Δημοσιεύτηκε: 20 Απρ 2011, 14:49
fkol k4 έγραψε:Μήν ισοπεδώνετε τα πάντα.Υπάρχει κόσμος που θα είχε πεθάνει στην ψάθα αν δεν προστατευόταν οι πατέντες του.Φαντάσου να είσαι μια νέα αυτοκινητοβιομηχανία, να πληρώνεις ένα κάρο σχεδιαστές , μηχανολόγους κτλ για να βελτιώσουν κάτι και μόλις το κυκλοφορείς να παίρνει ο ανταγωνιστής σου (που είναι και πολύ μεγαλύτερος οικονομικά) τα σχέδια και να πουλά την ίδια βελτίωση φτηνότερα αφού δεν θα έχει κόστος εξέλιξης να αποσβέσει.Εδώ ακόμα και με την προστασία των πατεντών υπάρχουν εφευρέτες-θύματα.Παράδειγμα για όσους οδηγούν μοτοσυκλέτα το duolever της BMW το οποίο είναι επινόηση του Norman Hossack ο οποίος όπως μαντεύετε τελικά έμεινε στην ψάθα.
Εξάλλου οι πατέντες δεν διαρκούν για πάντα.Μετά την πάροδο κάποιου χρονικού διαστήματος χαρακτηρίζονται ως ''στάθμη γνώσης'' και γίνονται ελεύθερες προς χρήση.
Γι αυτό και τα αυτοκίνητά σας μπορούν να έχουν γόνατα McPherson, turbo και άλλα με μόνο περιορισμό το κόστος κατασκευής.
Ακόμα όμως και άν πάρεις τα σχέδια του Audi R8 για παράδειγμα τί θα γίνει; Θα κάτσεις να το φτιάξεις; Με τί είδους εξοπλισμό; Τα σχέδια που παρουσιάζει ο Marcin Jakubowski έχουν τον Do It Yourself προσδιορισμό και φυσικά απέχουν πολύ από αυτά μιας εμπορικής λύσης (4.11 στο βίντεο).Ο μόνος που θα ωφελούνταν πραγματικά από κάτι τέτοιο θα ήταν οι υπόλοιπες πολυεθνικές που φτιάχνουν αυτοκίνητα.
Όσο για το άν η γνώση ανήκει σε όλους , φυσικά και ανήκει.Η πατέντα όμως δεν εμποδίζει την διάδοση της γνώσης αλλά την αντιγραφή της μεθόδου κατασκευής και ευτυχώς που υπάρχει αλλιώς θα ήμασταν ακόμα πολύ πίσω. Ο κόσμος με αυτόν τον τρόπο έχει προχωρήσει εδώ που βρίσκεται. Κανείς δεν θα αφιέρωνε την ζωή του στην έρευνα άν ήξερε εκ των προτέρων οτι δεν θα ανταμοιφθεί ποτέ για αυτό.
Αν δεν υπήρχαν οι κατοχυρώσεις πατεντών, δεν θα ευδοκιμούσε σήμερα η βιομηχανική αντικατασκοπία & δεν θα υπήρχε το "ο κλέψας του κλέψαντος". Οι κατοχυρώσεις των πατεντών φρενάρουν την εξέλιξη, δεν τη βοηθούν!