ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?  Το θέμα επιλύθηκε

...κάρτες γραφικών / προβλήματα εικόνας / τηλεοπτικοί δέκτες
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Αν έχετε πρόβλημα με την κάρτα γραφικών σας και δεν μπορείτε να μπείτε σε γραφικό περιβάλλον,
δοκιμάστε να τρέξετε την παρακάτω εντολή για να ελέγξετε αν το σύστημά σας χρειάζεται πρόσθετους κλειστούς οδηγούς:
jockey-text

Για κάρτα τηλεόρασης δώστε τα αποτελέσματα των παρακάτω εντολών :
lspci -nn (Για εσωτερικές κάρτες pci)
lsusb (Για εξωτερικές κάρτες με σύνδεση usb)

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 03 Νοέμ 2012, 20:14

Δίνεις πρώτα(δεν θα ξαναχρειαστεί να την δώσεις)
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo aticonfig --initial
και μετά
Κώδικας: Επιλογή όλων
aticonfig --adapter=0 --od-gettemperature

Βοηθάει, για πες μου γιατί δεν αναβαθμίζεις το bios;
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 23.10 Mantic Minotaur 6.3.0-7-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity:Unity7:ubuntu unity)
3 AMD Ryzen 7 7730U with Radeon Graphics ‖ RAM 15368 MiB ‖ASUS TN3604YA - ASUS Vivobook_S_Flip TN3604YA_TN3604YA
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Barcelo [1002:15e7] {amdgpu}
5 wlp1s0: MEDIATEK Corp. Device [14c3:7922]
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6304
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό madvinegar » 03 Νοέμ 2012, 20:22

Χάλια?
Κώδικας: Επιλογή όλων
mike@mike:~$ aticonfig --adapter=0 --od-gettemperature

Adapter 0 - ATI Mobility Radeon HD 5000 Series
Sensor 0: Temperature - 53.00 C


Το bios τωρα δεν μπορω να το αναβαθμισω. Περασα αποκλειστικά ubuntu.
1 Γνώσεις Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ Καλό
2 Ubuntu 18.04 bionic beaver 4.13.0-16-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Gnome ubuntu)
3 Intel Core2 Duo CPU T5550 1.83GHz ‖ RAM 2008 MiB ‖ Acer Chapala - Acer, inc. Aspire 5920G
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV620/M82 [Mobility Radeon HD 3450/3470] [1002:95c4] {radeon}
5 wlan0: Intel PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection [8086:4222] (rev 02) ⋮ eth0: Broadcom NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1693] (rev 02)
Blog: https://madvinegar.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
madvinegar
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3105
Εγγραφή: 15 Ιαν 2012, 21:10
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 03 Νοέμ 2012, 20:38

Φίλε χρειάζεται όχι τόσο καθάρισμα ( μια και οι θερμοκρασίες σε cpu είναι καλές) αλλά σίγουρα ΑΛΛΑΓΗ ΠΑΣΤΑΣ στην GPU. Έχουμε για την ίδια κάρτα γραφικών 15 βαθμούς διαφορά.
Για να σου δώσω να καταλάβεις όταν είχα λύσει το laptop, όλες οι πάστες ήταν ξεραμένες, τις άλλαξα αλλά δεν έβαλα πολύ(από την μάνα τους και στις δύο κάρτες γραφικών η πάστα ξεχείλιζε) Όταν έδεσα και δοκίμασα το laptop μου έσβησε για πρώτη και μοναδική φορά από θερμοκρασία. Το ξανάνοιξα αμέσως και έβαλα μπόλικη μόνο στις κάρτες και αποτέλεσμα οι θερμοκρασίες που ξέρεις.
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 23.10 Mantic Minotaur 6.3.0-7-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity:Unity7:ubuntu unity)
3 AMD Ryzen 7 7730U with Radeon Graphics ‖ RAM 15368 MiB ‖ASUS TN3604YA - ASUS Vivobook_S_Flip TN3604YA_TN3604YA
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Barcelo [1002:15e7] {amdgpu}
5 wlp1s0: MEDIATEK Corp. Device [14c3:7922]
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6304
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό madvinegar » 03 Νοέμ 2012, 20:49

