Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

...χαλαρή κουβεντούλα, γενικός σχολιασμός, φιλοσοφικές συζητήσεις, meeting point / γνωριμία

Συντονιστής: konnn

Re: GNOME Women στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό dim459 » 05 Νοέμ 2013, 13:38

Ως προς το πρώτο δεν έχω να προσθέσω κάτι, θεωρώ ότι έχω απαντήσει επαρκώς παραπάνω.

Ως προς το δεύτερο προφανώς η σύμπτωση-συσχετισμός δύο μεταβλητών ή απλώς γεγονότων δεν τα συνδέει αναγκαίως με σχέση αιτίου-αποτελέσματος και υποθέτω ότι η φράση...
simosx έγραψε:correlation does not imply causation

.... χρησιμοποιείται για να καταδειχθεί ότι δεν συντρέχει το "αναγκαίως".
Από την άλλη τίποτα δεν αποκλείει να συνδέονται με σχέση αιτίου-αποτελέσματος και ακόμα συχνότερα όχι αποκλειστικού αιτίου, αλλά ενός εκ των πολύμορφων αλληλεπιδρόντων-αλληλεξαρτομένων αιτίων.

Είμαι υπερβολικά σχετικιστής για να ισχυρισθώ το πρώτο, εξίσου σχετικιστής όμως για να αποκλείσω το δεύτερο.
Προφανώς είναι θέμα ad hoc μελέτης.
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 22.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.
Άβαταρ μέλους
dim459
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3754
Εγγραφή: 15 Φεβ 2009, 19:28
Τοποθεσία: Bόρεια Αττική
Εκτύπωση

Re: GNOME Women στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό Learner » 05 Νοέμ 2013, 16:06

Off topic:
Το κεφάλι μου έχει γίνει «καζάνι» (rm -rf /brain) :-o
Αλλά δεν μπορώ να αντισταθώ στο να τα διαβάζω.
About Me
NickTux@GitHub

Spoiler: show
1. Ubuntu 18.04 LTS
2. Intel Core i3 CPU M 380 2.53GHz ‖ RAM 6GB ‖ Acer Aspire 5733
3. Intel Integrated Graphics [8086:0046] {i915}
4. wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
Learner
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 9765
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2010, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: nicktux
IRC: NickTux
Εκτύπωση

Re: GNOME Women στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό simosx » 06 Νοέμ 2013, 00:56

dim459 έγραψε:Από την άλλη τίποτα δεν αποκλείει να συνδέονται με σχέση αιτίου-αποτελέσματος και ακόμα συχνότερα όχι αποκλειστικού αιτίου, αλλά ενός εκ των πολύμορφων αλληλεπιδρόντων-αλληλεξαρτομένων αιτίων.


Αν μιλάμε για επιστήμη, αυτά δεν περνούν. Αποτελούν management-speak.

Μόλις πιο πάνω χρησιμοποίησες αμφιβόλου ποιότητας συσχέτιση για να «αποδείξεις» ανωτερότητα των αντρών σε σχέση με τις γυναίκες, σε κάτι που σχετίζεται με αυτοκίνητα.

dim459 έγραψε:Είμαι υπερβολικά σχετικιστής για να ισχυρισθώ το πρώτο, εξίσου σχετικιστής όμως για να αποκλείσω το δεύτερο.
Προφανώς είναι θέμα ad hoc μελέτης.


Ο κλασσικός Έλληνας θα δει κάτι που μπορεί να μοιάζει με συσχέτιση, και αμέσως βρήκε την αιτία!
Χρησιμοποιεί την έκφραση «ότι μπορεί να αποδείξει», όπου παραποιεί τον όρο «απόδειξη».
Εικόνα
Και είναι σίγουρος κατά «99,999%». Φυσικά δεν καταλαβαίνει ότι για να ισχυριστεί «99,999%», πρέπει να έχει ένα τεράστιο στατιστικό δείγμα (τουλάχιστον 100.000 δείγματα). Αλλά για τον κλασσικό Έλληνα, η επιστήμη της στατιστικής αποτελεί θύμα και εργαλείο για έμφαση/στόμφο.

Πιο πάνω δήλωσες ότι
dim459 έγραψε:Αν το κάναμε όλοι μας ή έστω αν διατηρούσαμε και διατυπώναμε επιφυλάξεις εκεί που δεν είμαστε σίγουροι, ο κόσμος μας θα ήταν πολύ καλύτερος και αρκετοί από μας θα είχαμε πολύ περισσότερες τρίχες στο κεφάλι μας.

