου κάνουν τη ζωή μου δύσκολη :D

Ε αυτό προφανώς έγινε γιατί σκέφτηκες με την λογική του Linux και όχι του OS X...Συμβαίνει σε αυτούς που έχουν συνηθίσει στα δύσκολα και που δεν ξέρουν καθόλου ένα λειτουργικό σύστημα...Το ίδιο πάθαινα και εγω στο Gnome...
[youtube]www.youtube.com/watch?v=wnUSMU63sgs[/youtube]
Επίπεδο Γνώσεων: Linux: Ελάχιστο / Προγραμματισμός: Όχι / Αγγλικά: Καλά
ubuntu 10.04 x32
IntelCore2Duo 6300 (1.86GHZ,4MB) / 2X1024MB / NVIDIA GeForce 8400 GS (256MB) / HD Audio Controller / 15" Samsung SyncMaster 152v
KiRiLoS
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 179
Εγγραφή: 28 Αύγ 2008, 16:35
IRC: kirilos
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό Apopas » 07 Μαρ 2010, 20:03

KiRiLoS έγραψε:Για πολλούς το θέμα δεν είναι η ψηφιακή ελευθερία, αλλά να κάνουν την δουλεία τους εύκολα...Εφόσον το λειτουργικό σύστημα σε αφήνει να το κανείς αυτό τότε μπορείς να ασχοληθείς με τις εφαρμογές.Εάν πληρώνοντας παίρνεις κάποια εφαρμογή που σου κάνει την ζωή πιο εύκολη, γιατί να μην την πάρεις;Εάν σε καλύπτει μια δωρεάν εφαρμογή τότε προτιμάς αυτή...Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί αυτό ελαχιστοποιεί τις ανάγκες σου να χρησιμοποιείς κλειστό λογισμικό!

Τη δουλειά σου την κάνεις χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο τις εφαρμογές και όχι το λειτουργικό. Οπότε εάν φτάσεις, τελικά, να χρησιμοποιείς ελεύθερου λογισμικού εφαρμογέςκαι να κάνεις τη δουλειά σου με αυτές, τότε ποιος ο λόγος να παραμείνεις στο κλειστό λειτουργικό. Πρακτικά μιλώντας, δεν υπάρχει λόγος.

έγραψε:Δεν είπε κανείς ότι δεν είναι καλό αυτό που γίνεται με το OpenSource αλλά τις περισσότερες φορές ειδικά όταν μιλάμε για τις βάσεις του λειτουργικού συστήματος, είναι αδιάφορες στους περισσότερους χρήστες...ΠΡΟΦΑΝΩΣ για εσένα είναι κάτι σημαντικό, ΑΡΑ το λειτουργικό αυτό ΔΕΝ απευθύνεται σε εσένα...Για έναν αδιάφορο και άπειρο χρήστη ίσως είναι και καλύτερα που δεν γίνεται να τα πειράξει αυτά...Για αρχή δεν ξέρει και δεν θέλει να μάθει τι είναι...

Συμφωνώ. Ο απλός χρήστης απλά θα δει στο repo μου ότι κάνοντας κλικ εδώ θα αυξήσει το encoding πχ κατά 20%. Οπότε χωρίς να τον ενδιαφέρει γιατί γίνεται αυτό, το κάνει. Στην τελική λοιπόν, βγαίνει κερδισμένος χωρίς να χρειάζεται να μάθει γιατί και πως. Αυτό δεν μπορεί να το προσφέρει κανένα κλειστό σύστημα.

έγραψε:Ναι, έχουν τελείως διαφορετική φιλοσοφία.Το θέμα είναι πως το target group αυτού του ΛΣ δεν ενδιαφέρεται για την φιλοσοφία του Λογισμικού.

Δεν έχουν και φιλοσοφία για να ενδιαφερθούν άλλωστε. Το θέμα είναι ότι ζούμε σε μια εποχή που καλό είναι να αρχίσουμε να συνειδητοποιούμε μερικά πράγματα και να ενδιαφερόμαστε περισσότερο για το λογισμικό και τους υπολογιστές καθώς ολοένα και μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας γίνεται ψηφιακό. Ας μην το παίρνουμε τόσο χαλαρά ότι δεν με ενδιαφέρει καθόλου αυτό και το γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια.

