Δημοσιεύτηκε: 13 Μάιος 2011, 01:18
@evolgen
Το πρόβλημα είναι ότι ο Στώλλμαν δέχεται τις Χ και Ψ σαν βασικές ελευθερίες. Κάποιος άλλος δέχεται όμως την Χ και την Ω. Δεν υπάρχει συμφωνία. Γιατί να δεχτεί κάποιος ότι ο Στώλλμαν έχει τον απόλυτο ορισμό τού ελεύθερου λογισμικού και όχι ο άλλος. Είναι πιθανό για τον Στώλλμαν και για τον άλλο να μην ταυτίζονται με το ΛΑΚ ενώ για έναν τρίτο να ταυτίζεται με το ΛΑΚ. Αν θες την γνώμη την δικιά μου δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Το θέμα είναι ότι το ΛΑΚ είναι μετα-άδεια που αναφέρεται σε λογισμικό που ξέρεις ότι το έχεις στην διάθεσή σου να το χρησιμοποιήσεις και οι περιορισμοί σου είναι ουσιαστικά μόνο σχετικά με το copyright που μπορείς να κάνεις στο παράγωγο. Αυτό μπορεί να είναι ή να μην είναι αρκετό για κάποιους, είναι όμως όττι είναι αναγκαίο για να μπορείς να κάνεις την δουλειά σου στην πράξη.
Επομένως, ναι, δεν ταυτίζονται. Το ΛΑΚ είναι πρακτική έννοια, ο Στώλλμαν θέλει την ουσία (που βρίσκεται στην έννοια τής ελευθερίας) και φυσικά δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να αγνοηθεί η ουσία.
Το πρόβλημα είναι ότι ο Στώλλμαν δέχεται τις Χ και Ψ σαν βασικές ελευθερίες. Κάποιος άλλος δέχεται όμως την Χ και την Ω. Δεν υπάρχει συμφωνία. Γιατί να δεχτεί κάποιος ότι ο Στώλλμαν έχει τον απόλυτο ορισμό τού ελεύθερου λογισμικού και όχι ο άλλος. Είναι πιθανό για τον Στώλλμαν και για τον άλλο να μην ταυτίζονται με το ΛΑΚ ενώ για έναν τρίτο να ταυτίζεται με το ΛΑΚ. Αν θες την γνώμη την δικιά μου δεν υπάρχει απόλυτη αλήθεια αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα. Το θέμα είναι ότι το ΛΑΚ είναι μετα-άδεια που αναφέρεται σε λογισμικό που ξέρεις ότι το έχεις στην διάθεσή σου να το χρησιμοποιήσεις και οι περιορισμοί σου είναι ουσιαστικά μόνο σχετικά με το copyright που μπορείς να κάνεις στο παράγωγο. Αυτό μπορεί να είναι ή να μην είναι αρκετό για κάποιους, είναι όμως όττι είναι αναγκαίο για να μπορείς να κάνεις την δουλειά σου στην πράξη.
Επομένως, ναι, δεν ταυτίζονται. Το ΛΑΚ είναι πρακτική έννοια, ο Στώλλμαν θέλει την ουσία (που βρίσκεται στην έννοια τής ελευθερίας) και φυσικά δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να αγνοηθεί η ουσία.