Απορίες για δημιουργία partition /home  Το θέμα επιλύθηκε

...εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις, διαχείριση partitions, boot-loader, κλπ

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή γράφουμε θέματα/ προβλήματα μόνο για το UBUNTU ή τα παράγωγά του.

Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό popeye » 07 Απρ 2010, 04:11

Καλησπέρα παιδιά και Χριστός Ανέστη!
Οταν εγκατέστησα το ubuntu δυστυχώς δεν έφτιαξα partition /home γιατί μου έλεγε ότι δεν μπορώ να δημιουργήσω περισσότερα από 4 partitions.
Eτσι τώρα έχω στόν υπολογιστή μου 2 partitions των windows και 2 του ubuntu. (βλ. παρακάτω).
Εχω όμως και ένα partition αρκετά μεγάλο (150GB περίπου) που γράφει "δεν έχει εκχωρηθεί.
1)Μπορώ να φτιάξω τώρα το partition /home ή πρέπει να σβήσω πάλι όλον το δίσκο και να εγκαταστήσω το ubuntu πάλι απ' την αρχή; Αν γίνεται δώστε μου οδηγίες.
2)Το partition που γράφει "δεν έχει εκχωρηθεί" πως μπορώ να το προσαρτήσω (να το ενώσω) με το άλλο μεγάλο partition των windows; Γιατί τώρα είναι σαν να μην υπάρχει. Αν γίνεται δώστε μου οδηγίες.
ΥΓ. Στο παρακάτω screenshot φαίνονται πως είναι τα partitions στον δίσκο μου. (Η εικόνα είναι από την "διαχείριση δίσκων").

Άβαταρ μέλους
popeye
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 278
Εγγραφή: 26 Φεβ 2010, 08:49
Τοποθεσία: Αθήνα / Παραλιακή
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό taratatzoum » 07 Απρ 2010, 11:00

με την εικόνα δεν βγαίνει και πολύ νόημα..
άνοιξε τον τερματικό και γράψε
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo fdisk -l

πάτα enter και μετά δώσε μας το αποτέλεσμα εδώ να δούμε τι συμβαίνει.
αν πραγματικά έχεις χώρο ελεύθερο μπορείς να τοn κάνεις mount στο /home/username
αλλά θα πρέπει πρώτα να αντιγράψεις όλα τα αρχεία του υπάρχοντος /home/username σε αυτόν και μετά να διαγράψεις το παλιό.
επίσης θα πρέπει να κάνεις αλλαγή και στο /etc/fstab
Ιστολόγιο
1 Γνώσεις → Linux: Προχωρημένος ┃ Προγραμματισμός: Μέτριος ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Λειτουργικό → Slackware 13.37.0 64-bit (el_GR.utf-8)
3 Προδιαγραφές → CPU: 8x Intel Core i7 CPU Q 740 1.73GHz ‖ RAM 3894 MiB ‖ Dell Inc. - Dell Inc. Inspiron N5010
4 Κάρτες γραφικών: ATI Redwood [Radeon HD 5600 Series] ⎨1002:68c1⎬
5 Δίκτυα: wlan0: Broadcom BCM4313 802.11b/g/n Wireless LAN Controller ⎨14e4:4727⎬ ⋮ eth0: Realtek RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller ⎨10ec:8136⎬
taratatzoum
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 849
Εγγραφή: 10 Μάιος 2008, 20:29
Τοποθεσία: Χανιά
Launchpad: rizitis
IRC: rizitis or rtz
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό Nisok » 07 Απρ 2010, 11:41

Off topic:
@popeye
Αν μπορείς μην παραθέτεις μεγάλες εικόνες. Τα thumbs είναι πιο πρακτικά στο browsing.
Άβαταρ μέλους
Nisok
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 2637
Εγγραφή: 25 Ιαν 2009, 15:00
Τοποθεσία: /home
IRC: nisok
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό popeye » 07 Απρ 2010, 14:43

taratatzoum έγραψε:με την εικόνα δεν βγαίνει και πολύ νόημα..
άνοιξε τον τερματικό και γράψε
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo fdisk -l

