Δημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2013, 21:43
Σημαντική προκήρυξη, αλλά μου βγήκαν τα μάτια να το διαβάσω, είναι ένα από τα χειρότερα διαμορφωμένα κείμενα που έχω δει ποτέ μου.
Αν κάποιος θέλει, καλύτερα να το διαβάσει από εδώ:
Από εδώ
Σιγά μην κάνουν όλα αυτά με 1.200.000 €...Άμα βάλεις κανένα μηδενικό ακόμα, κάτι μπορεί να γίνει.
Αν κάποιος θέλει, καλύτερα να το διαβάσει από εδώ:
έγραψε:Η προτεινόμενη πράξη αποτελείται από ένα σύνολο συμπληρωματικών δράσεων που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την αρωγή στην ανάπτυξη, εκπαίδευση και παραγωγική αξιοποίηση Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ) στην εκπαίδευση, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.
Στα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνονται:Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του έργου είναι οι ακόλουθες:
- η ανάπτυξη εννέα (9) ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την αρωγή στην ανάπτυξη, εκπαίδευση και παραγωγική αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ,
- η καθιέρωση Μονάδων Αριστείας σε όλη την Ελλάδα που θα έχουν ως στόχο την αρωγή και εκπαίδευση μαθητών - φοιτητών/σπουδαστών και μελών της κοινότητας του ΕΛ/ΛΑΚ σχετικά με την ανάπτυξη και αξιοποίηση εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ σε θεματικές περιοχές με ειδικό ενδιαφέρον για τη χώρα,
- η εκπαίδευση μαθητών - φοιτητών/σπουδαστών και μελών της κοινότητας του ΕΛ/ΛΑΚ για την ενεργή εμπλοκή τους στην ανάπτυξη εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ, καθώς και η επιβράβευσή τους,
- η ενίσχυση προγραμματιστών που αναπτύσσουν ΕΛ/ΛΑΚ και η επιβράβευσή τους,
- η παραγωγή εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ για την εκπαίδευση, το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις, καθώς και
- η εκτέλεση δράσεων διάχυσης και προβολής σχετικά με τα οφέλη από την ανάπτυξη και αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση, το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις.
- Υ1 - Υπηρεσία τηλε-εκπαίδευσης σε θέματα ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ για μαθητές, φοιτητές/σπουδαστές και μέλη της κοινότητας του ΕΛ/ΛΑΚ (ηλεκτρονική υπηρεσία επιπέδου 5).
Μέσω της υπηρεσίας, οι μαθητές και φοιτητές/σπουδαστές, καθώς και οποιοσδήποτε άλλος ενδιαφερόμενος, θα έχει πρόσβαση σε υλικό τηλε-εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας για την ανάπτυξη εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ σε πλήθος διαφορετικών θεματικών περιοχών. Επιπλέον, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας και ανάρτησης στην υπηρεσία νέου εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και επέκτασης/ανανέωσης υφιστάμενου, ώστε να είναι διαθέσιμη μια διαδικτυακή και άμεσα προσβάσιμη βιβλιοθήκη γνώσης για θέματα ανάπτυξης, εκπαίδευσης και παραγωγικής αξιοποίησης εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση, το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις. - Υ2 Υπηρεσία αναζήτησης εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ για την κάλυψη ειδικών αναγκών της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων (ηλεκτρονική υπηρεσία επιπέδου 4).
Μέσω της υπηρεσίας, οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος φορέας της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων, θα έχει πρόσβαση σε μια αναλυτική καταγραφή των εναλλακτικών εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ που είναι διαθέσιμες για την κάλυψη των αναγκών του, σε πλήθος διαφορετικών θεματικών περιοχών. Επιπλέον, η υπηρεσία θα επιτρέπει την αναζήτηση παραδειγμάτων καλής πρακτικής για την παραγωγική αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ, μέσω προηγμένων μεθόδων αναζήτησης που θα επιτρέπουν σε ενδιαφερόμενους φορείς, να βρουν τις βέλτιστες εφαρμογές ΕΛ/ΛΑΚ για την κάλυψη των αναγκών τους, καθώς και τον ενδεδειγμένο τρόπο αξιοποίησής τους (π.χ. μετάπτωση δεδομένων, ασφάλεια, εκπαίδευση χρηστών, διαλειτουργικότητα, κτλ).- Υ3 Υπηρεσία προτεραιοποίησης ανάπτυξης γνωρισμάτων και λειτουργικών χαρακτηριστικών εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ για την κάλυψη ειδικών αναγκών της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων (ηλεκτρονική υπηρεσία επιπέδου 4).