Δεν ακολούθησες την πρακτική που διακηρύσσεις.
προσωπικό ιστολόγιο ϗ πλανήτης Ubuntu-gr
Συμβάλετε και εσείς στο ελληνικό βιβλίο Ubuntu!
1 Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Πολύ καλό ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
2 Ubuntu 13.10 saucy 3.11.0-031100rc1-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu)
3 AMD E-450 APU with Radeon HD Graphics ‖ RAM 3555 MiB ‖ Sony Corporation VAIO
4 AMD nee ATI Wrestler [Radeon HD 6320] [1002:9806] {fglrx_pci}
5 eth0: Atheros Inc. AR8151 v2.0 Gigabit Ethernet [1969:1083] (rev c0) ⋮ wlan0: Atheros Inc. AR9285 [168c:002b] (rev 01)
Φτιάξτε και εσείς τη δική σας υπογραφή (παραπάνω κείμενο) αυτόματα με κλικ εδώ!
simosx
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 10334
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 18:52
Launchpad: simosx
IRC: simosx
Εκτύπωση

Re: GNOME Women στην Ελλάδα

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 06 Νοέμ 2013, 01:35

Off topic:
Σίμο, σ' αγαπάω, σ' εκτιμάω και το γνωρίζεις.
Τα παρακάτω όμως μάλλον ξεπερνούν το όριο. Το δικό μου τουλάχιστον σίγουρα.
simosx έγραψε:Η Ελλάδα είναι μια από τις χώρες όπου υπάρχει έντονη σεξιστική συμπεριφορά, και υπάρχουν και άλλες χειρότερες χώρες. Αν δεν έχεις βιώσει κάτι τέτοιο, είσαι εξαιρετικά τυχερή

simosx έγραψε:Στην Ελλάδα υπάρχει η τάση για απαράδεκτη συμπεριφορά με την μορφή π.χ. πειραγμάτων, που αρκετοί νομίζουν ότι είναι αποδεκτά

simosx έγραψε:Υποτίθεται ότι η ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη, κτλ, ωστόσο οι ξένοι μιλούν τη δική τους με μεγαλύτερη ακρίβεια.

simosx έγραψε:Ο κλασσικός Έλληνας θα δει κάτι που μπορεί να μοιάζει με συσχέτιση, και αμέσως βρήκε την αιτία!

simosx έγραψε:Αλλά για τον κλασσικό Έλληνα, η επιστήμη της στατιστικής αποτελεί θύμα και εργαλείο για έμφαση/στόμφο.

Υπενθυμίζω:
Κανόνες Λειτουργίας:4. Περιεχόμενο των μηνυμάτων έγραψε:Επιπρόσθετα των παραπάνω απαγορεύεται η δημοσίευση πορνογραφικού, απειλητικού, ρατσιστικού ή προσβλητικού για κοινωνικές ομάδες, μειονότητες, εθνότητες και θρησκείες

Επειδή λοιπόν όσο δεν είναι εντάξει να γενικεύεις μιλώντας υποτιμητικά / προσβλητικά για την κοινωνική ομάδα «γυναίκες», άλλο τόσο δεν είναι εντάξει να γενικεύεις μιλώντας υποτιμητικά / προσβλητικά για την κοινωνική ομάδα «Έλληνες». Ειδικά όταν το κάνεις μέσα στο πλαίσιο μιας συζήτησης όπου εκφράζεις την άποψη πως είναι κακό να γενικεύουμε μιλώντας υποτιμητικά / προσβλητικά.

Παρακαλώ λοιπόν εσένα τον ίδιο να σταματήσει αυτό εδώ, και την υπόλοιπη συντονιστική ομάδα να διαχωρίσει όλες τις άσχετες δημοσιεύσεις. Οι μόνες σχετικές με το θέμα είναι οι δημοσιεύσεις του diamond_gr και αυτές που εύχονται καλή αρχή στην ομάδα.

Αν οι υπόλοιποι θέλετε να μετρήσετε ποιος έχει τη μεγαλύτερη
...
γνώση
...
ας το κάνετε με πμ μεταξύ σας.
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Re: Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

Δημοσίευσηαπό eliasps » 06 Νοέμ 2013, 04:16

Oι δημοσιεύσεις διασπάστηκαν και μεταφέρθηκαν στην ενότητα «Περί Ανέμων» υπό τον τίτλο «Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)».

(αυτή είναι η ονομασία του φαινομένου των διαφορών των φύλων και συχνά αναφέρεται έτσι στις διάφορες επιστήμες όπου και μελετάται δίχως να έχει υπάρχει αιτιολόγηση, παρά μόνο ένα μεγάλο απόθεμα στατιστικών στοιχείων - αποτελεσμάτων κοινωνικών πειραμάτων. Δηλαδή ο τίτλος δεν είναι κάποιο είδος ειρωνίας ούτε έχει αρνητική έννοια.)
Μερικές απαντήσεις των μελών επεξεργάστηκαν από εμένα για να προστεθεί ότι η κάθε απάντηση περιέχει κείμενο που έχει παρατεθεί από δημοσίευση σε άλλο νήμα, ώστε να υπάρχει ακολουθία.

