Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

...hardware-drivers για desktops & laptops

Συντονιστής: adem1

Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό ugggf » 09 Νοέμ 2009, 01:34

Καλησπέρα! Θέλω να αναβαθμίσω το desktop της υπογραφής μου (αλλαγή CPU, επεξεργαστής και μνήμη). Η πιο ζόρικη χρήση που προβλέπεται είναι επεξεργασία εικόνας (raw αρχεια) και ίσως στο μέλλον video. Κατά τα άλλα οικιακά :) (internet, μουσική, καμμιά ταινία κλπ...). Προδιαγραφές που βάζω:

- CPU: Προτιμώ AMD για λόγους κόστους και αντιμονοπωλιακούς (αν με παίρνει) επιπέδου Phenom II. Αν πάω σε Intel κάτι σε Core 2 Quad, και μάλλον όχι σε i5/i7.
- Μητρική: Το χάος. Ανάλογα με τον επεξεργαστή, με ενδιαφέρει η δυνατότητα αναβάθμισης, να έχει ενσωματωμένη κάρτα ήχου και LAN. Σκέφτομαι την Asus M4N78 PRO (http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=lco8LZWTqWIhdLmv) αν και δεν χρειάζομαι GPU (έχω μια 7950GT).
- Μνήμη: 4GB (για την ώρα).
- Να είναι σχετικά αθόρυβο (ή να μπορεί να γίνει...).
- Το όλο πακέτο το υπολογίζω 400-500€.

Απορίες:
- Γιατί όλα(;) τα μαγαζιά συστήνουν Intel; Υπάρχει κάποιο που να δουλεύει AMD σοβαρά και να είναι αξιόπιστο (στην Αθήνα);
- Ξέρετε μητρικές (ή chipsets) για Phenom II που δεν έχουν προβλήματα συμβατότητας με Ubuntu (9.10);
- DDR2 ή DDR3; Η συχνότητά τους πρέπει να ταιριάζει με του επεξεργαστή;
- Σκέφτομαι και για σκληρό ~1ΤΒ αν περισσέψουν λεφτά...
- Κουτί έχω ένα midi tower σχετικά καινούριο που θα ήθελα να κρατήσω. Τροφοδοτικό νομίζω 400 ή 450W. Χρειάζομαι μεγαλύτερο;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

ΥΓ: Μετά από χρόνια θα αποπειραθώ να το συναρμολογήσω ξανά μόνος μου... :clap:
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Μέτρια
Λειτουργικό desktop ⇛ Ubuntu 10.04 (64bit)
Λειτουργικό netbook ⇛ Ubuntu 10.04 Netbook Edition
Προδιαγραφές desktop ⇛ CPU: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz │ M/B: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P │ RAM: 4.0 GB │ VGA: GeForce 9600 GT │ Monitor: EIZO L768 19" (1280x1024 pixels)
Προδιαγραφές netbook ⇛ ASUS EeePC 1005HA │ CPU: Intel Atom N270 │ RAM: 1GB │ HDD: 160GB
Άβαταρ μέλους
ugggf
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009, 02:43
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό ftso » 09 Νοέμ 2009, 02:45

AMD Phenom II x4 965 (AM3, 3.4GHz, Cache 8MB, Box) ~ 160 euro
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P (sAM3, DDR3, 790XT) ~ 120 euro (δοκιμασμένη σε 9.10). Σίγουρα θα βρεις και καλύτερες επιλογές αν το ψάξεις καλά. Απο θέμα συμβατότητας δύσκολα θα έχεις πρόβλημα.
RAM 2 x 2GB ddr3 ~ 100 euro
Δίσκος 1ΤΒ WD black ή blue ~ 80 euro

Για θόρυβο κοιτάς, το κουτί, το τροφοδοτικό και την vga. Τα υπόλοιπα δεν κάνουν πολύ.

ugggf έγραψε:- Κουτί έχω ένα midi tower σχετικά καινούριο που θα ήθελα να κρατήσω. Τροφοδοτικό νομίζω 400 ή 450W. Χρειάζομαι μεγαλύτερο;


Τροφοδοτικό αν είναι αξιόπιστο αυτό που έχεις και τουλάχιστον 450 watt είσαι οριακά ΟΚ.

ugggf έγραψε:Γιατί όλα(;) τα μαγαζιά συστήνουν Intel;