Αν ειναι η μονη λυση αυτη, θα το αφησω οπως ειναι. Δεν υπαρχει περιπτωση να ανοιξω το λαπτοπ.
Μπορει να παρω φυαλες με πεπιεσμενο αερα να ριξω με πιεση αλλα μεχρι εκει.
Εχω αγοράσει και βαση με ανεμηστηρα, και θα δοκιμασω τη Δευτερα ξανά τις θερμοκρασιες. (Την βαση την εχω γραφειο).
Παντως παιζει μεγαλη περιπτωση να ειναι βρωμα ή/και πάστα. Για πολυ καιρο τον δουλευα το λαπτοπ χωρις βαση και οταν θυμαμαι μια φορα αποφασισα να τσεκαρω τι γινεται απο κατω, ειδα και εβγαλα πολυ μαλλι. Φανταζομαι τι θα γινόταν μέσα.... Τοτε αποφασισα να παρω βαση.

Σε αυτη τη ρυθμιση, τι εχεις?


Αν το παω τερμα maximum battery, δεν συμπεριφερεται πολυ καλα...

Επισης, απο το jockey-gtk ενεργοποιησα τους drivers που δεν λενε για updates. Καλά έκανα? Θα αναβαθμιζονται ή όχι οταν βγαινει καινουρια εκδοση?
1 Γνώσεις Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ Καλό
2 Ubuntu 18.04 bionic beaver 4.13.0-16-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Gnome ubuntu)
3 Intel Core2 Duo CPU T5550 1.83GHz ‖ RAM 2008 MiB ‖ Acer Chapala - Acer, inc. Aspire 5920G
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV620/M82 [Mobility Radeon HD 3450/3470] [1002:95c4] {radeon}
5 wlan0: Intel PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection [8086:4222] (rev 02) ⋮ eth0: Broadcom NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1693] (rev 02)
Blog: https://madvinegar.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
madvinegar
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3105
Εγγραφή: 15 Ιαν 2012, 21:10
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 03 Νοέμ 2012, 21:06

έγραψε:Καλά έκανα? Θα αναβαθμιζονται ή όχι οταν βγαινει καινουρια εκδοση?

Όχι (έχω κάνει οδηγό και αυτή την χρονική στιγμή που μιλάμε , προτείνω ανεπιφύλακτα τους 12.11 beta)
Ξέχασα ότι στο σύστημα μου η 5400 δεν κάνει όλη την δουλειά αλλά μόνο όταν χρειάζεται (κάτι σαν optimus) οπότε μην συγκρίνεις τις δικές μου θερμοκρασίες (ειδικά σε idle που κοιμάται η 5400)
Οπότε γράψε λάθος.
Ορίστε η εικόνα με ενεργές και τις δύο, αλλά για να δουλέψει η 5400 πρέπει να το απαιτήσει το σύστημα
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 23.10 Mantic Minotaur 6.3.0-7-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity:Unity7:ubuntu unity)
3 AMD Ryzen 7 7730U with Radeon Graphics ‖ RAM 15368 MiB ‖ASUS TN3604YA - ASUS Vivobook_S_Flip TN3604YA_TN3604YA
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Barcelo [1002:15e7] {amdgpu}
5 wlp1s0: MEDIATEK Corp. Device [14c3:7922]
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6304
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό madvinegar » 03 Νοέμ 2012, 21:31

Αυτο λες ε?
viewtopic.php?f=9&t=24238
Λες να δω καλυτερες θερμοκρασιες και επιδοσεις?
Και να μη βαλω την 12.10 που ειναι η stable?

