simosx έγραψε:Στο παράδειγμα του τύπου από την 3η Λυκείου, η σεξιστική συμπεριφορά ήταν άμεση και ευθής.
Εδώ μεταφέρεις το ίδιο μήνυμα με τον τύπου της 3η Λυκείου, ωστόσο είναι έμμεσο.
Μάλλον το αντελήφθης λανθασμένα, αυτό που τόνισα είναι ότι πρόκειται για τελείως διαφορετικό πράγμα το αν έχω την ικανότητα να το αντιληφθώ (και περαιτέρω να εμβαθύνω σε αυτό) από το αν με ενδιαφέρει να το αντιληφθώ. Ή πιο λιανά, δεν είπα ότι μια φοιτήτρια στο Πολυτεχνείο υστερεί έναντι ενός φοιτητή στο Πολυτεχνείο, απλώς οι φοιτητές στο Πολυτεχνείο είναι πολύ περισσότεροι από τις φοιτήτριες, όπως οι φοιτήτριες είναι πολύ περισσότερες από τους φοιτητές στη Φιλοσοφική. Γιατί :
dim459 έγραψε:συνήθως δε θέλουν ή εν πάση περιπτώσει η γκάμα των ενδιαφερόντων τους στρέφεται προς άλλες κατευθύνσεις, το οποίο βεβαίως μπορεί να έχει ένα τεράστιο αριθμό παραμέτρων που δίνουν την εξήγηση-απάντηση στο "γιατί" .
simosx έγραψε:Θα είχε νόημα να γράφεις τα παραπάνω με τέτοια σιγουριά π.χ. στο έτος 2100 όπου θα γνωρίζαμε περισσότερα για το DNA.
Αυτά που διαπιστώνει ο καθένας προσωπικά από παρατήρηση, είναι προσωπικές μη-αντικειμενικές ερμηνίες της συμπεριφοράς μικρού δείγματος συγκεκριμένων ατόμων, και αποτελούν παρατηρήσεις στο είδος της όποιας ανατροφής αντί για γενική γενετική διαφοροποίηση.
Ποιος μίλησε για γενετική διαφοροποίηση ή γενετική προδιάθεση ή έστω το περιόρισε εκεί ;
dim459 έγραψε:Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν οδηγούν καλά, χωρίς να υπονοώ ότι τα παραπάνω είναι απαραίτητα θέμα φυσικών χαρακτηριστικών και όχι κοινωνικής διαμόρφωσης.
Προφανώς δεν έχω την απαίτηση από κανέναν να δίνει προσοχή στα λεγόμενά μου, καλό όμως είναι να το κάνει όταν έχει σκοπό να τα σχολιάσει ή να τα αντικρούσει.
simosx έγραψε:Αυτό που μπορούμε να πούμε, είναι ότι αν κάποιος συντάξει μια θεωρία, τότε η θεωρία αυτή πρέπει να μπορεί να μπορεί να γενικευθεί
Αυτό (ή καλύτερα περίπου αυτό, γιατί είναι αρκετά πιο περίπλοκο) ονομάζεται επαγωγή. Η επαγωγική μέθοδος εξυπηρέτησε την επιστήμη τη νευτώνεια και μετανευτώνεια περίοδο, δημιούργησε αξεπέραστα προβλήματα ήδη από τον 19ο αιώνα και σε γενικές γραμμές εγκαταλείφθηκε τον 20ο, όπου κρατούσες είναι η θεωρία της "διαψευσιμότητας" του Popper και η θεωρία των "παραδειγμάτων" του Kuhn. Aς περιοριστώ στο ότι μια θεωρία βασικώς πρέπει να είναι διαψεύσιμη και μάλιστα να υποδεικνύει η ίδια τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διαψευσθεί. Όσο δε διαψεύδεται εξυπηρετεί την επιστημονική έρευνα και όσο γενικότερη είναι είναι καλύτερη και προτιμότερη από την πιο ειδική. Τώρα το τι αποτελεί διάψευση πρώτον εξαρτάται από την υπό εξέταση θεωρία και σηκώνει τεράστια κουβέντα.
simosx έγραψε:Γράφεις για anecdotal evidence (εμπειρικές παρατηρήσεις), και αναγάγεις σε «άντρες» και «γυναίκες». Αυτό που πραγματικά έχεις είναι προσωπική αντίληψη καταστάσεων από «άντρες και γυναίκες που γνωρίζεις».
Αν και διαθέτω αρκετά βίτσια, σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται το να βάζω τους γνωστούς μου να εκτιμούν το διαθέσιμο χώρο ή να προσπαθούν να εντοπίσουν αντικείμενα στην ντουλάπα μου.
