Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

...οδηγοί-προτάσεις-ιδέες-σχόλια για το forum, την κοινότητα, το ubuntu

Συντονιστής: Geochr

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 11 Σεπ 2011, 21:19

Πάντως αν μου επιτρέπετε , στην σελίδα του MoinMoin δείχνει ότι και το Ιταλικό wiki (έριξα μια ματιά και όντως είναι εντυπωσιακό) εκεί βασίζεται .
http://moinmo.in/ (Περίπου στα 3/4 της σελίδας . Αλήθεια πως μπαίνει σύνδεσμος σε ακριβές σημείο ; )
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό ALdaperan » 12 Σεπ 2011, 08:08

Επικοινώνησα μέσω email με την ιταλική ομάδα που είναι υπεύθυνη για το WiKi , ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα που χρησιμοποιούν...

Ελπίζω να απαντήσουν..

edit : c7p μου προώθησαν το mail και εμένα . Βάλτο εδώ για να το δούνε και οι άλλοι ;)
Γνώσεις ⇛ Linux: Μέτριος | Προγραμματισμός: C | Αγγλικά: Μέτρια
Ubuntu 12.10 quantal 3.5.0-18-generic 32bit (en_US.UTF-8),
Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 2016 MiB ‖ ASUS INC. P5Q
AMD nee ATI RV770 [Radeon HD 4850] [1002:9442]
eth0: Atheros Inc. AR8121/AR8113/AR8114 Gigabit or Fast Ethernet [1969:1026] (rev b0)
Οδηγοί - How to - Tutorials | Οδηγοί Video | Οδηγίες για Αρχάριους στο Ubuntu | Γιατί το Linux είναι καλύτερο
Άβαταρ μέλους
ALdaperan
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2686
Εγγραφή: 27 Μαρ 2010, 21:07
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό c7p » 12 Σεπ 2011, 15:07

Πρίν απο 2-3 μέρες έστειλα ένα mail στην ιταλική ομάδα τεκμηρίωσης, ρωτόντας τους κυρίως ποιά wiki engine χρησιμοποιούν και ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας μια σελίδας/ενότητας wiki.

Περιληπτικά:
Χρησιμοποιούν και αυτοί το MoinMoin (έκδοση 1.9.2), παραμετροποιημένο βέβαια. Όσον αφορά την οργάνωση της ομάδας του wiki έχουν 3 υπο-ομάδες, τους διαχειριστές, τους συγγραφείς και τους συντάκτες.
Για τους πρώτους δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, οι συγγραφείς γράφουν το υλικό, και οι συντάκτες ελέγχουν τις σελίδες wiki για τυχόν λάθη, δημοσιεύουν σελίδες στην index page* και επίσης έχουν ως ρόλο την μύηση των νέων εθελοντών στην δουλειά.

Ένα χαρακτηριστικό του MoinMoin που χρησιμοποιούν είναι οι "sub-pages". Έστω ότι έχουμε τις παρακάτω σελίδες

wiki.u.i
wiki.u.i/Virtualization
wiki.u.i/Virtualization/Qemu

με την σελίδα Virtualization να είναι index page -ας πούμε η κεντρική σελίδα μιας κατηγορίας/υποκατηγορίας- και η σελίδα Qemu ένας οδηγός που θέλει να γράψει κάποιος.
Οποιοσδήποτε μπορεί να επεξεργαστεί την σελίδα Qemu αλλά μόνο οι διαχειριστές και οι συντάκτες μπορούν να επεξεργαστούν την index page. Πρακτικά πως το αντιλαμβάνομαι αυτό: μπορούμε να δουλεύουμε στην σελίδα Qemu χωρίς να είναι πρακτικά προσβάσιμη, μέχρι οι διαχειριστές και συντάκτες να προσθέσουν τον υπερσύνδεσμο στην index page από όπου θα την προσπελάσει ο αναγνώστης.

