Και πριν φύγουμε για τις καλοκαιρινές διακοπές, έχω μια πρόκληση για τους συμφορουμήτες:
Σίγουρα όλοι μας έχουμε παίξει το παιχνίδι πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, όπου η πέτρα κερδίζει έναντι του ψαλιδιού, το ψαλίδι κερδίζει έναντι του χαρτιού και το χαρτί κερδίζει έναντι της πέτρας. Αλλά ποιά είναι η βέλτιστη τακτική για να κερδίζει κανείς τις περισσότερες φορές; Ένα παιχνίδι τελειώνει όταν κάποιος κερδίσει δύο φορές. Η πρόκληση είναι να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα python (μιας και τρέχουν τα μαθήματα αυτόν τον καιρό) που να παίζει πολλά παιχνίδια (πρωταθληματάκια) και να διαλέγει την τακτική που είναι η καλύτερη.
Καταρχήν, πρέπει να ορίσουμε τις δυνατές τακτικές (φυσικά ο καθένας μπορεί να τις επεκτείνει απεριόριστα).
Τακτική 1η
Τυχαία επιλογή μεταξύ πέτρας, ψαλιδιού, και χαρτιού.
Τακτική 2η
Παίζουμε πάντα ένα συνδυασμό, ας πούμε για παράδειγμα στην πρώτη κίνηση πέτρα, στη δεύτερη ψαλίδι, και στην τρίτη--αν υπάρξει--χαρτί.
Τακτική 3η
Παίζουμε αυτό που έπαιξε ο αντίπαλος στον προηγούμενο γύρο, εκτός από τον πρώτο που διαλέγουμε τυχαία.
Τακτική 4η
Χρησιμοποιώντας ένα νευρωνικό δίκτυο, προβλέπουμε με βάση αυτά που έχει παίξει ο αντίπαλος μέχρι τώρα, τι θα παίξει στην επόμενη κίνηση.
Ποια τακτική είναι καλύτερη για ένα πρωτάθλημα "στα τρία" και ποια για ένα πρωτάθλημα στα "δέκα"; Μη βιαστείται να απαντήσετε.
Είπε κανείς πως το πέτρα-ψαλίδι-χαρτί είναι βαρετό; Πώς μπορεί να επεκταθεί το παιχνίδι ώστε να περιλαμβάνει και φωτιά; Επιπλέον στοιχεία;
Θα χαρώ να δω προσπάθειες κώδικα που να παίζουν μια παρτίδα ή και πρωταθληματα!!
Αφιερωμένο στα παιδιά που παίζουν ακόμη πέτρα-ψαλίδι-χαρτί.