Color managed εκτύπωση στο Ubuntu (και σε εκτυπωτή ΗΡ)

...βίντεο, ήχος, players, codecs, κλπ (όχι προβλήματα καρτών εδώ)

Συντονιστές: adem1, konnn

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Για εγκατάσταση codec, java, flash και εφαρμογών πολυμέσων τρέξτε στο τερματικό
Για ubuntu
sudo apt-get -y install ubuntu-restricted-extras
Για kubuntu
sudo apt-get -y install kubuntu-restricted-extras

Color managed εκτύπωση στο Ubuntu (και σε εκτυπωτή ΗΡ)

Δημοσίευσηαπό digibill » 02 Οκτ 2008, 21:56

Είμαι μανιώδης ερασιτέχνης φωτογράφος και ένα πολύ μεγάλο μέρος της χρήσης του Η/Υ μου περιστρέφεται γύρω από την φωτογραφία (σκανάρισμα αρνητικών - εισαγωγή ψηφιακών φωτογραφιών - επεξεργασία - εκτύπωση - αρχειοθέτηση κλπ). Για σοβαρές εκτυπώσεις έχω έναν εκτυπωτή HP Photosmart 8450 (Α4, 9 μελάνια) και τυπώνω σε συγκεκριμένο είδος χαρτιού (Astral semmi - mat) για τα οποία έχω φτιάξει και εξειδικευμένο icc profile σε ειδική εταιρεία.

Η διαδικασία εκτύπωσης με πλήρη έλεγχο χρώματος στα windows περιελάμβανε τα εξής βήματα:

  • Απενεργοποίηση της διαχείρισης χρώματος από τον εκτυπωτή μέσω του driver του (στον driver του printer επέλεγα στο "Χρώμα" -> "Διαχείριση από την εφαρμογή")
  • Στο πρόγραμμα εκτύπωσης (συνήθως τύπωνα μέσα από το Photoshop) επιλογή του icc profile που έφτιαξα για τα χαρτιά και χρήση του για την διαχείριση χρώματος κατά την εκτύπωση.

Αυτό δούλευε αρκετά καλά και μου έδινε σχετικά αξιόπιστα αποτελέσματα. Επειδή όμως είχα ταλαιπωρηθεί πολύ μέχρι να το πετύχω, φανταζόμουν ότι στο linux τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα / δύσκολα! Σήμερα λοιπόν, μετά από αρκετούς μήνες χρήσης του ubuntu, χρειάστηκε να τυπώσω φωτογραφίες και είπα να δοκιμάσω την τύχη μου :D Τύπωσα μέσω Photoshop -που τρέχει με wine- και ακολούθησα την εξής διαδικασία: