12.04 ή 14.04

...εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις, διαχείριση partitions, boot-loader, κλπ

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή γράφουμε θέματα/ προβλήματα μόνο για το UBUNTU ή τα παράγωγά του.

12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό andko76 » 30 Νοέμ 2014, 16:56

Καλησπέρα και χρόνια πολλά στον Ανδρέα... Να ρωτήσω κάτι, ποια είναι πιο σταθερή διανομή, η 12.04 ή 14.04; Η 12.04 έχει λήξει η υποστήριξη της;
Αν κάποιος εγκαταστήσει την 14.10 που υποστηρίζεται για 9 μήνες, όταν βγει καινούρια,μπορεί να αναβαθμιστεί σε αυτήν χωρίς να χρειάζεται εγκατάσταση από την αρχή;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων :)
Τελευταία επεξεργασία από andko76 και 30 Νοέμ 2014, 17:27, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 14.04 trusty 3.13.0-40-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.13.0-24-generic
3 Intel Core i5 CPU M 480 2.67GHz ‖ RAM 3816 MiB ‖ TOSHIBA Portable PC - TOSHIBA Satellite L650
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Madison [Mobility Radeon HD 5650/5750 / 6530M/6550M] [1002:68c1] {fglrx_pci}
5 eth0: Qualcomm Atheros AR8152 v1.1 Fast Ethernet [1969:2060] (rev c1) ⋮ wlan0: 050d:945a Belkin Components F7D1101 v1 Basic Wireless Adapter [Realtek RTL8188SU]
andko76
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2013, 12:20
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό eliasps » 30 Νοέμ 2014, 17:03

Καλησπέρα.

Καμία από τις δύο δεν έχει λήξει και η 14.04 είναι δύο χρόνια νεότερη της 12.04. Αλλά είναι και οι δύο το ίδιο σταθερές, με 5 χρόνια υποστήριξη (LTS) από τη μέρα κυκλοφορία τους.
Η 12.04 σταματά να υποστηρίζεται το 2017 ενώ η 14.04 το 2019.
Περισσότερα εδώ: viewtopic.php?f=70&t=26159

Μιας και πρόκειται για δύο πολύ σταθερές εκδόσεις με μεγάλη διάρκεια υποστήριξης αλλά η 14.04 είναι πιο νέα και ομορφότερη, θα σου πρότεινα να εγκαταστήσεις (εσύ ή οποιοσδήποτε αντιμετωπίζει αυτό το δίλημμα) την 14.04.
Άβαταρ μέλους
eliasps
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4017
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 22:25
Τοποθεσία: Αθήνα, Αττική
Launchpad: eliasps
IRC: eliasps
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό andko76 » 30 Νοέμ 2014, 17:31

eliasps έγραψε:Καλησπέρα.

Καμία από τις δύο δεν έχει λήξει και η 14.04 είναι δύο χρόνια νεότερη της 12.04. Αλλά είναι και οι δύο το ίδιο σταθερές, με 5 χρόνια υποστήριξη (LTS) από τη μέρα κυκλοφορία τους.
Η 12.04 σταματά να υποστηρίζεται το 2017 ενώ η 14.04 το 2019.
Περισσότερα εδώ: http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=70&t=26159

Μιας και πρόκειται για δύο πολύ σταθερές εκδόσεις με μεγάλη διάρκεια υποστήριξης αλλά η 14.04 είναι πιο νέα και ομορφότερη, θα σου πρότεινα να εγκαταστήσεις (εσύ ή οποιοσδήποτε αντιμετωπίζει αυτό το δίλημμα) την 14.04.


Μάλιστα, κατάλαβα. Και με αυτές που έχουν υποστήριξη για 9 μήνες όπως 14.10 τι γίνεται; Έχει νόημα ένας χρήστης κάθε 9 μήνες να αλλάζει αν δεν εγκαταστήσει την σταθερή πχ 14.10;
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 14.04 trusty 3.13.0-40-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.13.0-24-generic
3 Intel Core i5 CPU M 480 2.67GHz ‖ RAM 3816 MiB ‖ TOSHIBA Portable PC - TOSHIBA Satellite L650
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Madison [Mobility Radeon HD 5650/5750 / 6530M/6550M] [1002:68c1] {fglrx_pci}
5 eth0: Qualcomm Atheros AR8152 v1.1 Fast Ethernet [1969:2060] (rev c1) ⋮ wlan0: 050d:945a Belkin Components F7D1101 v1 Basic Wireless Adapter [Realtek RTL8188SU]
andko76
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2013, 12:20
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό eliasps » 30 Νοέμ 2014, 18:17

andko76 έγραψε:Μάλιστα, κατάλαβα. Και με αυτές που έχουν υποστήριξη για 9 μήνες όπως 14.10 τι γίνεται; Έχει νόημα ένας χρήστης κάθε 9 μήνες να αλλάζει αν δεν εγκαταστήσει την σταθερή πχ 14.10;

