Σελίδα 1 από 1

Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Ιουν 2018, 16:54
από pc_magas
Πλέον τα αυτοκίνητα αρχίσουν και εμπεριέχουν αρκετή λογική και αρκετά έξυπνα συστήματα αυτό σημαίνει ότι πλέον το αυτοκίνητο έχει έναν Η/Υ (οκ με την είσοδο του EFI είχε αλλά πλέον έχει παραπάνω) πιστεύετε πως αυτό ειδικά θα έχει επιπτώσεις στον κόσμο του tuning ειδικά με την είσοδο του Automotive Grade Linux.

πχ. Κατέβασε το Χ αρχείο κότσαρε το Usb στο EFI τρέξε το τάδε πρόγραμμα ή την εντολή και έχει 20 επιπλέων ίππους ή βάζοντας το τάδε λογισμικό στο EFI θα έχει καλύτερα κρατήματα ή με το Ψ πακέτο που θα σου δίνει ο τοπικός σου "χακεράς" (όχι ντε και καλά αυτός που θα μπεί στην CIA αλλά αυτός που έκανε την μηχανή του frape να κάνει capuccino) θα γίνεις ο Βασιλιάς στα Λιμανάκια.

Ακόμη δε θα ήταν ενδιαφέρον να συζητήσουμε και την επαγγελματική ευκαιρεία. Πως πλέον ο τοπικός σου Βελτιωτής θα μπορεί να συνεργάζετε με ειδικούς στον χώρο της πληροφορικής προκειμένου να βελτιώνει οποιοδήποτε σύγχρονο αυτοκίνητο.

ΥΓ: Ο τίτλος είναι από την αργκό του χώρου.

the_eye διόρθωση τίτλου

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Ιουν 2018, 23:12
από dim459
Τα πειράγματα στην ηλεκτρονική χαρτογράφηση του αυτοκινήτου είναι παλιό σπορ, αν και στην προγενέστερη μορφή του βασιζόταν στη λογική του τσιπ.
Πλέον αναφέρεσαι σε software.
Και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα είναι κοινό.
Το ερώτημα δεν είναι πως θα δώσεις μια εντολή ή ένα πακέτο εντολών δια του οποίου θα επηρεάσεις την λειτουργία ενός υποσυστήματος του αυτοκινήτου, αυτό υποθέτω για τους σχετικούς είναι εύκολο.
Το πρόβλημα είναι πως αυτή η εντολή θα έχει αναλογία με την ανοχή-αντοχή και απόδοση του υλικού του οποίου τη λειτουργία σκοπεύεις να επηρεάσεις.
Επειδή ο πειραματισμός μέχρι να επιτύχεις μια "λογική" και ακίνδυνη βελτίωση προφανώς ενέχει τον κίνδυνο ζημιάς υλικών η αξία των οποίων μπορεί να είναι από μερικές δεκάδες έως αρκετές χιλιάδες ευρώ, υποθέτω ότι δεν είναι ακριβώς ο "τοπικός βελτιωτής" που θα μπορούσε να δώσει προοπτικές συνεργασίας με ειδικούς πληροφορικής.
Προφανώς θα είναι κάτι παραπάνω από αυτό, οπότε ευλόγως περιορίζονται τόσο ο αριθμός όσο και οι σχετικές προοπτικές.

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιουν 2018, 00:45
από the_eye
Υπάρχει η OBD2 διασύνδεση σε όλα τα αυτοκίνητα, όπου μπορούμε να δούμε αρκετά πράγματα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μας.
Όλη η πρόσβαση είναι read only σε αυτό το επίπεδο, οπότε είναι σχετικά ασφαλές το παιχνίδι.
Έχω έναν τέτοιο adaptor και έχει πολύ πλάκα να βλέπεις τις ενδείξεις του ταμπλό σε pc ή σε κινητό. Μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις εμφάνισε και το σφάλμα που άναβε το λαμπάκι του κινητήρα.

Οι αντιπροσωπείες έχουν τον τρόπο να περάσουν νέο firmware έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η λειτουργία ή όχι. Γκουχ γκουχ καυσαέρια !

Οι ποιο ψαγμένοι, βάζουν έξτρα εγκέφαλο ο οποίος είναι πλήρως παραμετροποιήσημος από κατασκευής του και μάλιστα μπορεί να αλλάξει ρυθμίσεις εν κινήσει.
Σαφώς δεν είναι φθηνό παιχνίδι, αφού θα βαδίζεις σε μονοπάτια που χαράσσεις ο ίδιος !!!