Για τον ίδιο περίπου λόγο που πουλάνε windows και όχι linux.

ugggf έγραψε:Υπάρχει κάποιο που να δουλεύει AMD σοβαρά και να είναι αξιόπιστο (στην Αθήνα);

Αυτό στο οποίο θα βρεις αυτό που θες.


ugggf έγραψε:- DDR2 ή DDR3; Η συχνότητά τους πρέπει να ταιριάζει με του επεξεργαστή;

DDR3 προσέχοντας να είναι για dual channel και όχι για triple.

ugggf έγραψε:ΥΓ: Μετά από χρόνια θα αποπειραθώ να το συναρμολογήσω ξανά μόνος μου... :clap:

Good luck :)
Άβαταρ μέλους
ftso
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 6409
Εγγραφή: 12 Μάιος 2008, 13:40
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: ftso
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό ugggf » 09 Νοέμ 2009, 10:07

Ευχαριστώ πολύ!
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Μέτρια
Λειτουργικό desktop ⇛ Ubuntu 10.04 (64bit)
Λειτουργικό netbook ⇛ Ubuntu 10.04 Netbook Edition
Προδιαγραφές desktop ⇛ CPU: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz │ M/B: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P │ RAM: 4.0 GB │ VGA: GeForce 9600 GT │ Monitor: EIZO L768 19" (1280x1024 pixels)
Προδιαγραφές netbook ⇛ ASUS EeePC 1005HA │ CPU: Intel Atom N270 │ RAM: 1GB │ HDD: 160GB
Άβαταρ μέλους
ugggf
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009, 02:43
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό headless » 09 Νοέμ 2009, 19:32

+1 για τις προτάσεις του ftso.Στο θέμα σκληρός ο Caviar Black είναι εγγύηση.
Γνώσεις ⇛ Linux: Καλές ┃ Προγραμματισμός: Μέτριος ┃ Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό: debian wheezy/sid 64-bit (en_US.utf8)
Προδιαγραφές ⇛ CPU: 2x Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz │ RAM 3965 MiB │ ASUS INC. P5QL/EPU
Κάρτα γραφικών: nVidia GF104 [GeForce GTX 460] [10de:0e22]
Δίκτυα: eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168]
My Blog
Άβαταρ μέλους
headless
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2173
Εγγραφή: 14 Μάιος 2008, 17:30
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: headl3ss
IRC: h3adl3ss
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό Epirotes » 09 Νοέμ 2009, 21:28

ugggf έγραψε:
Απορίες:
- Γιατί όλα(;) τα μαγαζιά συστήνουν Intel;

Γιατί αυτό ξέρουν, αυτό εμπιστεύονται, αυτό σπρώχνουν. Τα τελευταία χρόνια η Intel είχε προσπεράσει για λίγο την AMD με την κυκλοφορία των duo και quad επεξεργαστών, αλλά πλέον η ψαλίδα έχει κλείσει αισθητά.
ugggf έγραψε:
Υπάρχει κάποιο που να δουλεύει AMD σοβαρά και να είναι αξιόπιστο (στην Αθήνα);

Δεν μπορεί, κοτζάμ Αθήνα, κάπου θα υπάρχει ένα μαγαζί να είναι εξειδικευμένο σε AMD.
ugggf έγραψε:
- Ξέρετε μητρικές (ή chipsets) για Phenom II που δεν έχουν προβλήματα συμβατότητας με Ubuntu (9.10);

Δεν έχω ιδέα, αλλά δεν νομίζω να υπάρχει κάποια ασυμβατότητα.
ugggf έγραψε:
- DDR2 ή DDR3; Η συχνότητά τους πρέπει να ταιριάζει με του επεξεργαστή;

Αν σε παίρνει οικονομικά πάρε DDR3. Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος και βαριέμαι να το ψάξω τώρα, αλλά δεν νομίζω να χρειάζεται να ταιριάζει η συχνότητα της μνήμης με την συχνότητα του επεξεργαστή. Εγώ, π.χ. έχω επεξεργαστή Ιntel Core Duo χρονισμένο στα 3 GHz, ενώ οι μνήμες είναι χρονισμένες στα 800 MHz.
ugggf έγραψε:
- Σκέφτομαι και για σκληρό ~1ΤΒ αν περισσέψουν λεφτά...