@fkol k4, έχεις δίκαιο σχεδόν σε όλες τις παρατηρήσεις. εκτός από αυτήν όπου χαρακτηρίζεις όλες τις δημοσιεύσεις του νήματος off topic, εκτός από αυτές του diamond_gr και των καλωσορισμάτων.
Είτε θετικά είτε αρνητικά σχόλια για την ομάδα GNOME Women, καθώς και οι δημοσιεύσεις για το αν η δημιουργία της ομάδας (οι οποίες επικεντρώθηκαν στις διαφορές των φύλων) είναι σωστή ή λανθασμένη κίνηση, αποτελούν συζήτηση εντός θέματος.
Αντίθετα, η γενίκευση και η ανάλυση των διαφορών των φύλων στην αντίληψη, η υποτιθέμενη αιτία αυτών και το αν υπάρχει ή όχι, αποτελεί συζήτηση εκτός θέματος και οι δημοσιεύσεις μεταφέρθηκαν στην ενότητα περί ανέμων.

@simosx, παρακαλώ να σταματήσει το μοτίβο που παρατηρείται στις προτάσεις που παρέθεσε ο fkol k4.

Το θέμα βρίσκεται τώρα στο Περί Ανέμων, ο τίτλος άλλαξε, πράγμα που σημαίνει ότι οι δημοσιεύσεις εδώ είναι εντός θέματος οπότε επιτρέπεται να συνεχιστεί η συζήτηση, αρκεί να παραμείνει στα πλαίσια που θέτουν οι κανόνες λειτουργίας του forum.

Αν δεν θεωρείτε τον τίτλο ικανοποιητικό, πείτε μου να τον αλλάξω.
Άβαταρ μέλους
eliasps
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4017
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 22:25
Τοποθεσία: Αθήνα, Αττική
Launchpad: eliasps
IRC: eliasps
Εκτύπωση

Re: Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

Δημοσίευσηαπό dim459 » 07 Νοέμ 2013, 13:58

Καταρχάς, καλώς έγινε διαχωρισμός των θεμάτων, η συζήτηση είχε ξεφύγει εντελώς από το θέμα του αρχικού thread.
Πάμε παρακάτω :

simosx έγραψε: dim459 έγραψε:Από την άλλη τίποτα δεν αποκλείει να συνδέονται με σχέση αιτίου-αποτελέσματος και ακόμα συχνότερα όχι αποκλειστικού αιτίου, αλλά ενός εκ των πολύμορφων αλληλεπιδρόντων-αλληλεξαρτομένων αιτίων.



Αν μιλάμε για επιστήμη, αυτά δεν περνούν. Αποτελούν management-speak.