έγραψε:Εδώ διαφωνώ,μια τεχνολογία είναι αυτή που είναι και συγκρίνετε με μια άλλη με βάση αυτά που μπορεί να προσφέρει,εάν έσυ τα γουστάρεις αυτά ή όχι είναι άλλο θέμα...Όσο και εάν δεν μου αρέσουν οι Ferrari, πάντα θα είναι πιο γρήγορες απο τα Lada,Είναι γεγονός και όχι άποψη ή γνώμη...
Μιλώντας τόσο γενικά, ναι, το Os X ίσως υστερεί σε επιδόσεις έναντι του Linux.Αυτό γιατί υπάρχουν άπειρες διανομές και γραφικά περιβάλλοντα και άλλα πολλά που μπορούν να δώσουν προβάδισμα στο linux...Εάν πάρουμε όμως μερικές από τις διανομές που απευθύνονται στο ίδιο usergroup με το OS X(ubuntu,Mint,Suse κ.α) η διαφορά είναι απειροελάχιστη ή ίση...

Αυτό το λες βασιζόμενος σε κάποιες μετρήσεις που έχεις κάνει προσωπικά; Γιατί από όσο έχω δει εγώ οι διαφορές φτάνουν και τις τάξεις του 25% υπέρ του Linux και όλα αυτά σε hardware κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του osx. Καλά αν μιλήσουμε και για πλήρως παραμετροποιήσιμες διανομές όπως το Gentoo που μπορείς να το κάνεις ένα με οποιοδήποτε hardware, τότε οι διαφορές χρησιμοποιώντας Linux έναντι osx είναι σαν να χρησιμοποιείς διαφορετικό hardware.

έγραψε:Κάθε χρήστης όμως δεν έχει τις γνώσεις, την όρεξη αλλά και τον χρόνο εάν θες, να κάτσει να παραμετροποιήσει το Gnome και το κάθε Gnome...Και το Os X δίνει πάρα πολλές επιλογές στον χρήστη,όχι όσες το Gnome φυσικά...
Για την ευχρηστία του λογισμικού τώρα, δεν μπορώ να στο αποδείξω καθώς θα πρέπει να αναφέρω μια μια τις διαφορές του ubuntu με το OS x, αλλά είναι κάτι το πασίγνωστο!Με ένα search στο google θα δεις πόσοι χρήστες υποστηρίζουν πως το OS X είναι το ευκολότερο...Ίσως να μην είναι και το πιο σωστό επιχείρημα αλλά δυστυχώς δεν έχω την όρεξη να σου εξηγήσω μία προς μία τις λειτουργίες που κάνει ευκολότερα το Os X απο το ubuntu ή και τα windows...

Οι αναφορές του Google ποσώς με ενδιαφέρουν. Το αντικειμενικά γεγονότα είναι δύο. Για να δημιουργηθεί το Gnome, στηρίζεται στο λεγόμενο HIG (studies of human-computer interaction) όπου με βάση μελέτες που γίνονται σε παππούδες, γιαγιάδες και απλούς ανθρώπους καταλήγουμε σε ένα desktop εύκολα κατανοητό από όλους. Αυτό, σε συνδυασμό με την παραμετροποίηση (η οποία δεν χρειάζεται να γίνει από τον κάθε χρήστη ξεχωριστά, αλλά από την εκάστοτε διανομή), φτιάχνει ένα περιβάλλον όσο το δυνατόν πιο απλό και εύληπτο. Είναι κανόνας, λοιπόν, ευκολία=δυνατότητα να το φέρεις στα μέτρα του target group που απευθύνεσαι. Η Apple και η κάθε apple δεν μπορεί να κάνει κάτι τέτοιο, οπότε καταλήγει σε μια μορφή που είναι αποδεκτή από όλους. Αποδεκτό και καλύτερο όμως, είναι δύο διαφορετικά πράγματα.

έγραψε:Ποία γεγονότα δεν βλέπεις;Ότι από θέμα επιδόσεων αλλά και σωστής λειτουργίας είναι τρομερό πράγμα που η ίδια εταιρία φτιάχνει λογισμικό και υλικό;Πώς οι κατασκευές της Apple έχουν ποιοτικά υλικά;Πως το OS X είναι πολύ σταθερό,Ασφαλές και γρήγορο;