Μέσω της υπηρεσίας, οποιοσδήποτε φορέας της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων, θα έχει τη δυνατότητα ουσιαστικής παρέμβασης στην ανάπτυξη εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ που θα λάβει χώρα στο πλαίσιο του έργου, ώστε να καθορίσει με σαφήνεια συγκεκριμένες προτεραιότητες και λειτουργικά γνωρίσματα (ακόμη και σε υψηλό επίπεδο αφαίρεσης), που είναι αναγκαία ή/και ωφέλιμα για την παραγωγική αξιοποίηση μιας εφαρμογής ΕΛ/ΛΑΚ.- Υ4 Υπηρεσία αναζήτησης εθελοντών και επαγγελματιών (φυσικών προσώπων και εταιρειών) για την παροχή υπηρεσιών ανάπτυξης, παραμετροποίησης και υποστήριξης εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ για την εκπαίδευση, το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις (ηλεκτρονική υπηρεσία επιπέδου 5).
Η υπηρεσία θα λειτουργεί σε δύο διαφορετικά επίπεδα, για (α) εθελοντές και (β) επαγγελματίες.
Ειδικότερα, οποιοσδήποτε φορέας επιθυμεί την παροχή εθελοντικού έργου από την κοινότητα του ΕΛ/ΛΑΚ (π.χ. ανάπτυξη ενός γνωρίσματος, αρχικοποίηση, υποστήριξη), θα μπορεί να αναζητά εθελοντική προσφορά μεταξύ των μαθητών - φοιτητών/σπουδαστών και μελών της κοινότητας του ΕΛ/ΛΑΚ που θα εκπαιδευτούν στο έργο, καθώς και γενικότερα μεταξύ των εθελοντών στην ευρύτερη κοινότητα του ΕΛ/ΛΑΚ στη χώρα. Στην περίπτωση αναζήτησης επαγγελματιών, θα παρέχεται η δυνατότητα αναζήτησης μεταξύ φυσικών προσώπων/εταιρειών που μπορούν να προσφέρουν εγγυημένες υπηρεσίες υποστήριξης και ανάπτυξης για συγκεκριμένες εφαρμογές ΕΛ/ΛΑΚ.- Υ5 Υπηρεσία συνεργατικής ανάπτυξης εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ (ηλεκτρονική υπηρεσία επιπέδου 5).
Η υπηρεσία περιλαμβάνει ένα σύνολο συμπληρωματικών εργαλείων και υπηρεσιών, με σκοπό την αρωγή των μαθητών, φοιτητών/σπουδαστών και μελών της κοινότητας ΕΛ/ΛΑΚ που θα εμπλακούν στο έργο, για την ανάπτυξη εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ. Ειδικότερα, θα προσφέρονται οι ακόλουθες δυνατότητες: διαχείριση και οργάνωση έργου, αποθήκευση και συνεργατική συγγραφής πηγαίου κώδικα, διαχείριση εγγράφων, διαχείριση χρηστών, αυτόματη παραγωγή στατιστικών αναφορών προόδου- Υ6 Υπηρεσία ζωντανής μετάδοσης (Live Streaming) συνεδρίων, ημερίδων και εκδηλώσεων
- Υ7 Υπηρεσία αναπαραγωγής κατ απαίτηση (video on demand) με παράλληλη αρχειοθέτηση του οπτικοακουαστικού υλικού
- Υ8 Ανάπτυξη εργαλείων συνεργασίας (wiki) και αλληλοβοήθειας (forum)
- Υ9 Σύστημα διαχείρισης εγγράφων: Ανάπτυξη ολοκληρωμένης πλατφόρμας διαχείρισης εγγράφων (Document Management System) με δυνατότητα διαμοιρασμού μεταξύ των χρηστών. Η υλοποίηση της προτεινόμενης δράσης περιλαμβάνει έξι (6) υποέργα, τα οποία θα εκτελεστούν παράλληλα.
- Το υποέργο 6 αφορά σε έρευνα πεδίου εφαρμογής και περιλαμβάνει την επισκόπηση καλών πρακτικών σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο και τη διερεύνηση των δυνατοτήτων μεταφοράς και προσαρμογής των καλών πρακτικών στην ελληνική πραγματικότητα.
- Το Υποέργο 5 θα αναπτύξει τις ανωτέρω ηλεκτρονικές υπηρεσίες για την αρωγή στην εκπαίδευση, ανάπτυξη και παραγωγική αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ.
- Τα Υποέργα 1, 2, 3 και 4 αφενός θα αξιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν και αφετέρου θα παράγουν μέσω της εκτέλεσής τους υψηλής ποιότητας περιεχόμενο για την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών από πλήθος φορέων της εκπαίδευσης, του δημόσιου τομέα και των επιχειρήσεων
Η προτεινόμενη δράση δομείται γύρω από τους ακόλουθους άξονες:
- ΕΛ/ΛΑΚ.