πάτα enter και μετά δώσε μας το αποτέλεσμα εδώ να δούμε τι συμβαίνει.
αν πραγματικά έχεις χώρο ελεύθερο μπορείς να τοn κάνεις mount στο /home/username
αλλά θα πρέπει πρώτα να αντιγράψεις όλα τα αρχεία του υπάρχον /home/username σε αυτόν και μετά να διαγράψεις το παλιό.
επίσης θα πρέπει να κάνεις αλλαγή και στο /etc/fstab

Πως ανοίγει το τερματικό; (είμαι αρχάριος και δεν ξέρω).
Άβαταρ μέλους
popeye
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 278
Εγγραφή: 26 Φεβ 2010, 08:49
Τοποθεσία: Αθήνα / Παραλιακή
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό popeye » 07 Απρ 2010, 14:56

Nisok έγραψε:Off topic:
@popeye
Αν μπορείς μην παραθέτεις μεγάλες εικόνες. Τα thumbs είναι πιο πρακτικά στο browsing.

OK. Συγνώμη.
Άβαταρ μέλους
popeye
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 278
Εγγραφή: 26 Φεβ 2010, 08:49
Τοποθεσία: Αθήνα / Παραλιακή
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 07 Απρ 2010, 15:02

Δες τον οδηγο εδω πως να κανεις την εγκατασταση viewtopic.php?f=9&t=8223

και δες και εδω viewtopic.php?f=9&t=8535
σε εικονες για τον χωρο και ποσα partition να κανεις!
Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home  Το θέμα επιλύθηκε

Δημοσίευσηαπό popeye » 07 Απρ 2010, 16:50

Εντάξει δεν πειράζει. Θα΄το αφήσω χωρίς /home.
Σας ευχαριστώ όλους πάντως! :thumbup:
Άβαταρ μέλους
popeye
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 278
Εγγραφή: 26 Φεβ 2010, 08:49
Τοποθεσία: Αθήνα / Παραλιακή
Εκτύπωση

Re: Απορίες για δημιουργία partition /home

Δημοσίευσηαπό Epirotes » 07 Απρ 2010, 17:10

Εγώ θα σε συμβούλευα να φτιάξεις τα διαμερίσματα από την αρχή όταν θα βγει η 10.04 τέλος του μήνα. Πρώτα θα πρέπει να κάνεις ένα back-up του προσωπικού φακέλου /home, εφόσον έχεις δημιουργήσει σ' αυτόν αρχεία που θέλεις να κρατήσεις. Μετά απλά σβήνεις το τελευταίο διαμέρισμα που έχεις τώρα ως linux swap. Στον ελεύθερο χώρα φτιάχνεις έπειτα ένα εκτεταμένο διαμέρισμα και μέσα σ' αυτό ένα διαμέρισμα για το linux swap κι ένα για το /home. Έτσι, στην επόμενη αναβάθμιση του λειτουργικού (10.10) θα μπορείς να κάνεις την εγκατάσταση στο / δίχως να επηρεάζονται τα αρχεία σου στον προσωπικό φάκελο /home καθώς αυτός θα βρίσκεται σε ξεχωριστό διαμέρισμα κι όχι ενσωματωμένο στο /.
Οδηγίες για νέα μέλη ---- Οδηγοί - How to - Tutorials
1 Linux: Μέτριος ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Ubuntu 16.04 precise 64bit (el_GR.UTF-8), Windows 10
3 Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 8 GB ‖ Gigabyte X48-DS4
4 Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI Caicos [Radeon HD 6450] [1002:6779]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
Άβαταρ μέλους
Epirotes
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3185
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 00:25
Τοποθεσία: Ιωάννινα, Ήπειρος
Εκτύπωση


Επιστροφή στο Λειτουργικό Σύστημα