Ένα, ένα
επιδόσεις: το osx υστερεί σε επιδόσεις έναντι του Linux όχι μόνο στον τομέα τον δικτυακών εφαρμογών αλλά και των εφαρμογών πολυμέσων (κωδικοποίηση, opengl perfomance κλπ). Άρα δεν βλέπω γεγονός στον τομέα αυτόν.
Σωστής λειτουργίας επειδή η εταιρεία φτιάχνει λογισμικό και υλικό: Λάθος, η Apple λειτουργεί όπως η Dell και η Sun. Παίρνει υλικά από την Intel, nvidia κλπ και απλά τα συναρμολογεί. Δεν τα φτιάχνει η ίδια. Οπότε, όπως το osx είναι φτιαγμένο για το μηχάνημα της apple, έτσι και το Solaris για το αντίστοιχο της Sun και το Ubuntu για το αντίστοιχο της Dell.
Οπότε, ούτε σε αυτόν τον τομέα βλέπω γεγονός.
Ποιοτικά υλικά: Συμφωνώ αλλά δεν είναι η μόνη εταιρεία. Και ένα branded σύστημα της Dell ποιοτικότατο είναι και αθάνατο, αλλά αν σε κάποιον αρέσει το hardware της Apple, πάω πάσο. Το καλό είναι πάντα ότι μπορείς να έχεις μια διανομή Linux κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του εκάστοτε hardware. Οπότε, πάλι δεν έχουμε ένα γεγονός που η Apple έχει την πρωτοκαθεδρία.
Πολύ σταθερό: Δεν ξέρω, καθώς δεν το έχω δει να λειτουργεί κάτω από σοβαρό load και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και πάλι από πότε η σταθερότητα είναι ατού μόνο του osx ώστε να το θεωρούμε γεγονός και επιχείρημα;
Ασφαλές: Για desktop ασφαλές θεωρείται λόγω unix, αλλά δεν χρησιμοποιείται σε υψηλής απαίτησης workstations ώστε να το κρίνουμε. Αλλά και πάλι επιχειρηματολογείς υπέρ του osx με χαρακτηριστικά τα οποία έχει και το Linux και αποδεδειγμένα μάλιστα. Είναι σαν να λέμε δλδ ότι τρέχω osx αντί Linux, επειδή μπορείς να εγκαταστήσεις και ελεύθερες εφαρμογές.
Γρήγορο: Συγγνώμη αλλά γρήγορο δεν είναι. Παρότι το γρήγορο είναι μια λέξη που μπορεί να λέγεται εύκολα, δεν σημαίνει ότι πιάνει και όποιο λόγο για τον οποίο την χρησιμοποιούμε. Γρήγορο το osx δεν είναι, ούτε σε filesystem, ούτε σε opengl, ούτε σε δικτυακές εφαρμογές (σε σχέση με το Linux πάντα).

έγραψε:Ε αυτό προφανώς έγινε γιατί σκέφτηκες με την λογική του Linux και όχι του OS X...Συμβαίνει σε αυτούς που έχουν συνηθίσει στα δύσκολα και που δεν ξέρουν καθόλου ένα λειτουργικό σύστημα...Το ίδιο πάθαινα και εγω στο Gnome...

Εφόσον είναι θέμα συνήθειας λοιπόν, τότε πως λέμε ότι το τάδε είναι πιο εύκολο από το δείνα;
Αν και όπως σου είπα πριν στον κάθε άνθρωπο ταιριάζει και διαφορετικό κοστούμι και δυστυχώς στο osx έχεις μόνο ένα. Αρμάνι ίσως, αλλά μόνο ένα.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Apopas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1912
Εγγραφή: 26 Οκτ 2009, 00:52
Τοποθεσία: Σούνιο
IRC: Apopas
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό KiRiLoS » 07 Μαρ 2010, 20:24

Παίρνεις στραβά αυτά που λέω...
Δεν προσπαθώ να αποδείξω ότι το OS X είναι καλύτερο από το Linux ή το ubuntu, απλά λέω ότι έχει και αυτό λόγο ύπαρξης!
Δεν είπα πώς η Apple φτιάχνει μόνη της το υλικό που έχουν τα Mac μέσα,αυτή φυσικά τα διαλέγει...Το θέμα είναι ότι φτιάχνει το software με βάση αυτό το υλικό!
Από επιδώσεις τώρα δεν είναι τόση τραγική η διαφορά όσο την κάνεις να φαίνεται...Έχω μπροστά μου αυτή την στιγμή ένα από τα πιο γνωστά Ελληνικά περιοδικά τεχνολογίας το οποίο κάνει σύγκριση σε OS X Win & Ubuntu. Βάζει πολλά διαφορετικά test και η διαφορές είναι πολύ μικρές μεταξύ Linux και OS X...
HIC λεγέται και απο ότι είχα διαβάσει το GUI του OS X και αυτό πάει με βάση των στατιστικών του HIC.
Για το αν ενδιαφέρονται οι χρήστες να μάθουν παραπάνω είναι δικό τους θέμα.Δεν μπορώ να κάνω εγώ κάτι για αυτό,εγώ προσωπικά χαλάω άπειρες ώρες μαθαίνοντας...
Επίσης υπάρχουν Open Source εφαρμογές που δεν βγαίνουν καν σε Linux ή Windows οπός υπάρχουν και άλλες που δεν βγαίνουν για OS X.Επίσης πάντα μα πάντα από ένα λειτουργικό σύστημα χρησιμοποιείς και τις εφαρμογές που έρχονται μαζί, έστω 1-2.
Το OS X φέρνει μαζί του μια καταπληκτική σουίτα εφαρμογών, το iLife.Αυτό και μόνο είναι ένας λόγος για μερικούς να το χρησιμοποιούν...
Επίπεδο Γνώσεων: Linux: Ελάχιστο / Προγραμματισμός: Όχι / Αγγλικά: Καλά
ubuntu 10.04 x32
IntelCore2Duo 6300 (1.86GHZ,4MB) / 2X1024MB / NVIDIA GeForce 8400 GS (256MB) / HD Audio Controller / 15" Samsung SyncMaster 152v
KiRiLoS
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 179
Εγγραφή: 28 Αύγ 2008, 16:35
IRC: kirilos
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό Apopas » 07 Μαρ 2010, 21:17

