Δημοσιεύτηκε: 23 Απρ 2009, 19:47
από diamond_gr
Για να ολοκληρωθεί ο οδηγός, γράφω και πως άλλαξα την μπαταρία.

ΥΛΙΚΑ:
1. Μπαταρία 12V, 7A (πάντε την παλιά μπαταρία στο μαγαζί και ζητήστε μια ιδιων διαστάσεων)



2. Mustek Powermust 600VA



3. Κατσαβίδι (σταυροκατσάβιδο) τουλάχιστον 10εκ (για τις πίσω βίδες)




Προφυλάξεις: Οτιδήποτε έχει σχέση με ρεύματα, πυκνωτές κ.λπ. (δηλαδή τροφοδοτικά, τώρα το UPS), όταν πρόκειται να επέμβω σε αυτά, τα αποσυνδέω από το ρεύμα, από την προηγούμενη ημέρα (δηλαδή το βράδυ, όταν κλείνει ο Η/Υ).

ΕΡΓΑΣΙΑ:

1. Αφού ξεβιδώσετε τις 4 βίδες που βρίσκονται από κάτω (εγώ δεν το αναποδογύρισα φοβούμενος μην τρέξουν υγρά από την μπαταρία. Το τελικό του πρόβλημα ήταν ότι τρέξανε υγρά λόγω χρόνου), θα διαπιστώσετε ότι το πάνω καπάκι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΤΕΙ από το υπόλοιπο UPS, καθώς καλώδιο και λοιπός εξοπλισμός βρίσκονται βιδωμένα πάνω του. Επιπρόσθετα, το "πίσω" μέρος μπορεί να ανασηκωθεί το πολύ 5 εκατοστά. Διαφορετικά μπορεί να πειραχθούν οι ενώσεις.





2. Όλη η ιστορία είναι εδώ τώρα! Η πρόσοψη αρνούταν πεισματικά να αποκολληθεί από το πάνω και κάτω καπάκι! Εν πρώτοις, πρόσοψη και άνω καπάκι φαινόταν ενιαίο σώμα και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση εφάρμοζα δύναμη, δεν μπορούσαν καθόλου να ξεκολλήσουν!
Σκοπός είναι να χαλαρώσουν οι συνδέσεις στο κάτω μέρος της πρόσοψης (μπορεί να γίνει και με κατσαβιδάκι). Η πρόσοψη ελευθερώθηκε από τα 2 αγκιστράκια (φωτό):



Δηλαδή η πρόσοψη και το πάνω καπάκι ταλαντεύονται μαζί (πάνω-κάτω), ώστε να βγει η πρόσοψη προς τα κάτω.

3. Η πρόσοψη τώρα μπορεί να αποκολληθεί και από το πάνω καπάκι, αν και δεν έχει περιθώριο να μετακινηθεί ιδιαίτερα:



4. Στο μπροστινό του μέρος, το καπάκι μπορεί να ανασηκωθεί γύρω στα 15 εκατοστά, όσο χρειάζεται δηλαδή, για να γίνει η εισαγωγή-εξαγωγή της μπαταρίας:



Τα πράγματα από δω και πέρα είναι απλά. Η μπαταρία βγαίνει εύκολα - δε συγκρατείται από κάπου - και δεν μπορούν να μπερδευτούν οι δύο πόλοι. Επίσης, η παλιά είχε μια "ελαστική ροδέλα" (πράσινο βέλος), που τη ξεκόλλησα και την έβαλα στη καινούργια (ακουμπάει σε αυτή το πάνω καπάκι). Τα "συρματάκια" που συνδέονται στους πόλους, βγαίνουν με κάποια προσπάθεια/δύναμη. Έχει και την ανάλογη χρωματική συσχέτιση:
Κόκκινο τετράγωνο στη μπαταρία -> κόκκινο καλώδιο.
Ούτως ή άλλως τα καλώδια είναι σκληρά και δεν πρόκειται να μετακινηθούν από τη θέση τους όταν βγουν (ωστε να υπάρχει κίνδυνος να μπερδευτούν). Επίσης χρειάζεται κάποια προσπάθεια για να ξαναενωθούν στην καινούργια μπαταρία:
Το αριστερό χέρι κρατάει το πάνω καπάκι υψωμένο (όσο πάει) και το δεξί προσπαθεί να σπρώξει όσο μπορεί τα συρματάκια. Εργαλείο δε μπορούσα να χρησιμοποιήσω (π.χ. πένσα) για να μη χαλάσω το πλαστικό περίβλημα - επομένως με τα δάχτυλα όσο πάει.

Προσωπικά αφού είχε τρέξει υγρά ο ένας πόλος, έβαλα λίγο σπρευ και έβαλα-έβγαλα το συρματάκι στον πόλο 2-3 φορές ώστε να ξυθεί λίγο. Ο πωλητής της μπαταρίας μου είπε με γυαλόχαρτο (λίγο δύσκολο να μπεί σε τέτοιο χώρο).

Κάτι τελευταίο που μπορείτε να δείτε είναι η ασφάλεια.

Στο πίσω μέρος του UPS θα δείτε το εξής:

Εικόνα

Εκεί είναι η ασφάλεια. Είναι ένα συρταράκι το οποίο βγαίνει εύκολα χωρίς ιδιαιτερη πίεση. Έχει μια μικρί εγκοπή που εκεί βάζετε το κατσαβιδάκι.
Το καλό στην υπόθεση είναι ότι έχει ακόμα μια ασφάλεια μέσα (φωτό) σε περίπτωση ανάγκης.



Εικόνα
Το Περιεχόμενο του οδηγού διέπεται από την άδεια Creative Commons
Αναφορά προέλευσης - Μη Εμπορική Χρήση-Παρόμοια διανομή 3.0 Ελλάδα.
Βασισμένο σε μία εργασία του http://www.greeklug.gr