Επισης μια απορια που εχω εδω και καιρό. Αν ενεργοποιησω απο το jockey-gtk τον κλειστο που λεει για ενημερωσεις, θα κανει οντως αυτοματα τις ενημερωσεις?
(σορρυ που σε εχω ζαλισει...)
1 Γνώσεις Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ Καλό
2 Ubuntu 18.04 bionic beaver 4.13.0-16-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Gnome ubuntu)
3 Intel Core2 Duo CPU T5550 1.83GHz ‖ RAM 2008 MiB ‖ Acer Chapala - Acer, inc. Aspire 5920G
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV620/M82 [Mobility Radeon HD 3450/3470] [1002:95c4] {radeon}
5 wlan0: Intel PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection [8086:4222] (rev 02) ⋮ eth0: Broadcom NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1693] (rev 02)
Blog: https://madvinegar.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
madvinegar
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3105
Εγγραφή: 15 Ιαν 2012, 21:10
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 03 Νοέμ 2012, 22:06

έγραψε:Και να μη βαλω την 12.10 που ειναι η stable?

Περίμενε αφού θέλεις stable μέχρι το τέλος του μήνα, Δεν είναι όλες οι εκδόσεις καλές, η 12.11 είναι.
έγραψε: Αν ενεργοποιησω απο το jockey-gtk τον κλειστο που λεει για ενημερωσεις, θα κανει οντως αυτοματα τις ενημερωσεις?

Μόνο αυτές που εγκρίνει η canonical(τις πράγματι καλές)
Για να καταλάβεις η 11.10 κυκλοφόρησε Οκτώβριο και μέχρι τον Απρίλιο που αναβαθμίσαμε έγιναν τα εξής
Όσοι είχαν επιλέξει τους fglrx μείναν με την έκδοση 11.8(Πρόσεχε το 8 δηλαδή Αύγουστος) και όχι με τους 11.9 ή 11,10
Όσοι είχαν επιλέξει τους fglrx-updates ξεκίνησαν με τους 11.8 και αναβάθμισαν αυτόματα τον Ιανουάριο ( η επόμενη καλή-πιστοποιημένη έκδοση)

Edit: Έχεις τα προβλήματα που είχα εγώ με τους κλειστούς και δεν μπορούσα εξαιτίας τους να δουλεύω σε unity 3d;
Δηλαδή α)υπερβολική χρήση μνήμης σε browsing β) υπερβολική χρη cpu σε απλό σκρολάρισμα* σε browsing, με αποτέλεσμα υψηλές θερμοκρασίες.

*Άνοιξε ένα τερματικό, γράψε top και άστη να τρέχει. Άνοιξε τον firefox μπες σε μια σελίδα του forum και με την ροδέλα του ποντικιού, πήγαινε πάνω κάτω την σελίδα , πόσο λέει η top για χρήση compiz και Xorg;
Τελευταία επεξεργασία από sotos21 και 03 Νοέμ 2012, 23:07, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 23.10 Mantic Minotaur 6.3.0-7-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity:Unity7:ubuntu unity)
3 AMD Ryzen 7 7730U with Radeon Graphics ‖ RAM 15368 MiB ‖ASUS TN3604YA - ASUS Vivobook_S_Flip TN3604YA_TN3604YA
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Barcelo [1002:15e7] {amdgpu}
5 wlp1s0: MEDIATEK Corp. Device [14c3:7922]
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6304
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό madvinegar » 03 Νοέμ 2012, 22:53

sotos21 έγραψε:
έγραψε: Αν ενεργοποιησω απο το jockey-gtk τον κλειστο που λεει για ενημερωσεις, θα κανει οντως αυτοματα τις ενημερωσεις?

Μόνο αυτές που εγκρίνει η canonical(τις πράγματι καλές)


Αυτο εμενα δεν μου ακουγεται καθολου ασχημο. Ουτως ή αλλως το λαπτοπ το θελω για χρηση γραφειου. Καλυτερα stable και εγκεκριμενοι παρα να εχω προβληματα.
Δεν θα παιξω pro evolution soccer 2013 στο λαπτοπ.

Σκεφτομαι να το αφησω οπως ειναι και απλα να ενεργοποιησω την εκδοση updates, και όποτε και εάν η canonical κρινει οτι μια εκδοση ειναι πραγματικά καλη, να με ενημερωσει. (Το ξερω, για εσενα που εισαι ο μεγας ανήσυχος εξερευνητής, ο Μαγγελάνος των εκδόσεων και ο Aμερικο βεσπούκι των GPU, σου ακουγεται τρελό...). Αλλα λεω να παρω το σιγουρο και απροβληματιστο μονοπατι, και ας εχω λιγο αυξημενη θερμοκρασια).