KiRiLoS έγραψε:Παίρνεις στραβά αυτά που λέω...
Δεν προσπαθώ να αποδείξω ότι το OS X είναι καλύτερο από το Linux ή το ubuntu, απλά λέω ότι έχει και αυτό λόγο ύπαρξης!

Ο κάθε επαγγελματίας ξέρει αυτό που χρειάζεται, αλλιώς δεν είναι σωστός επαγγελματίας. Εγώ βγάζω το ψωμί μου χρησιμοποιώντας Linux κατά κύριο λόγο, οπότε όσο και να προσπαθεί να με πείσει κάποιος ότι το osx ή τα windows είναι καλύτερα, δεν πρόκειται να με πείσει καθώς ξέρω τι χρειάζομαι. Ομοίως, όταν πάω εγώ και τσιγκλάω έναν γραφίστα να βάλει Ubuntu, θα είμαι ηλίθιος. Το θέμα μας όμως δεν είναι οι επαγγελματίες καθώς οι διαφορές λαμβάνουν χώρα κυρίως μέσω απλών χρηστών και εκεί συγγνώμη αλλά το osx δεν έχει λόγο ύπαρξης καθώς οι απλοί χρήστες κάνουν μια χαρά τη δουλειά τους μέσω windows ή αν γουστάρουν και δεν παίζουν παιχνίδια μέσω Linux.

έγραψε:Δεν είπα πώς η Apple φτιάχνει μόνη της το υλικό που έχουν τα Mac μέσα,αυτή φυσικά τα διαλέγει...Το θέμα είναι ότι φτιάχνει το software με βάση αυτό το υλικό!

Όπως και η Sun και η HP και η Dell. Επίσης, δώσε μου εμένα ένα macbook και σε δυο μέρες θα σου έχω ένα Gentoo Linux πάνω πλήρως βελτιστοποιημένο για το συγκεκριμένο hardware (ποιο βελτιστοποιημένο και από osx), οπότε δεν έχει η Apple να μου αντιτείνει κάτι.

έγραψε:Από επιδώσεις τώρα δεν είναι τόση τραγική η διαφορά όσο την κάνεις να φαίνεται...Έχω μπροστά μου αυτή την στιγμή ένα από τα πιο γνωστά Ελληνικά περιοδικά τεχνολογίας το οποίο κάνει σύγκριση σε OS X Win & Ubuntu. Βάζει πολλά διαφορετικά test και η διαφορές είναι πολύ μικρές μεταξύ Linux και OS X...

To Ubuntu δεν είναι η πιο γρήγορη διανομή που υπάρχει και επίσης, δεν είναι βελτιστοποιημένη για hardware της Apple εν εντιθέσι με το osx. Παρόλα αυτά όμως, παραμένει γρηγορότερο από το osx και μάλιστα σε εφαρμογές πολυμέσων, που υποτίθεται ότι είναι ο τομέας του osx. Ρίξε μια ματιά εδώ και θα δεις τι εννοώ. Δυστυχώς, δεν βρίσκω το link σύγκρισης osx με Gentoo Linux, παραμετροποιημένο για το συγκεκριμένο hardware. Είχα σκάσει στα γέλια όταν το πρωτοείδα...