Ανθρωπολογικές-ανθρωπομετρικές μελέτες γίνονται άπειρες ήδη από το 18ο αιώνα, για να εξυπηρετήσουν σκοπούς μιας ευρείας γκάμας επιστημών ή τομέων επιστημών, από την ιατρική, βιολογία, κοινωνιολογία έως και την εγκληματολογία. Εννοείται σε δείγματα σταθμισμένα. Η εκτίμηση μεγεθών και ο εντοπισμός μεμονωμένων αντικειμένων εντός μεγάλων συνόλων είναι κλασσικά πειράματα, των οποίων τα αποτελέσματα είναι σε γενικές γραμμές αυτά που περιγράφω ανωτέρω. Αν χρησιμοποίησα τον όρο "έχω την εντύπωση" δεν αναφερόμουν στην εξαγωγή συμπερασμάτων εξ ιδίων παρατηρήσεων, αλλά στην επιφύλαξη σχετικά με την επιστημονικότητα της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε κατά την παρατήρηση, ειδικά όσο πάμε πιο πίσω στο χρόνο. Τυγχάνει βεβαίως τα αποτελέσματα να συνάδουν και με τις δικές μου παρατηρήσεις.
simosx έγραψε:Δηλαδή, αν μιλάμε για διαφορές μεταξύ «αντρών» και «γυναικών» από την ίδια γεωγραφική περιοχή (οπότε γενετικά σχεδόν πανομοιότυποι)
Αυτό νομίζω το ανέλυσα παραπάνω, η προβολή γενετικών διαφορών είναι κάτι που δεν έκανα, εσύ τους δίνεις εξέχουσα σημασία.
simosx έγραψε:τι διαφορές θεωρούμε μεταξύ μελών από διαφορετικές φυλές;
Το οποίο βεβαίως μεταφέρει τη συζήτηση στο επίπεδο της επίκτητης-κοινωνικής διαφοροποίησης, που ως ανωτέρω προέβαλλα.
simosx έγραψε: dim459 έγραψε:.....
Το να το αντιληφθεί όμως κάποιος εμπειρικά, χωρίς γνώσεις φυσικής και περαιτέρω ανάλυση, πχ αυτήν τη στροφή την παίρνω πάνω κάτω με τόσα χιλιόμετρα, αν έχω τόσες στροφές στον κινητήρα, συνήθως απαντάται μόνο σε άντρες.
Επειδή επέλεξες να παραθέσεις το συγκεκριμένο εδάφιο θα αναρωτηθώ με τη σειρά μου (και πάλι χωρίς να κάνω αναγωγή σε επίπεδο γενετικής) :
Πόσες γυναίκες έχεις δει να συμμετέχουν σε μηχανοκίνητα σπορ ; Ελάχιστες.
Πόσες εξ αυτών των ελαχίστων διακρίθηκαν σε αυτά ; Εγώ τουλάχιστον δε θυμάμαι κάποια (άντε κάποτε η Μισέλ Μουτόν, αν θυμάμαι καλά το όνομα, κέρδισε ένα "Ακρόπολις" ).
Επιμένεις να σκέφτεσαι επαγωγικά. Η χ1 γυναίκα δεν κατεβάζει σχέση στο κιβώτιο στη στροφή, η χ2 ομοίως, η χ3 ομοίως, η χ1.000.000 ομοίως. Άρα θεωρούμε ότι έχουμε συλλέξει ένα επαρκή αριθμό εμπειρικών παρατηρήσεων και από αυτές συνάγουμε το γενικό κανόνα ¨οι γυναίκες δεν κατεβάζουν σχέση στο κιβώτιο στη στροφή". Κατ' επέκταση ο dim459 δεν παρατήρησε το ικανό δείγμα του ενός εκατομμυρίου γυναικών, και ως εκ τούτου δεν μπορεί να συνάγει τον γενικό κανόνα, περί της γυναικείας συμπεριφοράς στις στροφές.
Ας πούμε δεκτό. Ομοίως ο simosx φαντάζομαι ότι μπορεί εύκολα να διατυπώσει το γενικό κανόνα "αν βάλεις το χέρι σου στη φωτιά, θα καεί". Θέλω να πιστεύω ότι δεν έβαλε τα χέρια ενός εκατομμυρίου ανθρώπων στη φωτιά ή το δικό του χέρι ένα εκατομμύριο φορές στη φωτιά, προκειμένου να διατυπώνει απροβλημάτιστα την ως άνω θεωρία.
Πέραν των ανωτέρω έχω την αίσθηση, ότι οι βασικές διαφορές που υπάρχουν στην τοποθέτηση εμού και του Σίμου, τόσο ως προς τα παραπάνω, όσο και εν γένει σε διάφορα threads γενικότερου χαρακτήρα έχουν να κάνουν με την παντελώς διαφορετική ιεράρχησή μας στο "πολιτικώς ορθό". Μπορώ να αντιληφθώ την αξία του μέσα στα πλαίσια της ανάγκης συνοχής μιας κοινότητας ή ενός forum, δεν μπορώ όμως και να το κάνω modus vivendi.
Aν πχ δεν μπορώ να εκδηλώσω το ενδιαφέρον μου για μια γυναίκα στο χώρο εργασίας, γιατί εκεί έχει πάει για δουλειά και την παρενοχλώ, αν δεν μπορώ στη λαϊκή γιατί εκεί πρέπει να επικεντρωθεί στις εκτιθέμενες κολοκύθες και της αποσπώ την προσοχή από την επιλογή της σωστής κολοκύθας, αν δεν μπορώ στα χ-ψ μέρη για ανάλογες αιτίες, τότε μου μένουν οι εξής επιλογές:
α) Να πάρω σβάρνα τα μπαρ και τα σκυλάδικα (εκεί φαντάζομαι μπορώ, έτσι ; )
β) Να γίνω πελάτης του γραφείου συνοικεσίων "Ο Λούης" (αλήθεια, υπάρχει ακόμα ; ).
Αυτά, καλέ μου φίλε....
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 22.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.