Διαβάζωντας
τα νεα της επιχείρησης 'Ψηφιακές Ενισχύσεις Α.Ε'είδα ότι προχώρησε και άλλο η δράση ψηφιακή τάξη αφού βγήκε
και το υλικό-λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου που θα συνοδεύει
τους netbooks. To υλικό είναι pdf βιβλία και flash κυρίως εφαρμογές.
Ως προς τις
προδιαγραφές τώρα :
Φωτογραφίζουν netbook (αν και δεν έχω κάποιο μοντέλο υπόψη με αυτονομία >5h!)
αλλά όταν περνάμε στο λογισμικό αρχίζουν τα αστεράκια!
Δηλαδή :
Ο υπολογιστής θα έχει εγκατεστημένα* τα παρακάτω λειτουργικά
1. Micrοsoft Windows ΧP Ηome Edition Ελληνική έκδοση ή ανώτερη
2. Πλήρως εξελληνισμένη έκδοση λειτουργικού συστήματος ανοικτού
πηγαίου κώδικα (π.χ. Linux, ubuntu, edubuntu) Ο υπολογιστής θα διαθέτει
όλους τους απαραίτητους drivers που θα εξασφαλίζουν την πλήρη
λειτουργικότητά του
(*)Το λογισμικό το οποίο απαιτείται να είναι εγκατεστημενο θα πρεπει είτε να είναι ήδη εγκατεστημένο στον
σκληρό δίσκο του μαθητικού υπολογιστή είτε ν α μ π ο ρ ε ί να εγκατασταθεί από εξωτερικό αποθηκευτικό μέσο
τύπου Flash USB με αυτοματοποιημένο τρόπο εγκατάστασης και χωρίς να απαιτείται η παρέμβαση του χρήστη.
του χρήστη.
Απο μία άποψη είναι καλό που μπήκαν (*) . Θα μπορούσαν να βάλουν μόνο xp στις προφιαγραφές και
να τελειώνουν. Απο την άλλη σε πονηρεύουν γιατί υποσκάπτουν την λύση dual boot!. Και το απόσπασμα
είναι απολαυστικό! Να είναι εγκατεστημένο ... αλλά δεν χρειάζεται να είναι αρκεί να μπορεί!!. Τι θέλει να
πεί ο ποιητής; Σημείο πολύ σημαντικό γιατί άλλο να έχει εγκατεστημένο ελλακ ΛΣ και άλλο να πρέπει
να πονεκεφαλιάσει καθηγητής να το εγκαταστήσει με δική του ευθυνη .
Άρα η δική μου ανάγνωσή είναι ότι από την στιγμή που ο κάθε μαθητής με τους γονείς του θα επιλέξουν τον
δικό του μικρό φορητό οι εταιρείς ίσως αισθάνθηκαν ότι δεν είναι εύκολο το dual boot .
Και γιατί δεν είναι εύκολο;
1) Από'σο ξέρω δεν έχουν οι αλυσίδες σε στοκ netbook με dual boot ούτε κυκλοφορούν στο εμπόριο.
Άρα η ευθύνη αν έλειπε ο (*) θα ήταν των αλυσίδων. Δεδομένου ότι δεν έχουν ξαναδώσει τέτοια
μηχανήματα είναι λογικό να έχουν επιφυλάξεις ,τεχνικές-νομικές και να θέλησαν να μπει ο (*).
2) Το
εκπαιδευτικό υλικό - λογισμικό που
έβγαλε το Π.Ι και που πρέπει να είναι εγκατεστημένο κανονικά δεν εκτελείται native σε ελλακ
(δοκίμασα Debian) αλλά εκτελείτε σε
wine . Είναι flash εφαρμογές. Συνεπώς ακόμα ένας
πονοκέφαλος για την dual boot λύση.
3) Οι netbook είναι σχετική πρόσφατη μόδα , κυκλοφορούν πολλά μοντέλα και υπάρχουν 4-5
διανομές GNU/Linux διεσκευασμένες σχετικά. Αυτό σημαίνει πολλά πιθανά προβλήματα με
οδηγούς που πρεπει να ελεγχθούν. Πχ webcam , ήχος , κτλ.( Εγώ έχω δοκιμάσει Ubuntu
Network Remix χωρίς πρόβλημα σε MSI Wind netbook .) Δεδομένου της έλλειψης εμπειρίας
των αλυσίδων σε ελλακ είναι νομίζω ακόμα ένας πονοκέφαλος.
Αν έχει βάσεις το σκεπτικό μου τότε οδεύουμε προς xp netbooks με συνοδευτικό πχ linux σε usb stick.
Αλλά και σ'αυτήν την περίπτωση δεν πρέπει να έχει γίνει τουλάχιστον partition στον σκληρό (;) .
Ποιός θα κάνει αυτήν την έυκολη αστερινή εγκατάσταση linux (χωρίς να απαιτείται η παρέμβαση του χρήστη)
από την στιγμή που θα'ανήκει στον μαθητή ο ΗΥ ;;
Εν κατακλείδι η εντύπωση που σχημάτισα είναι ότι η διατύπωση ελλακ ΛΣ έγινε για λόγους εικόνας περισσότερο.
Αμφιβάλλο με αυτό που ξέρω ότι έχει θέση το ελλακ ΛΣ στην εικόνα.
Δεδομένου της αξιοπιστης ελλακ λύσης σε netbook ΛΣ UNR είναι ενδιαφέρον να αποκτήσουμε
μια καλύτερη εικόνα για την δράση αυτή. Αυτά και ελπίζω σε feedback . Παρόμοιο πρόγραμμα
είχε γίνει
και στην πορτογαλία . Θα ήταν ενδιαφέρον
να μάθουμε ποιά ήταν η μοίρα του ελλακ ΛΣ εκεί όπως και το τι σκέφτονται οι αλυδίδες εδώ,
καθώς και πως σας φαίνεται το συνοδευτικό υλικό.
Α.Π
(ΥΓ: Εννοείται και με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού έχω επιφυλάξεις γενικά για το μέτρο.
Ακόμα και με ελλακ ! Πχ το μέτρο φαίνεται να υπονομεύει τον θεσμό των εργαστηρίων.
Από μια οπτική είναι σπατάλη. Αφού έχουμε υλικό θα πάρουμε και άλλο; Και αυτό που
έχουμε πως θα το εντάξουμε σε μια ψηφιακή τάξη ; Έχουμε την πολυτέλεια αυτή ; Του χρονου
υπάρχει κονδύλι και για τα επόμενα 120.000 πρωτάκια ή θα έχουμε την ωράια εικόνα μιας τάξης
να ξεχωρίζει για τα υπόλοιπα 4-5 χρόνια .. Λεφτά για τα εργαστήρια και τις ανάγκες τους έχουν
εξαφαλιστεί ; Πολύ λογικότερο μιλώντας σαν πληροφορικός και εκπαιδευτικός με εμπειρία 5 ετών
θα ήταν να γίνει επένδυση σε εκπαιδευτικό λογισμικό και σε συντήρηση αναβάθμιση της υπάρχουσας
υποδομής.(σχολικό δίκτυο, εργαστήρια κτλ). Σε αυτό το πλαίσιο η κίνηση αυτή φαίνεται να εξυπηρετεί
ποιό πολύ το εμπορικό κλάδο της πληροφορικής που θέλει να πουλήσει μέσα σε μια περίοδο κρίσης
και όχι την εκπαιδευτική κοινότητα που έχει τον ρόλο κομπάρσου και targer group!
.