Μια χαρά περνούν. Το να παίρνω μια ΚΑΚΟΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΗ έκφραση (μιας και το έφερε η κουβέντα, αν το εκφράσεις στα ελληνικά, τα οποία υπερτερούν εκφραστικά και σε ακρίβεια έναντι των αγγλοσαξονικών διαλέκτων) και να τη μετατρέπω σε "τσιτάτο" είναι άκρως αντιεπιστημονικό.
Για να το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.
α) Στη χ περιοχή κατά τη διάρκεια της άνοιξης παρατηρήθηκαν υπερβολικά χαμηλές για την εποχή θερμοκρασίες.
β) Όταν έφτασε η εποχή της συγκομιδής παρατηρήθηκε ότι τα φυτά ήταν λιγότερα από τον προσδοκώμενο αριθμό, καχεκτικά και λιγότερο αποδοτικά.
Εξετάζοντας τις παραπάνω παραμέτρους μπορώ να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι στην εν λόγω περιοχή, τα φυτά την εποχή της ανάπτυξής τους δέχθηκαν υπερβολικό ψύχος, με αποτέλεσμα να καούν-πληγούν (ή δεν ξέρω τι άλλο, δεν σκαμπάζω από αγροτικές εργασίες), το οποίο είχε ως επακόλουθο την πλημμελή τους ανάπτυξη και τη μειωμένη σοδειά. Αν δεν υπάρχει κάτι που διαψεύδει τη θεωρία μου, μπορώ να καταλήξω στο επιστημονικότατο συμπέρασμα ότι αίτιο του αποτελέσματος "μειωμένη σοδειά" ήταν το ψύχος κατά την άνοιξη (εντάξει είναι πιο περίπλοκο, πρέπει να σταθμιστούν ένα κάρο παράμετροι, αλλά εν πάση περιπτώσει, υποθέτοντας ότι αυτά ελήφθησαν υπ' όψιν, γίνεται κατανοητό το παράδειγμα).
Μέχρι εδώ και με ΑΥΤΑ τα δεδομένα, δεν υπάρχει κανένας λόγος ο συσχετισμός δύο πραγματικών περιστατικών να αποκλείσει τη σχέση αιτίου αποτελέσματος.
Για πάμε πιο κάτω....
Στη γειτονική (της χ περιοχής) περιοχή ψ, κατά τη διάρκεια της άνοιξης παρατηρήθηκαν ακριβώς οι ίδιες κλιματολογικές συνθήκες, πλην όμως αργότερα δεν παρατηρήθηκε μειωμένη σοδειά. Αν αυτό συντρέχει, τότε τίθεται εν αμφιβόλω το συμπέρασμά μου ως προς τη χ περιοχή, και το τονίζω ΕΝ ΑΜΦΙΒΟΛΩ, δε διαψεύδεται άμεσα.
Τι συμβαίνει λοιπόν ; Προφανώς δεν έχω λάβει υπ' όψιν όλες τις παραμέτρους και κάτι διέφυγε από τη στάθμισή μου.
Αν η χ και ψ περιοχή έχουν τα ίδια φυτά-τύπο καλλιεργειών το συμπέρασμά μου διαψεύδεται. Άλλο είναι το αίτιο του αποτελέσματος "κακή σοδειά" στη χ περιοχή. Πχ στη χ περιοχή εμφανίσθηκε παράσιτο το οποίο δεν έγινε αρχικώς αντιληπτό, με αποτέλεσμα να βλαφθούν τα φυτά, ενώ στην ψ περιοχή το εν λόγω παράσιτο ή δεν εμφανίσθηκε ή έγινε άμεσα αντιληπτό και καταπολεμήθηκε.
Αν η χ και η ψ περιοχή έχουν διαφορετικές καλλιέργειες το συμπέρασμά μου πιθανώς διαψεύδεται. Αν πχ έχουν διαφορετικές καλλιέργειες, αλλά εξίσου ανθεκτικές στο ψύχος, διαψεύδεται και ψάχνω για το άλλο αίτιο που αρχικώς δεν στάθμισα, κάτι ας πούμε σαν το προαναφερθέν.
Αν δεν είναι εξίσου ανθεκτικές στο ψύχος το συμπέρασμά μου δεν διαψεύδεται, διότι πρόκειται για δύο διαφορετικά δεδομένα-μεταβλητές.
Τίποτα βεβαίως δεν αποκλείει να συνέτρεξαν και τα δύο αίτια, ήτοι και το ψύχος και το παράσιτο, και να μην έχω λάβει υπ' όψιν κάποιο από αυτά, διότι δεν το αντελήφθην και δεν το στάθμισα.
Όπως γίνεται αντιληπτό το παραπάνω παράδειγμα θα μπορούσα να το τραβήξω επ' αορίστω, προσθέτοντας άπειρες παραμέτρους, οι οποίες κάθε φορά θα μετέβαλλαν τα δεδομένα και θα ανέτρεπαν το συσχετισμό.
Η επιστήμη λοιπόν δεν είναι άσπρο ή μαύρο και βεβαίως ΔΕΝ διέπεται από τσιτάτα.

simosx έγραψε:Και είναι σίγουρος κατά «99,999%». Φυσικά δεν καταλαβαίνει ότι για να ισχυριστεί «99,999%», πρέπει να έχει ένα τεράστιο στατιστικό δείγμα (τουλάχιστον 100.000 δείγματα).

