Δημοσιεύτηκε: 03 Οκτ 2012, 17:19
από lucinos
ChrisMiNT έγραψε:Επίσης θεωρώ λάθος τα παραδείγματα που χρησιμοποιούνται (δεν ξέρω βέβαια τι κάνουν πλέον αλλά απ' όσο θυμάμαι) κανένας δεν ασχολήθηκε με προγραμματισμό σε αυτή την ηλικία επειδή ήθελε να υπολογίσει μια διακρίνουσα αλλά γιατί ήθελε να φτιάξει κάτι ενδιαφέρον,

Αν εννοείς τα δικά μου παραδείγματα σε αυτό το θέμα, δεν έχω καθόλου την πρόθεση να διδάξω Python, υπάρχει διαφορετικός τομέας για αυτόν τον σκοπό. Η πρόθεσή μου ήταν να δείξω ένα «λάθος» που συχνά γίνεται στον προγραμματισμό και ότι αν απλά το αποφύγουμε τα προγράμματά μας είναι πιο ευέλικτα σε χρήση από γραμμή εντολών.

ChrisMiNT έγραψε:Αναρωτιέμαι τι συνέβη στην παλιά καλή BASIC.. Δεν έχω κάνει προγραμματισμό σε Python αλλά η C θεωρώ ότι είναι ακατάλληλη για διδασκαλία προγραμματισμού. Ο σκοπός είναι να μάθεις το πως θα εφαρμόσεις ένα αλγόριθμο και όχι ποιο (,{, %, & ή * να βάλεις που.

Συμφωνώ μαζί σου για την C, αν και δεν την θεωρώ και τόσο κακή από κάποιες απόψεις, κάποιος που ασχολείται αρκετά με το unix δεν βλέπω πώς μπορεί να την αποφύγει. Η BASIC είναι η αγαπημένη μου γλώσσα, από εκεί ξεκίνησα. Δυστυχώς μάς άφησε χρόνους. Την σκότωσε η κυριαρχία τής microsoft (βλέπε Visual Basic). Η μεγαλύτερη ελπίδα αναβίωσης είναι ίσως η Gambas, αλλά δεν μπορώ να την προτείνω γιατί ακόμα δεν έχει ικανοποιητική τεκμηρίωση, και επιπλέον ακόμα και αν αποκτήσει, πάλι πιστεύω την Python σαν καταλληλότερη για τα πρώτα βήματα. Έριξα μια ματιά και στην Ruby, ούτε αυτή με έκανε να αλλάξω γνώμη για την θέση τής Python σαν καλύτερης γλώσσας για πρωτάριδες.

ChrisMiNT έγραψε:πιο συγκεκριμένα παιχνίδια, και σίγουρα όχι text adventure. Οπότε θέλουμε να διδάξουμε μια γλώσσα που να έχει τα βασικά: arrays, matrices, pointers etc, αλλά και πολύ εύκολη πρόσβαση στα γραφικά. Η C δεν το κάνει αυτό...

Η Python είναι πολύ καλή γλώσσα και για αυτό αλλά διαφωνώ μαζί σου στο «όχι text adventure». Απλά παιχνίδια κειμένου όπως είναι τα text adventure είναι από τις πλέον λογικές ιδέες (μερικές ακόμα μπορείς να δεις στο http://inventwithpython.com/ ). Και το να αφήσουμε τα παιδιά να παίξουν με αριθμητικούς υπολογισμούς είναι καλή ιδέα, η οποία πιστεύω μπορεί να συνδυαστεί με μάθημα μαθηματικών ίσως περισσότερο από μάθημα υπολογιστών. Πιστεύω σαν πολύ καλή ιδέα να μάθουμε τα παιδιά να κάνουν πράξεις σε μια γλώσσα προγραμματισμού και να χρησιμοποιούν μεταβλητές.
Από την άλλη διαφωνώ ότι είναι οπωσδήποτε καλή ιδέα να προχωρήσουμε σε κανονικά γραφικά παιχνίδια. Ο λόγος που διαφωνώ είναι ότι πάει μακρυά η βαλίτσα. Χρειάζεται πολύ ενδιαφέρον από τα παιδιά για να προχωρήσουν σε κάτι τόσο προχωρημένο. Δεν είναι αδύνατο όπως δεν είναι αδύνατο να προπονήσεις ένα παιδί να παίζει καλό σκάκι, αλλά χρειάζεται μια κάποια αφοσίωση που κάποια παιδιά θα την δείξουν (και πρέπει να έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν την δημιουργικότητά τους) αλλά εγώ δεν την περιμένω από όλα τα παιδιά.
Φυσικά υπάρχουν και κάποιες εύκολες περιπτώσεις για να μην μείνουμε κολλημένοι στο απλό κείμενο. Η μία είναι τα γνωστά γραφικά χελώνας (η Python έχει την turtle κανονική βιβλιοθήκη). Αλλά μπορούν να υπάρξουν και άλλες ιδέες. Ένα ωραία διδακτικό παράδειγμα είναι το laby: https://wiki.ubuntu.com/Edubuntu/AppGuides/laby Άφησα ένα ανιψάκι μου να παίξει, με ελάχιστη βοήθεια (την περισσότερη ώρα απλά το άφηνα μόνο του στον υπολογιστή) και σε λίγες ώρες τα κατάφερνε πολύ καλά. Για να συνοψίσω την άποψή μου, το κείμενο είναι απαραίτητο στάδιο τού προγραμματισμού, υπάρχουν κάποιες εύκολες περιπτώσεις παιχνιδιών με γραφικά (μάλιστα μερικές μπορεί να είναι ευκολότερες από το απλό κείμενο), αλλά η δημιουργία παιχνιδιών με γραφικά πάει αρκετά μακρυά και δεν πιστεύω ότι όλα τα παιδιά θα είχαν την διάθεση να προχωρήσουν τόσο.