από Dimi_Bel » 03 Μαρ 2010, 21:46
Λοιπον παίδες, πριν απο λίγo καιρό, όταν ήρθα σε επαφή με το ubuntu στο σταθερό μου υπολογιστή, πήρα το λάπτοπ που φαίνεται στην υπογραφή μου. Διάβασα αυτό το θέμα και έτσι έστειλα στην HP Ελλάς το ακόλουθο email:
"Αξιότιμη/ε Κυρία/ε
Λέγομαι ***********, το τηλέφωνό μου είναι ***********, είμαι μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης και το απόγευμα της Παρασκευής 29-01-2010 αγόρασα ένα φορητό υπολογιστή HP PAVILION DV6-1310SV ESPRESSO VJ703EA από το κατάστημα E-SHOP της Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον φορητό υπολογιστή, έχω πρόβλημα με το λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows 7 που εμπεριέχεται σ' αυτόν, το οποίο και δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω.
Την Τετάρτη 27-01-2010, σαν απάντηση σε σχετικό email που έστειλα, αλλά και προσωπική επικοινωνία με τα καταστήματα E-SHOP, για το αν υπάρχουν φορητοί υπολογιστές που δεν εμπεριέχουν λογισμικό, πληροφορήθηκα ότι υπαρχουν κάποιοι με πολύ μικρή οθόνη και λειτουργικό linux, αλλά ο συγκεκριμένος υπολογιστής που επιθυμούσα, δεν πωλείται χωρίς προ-εγκαταστημμένο λογισμικό Microsoft Windows 7.
Η παραγγελία μου έγινε τηλεφωνικά, το μεσημέρι της Πέμπτης 28-01-2010. Αμέσως μετά, μίλησα τηλεφωνικά με ένα υψηλόβαθμο στέλεχος (μετά από διαδοχικές συνομιλίες με άλλους αντιπροσώπους της ίδιας εταιρείας, που δε μπόρεσαν να με εξυπηρετήσουν λόγω ελλείψεως γνώσεως) της τηλεφωνικής τεχνικής υποστήριξης της Microsoft Ελλάς, ο οποίος, αφού του δήλωσα ότι δεν επιθυμώ τα Microsoft Windows 7, ότι ενδιαφέρομαι να τα επιστρέψω και να επωφεληθώ με επιστροφή χρημάτων ή πίστωση για το λογισμικό που δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσω, μου ανέφερε ότι αυτό γίνεται, αλλά θα πρέπει να επικοινωνήσω με τον κατασκευαστή του φορητού υπολογιστή για τα περαιτέρω, επειδή ο κατασκευαστής είναι υπεύθυνος γι' αυτό το ζήτημα.
Έτσι λοιπόν, την ίδια ώρα, το μεσημέρι της Πέμπτης 28-01-2010, επικοινώνησα με το κατάστημα E-SHOP της Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης, όπου μου είπαν ότι αυτοί είναι μόνο οι μεταπωλητές, παραλαμβάνουν τον υπολογιστή ως έχει, δεν ανήκει σ' αυτούς η δικαιοδοσία ή η συμφωνία για το λογισμικό, δεν είναι οι αρμόδιοι να μου δώσουν λύση στο πρόβλημά μου και μου έδωσαν το τηλεφωνο της HP στην Ελλάδα, του νόμιμου εκπροσώπου, το οποίο και κάλεσα απευθείας. Μετά από αρκετές συνομιλίες με αντιπροσώπους της τηλεφωνικής τεχνικής υποστήριξης της HP, οι οποίοι δεν γνώριζαν τίποτα για το θέμα που τους εξέθετα, μίλησα με κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος της τηλεφωνικής τεχνικής υποστήριξης της HP, ο οποίος μου ανέφερε πως έχει ακούσει για την περίπτωση μου, αλλά δεν έχει υπόψιν του την επίσημη πολιτική της εταιρείας. Μου ανέφερε ότι θα πρέπει να στείλω email στην HP Ελλάδας και θα επικοινωνήσουν μαζί μου. Εγώ από την πλευρά μου, ζήτησα πληροφορίες επικοινωνίας και για τη HP Ελλάδας αλλά και τη HP Ευρώπης, που όπως μου είπε εδρεύει στην Ολλανδία.
Στη συνέχεια, επικοινώνησα με την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στο 1520, όπου έπειτα από μια μικρή ταλαιπωρία με αντιπροσώπους που δεν είχαν γνώσεις για το πρόβλημα μου, μίλησα με κάποιον που ήξερε την περίπτωση και μου ανέφερε ρητά ότι, εφόσον το αναφέρει στους όρους χρήσης, ισχύει, και μπορώ να ζητήσω, αν χρειαστώ βέβαια, την βοήθειά τους.