Στο είπα ξανά είσαι ΑΘΕΡΑΠΕΥΤΑ επαγωγιστής, σε μια εποχή που η επαγωγική μέθοδος τείνει να εκλείψει.
Ένα από τα βασικά προβλήματα της επαγωγικής μεθόδου είναι η ανεπάρκεια του όρου "ικανός αριθμός παρατηρήσεων".
Αντιλαμβάνομαι ότι το όλο θέμα είναι δύσκολο διότι κινείται στα όρια μεταξύ φιλοσοφίας και επιστήμης, αλλά ας δούμε ένα απλό, γνωστό, αστείο και μακάβριο παράδειγμα που ονομάζεται το παράδειγμα της "επαγωγικής γαλοπούλας".
Αν θέλουμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα συνάγοντας ένα γενικό κανόνα, ότι ένα φαινόμενο παρουσιάζει μια αδιάλειπτη περιοδικότητα καθημερινώς κατά τη διάρκεια του έτους, ποιος είναι ο ΙΚΑΝΟΣ αριθμός εμπειρικών παρατηρήσεων στις 365 μέρες του χρόνου ; Αν απαντήσουμε 365, προφανώς δε μιλάμε για στατιστική πρόβλεψη, διότι πλέον δεν πήραμε δείγμα, αλλά θέσαμε υπό παρατήρηση το σύνολο.
Την παραπάνω γαλοπούλα μας λοιπόν ανήμερα των Χριστουγέννων την έφεραν σε μια φάρμα.
Εκεί άρχισε να παρατηρεί ότι καθημερινώς την τάιζαν στις 9 το πρωί. Αυτό συνεχίστηκε όλο το χειμώνα, την άνοιξη, το καλοκαίρι, το φθινόπωρο, με το που μπήκε ο χειμώνας, οπότε και η γαλοπούλα μας σαν γνήσια επαγωγίστρια, εκ του συνόλου των εμπειρικών παρατηρήσεων της κατέληξε στο γενικό κανόνα ότι ταΐζεται καθημερινώς στις 9 το πρωί.
Όπως ίσως φανταστήκατε ο κανόνας, που βασίστηκε στον "ικανό" αριθμό εμπειρικών παρατηρήσεων και μάλιστα σε δείγμα 364 ημερών, διαψεύστηκε τραγικά την επόμενη παραμονή Χριστουγέννων, οπότε στις 9 το πρωί την έσφαξαν για να καταλήξει στο φούρνο.
Πέραν του φαιδρού και ελαφρώς ακραίου παραδείγματος, μιας και η επιστήμη δεν καταπιάνεται μόνο τις ανησυχίες της επαγωγικής γαλοπούλας, ας δούμε τον "ικανό" αριθμό εμπειρικών παρατηρήσεων στη διατύπωση συμπαντικών νόμων, περί της κίνησης των ουρανίων σωμάτων. Ποιο είναι εκεί το ικανό νούμερο εμπειρικών παρατηρήσεων που μας οδηγεί στη διατύπωση του γενικού κανόνα με καθολική ισχύ. Ποιο είναι το ποσοστό της παρατηρησιακής μας ικανότητας με τα μέσα που διαθέτουμε μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος ; Εύκολα γίνεται αντιληπτό πως τείνει προς το ΜΗΔΕΝ.
Θέλουμε να το εξειδικεύσουμε περισσότερο. Πόσες παραμέτρους πρέπει η μπορούμε να λάβουμε υπ' όψιν στην εμπειρική μας παρατήρηση ή πείραμα. Αν ζεστάνουμε νερό στο σπίτι μας ή στο εργαστήριο μας, μπορούμε εύκολα να διαπιστώσουμε ότι πάντα βράζει στους 100 βαθμούς κελσίου, οπότε μπορούμε να συνάγουμε τον γενικό κανόνα ότι το νερό βράζει στους 100 βαθμούς κελσίου, κανόνας που θα διαψευσθεί άμεσα, μόλις αρχίσουμε να το ζεσταίνουμε σε τοποθεσίες με πολύ μεγάλο υψόμετρο, όπου και θα διαπιστώσουμε ότι βράζει γύρω στους 98 βαθμούς κελσίου. Γιατί διαψεύσθηκε ο κανόνας μας. Διότι δεν λάβαμε υπ' όψιν την παράμετρο της πίεσης, η οποία όσο μειώνεται οδηγεί και σε χαμηλότερο σημείο βρασμού.

Τα παραπάνω, αλλά και αρκετά ακόμα, είναι αξεπέραστα προβλήματα της επαγωγής ως επιστημονικής μεθοδολογίας, και γι αυτό το λόγο ξεπεράστηκε και εγκαταλείφθηκε. Είναι βεβαίως ευκολονόητη μέθοδος και ίσως η πρώτη στην οποία ανταποκρίνεται η ανθρώπινη τάση, αλλά οδηγεί σε αδιέξοδα.