έγραψε:HIC λεγέται και απο ότι είχα διαβάσει το GUI του OS X και αυτό πάει με βάση των στατιστικών του HIC.
Για το αν ενδιαφέρονται οι χρήστες να μάθουν παραπάνω είναι δικό τους θέμα.Δεν μπορώ να κάνω εγώ κάτι για αυτό,εγώ προσωπικά χαλάω άπειρες ώρες μαθαίνοντας...

HIG όχι HIC. Άλλο το μεν, άλλο το δε.

έγραψε:Επίσης υπάρχουν Open Source εφαρμογές που δεν βγαίνουν καν σε Linux ή Windows οπός υπάρχουν και άλλες που δεν βγαίνουν για OS X.Επίσης πάντα μα πάντα από ένα λειτουργικό σύστημα χρησιμοποιείς και τις εφαρμογές που έρχονται μαζί, έστω 1-2.
Το OS X φέρνει μαζί του μια καταπληκτική σουίτα εφαρμογών, το iLife.Αυτό και μόνο είναι ένας λόγος για μερικούς να το χρησιμοποιούν...

Το OSX σε εμπορικές διανομές υστερεί από τα windows και σε ελεύθερες από το Linux γι' αυτό και γίνεται προσπάθεια μεταφοράς τους σε osx, αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Σαν το iLife πάντως, οι απλοί χρήστες μπορούν να βρουν δεκάδες άλλες ελεύθερες στο Linux.
Έχω έναν κολλητό όπως ανέφερα και πριν που χρησιμοποιεί osx. 3D animator στο επάγελμα. Ε όλη την ώρα με ρωτούσε για εφαρμογές Linux που έχουν μεταφερθεί σε osx καθώς έψαχνε απεγνωσμένα για έναν messenger που να υποστηρίζει κάμερα και του πρότεινα το amsn, μετά ήθελε ένα πρόγραμμα για vector graphics που το χρειαζόταν για μια δουλειά που είχε πάρει και να είναι τσάμπα φυσικά και του είπα για το inkscape που τον ενθουσίασε. Αυτό γινόταν όλη την ώρα και ακόμη ψάχνει έναν player σαν τον winamp. Οπότε, είχε φτάσει στο σημείο να χρησιμοποιεί Photoshop και όλα τα υπόλοιπα προγράμματα να είναι ανοιχτού κώδικα αλλά το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν αναγκάστηκε να αγοράσει PC με windows7 για να τρέχει 3DS MAX :lol: Οπότε, είχε τελικά windows για τη δουλειά του και ένα μηχάνημα με osx όπου έτρεχε σχεδόν μόνο ελεύθερου κώδικα εφαρμογές. Ακόμα, βέβαια, να μου δώσει να καταλάβω γιατί δεν πετάει το osx και να τρέχει τις αντίστοιχες εφαρμογές στα windows που τα έχει ήδη και δουλεύει εκεί το βασικό του πρόγραμμα ή να βάλει Linux στο apple και να τρέχει τις ελεύθερες εφαρμογές που πάντα βρίσκονται σε νεώτερη έκδοση στο Linux και τρέχουν και καλύτερα.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Apopas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1912
Εγγραφή: 26 Οκτ 2009, 00:52
Τοποθεσία: Σούνιο
IRC: Apopas
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό ubuntunoid » 07 Μαρ 2010, 21:43

Apopas έγραψε:αναγκάστηκε να αγοράσει PC με windows7 για να τρέχει 3DS MAX

Γιατί δεν βάζει blender;;; ή έστω maya που τρέχει και σε mac και σε linux παρά αγόρασε pc με παράθυρα. Από απλή περιέργεια ρωτάω.
Στό θέμα μας τώρα (έτσι όπως ξεκίνησε και όχι όπως εξελίχθηκε) απ' όσο ξέρω οι εταιρίες που δραστηριοποιoυνται στο linux έχουν και λίστες με certified hardware και πουλάνε και έτοιμους υπολογιστές σε ορισμένες περιπτώσεις.
Επίπεδο Linux: Κάτι ψιλά Προγραμματισμός: Όχι Αγγλικά: Μέτρια
AMD Phenom IIx4 945 3,0 GHz | Nvidia 9500 GT | 4 GB DDR3 RAM | SM2333HD 1920x1080
Debian 7 64bit | Ubuntu 11.10 32bit
Άβαταρ μέλους
ubuntunoid
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 540
Εγγραφή: 20 Νοέμ 2009, 00:33
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό Apopas » 07 Μαρ 2010, 21:46

ubuntunoid έγραψε:Γιατί δεν βάζει blender;;; ή έστω maya που τρέχει και σε mac και σε linux παρά αγόρασε pc με παράθυρα. Από απλή περιέργεια ρωτάω.