Τελικά παρέλαβα τον υπολογιστή το απόγευμα της Παρασκευής 29-01-2010, τον οποίο και άνοιξα την επομένη, το απόγευμα. Μόλις άνοιξα τον υπολογιστή, μπήκα στο set up απ' όπου και σας παραθέτω φωτογραφία με τα στοιχεία του υπολογιστή μου, όπου φαίνεται ότι δεν έχουν ενεργοποιηθεί τα Microsoft Windows 7. Στη συνέχεια, έπειτα από μερικές ακόμη διαδοχικές και διαφορετικές ενδείξεις στην οθόνη του υπολογιστή, τις οποίες και σας επισυνάπτω, βρέθηκα στην οθόνη που μπορείτε να δείτε στις φωτογραφίες Νο5 και Νο6. Στις φωτογραφίες αυτές όπως μπορείτε να δείτε, είναι η άδεια χρήσης (EULA) που παραθέτει τους όρους χρήσης των Microsoft Windows 7 (τις επισυνάπτω) και αναφέρει τα εξής: “Εάν δεν αποδέχεστε αυτούς τους όρους, μην χρησιμοποιήσετε το λογισμικό. Επικοινωνείστε με τον κατασκευαστή ή τον υπεύθυνο εγκατάστασης για λεπτομέρειες σχετικά με την πολιτική επιστροφής του. Πρεπει να συμμορφώνεστε με τη συγκεκριμένη πολιτική κλπ..”. Δεν επέλεξα καμία από τις δύο επιλογές αποδοχής και σας επισυνάπτω βίντεο, στο οποίο δηλώνω ρητά και κατηγορηματικά, ότι δεν αποδέχομαι το λειτουργικό Microsoft Windows 7 που εμπεριέχεται στον φορητό μου υπολογιστή. Θέλω να τονίσω το γεγονός ότι μολονότι υπάρχει επιλογή “Αποδέχομαι τους όρους χρήσης”, δεν υπάρχει πουθενά η επιλογή “ΔΕΝ αποδέχομαι τους όρους χρήσης”.
Όπως ανέφερα και παραπάνω, δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω τα Microsoft Windows 7 και γι' αυτό το λόγο προχώρησα στην οριστική διαγραφή τους από τον φορητό υπολογιστή (ήταν προ-εγκατεστημένα στο σκληρό δίσκο και έπρεπε να χρησιμοποιήσω τον υπολογιστή) και στην εγκατάσταση του λειτουργικού LINUX UBUNTOU 9.10 , το οποίο και διανέμεται δωρεάν, χωρίς να απαιτείται η αγορά άδειας χρήσης του. Σας επισυνάπτω τις σχετικές φωτογραφίες εγκατάστασης του νέου μου λειτουργικού (Νο7-Νο14) .
Γνωρίζω ότι υπάρχουν στην Ελλάδα, καταναλωτές με το ίδιο με εμένα πρόβλημα, που έχουν δικαιωθεί και εταιρείες που έχουν αποδεχτεί την επιστροφή χρημάτων ή πίστωσης, για το λογισμικό που δεν χρησιμοποιήθηκε ή έχουν δώσει επιπλέον χρονική εγγύηση του υλικού (hardware) στους πελάτες τους. Στο εξωτερικό αυτό, όπως σίγουρα θα γνωρίζεται, είναι συνηθισμένο φαινόμενο και γι' αυτό το λόγο στο εξωτερικό μπορεί κανείς να αγοράσει από μια πολύ μεγάλη γκάμα (σε αντίθεση με την Ελλάδα που οι επιλογές είναι ελάχιστες έως ανύπαρκτες) υπολογιστή που δεν εμπεριέχει προ-εγκατεστημμένο λογισμικό της Microsoft.
Δεν έχω χρησιμοποιήσει το λειτουργικό Microsoft Windows 7 (μπορείτε με μια απλή ερώτηση στην εταιρεία Microsoft Ελλάδας να μάθετε αν έχω ενεργοποιήσει το κλειδί που έχω) και είμαι διατεθειμένος να πάω στα κεντρικά σας στη Θεσσαλονίκη (αν υπάρχουν βέβαια) ή να με επισκευτεί, κατόπιν συννενόησης, κάποιος τεχνικός σας, να το διαπιστώσει και να του επιστρέψω το κλειδί ενεργοποίησης των Microsoft Windows 7 που έχω, δίνοντάς μου φυσικά το σχετικό αποδεικτικό, ώστε να κινήσω την διαδικασία επιστροφής χρημάτων ή πίστωσης για το λογισμικό που δε χρησιμοποίησα.
Παρακαλώ θερμά να με ενημερώσετε σχετικά με την παραπάνω διαδικασία.