Στις "κατηγορίες" που έχεις προσάψει κατ' ουσίαν αμφισβητείς τη θέση της υπόθεσης στην επιστημονική μέθοδο, εμμένοντας στην εμπειρική-πειραματική επαλήθευση και κατ' ουσίαν τη θέση της θεωρίας στις ήσσονες προτάσεις, από της οποίες εξάγεται ο μείζων κανόνας-θεωρία.
Πραγματικά από τη σκοπιά του επαγωγιστή, στην επιστημονική μέθοδο δεν έχει χώρο η υπόθεση, ούτε βεβαίως και η θεωρία στις ήσσονες προτάσεις, αφού η θεωρία είναι αυτή στην οποία πρέπει να καταλήξουμε στην μείζονα πρόταση, βασιζόμενοι σε εμπειρικά δεδομένα που αποτελούν την ήσσονα.
Ας δούμε πρώτα το δεύτερο σκέλος περί θεωρίας που είναι και το πιο εύκολο.
Διατυπώνουμε τον κανόνα ότι ένα τραπέζι όσο το κέντρο βάρος του διατηρείται εντός της βάσης στήριξής του δε θα ανατραπεί.
Εύκολα ίσως μπορούμε να δεχθούμε ότι η επαγωγή εδώ λειτουργεί. Έχουμε εξάγει μια θεωρία, βασιζόμενοι μόνο σε εμπειρικές παρατηρήσεις, δηλαδή κουνώντας επανειλημμένως τραπέζια, άρα σε αυτές δεν έχουμε συμπεριλάβει καθόλου θεωρία.
Κι όμως έχουμε, διότι η έννοια "τραπέζι" εμπεριέχει θεωρία και μάλιστα πολλή. Είναι έννοια που αντιλαμβανόμαστε εμείς, που χρησιμοποιούμε τραπέζια, άρα είναι διαποτισμένη από όλη την κουλτούρα μας, όπως αυτή διαμορφώθηκε μέσα από εκατομμύρια παραμέτρους και αλληλεπιδράσεις.
Αν πάμε στον Αμαζόνιο, σε μια πρωτόγονη και αποκομμένη φυλή η έννοια "τραπέζι" δεν υφίσταται, αν τους το επιδείξουμε το πολύ-πολύ να το θεωρήσουν ως ένα σύνολο διαφόρων σχημάτων ξύλων.
Δεύτερον η εμπειρική παρατήρηση δεν είναι απόλυτα ασφαλής και δεν αναφέρομαι στην επάρκεια ή ανεπάρκεια των οργάνων παρατήρησης. Το ίδιο το παρατηρούμενο αντικείμενο μπορεί να εκλαμβάνεται εντελώς διαφορετικά από το υποκείμενο της παρατήρησης. Είναι γνωστές αυτές οι εικόνες σε περιοδικά με κουίζ και σπαζοκεφαλιές, που άλλοι βλέπουν πχ ένα λουλούδι και κάποιοι άλλοι κάτι διαφορετικό. Κι όμως η εικόνα είναι ακριβώς η ίδια και στις δύο περιπτώσεις, ο παρατηρητής το αντιλαμβάνεται διαφορετικά. Να το πάμε ακόμα πιο πέρα ; Ο ίδιος ο παρατηρητής μπορεί να το βλέπει τη μια έτσι και την άλλη αλλιώς. Είναι ομοίως γνωστές στα ίδια έντυπα οι εικόνες με συμπλέγματα γραμμών, μέσα στις οποίες κρύβεται μια εικόνα-παράσταση. Μέχρι να αντιληφθούμε ποια είναι η κρυμμένη εικόνα, βλέπουμε απλά συμπλέγματα γραμμών, μόλις όμως τη βρούμε, όσες φορές και να την ξανακοιτάξουμε δεν πρόκειται ποτέ να ξαναδούμε συμπλέγματα γραμμών. Κι όμως το ίδιο πράγμα βλέπαμε και πριν και μετά.
Είναι λοιπόν προφανές ότι η θεωρία θέλουμε δε θέλουμε εντρυφεί στην παρατήρηση, και δεν υπάρχουν αμιγώς εμπειρικές παρατηρήσεις.

Ας δούμε τώρα το πρώτο σκέλος περί του αποκλεισμού της υπόθεσης από την επιστημονική μέθοδο σύμφωνα με την επαγωγική αντίληψη.
Οι σύγχρονες αντιλήψεις περί επιστημονικής μεθοδολογίας αποδέχονται την ύπαρξη της λελογισμένης υπόθεσης στα επιστημονικά δρώμενα, η οποία όπως έχω προεκθέσει μπορεί να οδηγήσει στην διατύπωση θεωρίας, που στέκει μέχρι να διαψευσθεί.
Γνωστότατες επιστημονικές θεωρίες π.χ περί της ύπαρξης ραδιοκυμάτων ή ακόμα και η ατομική θεωρία, προϋπήρξαν της εμπειρικής παρατήρησης του σχετικού αντικειμένου. Αν δε με απατάει η μνήμη μου η ικανότητα εμπειρικής παρατήρησης των ατόμων έλαβε χώρα κάπου στα τέλη του 19ου αιώνα ή στις αρχές του 20ου. Είναι βεβαίως γνωστό ότι για τα άτομα η θεωρία προϋπήρξε για πολλούς αιώνες, ενώ αυτή τη στιγμή δε θυμάμαι ακριβώς το πως διατυπώθηκε η υπόθεση περί της ύπαρξης ραδιοκυμάτων και για να είμαι ειλικρινής βαριέμαι να ανατρέξω σχετικά τώρα.
Ομοίως η υπόθεση περί της υπάρξεως του πλανήτη Ουρανού (αν θυμάμαι καλά, πάντως περί ενός των πλανητών επρόκειτο), προηγήθηκε της δυνατότητας εμπειρικής παρατήρησής του, ακριβώς λόγω της ανωμαλίας που προέκυπτε στην κίνηση άλλων ουρανίων σωμάτων με βάση τη Νευτώνεια θεωρία και της σχετικής αλληλεπιδράσεως των ουρανίων σωμάτων).
Ευτυχώς για την ανθρώπινη γνώση η υπόθεση, όσο και αν οι επαγωγιστές την απορρίπτουν, πάντα υπάρχει στην επιστημονική διεργασία και η προσπάθεια επαλήθευσής ή διάψευσής της είναι αυτή που ωθεί την επιστήμη ένα βήμα παρακάτω.
Μια θεωρία λοιπόν που σε μεγάλο τμήμα βασίζεται σε υποθέσεις είναι καλή, στο βαθμό που μας λύνει πρακτικά προβλήματα και ταυτοχρόνως δε διαψεύδεται. Αν συμβεί το δεύτερο ή έχουμε την εμφάνιση μιας καλύτερης θεωρίας ή κάπου κάναμε λάθος στα δεδομένα που λάβαμε υπ' όψιν κατά τη διάψευση.