Αναγκάζεται να τρέχει 3DS Max επειδή αυτό χρησιμοποιεί η εταιρεία με την οποία συνεργάζεται.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Apopas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1912
Εγγραφή: 26 Οκτ 2009, 00:52
Τοποθεσία: Σούνιο
IRC: Apopas
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό monkgr » 09 Μαρ 2010, 12:22

Ἀσχολοῦμαι μὲ ὑπολογιστὲς ἐπαγγελματικὰ ἀπὸ τὸ 1985, ὅταν ἄρχισα νὰ ἐργάζομαι ὡς ἐσωτερικὸς συντάκτης στὸ CΓΟ καὶ στὸ Pixel. Ἤδη ἀπὸ τὸ 1987 ἄρχισα νὰ ἀσχολοῦμαι μὲ τὸ desktop publishing - Ready, Set, Go! ἀρχικὰ καὶ στὴ συνέχεια Quark Xpress σὲ μηχανήματα 680χχ (Macintosh Plus, Classic, Color Classic καὶ δὲν θυμᾶμαι πιὰ τὶ ἄλλα μοντέλα) - καὶ θυμᾶμαι τὰ άντίστοιχα flames ἀνάμεσα σὲ DOSάδες καὶ Macάδες. Περιττὸ νὰ πῶ σὲ ποιὰ μεριά βρισκόμουν ;) Κάποια στιγμὴ ἀναγκάστηκα νὰ πάρω PC μὲ τὰ τότε "ἐπαναστατικά" (!!!) Windows 95 (ἀκόμα θυμᾶμαι τὰ γέλια ποὺ ἔκανα μὲ τὶς φάτσες τῶν DOSάδων ποὺ εἶχαν μαγευτεῖ ἀπὸ τὶς γραφικὲς δυνατότητες τοῦ λειτουργικοῦ, ποὺ φυσικὰ ὑστεροῦσαν κατὰ πολὺ ἀκόμα καὶ άπὸ ἐκεῖνες τοῦ πολὺ παλιότερου Color Classic.
Τέλος πάντων, ὁ πρῶτος ἔρωτας δὲν ξεχνιέται, ὅπως λένε. Τὰ Mac καταφέρνουν καὶ βρίσκονται πάντα πολὺ πιὸ μπροστὰ, τόσο σὲ λειτουργικότητα ὅσο καὶ σὲ αἰσθητική, ἀπὸ τὰ διάφορα λειτουργικὰ τῆς M$ καί, κακὰ τὰ ψέμματα, αὐτὰ τὰ τελευταῖα ξέρει ὁ μέσος χρήστης καὶ μὲ αὐτὰ θὰ συγκρίνει τὴν ὅποια ἐναλλακτική.
Οἱ χρῆστες τώρα ἔχουν διαφορετικὲς ἀνάγκες καὶ διαφορετικὲς ἀπαιτήσεις ἀπὸ τοὺς ὑπολογιστές τους, ἀνάλογα μὲ τὶς γνώσεις τους, ἀνάλογα μὲ τὸ πόσο ἐξοικειωμένοι εἶναι μὲ τὴν τεχνολογία γενικότερα καὶ τοὺς ὑπολογιστές εἰδικότερα, ἀνάλογα μὲ τὶς ἐπαγγελματικές τους ἀνάγκες (ἄλλες ἀπαιτήσεις ἔχει ἕνας ὑπεύθυνος λογιστηρίου καὶ ἄλλες ἕνας ἐπαγγελματίας φωτογράφος ἢ ἕνας γραφίστας), ἀνάλογα μὲ τὰ χόμπυ του (ἄλλη χρήση κάνει στὸν ὑπολογιστὴ τοῦ σπιτιοῦ του ἕνας gamer καὶ ἄλλη ἕνας blogger) καὶ ἀνάλογα μὲ πιὸ προσωπικὰ κριτήρια (ἂν θέλει νὰ "πουλήσει μούρη" π.χ., ἂν θέλει νὰ σερφάρει σὲ xxx sites καὶ φοβᾶται τοὺς ἰούς κ.ο.κ.).
Ἀπὸ πολλὲς πλευρὲς ἡ χρηστικὴ ἀξία τῶν Mac καὶ τῶν ὑπολογιστῶν ποὺ τρέχουν open source λειτουργικά (Linux, FreeBSD, OpenBSD, OpenSolaris κ.λπ.) εἶναι παραπλήσια σὲ σύγκριση μὲ τὰ Windows μηχανήματα. Ἔτσι, σὲ αὐτὸν τὸν τομέα τουλάχιστον, δὲν ἔχει νόημα νὰ μιλᾶμε γιὰ καλύτερο ἢ χειρότερο. Ἡ οὐσιαστικὴ διαφορά, ἂν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὴν χαρακτηρίσει ἔτσι, εἶναι στὸ ἰδεολογικὸ ἐπίπεδο, ποὺ ἔχει καὶ φιλοσοφικὲς, κοινωνιολογικὲς, ἀκόμα καὶ πολιτικὲς προεκτάσεις: Ἀνοιχτὸ λογισμικὸ καὶ δύναμη τῆς κοινότητας ἔναντι κλειστοῦ λογισμικοῦ καὶ παντοδυναμίας τῶν ἑταιρειῶν.
Ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι σὲ αὐτή τὴν τελευταία διαφορὰ δίνουμε ὅλοι ἐδῶ μέσα τὴν ἔμπρακτη ἀπάντησή μας.
Μήγαρις ἔχω ἄλλο στὸ νοῦ μου, πάρεξ ἐλευθερία καὶ γλῶσσα; (Διονύσιος Σολωμός)