Η αξιοποίηση ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση, το δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις, διακρίνεται από πολλαπλά οφέλη, τόσο σε οικονομικό, όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Μάλιστα, η παραγωγική αξιοποίηση εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ από το Δημόσιο τομέα αποτελεί συνηθισμένη πλέον πρακτική στην ΕΕ, ενώ οι επιχειρήσεις ΤΠΕ διεθνώς που στηρίζονται σε οικονομικά μοντέλα γύρω από το ΕΛ/ΛΑΚ γνωρίζουν εξαιρετική άνθηση. Στην Ελληνική επικράτεια, η κατάσταση σχετικά με την εφαρμογή ΕΛ/ΛΑΚ σε διάφορους τομείς της οικονομίας εξακολουθεί να είναι υποτονική, με μικρά ποσοστά διείσδυσης και παραγωγικής αξιοποίησης. Παρά τις αξιόλογες προσπάθειες της εγχώριας κοινότητας ΕΛ/ΛΑΚ και των οργάνων της (π.χ. ellak.gr, hellug.gr, κτλ), υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα στη χώρα σε σχέση με τη διεθνή πραγματικότητα. Οι κυριότεροι λόγοι εντοπίζονται αφενός στη μικρή στήριξη του ΕΛ/ΛΑΚ από τη Δημόσια Διοίκηση και αφετέρου στο έλλειμμα κατάρτισης για τους προγραμματιστές εφαρμογών και τελικών χρηστών αναφορικά με τα οφέλη και τις δυνατότητες των εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ.- Μαθητές/Φοιτητές.
Ένας από τους κυριότερους τρόπους εξασφάλισης της βιωσιμότητας και μεσο-μακροπρόθεσμης επέκτασης της αξιοποίησης και ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ, αφορά στην εμπλοκή των μαθητών της δευτεροβάθμιας και φοιτητών/σπουδαστών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ενεργή συμμετοχή τους στην ανάπτυξη ΕΛ/ΛΑΚ, η εκπαίδευσή τους στον τρόπο χρήσης και ανάπτυξης, καθώς και η εξοικείωσή τους γενικότερα με τους όρους και ειδικές πρακτικές των κοινοτήτων ΕΛ/ΛΑΚ, αποτελεί το βέλτιστο τρόπο θεμελίωσης των εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τις επιχειρήσεις στην Ελληνική επικράτεια. Η εκπαίδευση και εξοικείωση του μελλοντικού ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στον τομέα της οικονομίας της γνώσης και η ενεργοποίησή του μπορεί να γεφυρώσει το υφιστάμενο χάσμα αξιοποίησης ΕΛ/ΛΑΚ και να προσφέρει πολλαπλά οφέλη για τη χώρα.- Εθνικές ανάγκες.
Αν και οι δράσεις στο πλαίσιο του ΕΠ «ΚτΠ» του Γ ΚΠΣ, καθώς και οι σχεδιαζόμενες στο ΕΣΠΑ και το ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση» έχουν καλύψει αρκετές από τις ελλείψεις υποδομών ΤΠΕ στη χώρα, η ανάπτυξη μέχρι στιγμής εξακολουθεί να στηρίζεται κατά κανόνα σε κλειστά παραδείγματα και εφαρμογές, με μικρά εγγενή χαρακτηριστικά διαλειτουργικότητας και αξιοποίησης ανοικτών προτύπων. Η πρακτική αυτή ενδέχεται να οδηγήσει σε προβλήματα βιωσιμότητας μέρους των υφιστάμενων υποδομών, καθώς αυτές στηρίζονται σε κλειστό λογισμικό, του οποίου η εξέλιξη και αναβάθμιση έχει σημαντικό κόστος σε βάθος χρόνου. Η επένδυση σε ΕΛ/ΛΑΚ και η οικονομία κλίμακας που εξασφαλίζει σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο μέσω της επαναχρησιμοποίησης βασικών υποδομών και υπηρεσιών ακόμη βρίσκονται σε διερευνητικό στάδιο, ενώ θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία σημαντικές ανάγκες της χώρας.- Αριστεία.
Η βάση του τρόπου ανάπτυξης ΕΛ/ΛΑΚ και οργάνωσης των σχετικών κοινοτήτων στηρίζεται γύρω από απόλυτα και διάφανα αξιοκρατικά κριτήρια, τα οποία θα αποτελέσουν κυρίαρχη πρακτική του σχεδιασμού, της οργάνωσης, αλλά και εκτέλεσης της προτεινόμενης δράσης, σε όλα τα επίπεδα υλοποίησής της. Με τον τρόπο αυτό αφενός εμπεδώνεται πρακτικά η βασική αρχή του ΕΛ/ΛΑΚ και αφετέρου εξασφαλίζεται η καλή εκτέλεση του έργου και η ενεργή συμμετοχή της κοινότητας του ΕΛ/ΛΑΚ και όσο το δυνατόν περισσότερων εθελοντών. Η έννοια και πρακτική της αριστείας στο πλαίσιο του έργου περιλαμβάνει:
- τον τρόπο ανάδειξης, επιλογής και συνεχούς αξιολόγησης των Μονάδων Αριστείας ΕΛ/ΛΑΚ,
- τον τρόπο επιλογής, αξιολόγησης και επιβράβευσης των συνεισφορών για την ανάπτυξη ΕΛ/ΛΑΚ και
- τη διάδοση παραδειγμάτων καλής πρακτικής προς όλη την κο (ΣΣ: υποθέτω πως εννοεί κοινωνία)
Από εδώ
Σιγά μην κάνουν όλα αυτά με 1.200.000 €...Άμα βάλεις κανένα μηδενικό ακόμα, κάτι μπορεί να γίνει.
