Ρωτήστε Σωστά - Λάβετε Απάντηση Γρήγορα

...το μέρος για να ξεκινήσετε!

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Παρακαλώ να επιλέξετε, με προσοχή, την άδεια που θέλετε να έχουν οι οδηγοί που συγγράφετε.
Πληροφορίες για τις άδειες μπορείτε να βρείτε εδώ.
Άμα επιθυμείτε κάποια άλλη άδεια επικοινωνήστε με κάποιο Διαχειριστή είτε Συντονιστή.

Σημαντικό είναι να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία http://imagebin.ubuntu-gr.org για τις εικόνες.

Ρωτήστε Σωστά - Λάβετε Απάντηση Γρήγορα

Δημοσίευσηαπό Learner » 24 Απρ 2016, 02:26

Το παρακάτω δεν είναι ακριβώς οδηγός (how to) , αλλά περισσότερο υποδείξεις για το πως να δημοσιεύσετε το πρόβλημα σας (ή την ερώτηση σας) στο φόρουμ της Ελληνικής κοινότητας του Ubuntu.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ

  • Δεν υπάρχουν χαζές ερωτήσεις: Το ότι είστε αρχάριος και δεν ξέρετε κάποια πράγματα δεν σας κατατάσσει στην κατηγορία του χαζού. Όλοι βρεθήκαμε σε αυτή τη θέση (του αρχάριου) οπότε , ρωτήστε για οτιδήποτε.
  • Χρησιμοποιήστε πρώτα την αναζήτηση: Τα περισσότερα προβλήματα πιθανών να έχουν συμβεί και σε κάποιον άλλο πριν από εσάς. Αναζητήστε στο φόρουμ μήπως και το πρόβλημα σας υπάρχει και έχει ήδη επιλυθεί.
    Δείτε το παρακάτω βίντεο για το πως να κάνετε αναζήτηση στο φόρουμ με 3 διαφορετικούς τρόπους.

  • Δημοσιεύστε το πρόβλημα σας στην σωστή ενότητα: Το φόρουμ χωρίζεται σε θεματικές ενότητες . Βρείτε την κατάλληλη ενότητα για να δημοσιεύσετε το πρόβλημα σας. Δημοσιεύοντας το σε λάθος ενότητα , θα αναγκάσετε κάποιον συντονιστή να μεταφέρει το θέμα σας (στην σωστή) , χάνοντας έτσι χρόνο.
  • Βάλτε έναν τίτλο ουσιώδη και κατανοητό: Ο τίτλος του θέματος σας παίζει σημαντικό ρόλο. Τίτλοι όπως "Βοήθεια" ,"SOS" , "Πρόβλημα με Ubuntu" κλπ , δεν βοηθάνε ώστε να καταλάβει κάποιος ποιο είναι το πρόβλημα σας. Βάζοντας έναν κατανοητό τίτλο θα προσελκύσετε χρήστες , οι οποίοι (πιθανών) θα γνωρίζουν το συγκεκριμένο θέμα. Έτσι θα λάβετε απάντηση πιο γρήγορα.
    Αν για παράδειγμα έχετε κάποιο πρόβλημα με την ασύρματη κάρτα δικτύου σας η οποία (γνωρίζετε ότι) είναι atheros και δεν μπορείτε να συνδεθείτε στο Internet , αντί να γράψετε "Πρόβλημα με Internet" , μπορείτε να γράψετε "Αδυναμία ασύρματης σύνδεσης με Atheros - Ubuntu 12.04" . Καλό είναι να αναφέρουμε στον τίτλο και την έκδοση Ubuntu , αλλά όχι απαραίτητο (σε περίπτωση που δεν χωράει).
  • Περιγράψτε το πρόβλημα σας: Κάνετε μια απλή και περιεκτική περιγραφή του προβλήματος σας. Γράψτε στοιχεία που θα βοηθήσουν τους αναγνώστες να καταλάβουν τι πρόβλημα έχετε και πότε συνέβη.
    Παράδειγμα:
    Ποιο είναι το πρόβλημα σας (;)"Δεν μπορώ να συνδεθώ στο internet ασύρματα."
    Πότε συνέβη (;) "Αμέσως μετά από μια αναβάθμιση " ή "μετά την εγκατάσταση του τάδε πακέτου" ή "μετά από reset στο ρούτερ"
    Επίσης γράψε αν έχετε δοκιμάσει ήδη κάποια λύση. (έτσι θα αποφύγετε να σας προτείνει κάποιος μια λύση που ξέρετε πως δεν έλυσε το πρόβλημα)
    Παράδειγμα:
    "Έχω δοκιμάσει την εγκατάσταση του τάδε οδηγού (driver)" ή "έχω δοκιμάσει αυτή τη λύση --> (εδώ δίνετε το λινκ από κάποιο site ή και από αυτό το φόρουμ) , αλλά δεν πέτυχε".
  • Δώστε στοιχεία του λειτουργικού: Εάν έχετε φτιάξει την υπογραφή σας με το αυτόματο script του φόρουμ και το πρόβλημα σας αφορά τον συγκεκριμένο υπολογιστή , τότε είστε εντάξει.
    Αν όμως δεν έχετε φτιάξει υπογραφή ή δεν την έχετε ανανεώσει ή δεν αφορά αυτόν τον υπολογιστή , καλό θα είναι να δώσετε στοιχεία για το σύστημα.
    (α) Έκδοση Ubuntu (με την εντολή σε τερματικό cat /etc/lsb-release βλέπετε την έκδοση του τρέχοντος λειτουργικού συστήματος)
    (β) Έκδοση πυρήνα (με την εντολή σε τερματικό uname -r βλέπετε την έκδοση του τρέχοντος πυρήνα)
    (γ) Γλώσσα συστήματος (με την εντολή σε τερματικό (echo $LANG βλέπετε την τρέχουσα γλώσσα συστήματος)
  • Δώστε μηνύματα λάθους: Οποιοδήποτε μήνυμα λάθους είναι σημαντικό. Αν τρέχετε μια εφαρμογή και σας βγάζει μήνυμα λάθους , γνωστοποιήστε το στην δημοσίευσή σας. Αν τρέχετε μια εφαρμογή από τερματικό και σας βγάζει μήνυμα λάθους , κάντε το αντιγραφή και επικόλληση εδώ στο φόρουμ.
  • Δώστε τα αποτελέσματα των εντολών: Σε πολλές θεματικές ενότητες θα δείτε πάνω ένα πλαίσιο που σας προτείνει κάποιες εντολές . Τρέξτε αυτές τις εντολές σε ένα τερματικό και δώστε τα αποτελέσματα στην δημοσίευση του προβλήματος σας.
    π.χ
    Αν έχετε πρόβλημα με την ασύρματη κάρτα δικτύου σας , όταν πάτε στην ενότητα Κάρτες Δικτύου (Ethernet, WiFi, Bluetooth) / Internet
    ,θα δείτε αυτή τη συμβουλή ..