[i][color=#FF0040]Γνώσεις ⇛ Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμός: Μόνο LaTeX ┃ Ἀγγλικά: Καλά
Άβαταρ μέλους
monkgr
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 924
Εγγραφή: 26 Μαρ 2009, 21:07
Τοποθεσία: Ρόδος
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό Apopas » 09 Μαρ 2010, 23:06

monkgr έγραψε:Ἀπὸ πολλὲς πλευρὲς ἡ χρηστικὴ ἀξία τῶν Mac καὶ τῶν ὑπολογιστῶν ποὺ τρέχουν open source λειτουργικά (Linux, FreeBSD, OpenBSD, OpenSolaris κ.λπ.) εἶναι παραπλήσια σὲ σύγκριση μὲ τὰ Windows μηχανήματα. Ἔτσι, σὲ αὐτὸν τὸν τομέα τουλάχιστον, δὲν ἔχει νόημα νὰ μιλᾶμε γιὰ καλύτερο ἢ χειρότερο. Ἡ οὐσιαστικὴ διαφορά, ἂν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὴν χαρακτηρίσει ἔτσι, εἶναι στὸ ἰδεολογικὸ ἐπίπεδο, ποὺ ἔχει καὶ φιλοσοφικὲς, κοινωνιολογικὲς, ἀκόμα καὶ πολιτικὲς προεκτάσεις: Ἀνοιχτὸ λογισμικὸ καὶ δύναμη τῆς κοινότητας ἔναντι κλειστοῦ λογισμικοῦ καὶ παντοδυναμίας τῶν ἑταιρειῶν.
Ἔχω τὴν ἐντύπωση ὅτι σὲ αὐτή τὴν τελευταία διαφορὰ δίνουμε ὅλοι ἐδῶ μέσα τὴν ἔμπρακτη ἀπάντησή μας.

Πετυχαίνεις ακριβώς και τις δικές μου σκέψεις φίλε monkgr. Πιστεύω ότι οι υπολογιστές έχουν φτάσει σε ένα σημείο σε ό,τι αφορά hardware και software που ο απλός χρήστης κάνει τη δουλειά του σε οποιοδήποτε λειτουργικό με μόνο τροχοπέδη το εκάστοτε θέμα συνήθειας. Αυτό πρέπει να έχουμε ως δεδομένο και να μην μαγευόμαστε από τυχόντα φαινομενικά καλούδια του κλειστού λογισμικού, αλλά να κρίνουμε τα πάντα με βάση την ελευθερία που μας προσφέρουνε καθώς είναι το γεγονός με τη μεγαλύτερη δυναμική και σημασία.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Apopas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1912
Εγγραφή: 26 Οκτ 2009, 00:52
Τοποθεσία: Σούνιο
IRC: Apopas
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό dim459 » 10 Μαρ 2010, 21:09