Με εκτίμηση
--------------"
Μετά από υπομονή 2-3 εβδομάδων ο κ. _________, υπάλληλος της τεχνικής υποστήριξης, με κάλεσε και μου είπε όλες αυτές τις συνηθισμένες χαζομάρες που λένε, ότι δε γίνεται να πουληθούν χωριστά λογισμικό και υλικό κλπ.. και ότι η πολιτική της εταιρείας είναι να μην επιστρέφει χρήματα για τη μη χρησιμοποίηση και επιστροφή των παραθύρων. Όταν τον ρώτησα αν έχει μιλήσει με κάποιον από το νομικό τμήμα, μου απάντησε αρνητικά, οπότε του ζήτησα να έρθει σε επαφή με το νομικό τμήμα της εταιρείας και να μου δώσει μια επίσημη απάντηση. Η απάντηση δεν ήρθε και αναγκάστηκα να στείλω εκ νέου το παρακάτω email στις 28-2-2010:
"Αξιότιμη/ε Κυρία/ε
Σας στέλνω εκ νέου αυτό το μήνυμα, επειδή δεν έχω λάβει ακόμα έγγραφη απάντηση από την HP Ελλάς. Μίλησα δύο φορές τηλεφωνικά με τον κ. _______, του εξήγησα την κατάσταση και του ζήτησα να έρθει σε επαφή με το νομικό σας τμήμα και να μου στείλει επίσημη απάντηση της εταιρείας σας όσον αφορά την επιστροφή λογισμικού, όπως σας περιέγραψα στο προηγούμενο μου email, αλλά δεν έχω λάβει ακόμη κάτι σχετικό. Είναι ένα πολύ σημαντικό θέμα και σε μια πιο επισταμένη αναζήτηση από μέρους μου, είναι αρκετοί οι χρήστες που έχουν δικαιωθεί από διάφορες εταιρείες και ενδιαφέρονται αρκετά φόρουμ για το ζήτημα.
Με εκτίμηση
--------------"
Σήμερα ήρθε και η επίσημη απάντηση της εταιρείας HP Ελλάς :
"Θέμα: Αίτημά σας σχετικά με επιστροφή χρημάτων για την άδεια χρήσης του λειτουργικού συστήματος Microsoft Windows 7 Premium του φορητού ηλεκτρονικού υπολογιστή σας, τύπου HP Pavilion dv6-1310sv.
Αξιότιμε κ ____
Σε συνέχεια του από 04.02.2010 e-mail σας προς την εταιρεία μας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η Hewlett-Packard δεν προσφέρει αναλογική επιστροφή χρημάτων για κανένα προ-εγκατεστημένο "μέρος" ενός προϊόντος (συμπεριλαμβανομένου του λειτουργικού συστήματος), το οποίο δεν επιθυμεί ο πελάτης-τελικός χρήστης.
Οι πελάτες έχουν το δικαίωμα, βασιζόμενοι στην πολιτική επιστροφής προϊόντων της Hewlett-Packard (HP Return Policy), εντός 14 ημερών από την ημερομηνία αγοράς, να επιστρέψουν το προϊόν ολόκληρο και εφόσον είναι αχρησιμοποίητο (προϊόν και λειτουργικό) και να λάβουν το συνολικό ποσό που δαπάνησαν για την αγορά του.
Η πολιτική επιστροφής προϊόντων της Hewlett-Packard (HP Return Policy) συμβαδίζει με την αρμόζουσα από την αγορά πολιτική. Να είστε βέβαιος ότι η Hewlett-Packard διαρκώς ελέγχει έτσι ώστε η στρατιγική πωλήσεων και η πολιτική επιστροφής προϊόντων της Hewlett-Packard (HP Return Policy) να εξασφαλίζουν τις απαιτήσεις των πελατών της όπως αυτές εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου.
Παραμένοντας στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφορίες ή διευκρινήσεις.
Με εκτίμηση
___________"
Τι με συμβουλεύεται να κάνω? Βασικά αύριο θα στείλω το σχετικό μήνυμα στην Γραμματεία του Καταναλωτή αφού συμβουλευτώ και μια φίλη μου δικηγόρο.
Linux: Χαμηλό┃ Προγραμματισμός: Όχι┃Αγγλικά: Καλά
Ubuntu 11.04 natty 64bit (el_GR.UTF-8), Windows 7, Win Recovery Env..
Intel Core i5 CPU M 430 2.27GHz ‖ RAM 3760 MiB ‖ Lenovo KL3 - LENOVO IdeaPad Y560
Intel Core Processor Integrated Graphics Controller [8086:0046] (rev 12)⋮ATI Madison [Mobility Radeon HD 5000 Series] [1002:68c0]
eth0: Broadcom NetLink BCM57780 Gigabit Ethernet PCIe [14e4:1692] (rev 01)⋮wlan0: Atheros Inc. AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express) [168c:002b] (rev 01)