Ποια ειναι η αποψη σου εσενα την οποια σεβομαι πολύ, και για να κλεισω αυτο το θέμα σταματωντας να σου τρωω πολυτιμο χρονο?
Αυτο για να το κανω, πρεπει πρωτα να απενεργοποιησω την εκδοση χωρις τα updates, και μετα να ενεργοποιησω την εκδοση με τα updates, ή μολις βαλω για ενεργοποιηση το 2ο, αυτοματως θα απενεργοποιησει το 1ο?
1 Γνώσεις Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ Καλό
2 Ubuntu 18.04 bionic beaver 4.13.0-16-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Gnome ubuntu)
3 Intel Core2 Duo CPU T5550 1.83GHz ‖ RAM 2008 MiB ‖ Acer Chapala - Acer, inc. Aspire 5920G
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV620/M82 [Mobility Radeon HD 3450/3470] [1002:95c4] {radeon}
5 wlan0: Intel PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection [8086:4222] (rev 02) ⋮ eth0: Broadcom NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1693] (rev 02)
Blog: https://madvinegar.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
madvinegar
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3105
Εγγραφή: 15 Ιαν 2012, 21:10
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 03 Νοέμ 2012, 23:16

έγραψε:μολις βαλω για ενεργοποιηση το 2ο, αυτοματως θα απενεργοποιησει το 1ο?

Από synaptic σίγουρα ισχύει, αλλά προτείνω να κάνεις την απεγκατάσταση όπως ακριβώς λέω στον οδηγό και πριν την επανεκκίνηση εγκατέστησε τους updates από το jockey
Κοίτα και το Edit στην προηγούμενη δημοσίευση.
έγραψε:Αυτο για να το κανω, πρεπει πρωτα να απενεργοποιησω την εκδοση χωρις τα updates, και μετα να ενεργοποιησω την εκδοση με τα updates

Έχω σταματήσει να κάνω απεγκατάσταση από το jockey με την έλευση του gnome 3, εξηγώ στον οδηγό.
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 23.10 Mantic Minotaur 6.3.0-7-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity:Unity7:ubuntu unity)
3 AMD Ryzen 7 7730U with Radeon Graphics ‖ RAM 15368 MiB ‖ASUS TN3604YA - ASUS Vivobook_S_Flip TN3604YA_TN3604YA
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Barcelo [1002:15e7] {amdgpu}
5 wlp1s0: MEDIATEK Corp. Device [14c3:7922]
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6304
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: ATI HD 5400 - Ανοιχτοι ή κλειστοι οδηγοι?

Δημοσίευσηαπό madvinegar » 03 Νοέμ 2012, 23:39

sotos21 έγραψε:
*Άνοιξε ένα τερματικό, γράψε top και άστη να τρέχει. Άνοιξε τον firefox μπες σε μια σελίδα του forum και με την ροδέλα του ποντικιού, πήγαινε πάνω κάτω την σελίδα , πόσο λέει η top για χρήση compiz και Xorg;


Ωχ... εχεις δικιο... Αυξάνει παρα πολυ η χρηση CPU! 65%+
Εχεις βρει λυση???
1 Γνώσεις Linux: Μέτριο ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ Καλό
2 Ubuntu 18.04 bionic beaver 4.13.0-16-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Gnome ubuntu)
3 Intel Core2 Duo CPU T5550 1.83GHz ‖ RAM 2008 MiB ‖ Acer Chapala - Acer, inc. Aspire 5920G
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] RV620/M82 [Mobility Radeon HD 3450/3470] [1002:95c4] {radeon}
5 wlan0: Intel PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection [8086:4222] (rev 02) ⋮ eth0: Broadcom NetLink BCM5787M Gigabit Ethernet PCI Express [14e4:1693] (rev 02)
Blog: https://madvinegar.wordpress.com/
Άβαταρ μέλους
madvinegar
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3105
Εγγραφή: 15 Ιαν 2012, 21:10
Εκτύπωση

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Κάρτες Γραφικών / Εικόνα / TV