Δημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2012, 21:40
Πιστεύω ότι έχεις παρεξηγήσει τούς στόχους αυτής τής σειράς μαθημάτων.
Όταν κάποιος γράφει για ένα θέμα υπάρχουν τρεις διαφορετικού είδους σκοποί. Μερικές φορές συνδέονται αλλά συχνά είναι αντίθετοι.
Το πρώτο είδος είναι τα εγχειρίδια αναφοράς. Εκεί ο σκοπός είναι η γρήγορη εύρεση πληροφορίας
Το δεύτερο είδος είναι τα "HowTo". Αυτά είναι κάτι σαν συνταγές. Βοηθάς τον άλλον να κάνει μια δουλειά.
Το τρίτο είδος είναι η κατανόηση.
Και τα τρία είναι καλά και χρήσιμα, αλλά είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Προσπαθώ να ξεκαθαρίσω σε όλους τούς τόνους ότι εδώ με ενδιαφέρει μόνο το τρίτο είδος.
Τα μαθήματα ακολουθούν μια ροή «κάνε αυτό, κάνε εκείνο» αλλά αυτό είναι απλώς ένα στυλ που προτιμώ (από το να γράψω «ακαδημαϊκά» για τα θέματα με αφηρημένο τρόπο, δεν λέω ότι αυτό είναι απαραιτήτως κακό). Στην πραγματικότητα καθόλου δεν με ενδιαφέρουν οι συγκεκριμένες ενέργειες αλλά οι ιδέες πίσω από αυτές.
Πιο συγκεκριμένα τα θέματα που στόχευα να καλύψω (επί τροχάδην) όταν ξεκίνησα την σειρά ήταν
τερματικό
σύνταξη εντολών (όνομα ορίσματα)
φάκελοι και αρχεία
σωλήνες και ανακατευθύνσεις
μπαλαντέρ
μεταβλητές
χαρακτήρες διαφυγής
τύποι εντολών
σενάρια
δικαιώματα
εργασίες
αυτά τα ολίγα! και είμαι ευχαριστημένος γιατί τα κάλυψα στον βαθμό που σκόπευα. Δεν αμφιβάλω ότι υπάρχουν θέματα που δεν έχουν καλυφθεί καθόλου και όσα «κάλυψα» δεν έχουν καλυφθεί επαρκώς. Αλλά η ιδέα μου ήταν πάνω από όλα να δώσω μια γεύση τών ιδεών αυτών στον κοινό χρήστη που δυστυχώς οι περισσότεροι στερούνται. Εκτενέστερες εξηγήσεις ταιριάζουν σε βιβλία και όχι εδώ, και υπάρχουν αρκετά βιβλία εκεί έξω. Καλύτερα να προτείνουμε βιβλία και όχι να τα αναπαράγουμε εδώ. Σε κάθε περίπτωση δεν θέλω να επιβαρύνω τα μαθήματα με παρεμβαλλόμενα HowTo παρά μόνο στον βαθμό που κάτι τέτοιο είναι πραγματικά αναγκαίο. Η ζημιά από τέτοιες παρεμβολές μπορεί να μειωθεί αν τα δίνεις μέσα σε κουτί σπόϊλερ (όπως έκανα εδώ) ή δίνοντας σύνδεσμο. Και πάλι όμως δεν είναι επιθυμητό να αποσπάσω τον αναγνώστη με πολλούς συνδέσμους.
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας δεν είναι επεκτάσιμος. Αραιά και πού όπως βλέπετε επανέρχομαι και ανοίγω νέα θέματα όπως έκανα με τούς συνδέσμους ή σήμερα με τούς φλοιούς. Και προφανώς ο τομέας δεν μού ανήκει, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει το ίδιο. Όλα τα θέματα επίσης είναι ανοικτά για να απαντήσει ο οποιοσδήποτε.
Για να επανέλθω σε αυτά που αναφέρεις, θεωρώ ότι ταιριάζουν στην ιδέα τών HowTo και όχι στούς σκοπούς που είχα για τα μαθήματα αυτά.
Επίσης το παρόν νήμα υπάρχει για ιστορικούς λόγους. Δεν πρέπει να διαγραφεί γιατί εμφανίζει τις ημερομηνίες που γράφτηκαν τα μαθήματα και είναι πρωτότυπη εργασία. Όμως καλό θα ήταν οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτό να διορθωθούν και να δείχνουν στην πιο ενημερωμένη έκδοση:
πρώτο μέρος
δεύτερο μέρος
τρίτο μέρος
Η αποτυχία μου είναι ότι δεν είχα την ανατροφοδότηση που ήθελα (υποτίθεται πλεονέκτημα ενός φόρουμ), σε ένα βαθμό εγώ φταίω γιατί δεν δημιούργησα θέματα που θα βοηθούσαν σε αυτήν την κατεύθυνση όπως ασκήσεις. Έχει αρκετές χιλιάδες θεάσεις και όσους είχα άμεση ή έμμεση ανατροφοδότηση, ιδιωτικά ή δημόσια μπορώ να πω ότι χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Σε αυτούς που το διάβασαν όλο και το βρήκαν εξαιρετικό και σε αυτούς που δεν έφτασαν στην τρίτη παράγραφο.