Το πρώτο πράγμα που μας συμβουλεύει να κάνουμε είναι να γράψουμε κάποιους οδηγούς για τους συγγραφείς. Έπισης λέει ο φίλος Ιταλός πως στην αρχή καλό θα ήταν να έχουμε μια πιο ανοιχτή πολιτική για το ποιός θα γράφει σελίδες, μέχρι να μαζέψουμε άτομα, και μετά μπορούμε να το οργανώσουμε σε 3 ομάδες. Καλό είναι να επιβραβεύουμε τον κόσμο που γράφει οδηγούς για το wiki, γράφοντας για αυτούς σε άρθρα στον πλανήτη ubuntu-gr, στο facebook κτλ.

Αρκετά ενδιαφέρουσες οι ιδέες μπορώ να πω. Σκέφτομαι να κάνουμε ένα meeting, για να ανταλάξουμε πιο άμεσα ιδέες και να συζητήσουμε πως θα συνεχίσουμε. Αν είστε θετική θα ανοίξω μια ψηφοφορία για να επιλέξουμε την καλύτερη ώρα και μέρα.

Ευχαριστούμε την ιταλική ομάδα για την βοήθεια και ιδιαίτερα τον Milo Casagrande.
Gracias Milo !



έγραψε:Hello John,

thank you for contacting us! It is always a pleasure to help other
Ubuntu temas if we can!

On Sat, Sep 10, 2011 at 23:10, c7p wrote:
>
> Firstly, i want to say honestly "Bravo !" for the great website of your
> community and especially for the wiki, which impressed me and the rest of
> the community deeply.

Thank you! We are happy you found our wiki interesting! :-)

> To be honest our community wiki has been abandoned ofr the last 2 years, and
> now there are some initiatives to start re-organise it. We set a small team
> for this job, and we agreed that your wiki is a standar for us. We are
> asking is to share some information with us, that will help this team to
> create a delicate and easy-to-use wiki as yours. If you could provide us the
> information we are asking or even more, we would be grateful.

I share whatever I can, and whatever my memory has not forgotten!

I give you a little background of when we started to structure the
wiki in that way.
We started the wiki in late 2005, at the beginning we where hosted
inside wiki.ubuntu.com, and then moved everything to another domain.

Since then, we have worked on the theme, on new macros, and small
fixes here and there.

> 1) What wiki engine do you use ?

The engine is MoinMoin at version 1.9.2, we one you find in Ubuntu.

> 2) Can anyone alter the content of your wiki directly -open policy- ? Do you
> have a team assigned to updating wiki content ?

We have a peculiar structure for our wiki.
We have people with administration right, that can modify all the
pages in the wiki, altering even the ACL of each page, but this is a
very small team (it is called "Operators").

Then there is a team we call "Editors" that are like supervisors: they
act as editors, reviewing guides written by others, performing all the
correctness checks, and then when the guide is OK, they insert in in
the right sections and in the index. They are also like tutors,
helping new people write correctly.

And then there are the "writers".

We are using MoinMoin feature of "sub-pages", so that we have
"sections" that group wiki guide with the same argument. This is a
rough image of our structure:
wiki.u.i
wiki.u.i/Virtualization
wiki.u.i/Virtualization/Qemu

Everybody is able to edit the Qemu guide, but only Editor and Admin
are able to edit the Virtualization page, since this page acts like an
index.

> 3) What are the stages of creating a wiki section/page ?

More or less the one I explained before:
- A user writes a new guide
- She asks for review of the guide
- When the guide is ready and conforms to our standard, it is inserted
in the right index page

Keep in mind that, if you need to revitalize your team, this way of
proceeding might not work well in the beginning: you need to have a
good team of reviewers and admin before, in order for them to be ready
and "quick" to answer writers requests and to check the new guides.

What I suggest you to start with, is to create guidelines for the
writers: guidelines on how to write new guides, what is the
terminology that they should use (like the glossary for translators),
and how to write (more or less the same way you have for a translation
team: "use a formal tone when writing", "do not speak directly to the
users", this sort of things).

In the beginning maybe you don't want to have very strict rules, you
want people to start writing and enjoy what they are doing. Try to
think also of some sort of rewards: the Italian doc team has a blog
that is syndicated on our planet, and there we talk about new guides
and about who wrote them.

If you have other questions or requests, do not hesitate to contact us!

Looking forward to hearing from you!
Ciao!