    ανοίξτε ένα τερματικό και εκτελέστε τις εντολές μια-μια. Τα αποτελέσματα είναι χρήσιμα για την γρηγορότερη επίλυση του προβλήματος σας.
  • Δώστε έξτρα πληροφορίες : Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι καλό να δίνονται έξτρα πληροφορίες που μπορεί να βοηθήσουν. Αν για παράδειγμα έχετε πρόβλημα με την κάρτα γραφικών , τότε δώστε την πληροφορία αν έχετε εγκαταστήσει κάποιον οδηγό (driver) και πως τον εγκαταστήσατε.
  • Περιττές δημοσιεύσεις: Δημιουργώντας συνέχεια απαντήσεις (του τύπου:"η οθόνη είναι μαύρη" , "Ξέχασα να αναφέρω πως...") στο Θέμα που έχετε ανοίξει , δεν βοηθάει κάποιον να το διαβάσει γρήγορα και συγκεντρωμένα. Αν έχετε ξεχάσει κάτι τότε κάντε μια επεξεργασία στην υπάρχουσα (αρχική σας) δημοσίευση και προσθέστε το.
  • Μην επικοινωνείτε μέσω πμ: Όταν κάνετε μια ερώτηση καλό είναι να ρωτάτε και να απαντάτε στο θέμα που ανοίξατε . Αν επικοινωνείτε με προσωπικά μηνύματα με κάποιον χρήστη οι υπόλοιποι δεν θα γνωρίζουν την εξέλιξη του προβλήματος σας με πιθανά αποτελέσματα : 1) να μπερδευτούν στο τι έχετε δοκιμάσει και τι όχι. 2) να μην βοηθήσετε κάποιον με παρόμοιο πρόβλημα καθώς τα στοιχεία θα είναι κρυφά.

Μπορείτε να διαβάσετε και ένα πλήρες άρθρο γραμμένο από τον ίδιο τον Eric_S._Raymod μεταφρασμένο στα Ελληνικά για το πως να ρωτήσετε με έξυπνο τρόπο

About Me
NickTux@GitHub

Spoiler: show
1. Ubuntu 18.04 LTS
2. Intel Core i3 CPU M 380 2.53GHz ‖ RAM 6GB ‖ Acer Aspire 5733
3. Intel Integrated Graphics [8086:0046] {i915}
4. wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
Learner
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 9765
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2010, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: nicktux
IRC: NickTux
Εκτύπωση

Επιστροφή στο Οδηγοί - How to - Tutorials