Όταν κάποιος γράφει για ένα θέμα υπάρχουν τρεις διαφορετικού είδους σκοποί. Μερικές φορές συνδέονται αλλά συχνά είναι αντίθετοι.
Το πρώτο είδος είναι τα εγχειρίδια αναφοράς. Εκεί ο σκοπός είναι η γρήγορη εύρεση πληροφορίας
Το δεύτερο είδος είναι τα "HowTo". Αυτά είναι κάτι σαν συνταγές. Βοηθάς τον άλλον να κάνει μια δουλειά.
Το τρίτο είδος είναι η κατανόηση.
Και τα τρία είναι καλά και χρήσιμα, αλλά είναι διαφορετικά μεταξύ τους.
Προσπαθώ να ξεκαθαρίσω σε όλους τούς τόνους ότι εδώ με ενδιαφέρει μόνο το τρίτο είδος.
Τα μαθήματα ακολουθούν μια ροή «κάνε αυτό, κάνε εκείνο» αλλά αυτό είναι απλώς ένα στυλ που προτιμώ (από το να γράψω «ακαδημαϊκά» για τα θέματα με αφηρημένο τρόπο, δεν λέω ότι αυτό είναι απαραιτήτως κακό). Στην πραγματικότητα καθόλου δεν με ενδιαφέρουν οι συγκεκριμένες ενέργειες αλλά οι ιδέες πίσω από αυτές.
Πιο συγκεκριμένα τα θέματα που στόχευα να καλύψω (επί τροχάδην) όταν ξεκίνησα την σειρά ήταν
τερματικό
σύνταξη εντολών (όνομα ορίσματα)
φάκελοι και αρχεία
σωλήνες και ανακατευθύνσεις
μπαλαντέρ
μεταβλητές
χαρακτήρες διαφυγής
τύποι εντολών
σενάρια
δικαιώματα
εργασίες
αυτά τα ολίγα! και είμαι ευχαριστημένος γιατί τα κάλυψα στον βαθμό που σκόπευα. Δεν αμφιβάλω ότι υπάρχουν θέματα που δεν έχουν καλυφθεί καθόλου και όσα «κάλυψα» δεν έχουν καλυφθεί επαρκώς. Αλλά η ιδέα μου ήταν πάνω από όλα να δώσω μια γεύση τών ιδεών αυτών στον κοινό χρήστη που δυστυχώς οι περισσότεροι στερούνται. Εκτενέστερες εξηγήσεις ταιριάζουν σε βιβλία και όχι εδώ, και υπάρχουν αρκετά βιβλία εκεί έξω. Καλύτερα να προτείνουμε βιβλία και όχι να τα αναπαράγουμε εδώ. Σε κάθε περίπτωση δεν θέλω να επιβαρύνω τα μαθήματα με παρεμβαλλόμενα HowTo παρά μόνο στον βαθμό που κάτι τέτοιο είναι πραγματικά αναγκαίο. Η ζημιά από τέτοιες παρεμβολές μπορεί να μειωθεί αν τα δίνεις μέσα σε κουτί σπόϊλερ (όπως έκανα εδώ) ή δίνοντας σύνδεσμο. Και πάλι όμως δεν είναι επιθυμητό να αποσπάσω τον αναγνώστη με πολλούς συνδέσμους.
Φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι ο τομέας δεν είναι επεκτάσιμος. Αραιά και πού όπως βλέπετε επανέρχομαι και ανοίγω νέα θέματα όπως έκανα με τούς συνδέσμους ή σήμερα με τούς φλοιούς. Και προφανώς ο τομέας δεν μού ανήκει, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει το ίδιο. Όλα τα θέματα επίσης είναι ανοικτά για να απαντήσει ο οποιοσδήποτε.
Για να επανέλθω σε αυτά που αναφέρεις, θεωρώ ότι ταιριάζουν στην ιδέα τών HowTo και όχι στούς σκοπούς που είχα για τα μαθήματα αυτά.
Επίσης το παρόν νήμα υπάρχει για ιστορικούς λόγους. Δεν πρέπει να διαγραφεί γιατί εμφανίζει τις ημερομηνίες που γράφτηκαν τα μαθήματα και είναι πρωτότυπη εργασία. Όμως καλό θα ήταν οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε αυτό να διορθωθούν και να δείχνουν στην πιο ενημερωμένη έκδοση:
πρώτο μέρος
δεύτερο μέρος
τρίτο μέρος
Η αποτυχία μου είναι ότι δεν είχα την ανατροφοδότηση που ήθελα (υποτίθεται πλεονέκτημα ενός φόρουμ), σε ένα βαθμό εγώ φταίω γιατί δεν δημιούργησα θέματα που θα βοηθούσαν σε αυτήν την κατεύθυνση όπως ασκήσεις. Έχει αρκετές χιλιάδες θεάσεις και όσους είχα άμεση ή έμμεση ανατροφοδότηση, ιδιωτικά ή δημόσια μπορώ να πω ότι χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Σε αυτούς που το διάβασαν όλο και το βρήκαν εξαιρετικό και σε αυτούς που δεν έφτασαν στην τρίτη παράγραφο.