Αν θελήσουμε τώρα να επεκτείνουμε τη συζήτηση πέρα από την επαγωγή και τη διαψευσιμότητα, και να δούμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες μια θεωρία οργανώνεται, υποστηρίζεται, προάγεται από τους επιστήμονες που την ακολουθούν και πως αντιμετωπίζεται από αυτούς που την αντικρούουν, τότε θα πρέπει να εστιάσουμε στη θεωρία των "παραδειγμάτων" του Kuhn και στον τρόπο αλληλοδιαδοχής των "παραδειγμάτων".
Αυτό όμως εκτός του ότι θα πρέπει να κάτσω να γράψω άλλες 5 σελίδες, είναι βέβαιο πως δε θα κάνει απλώς καζάνι το κεφάλι του άλλου φίλου μου του Learner, αλλά θα το κάνει να εκραγεί (η απόλυτη αλήθεια είναι ότι ψιλοβαριέμαι και επιπλέον καλό είναι να κάνω και καμιά δουλειά για να βγάλω και κανένα φράγκο, διότι με τη φιλοσοφία ουδείς εχόρτασε).

Κλείνοντας ας αναφέρω ότι ουδόλως υποτιμώ την αξία της στατιστικής, ούτε όμως και την υπερτιμώ.
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 22.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.
Άβαταρ μέλους
dim459
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3754
Εγγραφή: 15 Φεβ 2009, 19:28
Τοποθεσία: Bόρεια Αττική
Εκτύπωση


Re: Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

Δημοσίευσηαπό dim459 » 24 Νοέμ 2013, 00:21

Ενδιαφέρον υπό την έννοια ότι προσπαθεί να πραγματευθεί ένα θέμα που απασχόλησε την επιστήμη το τελευταίο τέταρτο του 20ου αιώνα, αλλά και "ελαφρύ" διότι το θίγει επιφανειακά καταλήγοντας σε μια "χαριτωμενιά".

Στο πλαίσιο μέσα στο οποίο τον 20ο αιώνα η επιστήμη θεωρήθηκε μια αμιγώς κοινωνική δραστηριότητα, εντασσόμενη μέσα ένα πλαίσιο εξωγενών συσχετισμών, ανταγωνισμών, επιρροών και σκοπιμοτήτων, οι μελετητές οδηγήθηκαν στο συμπέρασμα ότι οι επιστημονικές θεωρίες είναι "κοινωνικά κατασκευασμένες" και η μελέτη τους ανήκει στο ευρύτερο πεδίο των πολιτισμικών σπουδών, δεδομένου ότι δεν αναπαριστούν αποκλειστικά ή και κατά κύριο λόγο τη φυσική πραγματικότητα, αλλά επιπλέον τις κοινωνικές και ανθρωπολογικές συμβάσεις που καθορίζουν τα πλαίσια μέσα στα οποία διαμορφώνεται το περιβάλλον στο οποίο δρουν οι επιστήμονες.
Η αντίληψη αυτή πάνω στην οποία συγκλίνουν επιστήμονες διαφορετικών τομέων και πεδίων, οδήγησε στη μελέτη της επιστήμης και της τεχνολογίας κατά ένα τρόπο καινοφανή και διεπιστημονικό, ο οποίος επικράτησε να αποκαλείται "Σπουδές Επιστήμης και Τεχνολογίας". Οι σπουδές αυτές προσεγγίζουν την επιστήμη χρησιμοποιώντας μεθόδους από κλάδους όπως η Φιλοσοφία, η Ιστορία, η Ανθρωπολογία, η Κοινωνιολογία, η Διοίκηση Επιχειρήσεων κλπ.
Στην ως άνω λογική έγινε ενασχόληση με το ρόλο του φύλλου στην επιστημονική διεργασία, ενώ αναπτύχθηκαν τρία γνωσιοθεωρητικά προγράμματα, ο φεμινιστικός εμπειρισμός, η φεμινιστική επιστημολογική οπτική και ο φεμινιστικός μεταμοντερνισμός.
Στα ανωτέρω προγράμματα εμφανίστηκαν οι όροι "βιολογικό φύλο" και "κοινωνικό φύλλο' αποσκοπώντας να ερμηνεύσουν τους λόγους συμμετοχής ή μη συμμετοχής των γυναικών στο επιστημονικό γίγνεσθαι και στην ανάγκη παρουσίας τους προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο πολυδιάστατη οπτική στην επιστημονική μέθοδο.
Εν πάση περιπτώσει στις "εξυπνάδες" που καταλήγει το "link" παίρνοντας αφορμή από μια επιστημονική τοποθέτηση-θεωρία κανένα από τα παραπάνω προγράμματα δεν κατέληξε.
Για όποιον ενδιαφέρεται περισσότερο μπορεί να ρίξει μια ματιά στα εξής :
Donna Haraway "Situated Knowledges : The Science Question in Feminism and the Priviledge of Partial Perspective".
Donna Haraway "Primate Visions : Gender, Race and Nature in the World of Modern Science".
Sandra Harding "The Science Question of Feminism"
Sandra Harding "Feminism and Methodology"
Evelyn Fox Keller "Gender and Science" Psychoanalysis and Contemporary Thought.
Mαρία Ρεντετζή "Χαρτογραφώντας την Ιστορία των Γυναικών στις Επιστήμες"