Τώρα τελευταία είδα αυτοκίνητα "smart" που έχουν ένα "tablet" κοτσαρισμένο στην κονσόλα και μπορείς να βλέπεις από το διαδίκτυο που είναι το αμάξι σου, πόσο πίεση έχουν τα λάστιχα, αν χτύπησε ο συναγερμός, πόσο βενζίνη έχεις και άλλα. Αλλά το θέμα είναι ότι βλέπουν και άλλοι αυτές τις πληροφορίες !!!
Βρε μπελάς που μας βρήκε τώρα θα ψάχνουμε και για open source cars :mrgreen:

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 26 Ιουν 2018, 11:51
από pc_magas
Ναι μεν είναι παλιό το σπορ αλλά πλέον η τεχνογνωσία στα αυτοκίνητα πχ. ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση είναι τόσο προηγμένη που θα μπορείς μέσω reverse engineering να δίνεις δικά σου settings/χαρτογράφηση από το εγκέφαλο και για κρατήματα πέρα από αύξηση ιπποδύναμης. Δηλαδή ποιο έξυπνη διαχείριση πχ στην είσοδο της στροφής Ι2 μην δώσεις παραπάνω από το 50% τις ισχύος αλλά στην έξοδο δώστα όλα και άναψε για 3 sec και το Nitrous Oxide έτσι με την αναμενόμενη συμπεριφορά θα μπορείς πχ να ετοιμάσεις προσπέρασμα στην στροφή Ι2.

Δε ακόμη αναβαθμίσεις μπορεί να είναι του στυλ εάν χάνει πίεση το λάστιχο περιόρισε την ταχύτητα και δείξε στο GPS το κοντινότερο βουλκανιζατέρ που μπορεί το εν λόγο αυτοκίνητο να μην την έχει, αλλά η συνεργασία ενός μηχανικού αυτοκινήτων/βελτιωτή με έναν προγραμματιστή/reverse engineer για την μετατροπή αυτή σε ένα χ-ψ μοντέλο θα μπορεί να δίνει ένα εμπορικό πλεονέκτημα σε τοπικό επίπεδο.

Νομίζω πλέον πως με την γνώση πληροφορικής το tuning θα μπορεί να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο πέρα από μια νέα χαρτογράφηση.

the_eye έγραψε:Τώρα τελευταία είδα αυτοκίνητα "smart" που έχουν ένα "tablet" κοτσαρισμένο στην κονσόλα και μπορείς να βλέπεις από το διαδίκτυο που είναι το αμάξι σου, πόσο πίεση έχουν τα λάστιχα, αν χτύπησε ο συναγερμός, πόσο βενζίνη έχεις και άλλα. Αλλά το θέμα είναι ότι βλέπουν και άλλοι αυτές τις πληροφορίες !!!
Βρε μπελάς που μας βρήκε τώρα θα ψάχνουμε και για open source cars :mrgreen:


Με ένα toyota camri που έχει Automotive Linux ;)

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 27 Ιουν 2018, 12:19
από adem1
the_eye έγραψε:Υπάρχει η OBD2 διασύνδεση σε όλα τα αυτοκίνητα, όπου μπορούμε να δούμε αρκετά πράγματα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μας.
Όλη η πρόσβαση είναι read only σε αυτό το επίπεδο, οπότε είναι σχετικά ασφαλές το παιχνίδι.
Έχω έναν τέτοιο adaptor και έχει πολύ πλάκα να βλέπεις τις ενδείξεις του ταμπλό σε pc ή σε κινητό. Μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις εμφάνισε και το σφάλμα που άναβε το λαμπάκι του κινητήρα.


Με έψησε ! Πως ακριβώς παίρνεις view στο laptop; Αν θες δώσε λίγο παραπάνω info.

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 28 Ιουν 2018, 02:37
από the_eye
Πρέπει να πάρεις έναν OBD2 adapter πρώτα και μετά με το λογισμικό διαβάζεις διάφορα πράγματα. Ανάλογα με το τι δίνει ο κάθε εγκέφαλος σε κάθε αυτοκίνητο.
πχ



http://obdtoolbox.sourceforge.net/