Δημοσιεύτηκε: 03 Οκτ 2012, 08:55
από lucinos
**** εδιτ: είχα κάνει το κείμενο κόπυ δυο φορές :wtf:
Ακόμα δεν έχεις αντιληφθεί τι εννοώ με την πρώτη επαφή. Θα προσπαθήσω να γίνω πιο συγκεκριμένος.

Διαφωνώ με την λογική τής «προετοιμασίας» μέσω ψευδογλώσσας. Επίσης διαφωνώ ότι πρέπει πρώτα να πάμε στις «μετα-έννοιες». Για τον ίδιο λόγο που δεν πας να εξηγήσεις τι είναι το ρήμα και τι είναι το αντικείμενο, τι είναι η γενική κλίση κλπ σε ένα μωρό που δεν ξέρει να μιλάει. Πρώτα θα μάθει να μιλάει και αυτό θα γίνει ακολουθώντας το παράδειγμα τών άλλων.

Επαναλαμβάνω ότι όταν εγώ αναφέρομαι σε πρώτη επαφή έχω κατά κύριο λόγο υπόψιν μου παιδιά δημοτικού και γυμνασίου (χωρίς να αποκλείονται μεγαλύτεροι που θέλουν να πάρουν μια γεύση προγραμματισμού), και όπως ανέφερα πιστεύω ότι όλα τα παιδιά θα έπρεπε να επιδιώκουμε να έχουν πάρει μια γεύση προγραμματισμού μέχρι το τέλος τού γυμνασίου. Αυτό το πιστεύω ως βασική προπαίδεια όπως θεωρούμε την ανάγνωση, την αριθμητική, την γεωμετρία και την γραμματική σήμερα (σε άλλες ιστορικές περιόδους ο πολλαπλασιασμός ήταν στοιχείο ανώτερης εκπαίδευσης). Από εκεί και πέρα δεν πιστεύω ότι πρέπει να κάνουμε όλα τα παιδιά προγραμματιστές όπως κανείς λογικός άνθρωπος δεν πιστεύει ότι πρέπει να κάνουμε όλα τα παιδιά μαθηματικούς.

Αν αυτή η πρώτη επαφή (για την οποία όπως έχω πει ίσως υπερβολικά πολλές φορές θεωρώ καταλληλότερη την Python) έχει ήδη γίνει τότε φυσικά δεν υπάρχει λόγος να επαναληφθεί, ούτε πιστεύω ότι η Python είναι απαραιτήτως προτιμητέα σε πιο προχωρημένες περιπτώσεις.

Σχετικά με την σύγκριση τής Python με ψευδογλώσσα, όπως είπα για μια πρώτη γεύση προγραμματισμού όχι μόνο άνετα μπορεί να διδαχθεί κάποιος την αλγοριθμική λογική τού προγραμματισμού κατευθείαν σε Python, αλλά πιστεύω ότι είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος. Επιπλέον η Python είναι μια «κανονική» γλώσσα προγραμματισμού που μπορεί να τρέξει άμεσα και πολύ ισχυρότερη από την ΓΛΩΣΣΑ για παράδειγμα (επίσης ίσως είναι προσωπικό γούστο αλλά την βρίσκω και πιο «φυσική» από την ΓΛΩΣΣΑ) και η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι δεν υπάρχει ανάγκη γνώσης τής Αγγλικής γλώσσας (αλλά μονάχα εξοικείωσης με το λατινικό αλφάβητο).

Δυστυχώς η γνώμη μου είναι ότι το σχολείο θεωρητικολογεί υπερβολικά, ρίξε μια ματιά στα βιβλία Το μάθημα τής πληροφορικής ξεκινάει να εξηγήσει «τι είναι πληροφορία» και συνεχίζει έτσι και χειρότερα μέχρι το τέλος τού γυμνασίου. (δημοτικό δεν βλέπω να έχει υπολογιστές). Αυτήν την «σχολική» λογική την έχω σιχαθεί και δεν καταλαβαίνω γιατί τυραννάμε τα παιδιά με αυτόν τον τρόπο.