Το edubuntu σταμάτησε να αναπτύσσεται επειδή έπαψε να ενδιαφέρει τον κόσμο.
Ο περισσότερος κόσμος ενδιαφερόταν για το Ubuntu/LTSP κομμάτι, το edubuntu ήταν απλά το περιτύλιγμα.
Από τη στιγμή που το LTSP προήχθηκε στο Ubuntu CD, και μάλιστα μπήκε και σχετική επιλογή "install an LTSP server" στο alternate cd, το edubuntu ήταν απλά ένα μετα-πακέτο, μια συλλογή open source προγραμμάτων. Τελείως αδιάφορο για τους εκπαιδευτικούς, αφού η κάθε βαθμίδα θέλει τα δικά της πακέτα - και οι βαθμίδες δεν είναι καν κοινές ανά παγκόσμιο επίπεδο.
Ο LaserJock προσπάθησε να το κρατήσει ζωντανό, έγινε ubuntu-edu add-on cd, μετά με τη βοήθεια κάποιων το χώρισε σε πακέτα ανά βαθμίδα, αλλά εις μάτην, μια συλλογή πακέτων δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Και μιας και πλέον δεν έχει χρόνο να του αφιερώσει, έχει μείνει headless. Πλέον δεν γίνεται καν mirroring.
Στο "να πληρώσουν οι εκπαιδευτικοί για το Ubuntu/LTSP" θα έλεγα ότι αν πληρώναμε, τα λεφτά θα έπρεπε να πάνε στους upstream developers που έχουν δαπανήσει χιλιάδες ώρες για την ανάπτυξη και όχι στις λιγότερες ώρες που χρειάστηκαν για πακετάρισμα στο Ubuntu. Ειδικά όμως στο LTSP η Canonical έχει κάθε φορά έναν ενεργό developer που προσφέρει code upstream, επομένως μέρος της upstream χρηματικής ενίσχυσης θα έπρεπε να πάει σε αυτήν.
Αλλά από χρήματα οι σχολικές επιτροπές είναι χάλι, δεν έχουν τέτοια δυνατότητα. Όταν ένας καθηγητής πληροφορικής χρειάζεται 2 μήνες για να πείσει το διευθυντή να δώσει λεφτά να αγοραστούν δύο usb ποντίκια για να αντικαταστήσει τα σειριακά, ε, φαντάζεστε για τι κατάσταση μιλάμε.
> Το πρόβλημα όμως είναι πως το Linux (κατα συνέπεια και τα προγράμματα που χρησιμοποιούνται με αυτό) αυτή τη στιγμή θεωρείται "εκτός της διδακτέας ύλης"
Άν κάνω λάθος διορθώστε με.
Εεε... ναι, επίτρεψέ μου, είναι τελείως μα τελείως λάθος.
Στα Γυμνάσια / Λύκεια δεν διδάσκουμε προγράμματα της Microsoft. Η πληροφορική στις βαθμίδες αυτές δεν έχει καμία σχέση με το ECDL.
Υπάρχει π.χ. ενότητα για επεξεργασία κειμένου (5-10 σελίδες), αλλά της αφιερώνονται ελάχιστες διδακτικές ώρες. Απλά για να δει ο μαθητής τι δυνατότητες έχει ο Η/Υ και να τον χρησιμοποιήσει σαν εργαλείο στη ζωή του, η διδασκαλία του επεξεργαστή κειμένου δεν είναι αυτοσκοπός. Εξάλλου, ειδικά το βιβλίο του Γυμνασίου έχει πολλές εικόνες/αναφορές σε Linux/MacOS, δεν προσανατολίζει σε Microsoft - και με τον firefox έχει screenshots και με το openoffice. Μάλιστα έχει και ενότητα για το ελεύθερο λογισμικό.
Σε άλλες χώρες, είναι ευθύνη του σχολείου να επιλέξουν ΚΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ που θα διδάξουν ΚΑΙ τα προγράμματα. Οτιδήποτε αντίθετο θεωρείται μεμπτό (unfair market advantage). Εδώ, τουλάχιστον έχουμε δυνατότητα επιλογής των προγραμμάτων...
Στην επαγγελματική εκπαίδευση είναι διαφορετικά τα πράγματα, αλλά δεν έχω ολοκληρωμένα στοιχεία οπότε δεν εκφέρω γνώμη.