PS: I CC'ed also "manolis ellinas", he wrote us, but at a different
email address.
Άβαταρ μέλους
c7p
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1849
Εγγραφή: 30 Μάιος 2009, 16:09
Τοποθεσία: Κατερίνη
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό filippos.xf » 14 Σεπ 2011, 15:03

Πράγματι, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ιταλική ομάδα για την βοήθεια!

c7p έγραψε:Αρκετά ενδιαφέρουσες οι ιδέες μπορώ να πω. Σκέφτομαι να κάνουμε ένα meeting, για να ανταλάξουμε πιο άμεσα ιδέες και να συζητήσουμε πως θα συνεχίσουμε. Αν είστε θετική θα ανοίξω μια ψηφοφορία για να επιλέξουμε την καλύτερη ώρα και μέρα.

Meeting μέσω irc; Εγώ δεν έχω πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω αν μπορούν όλοι μέσω irc. Πάντως δεν είναι τίποτα δύσκολο, ίσα ίσα εύκολο είναι.

Λοιπόν παιδιά, τι θα λέγατε αν στέλναμε μήνυμα στους ιταλούς
ζητώντας να μας δώσουν τον κώδικα από το παραμετροποιημένο moinmoin τους;
Για να έχουμε την ίδια μορφή wiki με το δικό τους. Πως σας φαίνεται σαν ιδέα;
filippos.xf
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2866
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009, 04:58
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό clepto » 14 Σεπ 2011, 15:09

καλή ιδέα με τον κώδικα...
και θα αλλάξουμε μόνο την γλώσσα και τους συνδέσμους και τα λοιπά...
δεν θα χρειαστεί να το φτιάξουμε από την αρχή.
1 Γνώσεις Linux: Ικανοποιητικό ┃ Προγραμματισμού: Ικανοποιητικό ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 13.04 raring 3.8.0-30-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.8.0-19-generic, Windows 7
3 Intel Core i7-3537U CPU @ 2.00GHz ‖ RAM 3840 MiB ‖ ASUS K56CB
4 Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
5 wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168 PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 0a)
clepto
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4102
Εγγραφή: 07 Ιαν 2010, 16:27
Τοποθεσία: Πάτρα
Launchpad: christriant
IRC: Clepto
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό c7p » 14 Σεπ 2011, 22:12

filippos.xf έγραψε:Πράγματι, ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ιταλική ομάδα για την βοήθεια!

c7p έγραψε:Αρκετά ενδιαφέρουσες οι ιδέες μπορώ να πω. Σκέφτομαι να κάνουμε ένα meeting, για να ανταλάξουμε πιο άμεσα ιδέες και να συζητήσουμε πως θα συνεχίσουμε. Αν είστε θετική θα ανοίξω μια ψηφοφορία για να επιλέξουμε την καλύτερη ώρα και μέρα.

Meeting μέσω irc; Εγώ δεν έχω πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω αν μπορούν όλοι μέσω irc. Πάντως δεν είναι τίποτα δύσκολο, ίσα ίσα εύκολο είναι.

Λοιπόν παιδιά, τι θα λέγατε αν στέλναμε μήνυμα στους ιταλούς
ζητώντας να μας δώσουν τον κώδικα από το παραμετροποιημένο moinmoin τους;
Για να έχουμε την ίδια μορφή wiki με το δικό τους. Πως σας φαίνεται σαν ιδέα;

Όλοι μπορούνε :), έχουμε το webchat απο την κεντική σελίδα :P, αρκεί να έχουν internet. Έχω και ένα meeting με την ομάδα του ubuntu manual, βλέπω πότε θα γίνει και μετά ανοίγω ψηφοφορία.

