Δημοσιεύτηκε: 12 Μαρ 2010, 13:32
από monkgr
Apopas έγραψε:τo Linux, τα windows, το FreeBSD και όλα τα υπόλοιπα είναι για τα μπάζα (μην πω και τπτ χειρότερο)... Έλα, όμως, που το παλιό λειτουργικό της δεν λειτουργούσε στους καινούριους επεξεργαστές. Όμως, που να κάτσει να φτιάξει από την αρχή ένα καινούριο λειτουργικό... Οπότε, ξαφνικά βλέπει ότι το FreeBSD που είναι unixiακό, χρόνια δοκιμασμένο και λειτουργικό με τα όλα του, δεν είναι και τόσο χάλια. Οπότε, το παίρνει όπως είναι, του προσθέτει το δικό της γραφικό και βουαλά εγένετο osx. Οπότε, από ένα πλήρως ελεύθερο λειτουργικό, φτιάχτηκε εκείνο που προωθεί το απόλυτο δέσιμο σε έναν κατασκευαστή και σε μια εταιρεία...

Πρὸς ἀποκατάσταση τῶν πραγμάτων: Τὸ Berkeley Unix, στὸ ὁποῖο βασίστηκε παλιότερα τὸ AIX (ἡ παραλλαγὴ τοῦ Unix γιὰ τοὺς τότε Mac) καὶ ἀρκετὰ πιὸ πρόσφατα τὸ BSD σὲ ὅλες τὶς παραλλαγὲς του, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ τὸ OSX, δὲν ἦταν καὶ δὲν εἶναι πλήρως ἐλεύθερο λειτουργικὸ, σὲ ἀντίθεση μὲ τὸ FreeBSD. Ἡ συγγένεια δὲν ἀποτελεῖ ταύτιση, ὅπως θὰ μᾶς βεβαίωναν ἄλλωστε καὶ ὅλοι οἱ φακελωμένοι συγγενεῖς ἀριστερῶν στὶς δεκαετίες τοῦ `50 καὶ τοῦ `60 ;) .
Οἱ σχέσεις τοῦ OSX μὲ τὸ Unix ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὸν Jobs καὶ τὴν ἐμπειρία του ἀπὸ τὸ NeXT (ἀπὸ τὰ πιὸ πρωτοποριακὰ projects τῆς ἐποχῆς του, τὸν καιρὸ ποὺ τὸν εἶχαν πετάξει ἔξω ἀπὸ τὴν Apple, ἂν καὶ ἦταν συνιδρυτής της μαζὶ μὲ τὸν Wozniak). Τὴν τεχνογνωσία ἐκείνη ἐπένδυσε στὸ OSX, ὁπότε ἂς μὴ γινόμαστε ἄδικοι. Ἡ μομφὴ ποὺ μπορεῖ καὶ πρέπει νὰ προσάπτει κανεὶς εἶναι γιὰ τὴν ἰδεολογικὴ ἐμμονὴ τῆς Apple στὰ κλειστὰ συστήματα (ἄλλωστε τὸν καιρὸ ποὺ ἔχανε τὴ μάχη ἀπὸ τοὺς IBM-compatibles, τὴν ἔχανε ὄχι μόνο λόγω κλειστοῦ λειτουργικοῦ ἔναντι τοῦ τότε ἀνοιχτοῦ DOS, ἀλλὰ καὶ "κλειστοῦ" hardware).