Πολύ σωστά σκέφτεσαι, πήρα πρόσφατα έναν 1ΤΒ. Είναι ότι πρέπει, ειδικά εάν έχεις διπλό ή τριπλό σύστημα εκκίνησης.
ugggf έγραψε:
- Κουτί έχω ένα midi tower σχετικά καινούριο που θα ήθελα να κρατήσω. Τροφοδοτικό νομίζω 400 ή 450W. Χρειάζομαι μεγαλύτερο;

Κουτί θα σε συμβούλευα να πάρεις full tower. Τροφοδοτικό, μου φαίνονται κάπως λίγα τα 400 ή 450W, αλλά εάν δεν έχεις κάποια συσκευή που να χρειάζεται δυνατότερο τροφοδοτικό, μπορεί και να φτάνουν. Θα σου συνιστούσα πάντως ένα γύρω στα 750W.

ugggf έγραψε:
ΥΓ: Μετά από χρόνια θα αποπειραθώ να το συναρμολογήσω ξανά μόνος μου... :clap:

Καλά θα κάνεις, αν ξέρεις τι κάνεις. Πάντως δεν είναι τίποτα το τρομερά δύσκολο. Το παρόν μηχάνημα μόνος μου το συναρμολόγησα (για πρώτη φορά!).
Οδηγίες για νέα μέλη ---- Οδηγοί - How to - Tutorials
1 Linux: Μέτριος ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Ubuntu 16.04 precise 64bit (el_GR.UTF-8), Windows 10
3 Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 8 GB ‖ Gigabyte X48-DS4
4 Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI Caicos [Radeon HD 6450] [1002:6779]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
Άβαταρ μέλους
Epirotes
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3185
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 00:25
Τοποθεσία: Ιωάννινα, Ήπειρος
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό ugggf » 10 Νοέμ 2009, 00:10

Μετά από το σχετικό ψάξιμο συγκλίνω προς τη Gigabyte μια και διασταυρώθηκε (UbubtuHCL) η συμβατότητα. Είναι και πιο φτηνή από την Asus M4A79T Deluxe (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=l ... templete=2) που επίσης φαίνεται να παίζει χωρίς πρόβλημα. Θα ψάξω και προς MSI που τις βρίσκω μια χαρά αν και δεν μπόρεσα να τσεκαρω συμβατότητες...

Επειδή τα βλέπω σκούρα με τροφοδοτικό και θέλω να κρατήσω και το θόρυβο χαμηλά με βλέπω να ψάχνομαι με κουτί - τροφοδοτικό, οπότε:

Αξιόπιστες μάρκες για τροφοδοτικό - κουτί - μνήμες;

Για τη συναρμολόγηση, παλιά (πριν 5-6 χρόνια...) είχα στήσει 2-3 μηχανήματα με επιτυχία :clap: αλλά έχω χάσει την επαφή. Αν έχετε υπ' όψιν κανα καλό how to...

Το σύστημα λέω να το σετάρω μόνο με linux εκτός και αν έχω πολύ πρόβλημα με εφαρμογές επεξεργασίας εικόνας raw (δεν μπορώ να το εκτιμήσω γιατί ο τωρινός δεν τα πολυσηκώνει τα cr2 αρχεία 12+ ΜΒ της μηχανής μου). Αλλιώς, δοκιμάζω windows στο virtualbox και βλέπουμε... Το 1ΤΒ το σκέφτομαι λόγω όγκου φωτο - μουσικής - βίντεο.
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Μέτρια
Λειτουργικό desktop ⇛ Ubuntu 10.04 (64bit)
Λειτουργικό netbook ⇛ Ubuntu 10.04 Netbook Edition
Προδιαγραφές desktop ⇛ CPU: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz │ M/B: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P │ RAM: 4.0 GB │ VGA: GeForce 9600 GT │ Monitor: EIZO L768 19" (1280x1024 pixels)
Προδιαγραφές netbook ⇛ ASUS EeePC 1005HA │ CPU: Intel Atom N270 │ RAM: 1GB │ HDD: 160GB
Άβαταρ μέλους
ugggf
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009, 02:43
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό Epirotes » 10 Νοέμ 2009, 00:56