Στα πιο πολλά θέματα με έχει καλύψει ο Apopas.
Δεν θα αποτολμούσα ποτέ να πω ότι το α' λειτουργικό είναι καλύτερο από το β' κι αυτό γιατί πιστεύω πως κάτι τέτοιο απαιτεί γνώσεις τις οποίες δεν έχω.
Όταν όμως κάποιος με εμφατικό μάλιστα τρόπο μου κάνει αυτήν την αξιολόγηση, τότε αυτομάτως περιμένω και τη σχετική τεκμηρίωση, την οποία δυστυχώς δεν έχω ακόμα συναντήσει ιδίως όταν η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από κάτι σχετικό με mac, τα οποία κάποιοι τείνουν να θεωρούν αξιωματικά "καλύτερα".
Αν λοιπόν εγκαταλείψουμε την προσπάθεια συγκριτικής αξιολόγησης τότε επανερχόμαστε στη συνήθη βάση του "τι μου αρέσει" και του "τι με βολεύει".
Εκεί λοιπόν κάθε άποψη δεκτή, αλλά μέχρι εκεί, είναι απλά μια άποψη.
"Το mac είναι πιο όμορφο". Μπα! Eμένα μου αρέσει το kde και με βολεύει το gnome. Για να μην πω και για τον άλλο που δουλέυει χωρίς γραφικό περιβάλλον και χέσ@#ηκε για το πόσο όμορφο δείχνει.
"Το mac είναι εύκολο και σταθερό". Και η τηλεόρασή μου επίσης, μάλιστα έχει και τα εξής κοινά με το mac, συγκεκριμένο hardware και συγκεκριμένο λογισμικό που φτάχτηκε γι αυτό το hardware και δεν με έχει κρεμάσει ποτέ, αυτό δε σημαίνει όμως ότι μου προκαλεί ρίγη συγκίνησης.
"To mac έχει τρομερή ποιότητα κατασκευής" (για hardware). Μπράβο του ! Και το παλιό το Acer μου επίσης, από το οποίο έχουν περάσει xp, vista, windows 7, debian, mandriva, opensuse και όλα το ubuntu από το 2006 και δώθε, το έχουν επανειλημμένως σκισει τα δύο μου παιδιά, έχει πάει σε βουνά, νησιά και παραλίες, έχει φάει ήλιο, άμμο και υγρασία και παρόλα αυτά εξακολουθεί να δουλέυει όπως την πρώτη μέρα που το αγόρασα, άσε που είχε και το 1/3 της τιμής του φτηνότερου mac.
Ας είμαστε λοιπόν πιο συγκρατημένοι.
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 24.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.
Άβαταρ μέλους
dim459
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3784
Εγγραφή: 15 Φεβ 2009, 19:28
Τοποθεσία: Bόρεια Αττική
Εκτύπωση

Re: Γιατί Mac και όχι Linux?

Δημοσίευσηαπό jemadux » 11 Μαρ 2010, 22:36

Tolis626 έγραψε:Εδώ και καιρό μου έχει καρφωθεί μια ιδέα στο μυαλό παιδιά...Η Apple τι το ιδιαίτερο έκανε?Πήρε ένα πυρήνα UNIX,τον προσάρμοσε και τον βελτιστοποίησε για το hardware της!Δεν μπορεί λοιπόν μία άλλη μεγάλη εταιρεία υπολογιστών(π.χ. ΗΡ,Acer κλπ) να κάνει το ίδιο με το Linuxάκι μας?Να κάνει μια καινούρια διανομή ή να τροποποιήσει μια ήδη υπάρχουσα έτσι ώστε να είναι βελτιστοποιημένο για μια σειρά υπολογιστών που θα το "φοράει"?Απλά μια σκέψη μου! :shifty:

δεν διαβασα ολο το νημα αλλα στους υπολογιστες υπαρχουν δυο μεγαλες κατηγοριες ...
οι ibm συμβατοι αυτοι που χρησιμοποιουμε εμεις
και οι υπολογιστες macitosh
η apple φτιαχνει το δικο της hardware ( υπολογιστες macintosh) και το δικο της software που παιζει καλυτερα στα μακιτος ( osx)
ενω οι αλλες το παιρνουν ετοιμο απο τις αλλες εταιριες.
και δεν μπορεις να βαλεις λογισμικο osx στον ibm συμβατο ...
1 Γνώσεις Linux: ✅✅✅✔️✔️ ┃ Προγραμματισμού: ✔️✔️✔️✔️✔️ ┃ Αγγλικών: ✅✅✅✔️✔️
2 Debian Stable (en_US.UTF-8)
3 AMD Ryzen 5 2500U Radeon Vega Mobile Gfx ‖ RAM 16MiB ‖ Dell Inspiron 3585
4 Radeon Vega Mobile Gfx
5 Qualcomm Atheros QCA9377 802.11ac Wireless Network Adapter
Άβαταρ μέλους
jemadux
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 841
Εγγραφή: 27 Σεπ 2009, 19:39
Τοποθεσία: /dev/null
IRC: jemadux
Εκτύπωση

ΠροηγούμενηΕπόμενο

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Περί Τεχνολογίας