Αυτά....
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 22.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.
Άβαταρ μέλους
dim459
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3754
Εγγραφή: 15 Φεβ 2009, 19:28
Τοποθεσία: Bόρεια Αττική
Εκτύπωση

Re: Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

Δημοσίευσηαπό simosx » 24 Νοέμ 2013, 18:17

dim459 έγραψε:Κλείνοντας ας αναφέρω ότι ουδόλως υποτιμώ την αξία της στατιστικής, ούτε όμως και την υπερτιμώ.


Η στατιστική είναι επιστήμη, και δεν υφίσταται καν θέμα να την υπερτιμήσει ή να την υποτιμήσει κάποιος.
Η συζήτηση σε αυτό το νήμα έχει παρεκτραπεί, και αυτό που διαβάζω είναι νεοελληνικά cliche όπου με τα λόγια δήθεν «αποδεικνύουμε» πως λειτουργεί ο κόσμος. Δεν βλέπω τρόπο ώστε το νήμα αυτό να παρουσιάσει κάποιο ενδιαφέρον.
Υπάρχει κάποια ενότητα όπως «Νήματα που κατέληξαν να μην έχουν ενδιαφέρον» ώστε να μεταφέρουμε το παρόν;
προσωπικό ιστολόγιο ϗ πλανήτης Ubuntu-gr
Συμβάλετε και εσείς στο ελληνικό βιβλίο Ubuntu!
1 Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Πολύ καλό ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
2 Ubuntu 13.10 saucy 3.11.0-031100rc1-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu)
3 AMD E-450 APU with Radeon HD Graphics ‖ RAM 3555 MiB ‖ Sony Corporation VAIO
4 AMD nee ATI Wrestler [Radeon HD 6320] [1002:9806] {fglrx_pci}
5 eth0: Atheros Inc. AR8151 v2.0 Gigabit Ethernet [1969:1083] (rev c0) ⋮ wlan0: Atheros Inc. AR9285 [168c:002b] (rev 01)
Φτιάξτε και εσείς τη δική σας υπογραφή (παραπάνω κείμενο) αυτόματα με κλικ εδώ!
simosx
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 10334
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 18:52
Launchpad: simosx
IRC: simosx
Εκτύπωση

Re: Περί gender gap (από GNOME Women στην Ελλάδα)

Δημοσίευσηαπό Nisok » 24 Νοέμ 2013, 18:40

simosx έγραψε:
dim459 έγραψε:Κλείνοντας ας αναφέρω ότι ουδόλως υποτιμώ την αξία της στατιστικής, ούτε όμως και την υπερτιμώ.


Η στατιστική είναι επιστήμη, και δεν υφίσταται καν θέμα να την υπερτιμήσει ή να την υποτιμήσει κάποιος.
Η συζήτηση σε αυτό το νήμα έχει παρεκτραπεί, και αυτό που διαβάζω είναι νεοελληνικά cliche όπου με τα λόγια δήθεν «αποδεικνύουμε» πως λειτουργεί ο κόσμος. Δεν βλέπω τρόπο ώστε το νήμα αυτό να παρουσιάσει κάποιο ενδιαφέρον.
Υπάρχει κάποια ενότητα όπως «Νήματα που κατέληξαν να μην έχουν ενδιαφέρον» ώστε να μεταφέρουμε το παρόν;


+1
Άβαταρ μέλους
Nisok
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 2637
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 15:00
Τοποθεσία: /home
IRC: nisok
Εκτύπωση

ΠροηγούμενηΕπόμενο

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Περί ανέμων

cron