Καινοτομία των γερμανικών τα τουρμπο σε χαμηλα κυβικα...? Το 1000αρι τρικυλινδρο Daihatsu Charade Gti με το turbo το θυμαται κανεις? Εποχες 1990+. 110 άλογα απο 993cc.
Βγαλανε τωρα τα γερμανικα με τους πουσαρισμενους κινητηρες που απο 1400cc βγαζουν 170 αλογα και αρχιζουν τα προβληματα με την 1η βολτα. Πετανε κολαρα, ραγιζουν πολλαπλες και τουρμπο, ριμάζουν σασμάν και όσο για το λάδι... φρίτεζες. Πας στη VW και σου λενε "ειναι φυσιολογικό να καιει 1500ml στα 5000χιλ". Οχι φιλε μου, δεν ειναι.
Αποσυρανε την 1 γενιά golf GT με τα 170 άλογα λογω προβληματων, και βγαλανε την επομενη με τα 140. Παλι προβληματα έχουν.
Αν παμε στα OPEL... αστα βράστα. Αν δεις τους ιδιοκτητες opel, ειναι μες την απογοητευση. Φιλος ειχε το παλιο το astra και απο τα τοσα προβληματα το εδωσε σχεδον τσαμπα και εκανε τη βλακεια και πηρε ξανά το καινουριο astra το cabrio... Μεχρι δικηγορους εχει βαλει. Μπαζει νερα η οροφη, μπαζει νερα το πορτ μπαγκαζ, δεν κλεινει η οροφη, δεν κλεινει η πόρτα κτλπ κτλπ... Και μιλαμε για αμαξι ακριβο που ακομα το ξεπληρωνει.
240 άλογα απο ατμοσφαιρικο κινητηρα 2000cc παραγωγης? (s2000 type r)... Οι γερμανοι θελουν 3 τουρμπο και 6 κομπρεσσορες για να φτασουν αυτα τα αλογα.
Επισης 192+ άλογα απο 1800cc ατμοσφαιρικά (corolla/celica Tsport)...
Και επειδη στην Ευρωπη δεν τα φτανουν, αρχιζουν και βγαζουν τα Εuro 3, 4, 5...., 125 για να φιμωσουν τα Ιαπωνικα...
Μονο η mercedes δειχνει καλά στοιχεία και μαλιστα βγαζει πλεον και πολυ ομορφα και σπορ αυτοκινητα (οχι σαν τα παλια που ηταν μονο λιμουζινες). Αλλα το κοστος αγορας, συντηρησης, τέλη, τεκμηρια κτλπ δεν βοηθανε στην αποκτηση του.
Για να μην πω και το πιο βασικο. Ολα τα γερμανικα και τα Ιταλικα ποσα χρονια εγγυηση δινουνε? Νομιζω οι περισσοτερες εταιρίες δινουν 2 χρόνια. Αν θες παραπανω, πληρωνεις για επεκταση αλλα δεν παραμενει η εγγυηση στην εταιρία αλλα σε καποια αλλη εταιρία άγνωστη. Τρεχα γυρευε δλδ. Αγοραζεις το αμαξι απο την Fiat, για τα 2 πρωτα χρονια εχεις εγγυηση της εταιρίας και για τα αλλα 3 εχεις εγγυηση του μπαρμπα μητσου. Παιρνεις τo VW, μετα τα 2 χρονια σου δινει το σασμαν στο χέρι, και μετα τα πληρωνεις απο την τσεπη σου.
Η εξελιξη, η καινοτομια και η πρωτοπορία ειναι πλεον στα υβριδικά και γενικά στις εναλλακτικες πηγες ενεργειας. Καινοτομια δεν ειναι το τουρμπο που υπαρχει εδω και 50 χρόνια. Και στο θεμα των ιβρυδικων/ενναλακτικες πηγες, η ΤΟΥΟΤΑ ειναι ετη φωτος μπροστά. Αν ειμαι σωστος, πρωτη εκεινη λανσαρισε επιτυχημενα τετοιες εφαρμογες σε αυτοκινητα παραγωγης και κραταει την πρωτοπορεία. Ολες οι αλλες μαρκες δανειζονται τεχνολογια της για να αναπτυξουν δικους τους κινητηρες.
Οσο για τα ταξι, οι ταξιτζηδες εχουν και mercedes επειδη ειναι κουρσες και "μουρη". Αλλιως ειμαστε τιγκα σε avensis και τωρα βλέπω και παρα πολλά prius.
Για το στρίψιμο, εχουν βελτιωθει πολύ τα Ιαπωνικά. Οντως το πατημα τους δεν φτανει τα επιπεδα των γερμανικων, τουλαχιστον σε μαμά καταστασεις. Θελει να κανεις αλλαγες για να δεις βελτιωση. Βεβαια υπαρχουν και τα φωτεινα παραδειγματα οπως mitsubishi EVO (3 διαφορικά, AWD, active YAW control, tarmac/gravel/snow) συν πλεον και το καλυτερα ζυγισμενο και πιο απολαυστικο αμαξι... η GT86! (ερωτας).
Οσο υποκειμενικοι και να ειμαστε, μην τρελαθουμε. Θες αξιοπιστια? Πας σε Ιαπωνικό. Τέλος.
Και ανοιγεις το καπώ του μονο για να συμπληρωνεις νερό στους καθαριστηρες.
Ολα τα ανωτερω με δοση χιουμορ αλλα και αληθειας.
Δεν θελω να ερθω σε αντιπαραθεση με κανεναν. Ολοι εχουμε τους λογους μας και τις προτεραιότητες οταν κανουμε καποια αγορα.
Once you go Jap you never go back.
Buy Jap, the rest is (s)crap...