από emmsarris » 03 Φεβ 2010, 22:08
Κανονικά θα έπρεπε να κάνω άλλο post για να γελάσει κάθε πικραμένος, αλλά όχι! Αυτό άνοιξα, εδώ θα τα γράψω. Και οι προνομιούχοι που μου απάντησαν θα έχουν και την ευτυχία να το διαβάσουν!!!
Εμπειρίες λοιπόν στο συγκεκριμένο μηχάνημα:
30 Ιανουαρίου έκανα την ανάρτηση, 3 Φεβρουαρίου έχουμε σήμερα!
5 μέρες παλεύω με το θηρίο! Ξεκινάω, λοιπόν και κάπου είχε πάρει το μάτι μου στο synaptic ένα πακέτο lubuntu-desktop. Λέω, ας εγκαταστήσω xubuntu, και μετά κατεβάζω και το lubuntu-desktop και κάνω και μιά εκκαθάριση, από τα προγράμματα του xfce ώστε να μείνει πανάλαφρο! Αμ δε! Μαζί με τις εξαρτήσεις του xfce και του thunar που αφαίρεσα, ήταν και κάποιες απαραίτητες και το lubuntu δεν ξεκινούσε!!! Παρεμπιπτόντως, πολύ βαρύ δεν είναι το xubuntu για xfce? To ZenWalk, που έχει κι ένα σωρό προγράμματα είναι πιο ελαφρύ! Τι λέτε κι εσείς?
Τέλοσπάντων εψαχνα το ubuntulite δεν το έβρισκα, αλλά βρήκα στις θήκες ένα CD Debian LXDE-XFCE. Το δοκιμάζω, αλλά μάταια! Επίσης πολύ βαρύ για το συγκεκριμένο μηχάνημα. Προσπάθησα να αντικαταστήσω τις προεπιλεγμένες εφαρμογές, αλλά μόλις αφαίρεσα αυτές που είχε, o PCMANFM σταμάτησε να αναγνωρίζει τα αρχεία. Ούτε mp3 ούτε jpg! Ωστόσο κατέβηκε το PCLINUXOS-LXDE, και το εγκατέστησα. Ομολογώ ήταν πολύ καλό! Αλλά στην πρώτη αναβάθμιση, πάνω την ώρα που τα είχε κατεβάσει όλα και τα εγκαθιστούσε, έκανε restart. Που να τα ξαναεγκαταστήσει! Εδω δεν ξεκινούσε καν το lxde!!! Λογικό μεν, αλλά χωρίς γραφικό και να ψάχνω από το laptop δε μπορούσα να κάνω δουλειά. Εδώ άρχισα να ψιλιάζομαι πρόβλημα...!
Δοκιμάζοντας τώρα slax, αν και live έτρεχε σφαίρα! Λέω ας το εγκαταστήσω...Την έκανα την παλικαριά, αλλά μετά δε μπορούσα να το κάνω να δει τα partition των windows που είχε! Πως θα έπαιρνα τα αρχεία? Χώρια που δεν έβρισκα τρόπο να κάνει autologin και το slackware είναι για σκληροπυρηνικούς...! Για να τρέχει όμως slax λέω, θα τρέχει και άλλες διανομές με kde 3.5.10. Ε, η πρώτη που μου ήρθε ήταν το Debian5! Που τέτοια τύχη! Καλά πήγαινε βέβαια, αλλά μετά τα updates και διάφορα codecs, έδειξε τα δόντια του!!! Έκανα και μιά προσπάθεια να διαβάσει ntfs διαμέρισμα και έπαθε ένα πανικό (kernel panic)...
Το puppy-puppel το είχα απ' όταν βγήκε. Είναι όμως λίγο εξωπραγματικό για τη δουλειά που το προορίζω. Που να το συνηθίσει ο πατέρας μου... Αν ήταν gnome ή kde3, κάπως κάτι θα κάναμε...Ομοίως και το dsl και οι λοιπές ελαφριές διανομές. Για e17 ούτε λόγος! Και δεν έχει ένα απλό θέμα! Όλα ή ξύλινα ή πέτρινα ή υπερβολικά εν πάση περιπτώσει είναι! Εντυπωσιάστηκα δε από το Austrumi που είναι και στα ελληνικά. Αλλά ούτε 'γω μπορώ να τα συνηθίσω!
Κάπου ξέθαψα ένα cd ubuntu mini. Λέω, εντάξει, δεν έχει γραφικό, αλλά εύκολο είναι! Το ίδιο ουσιαστικά! Θα του εγκαταστήσω και το lubuntu-desktop και θα γλιτώσω και από gnome και από xfce! Χα! Έλα μου που είναι στα backports! Δεν ήταν στις επιλογές. Άσε που στις 4 πρώτες προσπάθειες μου πετούσε error στο κατέβασμα κάποιων βασικών αρχείων. Και κάπου εδώ καίγεται η κάρτα γραφικών! Πάει η Nvidia.
Βρήκα μία ATI rage 128, 32 MB και λέω πάμε πάλι! Καταφέρνω να εγκαταστήσω το lubuntu-desktop, μέσα από το ubuntu mini, αλλά έλα μου που πάλι δε μπορώ να κάνω τον pcmanfm να συνηθίσει να ανοίγει τα διάφορα αρχεία με τα αντίστοιχα προγράμματά τους... Όλα μα όλα τα αρχεία φαινόταν σαν εκτελέσιμα (με σήμα το γρανάζι!!!) Βρε από δω βρε από κει, εγκαθιστώ το Ναυτίλο και μπαίνω σε ένα περιβάλλον gnome, εκεί άνοιγαν κανονικά οι εικόνες με το gpicview, ταινίες και μουσική με mplayer, Και θα το άφηνα, αν δεν τρεμοσβηνε ενοχλητικα το ποντίκι!!!
Μετά ο ubuntunoid μου έδωσε ένα link κι έτσι βρήκα το ubuntulite (u-lite πλέον), όπου και το δοκίμασα, αλλά δε μπορώ να πω πως κατάφερα να το φέρω στα μέτρα μου.
Κι εδώ καίγεται το τροφοδοτικό! Ευτυχώς, είχα ένα κομπρεσέρ (!), και του το έβαλα χθές.
Ξεκινάω πάλι δοκιμές, ZenWalk και Vector, καλά, αλλά δε βρήκα ελληνικά (δεν το έψαξα σε βάθος, αλλά από τα repository που έδιναν) και επίσης επειδή είχαν xfce δε μπορούσα να προσαρτήσω την κατάτμηση των windows (στο Vector!). Είναι και slack-based και τις ψιλοφοβήθηκα...
Σήμερα δουλεύει και είπα να δώσω μιά ευκαιρία πάλι στο pclos. Αν δεν το καταφέρω, θα πάει σίγουρα για puppel κι ο Θεός βοηθός!!!
⇛ Linux:Μαθαίνω┃Προγραμματισμός:DVF77

στη σχολή┃Αγγλικά:Καλά┃Ιταλικά:Μέτρια┃Γαλλικά:Λίγα
Desktop ubuntu 20.04
Intel Celeron G3900@2.8GHz┃8GB RAM(2400MHz)┃AsRock H110M-HDV┃LG 22MT84DFs@1920x1080
Laptop ubuntu 20.04
HP Probook 430 G2: Intel Core i5 4200 @1,7GHz┃Intel HD 4400┃8GB RAM DDR3(1600MHz)┃1TB SSD SAMSUNG 860 EVO