Δημοσιεύτηκε: 29 Απρ 2013, 20:10
Eπειδή σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την υπό στοιχείο 4) θέση του ThP, και ορμώμενος από αυτή, αν βάλεις στη συζήτηση την παράμετρο ηθική, τότε επίτρεψέ μου να παρατηρήσω ότι από μόνος σου δίνεις νέες διαστάσεις στη συζήτηση, η οποία δεν είναι καθόλου κακοπροαίρετη όπως ισχυρίζεσαι, ούτε βεβαίως διακατέχεται από κάποιο βεντετισμό ως προς την ποιότητα των επιχειρημάτων. Απλώς παρατίθενται και υποθέτω ότι αυτή είναι μια λογική μέθοδος συζήτησης ή αντιπαράθεσης. Αν θεώρησες κάποια από τα σχόλιά μου στην πρώτη μου απάντηση ελαφρώς δηκτικά, το αποδέχομαι, αλλά είναι ο τρόπος έκφρασής μου, οι πιο παλιοί εδώ μέσα μέ ξέρουν και δεν με παραξηγούν, εν πάσει περιπτώσει απολογούμαι, αλλά θα σε προέτρεπα να επικεντρωθείς στην ουσία όσων λέω και όχι στο ύφος εκφοράς τους.
Αν θέλεις να κάνεις μια αναδρομή στην ιστορία του ανθρώπινου είδους, θα διαπιστώσεις εύκολα ότι η έννοια της ηθικής πρωτοεμφανίστηκε μόλις κάποιοι άνθρωποι αποφάσισαν ότι είναι πιο βολικό να ζουν μαζί με άλλους, παρά μόνοι τους.
Η ανάγκη εξυπηρέτησης του πρωταρχικού σκοπού της συνύπαρξης, η οποία αποδείχτηκε θεμελιώδους σημασίας, έδωσε ένα πλαίσιο γύρω από το οποίο αναπτύχθηκαν έννοιες, ο πυρήνας των οποίων αποσκοπούσε ακριβώς στην ενδυνάμωση και εξύψωση αυτής της συνύπαρξης.
Γιατί είναι ανήθικο να σκοτώσεις κάποιον άλλο ; Ακριβώς γιατί πλήττεις τον ιστό της κοινωνικής συνοχής (αν είναι κανείς τραγικά θρησκόληπτος μπορεί να απαντήσει γιατί είναι αντίθετο με το λόγο του Θεού, επειδή όμως φαντάζομαι ότι κανένας μας δεν τον έχει ακούσει να εκφράζει τις απόψεις του, τείνω να πιστέψω ότι τον διαμορφώνουμε και αυτόν ανάλογα με τις σκοπιμότητες τις οποίες θέλουμε να εξυπηρετήσουμε).
Γιατί είναι ανήθικο να π***** τη γυναίκα του άλλου ; Γιατί πλήττεις το θεσμό του γάμου και της οικογένειας, η οποία αποδείχθηκε πρωταρχικής σημασίας μόρφωμα στη διαμόρφωση των κοινωνιών.
Όπως αντιλαμβάνεσαι ο κατάλογος μπορεί να είναι ατελείωτος. Αν όμως μου υποδείξεις που τίθεται θέμα ηθικής στο να τρώω κρέας, είμαι πρόθυμος να το συζητήσω περαιτέρω. Τονίζω και πάλι το "στο να τρώω κρέας" , δεν αναφέρομαι ούτε στις συνθήκες εκτροφής και διαβίωσης, ούτε στις συνθήκες θανάτωσης, ούτε στον αλόγιστο τρόπο κατασπατάλησης των φυσικών πόρων.
Αν θέλεις να κάνεις μια αναδρομή στην ιστορία του ανθρώπινου είδους, θα διαπιστώσεις εύκολα ότι η έννοια της ηθικής πρωτοεμφανίστηκε μόλις κάποιοι άνθρωποι αποφάσισαν ότι είναι πιο βολικό να ζουν μαζί με άλλους, παρά μόνοι τους.
Η ανάγκη εξυπηρέτησης του πρωταρχικού σκοπού της συνύπαρξης, η οποία αποδείχτηκε θεμελιώδους σημασίας, έδωσε ένα πλαίσιο γύρω από το οποίο αναπτύχθηκαν έννοιες, ο πυρήνας των οποίων αποσκοπούσε ακριβώς στην ενδυνάμωση και εξύψωση αυτής της συνύπαρξης.
Γιατί είναι ανήθικο να σκοτώσεις κάποιον άλλο ; Ακριβώς γιατί πλήττεις τον ιστό της κοινωνικής συνοχής (αν είναι κανείς τραγικά θρησκόληπτος μπορεί να απαντήσει γιατί είναι αντίθετο με το λόγο του Θεού, επειδή όμως φαντάζομαι ότι κανένας μας δεν τον έχει ακούσει να εκφράζει τις απόψεις του, τείνω να πιστέψω ότι τον διαμορφώνουμε και αυτόν ανάλογα με τις σκοπιμότητες τις οποίες θέλουμε να εξυπηρετήσουμε).
Γιατί είναι ανήθικο να π***** τη γυναίκα του άλλου ; Γιατί πλήττεις το θεσμό του γάμου και της οικογένειας, η οποία αποδείχθηκε πρωταρχικής σημασίας μόρφωμα στη διαμόρφωση των κοινωνιών.
Όπως αντιλαμβάνεσαι ο κατάλογος μπορεί να είναι ατελείωτος. Αν όμως μου υποδείξεις που τίθεται θέμα ηθικής στο να τρώω κρέας, είμαι πρόθυμος να το συζητήσω περαιτέρω. Τονίζω και πάλι το "στο να τρώω κρέας" , δεν αναφέρομαι ούτε στις συνθήκες εκτροφής και διαβίωσης, ούτε στις συνθήκες θανάτωσης, ούτε στον αλόγιστο τρόπο κατασπατάλησης των φυσικών πόρων.