nikospap έγραψε:Θα πρεπει να σεβομαστε τον Κ.Ο.Κ. δεν εχει βγει τυχαια...
Ωωωω, ανοίγεις ένα τεράστιο θέμα, εν συντομία θα απαντούσα σε πολιτισμένες χώρες σαφώς ναι.
Τι γίνεται όμως σε μπανανίες όπως εδώ καλή ώρα ;
Επειδή σαν δικηγόρος έχω ασχοληθεί ιδιαιτέρως με υποθέσεις τροχαίων ατυχημάτων, επίτρεψέ μου να σου πω, ότι ο ΚΟΚ στην Ελλάδα έχει καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα.
Ας πάρουμε για παράδειγμα το όριο ταχύτητας. Υποτίθεται ότι τοποθετείται λαμβάνοντας υπ' όψιν τις συνθήκες της οδού, έτσι ώστε να καθορίζει ένα πλαίσιο εντός του οποίου μπορείς να κινείσαι με ασφάλεια και βέβαια πραγματοποιώντας τη διαδρομή εντός ευλόγου αναλογικά χρόνου, διότι βεβαίως αν κινείσαι με 10 χλμ/ώρα, οι πιθανότητες ατυχήματος ελαχιστοποιούνται, αλλά στη γειτονική τοποθεσία απόστασης 40χλμ. θα φτάσεις σε 4 ωρίτσες.
Έτσι λοιπόν, ειδικώς στο επαρχιακό δίκτυο, έρχεσαι αντιμέτωπος με όρια ταχύτητας της τάξεως των 40 χλμ/ώρα, σε οδούς όπου προφανέστατα η κίνηση είναι ασφαλέστατη με ταχύτητες των 80-100 χλμ/ώρα.
Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό άπαντες γράφουν το όριο ταχύτητας στα παλιά τους τα παπούτσια (και πολύ καλά κάνουν), ερχόμενοι βεβαίως συχνότατα σε συνάντηση με τον καρπό της πικροδάφνης (για όσους δεν γνωρίζουν ο τροχαίος αστυνομικός είναι καρπός της πικροδάφνης και οπουδήποτε υπάρχουν πικροδάφνες ειδικά στην αρχή στροφών μετά από μεγάλες ευθείες μπορείτε να συναντήσετε έναν να φύεται κρυμμένος μαζί με το απαραίτητο ραντάρ), ο οποίος εκτελώντας κατά συνείδηση το καθήκον του, βεβαιώνει την παράβαση και καταλογίζει το σχετικό τσουχτερό πρόστιμο.
Ως εισπρακτική μέθοδος βεβαίως λειτουργεί καλά, ο χαρακτήρας του ορίου ταχύτητας όμως σαν μέσου προστασίας πάει περίπατο.
Και αυτό διότι αν υπερβείς το όριο ταχύτητας, εξαρτάται από την ικανότητα του καθενός να το υπερβεί τόσο, ώστε να εξακολουθεί να κινείται ασφαλώς, συνθήκη όχι απαραίτητα αυτονόητη, ειδικά αν δεν γνωρίζει τη διαδρομή και μετά την πρώτη στροφή μπορεί να βρεθεί προ εκπλήξεως στο θεσπέσιο ελληνικό οδικό δίκτυο.
Το ελληνικό κράτος, όπως προείπα επικεντρώνεται στην είσπραξη, αφήνοντας εκτεθειμένο τον οδηγό, αφού παύει ως όφειλε να ενεργεί προστατευτικά, θέτοντας το εξωπραγματικό όριο ταχύτητας το οποίο εκ των πραγμάτων θα παραβιαστεί.
Στο ποινικό μας δίκαιο υπάρχει μια διαβάθμιση των μορφών της υπαιτιότητας, πχ αμέλεια, δόλος κλπ.
Υπάρχει μια (πιο πολύ θεωρητκή) διαβάθμιση του δόλου που λέγεται ενδεχόμενος δόλος.
Αυτή σε γενικές γραμμές σημαίνει ότι δεν σκοπώ στο αποτέλεσμα της πράξης μου (αυτό το οποίο "λαϊκώς" ονομάζεται πρόθεση), αλλά γνωρίζω ότι η πράξη μου είναι δυνατόν να αποφέρει το αποτέλεσμα και παρά ταύτα προβαίνω σε αυτήν αποδεχόμενος το ενδεχόμενο.
Κατά την ταπεινή μου άποψη, το ελληνικό κράτος υπέχει ενδεχόμενο δόλο στην πρόκληση ατυχημάτων, θεσπίζοντας εξωπραγματικά όρια ταχύτητας, αφού ναι μεν δεν την επιθυμεί. αλλά την αποδέχεται ως ενδεχόμενο, προτιμώντας την είσπραξη από την προστασία οδηγών και πεζών.
Αυτά....
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 22.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.