Για τροφοδοτικό: Coolermaster, για κουτί επίσης ή Thermaltake, για μνήμες Kingston. Για την συναρμολόγηση βασικά αρκεί να διαβάσεις προσεκτικά τις οδηγίες της μητρικής και των συσκευών. Αυτό έκανα εγώ και τα κατάφερα μια χαρά.
Οδηγίες για νέα μέλη ---- Οδηγοί - How to - Tutorials
1 Linux: Μέτριος ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Ubuntu 16.04 precise 64bit (el_GR.UTF-8), Windows 10
3 Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 8 GB ‖ Gigabyte X48-DS4
4 Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI Caicos [Radeon HD 6450] [1002:6779]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
Άβαταρ μέλους
Epirotes
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3185
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 00:25
Τοποθεσία: Ιωάννινα, Ήπειρος
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό headless » 10 Νοέμ 2009, 08:50

Για τις μνήμες,για να είσαι 100% σίγουρος ρίξε μια ματιά στο site της motherboard που σκοπεύεις να αγοράσεις,για να είσαι βέβαιος οτι δε θα έχεις κανένα πρόβλημα.
Γνώσεις ⇛ Linux: Καλές ┃ Προγραμματισμός: Μέτριος ┃ Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό: debian wheezy/sid 64-bit (en_US.utf8)
Προδιαγραφές ⇛ CPU: 2x Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz │ RAM 3965 MiB │ ASUS INC. P5QL/EPU
Κάρτα γραφικών: nVidia GF104 [GeForce GTX 460] [10de:0e22]
Δίκτυα: eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168]
My Blog
Άβαταρ μέλους
headless
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2173
Εγγραφή: 14 Μάιος 2008, 17:30
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: headl3ss
IRC: h3adl3ss
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό sokoban4ever » 10 Νοέμ 2009, 10:43

@ugggf
Off topic:
εγώ εχω να αγγίξω hardware από πέρυσι :crazy: :lol:
πήρα πρόσφατα ένα αρχαιο μηχάνημα και όλα λέω να το φτιάξω κάτι αλλά ναι μεν φένεται καθαρό για την ηλικία του (από 1996)
αλλά δεν έχει usb 2 δεν έχει κάρτα δικτύου ( έχει ένα χαλασμένο modem )
έχει χαλασμένη κάρτα ήχου ( είναι σίγουρα )
και δεν έχει οθόνη , ποντίκι, πληκτρολόγιο τίποτα
ένα κουτί με motherboard , δίσκο, επεξεργαστή , τροφοδοτικό , και ανεμιστηράκι
όλο λέω να το πειράξω και να κάτσω να το φτιάξω να το κάνω server αλλά όλο το αναβάλω :mrgreen:
Θέλουμε και μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη ζωή και όσο θα ζούμε θα προσπαθούμε να την αποκτήσουμε ακόμα και αν πεθάνουμε προσπαθώντας, και αν κάποια στιγμή λιγίσουμε έχουμε το επίπεδο να πούμε κουράστηκα λίγο να ,να ξαποστάσουμε , ώστε να συνεχίσουμε πάλι δυνατοί ξανά.

Μήνυμα με αγάπη και αληλλεγγύη σε όλους τους ανθρώπους από όλους τους λαούς , ιδίως του Ελληνικού.
Άβαταρ μέλους
sokoban4ever
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2331
Εγγραφή: 13 Φεβ 2009, 02:22
Εκτύπωση

Re: Αναβάθμιση (μάλλον σε AMD Phenom II)

Δημοσίευσηαπό ugggf » 10 Νοέμ 2009, 10:52

Τώρα με έκανες να νοιώσω καλύτερα!... :)
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Μέτρια
Λειτουργικό desktop ⇛ Ubuntu 10.04 (64bit)
Λειτουργικό netbook ⇛ Ubuntu 10.04 Netbook Edition
Προδιαγραφές desktop ⇛ CPU: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz │ M/B: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P │ RAM: 4.0 GB │ VGA: GeForce 9600 GT │ Monitor: EIZO L768 19" (1280x1024 pixels)
Προδιαγραφές netbook ⇛ ASUS EeePC 1005HA │ CPU: Intel Atom N270 │ RAM: 1GB │ HDD: 160GB
Άβαταρ μέλους
ugggf
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 34
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2009, 02:43
Εκτύπωση

Επόμενο

Επιστροφή στο Desktops & Laptops