Νομίζω πως έχουν προσθέσει λίγες επεκτάσεις (modules) και έχουν ρυθμίσει λίγο το λογισμικό για τις ανάγκες τους. Ποιός διαχειρίζεται το moinmoin μας ; Αν υπάρχει κάποιο άτομο για την δουλειά που έχει και χρόνο, πιστεύω μπορεί να έρθει σε επαφή με τους Ιταλούς για να ρωτήσει περισσότερες λεπτομέριες και τέλος να προσαρμόσει το λογισμικό στις ανάγκες μας, που αν και δεν πρέπει να διαφέρουν απο αυτές των Ιταλών, δεν είναι και ίδιες κιόλας.
Τέλος πάντων να μην κολλήσουμε σε αυτά, δηλαδή αν θα πάρουμε αυτούσιο το λογισμικό θα το παραμετροποιήσουμε.
Αυτό που χριεαζόμαστε τώρα είναι το άτομο που θα κάνει την αλλαγή.
Άβαταρ μέλους
c7p
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1849
Εγγραφή: 30 Μάιος 2009, 16:09
Τοποθεσία: Κατερίνη
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό ALdaperan » 15 Σεπ 2011, 08:52

ενημερώθηκα και εγώ ότι οι ιταλοί χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα απλά την έχουν κάνει παραμετροποίηση !!

Συμφωνώ αν μπορούσαμε να πάρουμε τον κώδικα τους έτοιμο και μετά να κάνουμε επεμβάσεις πάνω σε αυτόν για να τον προσαρμόσουμε στα μέτρα μας θα ήταν το καλύτερο !!!

Πριν γίνει όμως αυτό και πριν τους ζητήσουμε τον κώδικα πρέπει να βρούμε ποιος είναι τώρα αυτός που διαχειρίζεται το wiki ή αν δεν υπάρχει κάποιος να ορίσουμε έναν
Γνώσεις ⇛ Linux: Μέτριος | Προγραμματισμός: C | Αγγλικά: Μέτρια
Ubuntu 12.10 quantal 3.5.0-18-generic 32bit (en_US.UTF-8),
Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 2016 MiB ‖ ASUS INC. P5Q
AMD nee ATI RV770 [Radeon HD 4850] [1002:9442]
eth0: Atheros Inc. AR8121/AR8113/AR8114 Gigabit or Fast Ethernet [1969:1026] (rev b0)
Οδηγοί - How to - Tutorials | Οδηγοί Video | Οδηγίες για Αρχάριους στο Ubuntu | Γιατί το Linux είναι καλύτερο
Άβαταρ μέλους
ALdaperan
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2686
Εγγραφή: 27 Μαρ 2010, 21:07
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό filippos.xf » 18 Σεπ 2011, 00:42

c7p έγραψε:Καλησπέρα,
πολλές φορές έχουμε διάφορες ιδέες για το τι πρέπει να γίνει στο wiki αλλά δεν έχουμε ώρα για να γράψουμε στο φόρουμ. Γι αυτό δημιούργησα μια todo list όπου μπορούμε να γράφουμε άμεσα και πρόχειρα ότι σκεφτόμαστε. Bookmark it :D

υγ: Πρόσθεσα την ιδέα του Φίλιππου


H todo list της ομάδας wiki: http://pad.ubuntu-uk.org/wikitodo
filippos.xf
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2866
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009, 04:58
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό clepto » 27 Σεπ 2011, 18:54

στην todo έχουμε κάποια σελίδες που θέλουν ανανέωση, υπάρχουν αντίστοιχες στα αγγλικά (που φαντάζομαι θα είναι ανανεωμένεις) ώστε να κάνουμε την μετάφραση;
1 Γνώσεις Linux: Ικανοποιητικό ┃ Προγραμματισμού: Ικανοποιητικό ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 13.04 raring 3.8.0-30-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.8.0-19-generic, Windows 7
3 Intel Core i7-3537U CPU @ 2.00GHz ‖ RAM 3840 MiB ‖ ASUS K56CB
4 Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
5 wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168 PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 0a)
clepto
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4102
Εγγραφή: 07 Ιαν 2010, 16:27
Τοποθεσία: Πάτρα
Launchpad: christriant
IRC: Clepto
Εκτύπωση

Re: Οργάνωση και καθαρισμός του Wiki!!

Δημοσίευσηαπό filippos.xf » 27 Σεπ 2011, 19:11

Χμ.. για την σελίδα που έχουμε για τα system requirements
βρήκα αυτή https://help.ubuntu.com/community/Insta ... quirements
η οποία είναι ανανεωμένη!
filippos.xf
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2866
Εγγραφή: 14 Μαρ 2009, 04:58
Εκτύπωση

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Γενικά