mathpoet έγραψε:Guybrush σε γενικές γραμμές συμφωνώ μαζί σου στα περί εγγενούς ασφάλειας του *nix και έκανα μια αντίστοιχη συζήτηση πρόσφατα. Δηλαδή ακόμα δεν έχω βρει την σοβαρή διαφορά στην ασφάλεια. Επειδή όμως ψάχνω ακόμα κάποια πράγματα, κρατάω μια επιφύλαξη. Ίσως έχω νεότερα σε λίγο καιρό...
Αλλά έχω μια απορία. Έχεις χρησιμοποιήσει κάποιο σύστημα το οποίο σου επιτρέπει να κάνεις ότι ο μέσος χρήστης (από facebook μέχρι...) και να είναι trusted; Προσωπικά δεν ξέρω να υπάρχει κάποιο. Σίγουρα πάντως δεν είναι τέτοιο το mac os ή το ms win.
Για το encryption που ρωτάς, υπάρχει αντίστοιχος μηχανισμός. Κατά την εγκατάσταση του ubuntu έχεις την επιλογή να χρησιμοποιείς κρυπτογραφημένο σύστημα αρχείων. Δεν έχω ψάξει πως και αν ενεργοποιείται μετά την εγκατάσταση.
Επίσης ρίξε μια ματιά στο SELinux
http://en.wikipedia.org/wiki/Security-Enhanced_Linuxedit: ή εναλλακτικά το AppArmor
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=100890
Συστημα που να ειναι 100% trusted, δεν είπα ότι είναι τα MS Win ούτε το OS X, ούτε και πιστεύω κάτι τέτοιο. Απλά αυτό που λέω είναι λίγο πολύ αυτό που είπες, ότι per se (εξαιρώντας επιπτώσεις του marketshare) πλέον έχουν και τα Windows και το OS X και το Linux παρόμοιας αξιοπιστίας default security models. Τα Windows πρόσφατα με το Security Essentials με εξέπληξαν ευχάριστα, καθ'ότι πήραν pro-active μέτρα, αλλά, σαν προσωπική άποψη, πιστεύω ότι αυτό κάνει phase out λόγω του market penetration, οπότε θα έλεγα ότι και τα τρία είναι στα ίδια επίπεδα.
Στα 90ς τα windows 9χ πράγματι ήταν άθλια σε σχέση με οποιοδήποτε *nix περιβάλλον, έτρεχε όλο το software από την πασιέτζα μέχρι τον kernel σε ring 0 prio, το filesystem (fat32) δεν είχε permissions κλπ κλπ. Η γενιά NT όμως που βασίστηκε στον πυρήνα του VMS, παρέχοντας API compatibility με τα πριοϊόντα 9x κατέληξε να είναι ισοδύναμη, τουλάχιστον επι της αρχής, καθότι το μεγάλο market share τα καθιστά πάντα πιο πιθανό στόχο.
Πέραν όμως του ιδανικού 100%, με application firewall, anti-virus με μεγάλο definitions database, Filevault encryption, τουλάχιστον πιέζει κάποιος την ασφάλεια όσο πιο κοντά στο 100% είναι εφικτό.
Ευχαριστώ πολύ για τα links!, θα τα κοιτάξω απο Κυριακή μιας και έχω μία πτήση αύριο. Μήπως εάν δε σου είναι κόπος μπορείς να μου πεις πως λέγεται η εφαρμογή/extension/whatever για encryption του Ubuntu (τον "παλιο καιρό" χρησιμοποιούσα encrypted swap file καθώς και truecrypt σε Linux, αλλά το Filevault του OS X είναι λιγο διαφορετικό)?
Μίας και το μου ήρθε τώρα, ένα καλό security tool, αλλά καθόλου πρακτικο δυστυχώς, είναι να κάνει κάποιος boot με usb stick και να ελέγχει με το tripwire (
http://sourceforge.net/projects/tripwire/) τα hashes των αρχείων του. Πολύ δύσκολο να γίνει maintain όμως αυτή η πληροφορία, ειδικά αυτές τις ημέρες όπου τα patches είναι συχνά. Προσωπικά το θεωρώ τον κόπο που απαιτεί κάπως υπερβολικό και δεν το χρησιμοποιώ μιάς και επιδέχεται λίγο automation σε αντίθεση με ένα antivirus, application firewall κλπ.