Όχι ιδιαίτερο, για έναν χρήστη που θέλει ένα σταθερό σύστημα για συγκεκριμένη χρήση. Νέα έκδοση του Ubuntu κυκλοφορεί κάθε 6 μήνες και έχει διάρκεια υποστήριξης 9.
Αν κάποιος θέλει ένα σταθερό σύστημα χωρίς αναβαθμίσεις και πολλά πολλά, για αυτό το λόγο υπάρχουν οι LTS, ώστε να παρέχουν τη σταθερότητα με μεγάλη υποστήριξη και δοκιμασμένο λογισμικό, ενώ οι άλλες μικρή διάρκεια υποστήριξης αλλά νεότερες εκδόσεις λογισμικού.
Άβαταρ μέλους
eliasps
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4017
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 22:25
Τοποθεσία: Αθήνα, Αττική
Launchpad: eliasps
IRC: eliasps
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 30 Νοέμ 2014, 18:52

Αν μου επιτρέπεται μια μικρή παρένθεση, θα ήθελα να διευκρινίσω πως ο όρος «σταθερή» όσον αφορά τις εκδόσεις λογισμικού δεν σημαίνει «δεν χαλάει», αλλά «δεν αλλάζει».
Για παράδειγμα, κάθε σταθερή έκδοση του Ubuntu (12.04, 14.04, 14.10 και όλες οι ενδιάμεσες), αποτελεί ένα «σταθερό σημείο αναφοράς», δηλαδή ένα συγκεκριμένο σύνολο από συγκεκριμένες εκδόσεις πακέτων. Το «σταθερή» σημαίνει πως αυτό που βλέπουμε μπροστά μας (είτε το θεωρούμε καλό είτε κακό) την ημέρα της κυκλοφορίας, θα παραμείνει έτσι καθ' όλη τη διάρκεια ζωής της έκδοσης χωρίς να υπάρξουν ζωτικές αλλαγές.

Η διάρκεια υποστήριξης δεν αφορά αυτό, αλλά το για πόσο καιρό θα συνεχίσει να συντηρείται αυτό το «σταθερό σημείο αναφοράς». Για παράδειγμα, για τις εκδόσεις LTS του Ubuntu το «σταθερό σημείο αναφοράς» που κυκλοφορεί τον Απρίλη κάθε ζυγού έτους, θα συντηρείται για πέντε έτη. Αντίθετα, για τις υπόλοιπες σταθερές εκδόσεις του Ubuntu το «σταθερό σημείο αναφοράς» που σηματοδοτείται κατά την κυκλοφορία συντηρείται για 9 μήνες και μετά ο χρήστης θα πρέπει να περάσει σε ένα νεότερο «σταθερό σημείο αναφοράς».

Για το ερώτημα αν κάποιος απλός χρήστης έχει νόημα να μεταβαίνει κάθε 6 μήνες σε ένα νέο «σταθερό σημείο αναφοράς» ή αν θα πρέπει να παραμένει σε κάτι που έχει μεγαλύτερη διάρκεια, υπάρχουν βάσιμα επιχειρήματα και για τις δύο απόψεις.

Αυτό που όμως θα ήταν χρήσιμο να πάρουμε από τα παραπάνω, είναι πως κάθε έκδοση (προγράμματος, λειτουργικού κτλ) τιτλοφορείται ως «σταθερή» όχι επειδή δεν περιέχει σφάλματα και ελαττώματα (δεν υπάρχει λογισμικό χωρίς σφάλματα), αλλά γιατί παρέχει μια «σταθερή» εμπειρία χρήσης.
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό eliasps » 30 Νοέμ 2014, 19:09

fkol k4 έγραψε:Αυτό που όμως θα ήταν χρήσιμο να πάρουμε από τα παραπάνω, είναι πως κάθε έκδοση (προγράμματος, λειτουργικού κτλ) τιτλοφορείται ως «σταθερή» όχι επειδή δεν περιέχει σφάλματα και ελαττώματα (δεν υπάρχει λογισμικό χωρίς σφάλματα), αλλά γιατί παρέχει μια «σταθερή» εμπειρία χρήσης.

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω, αν και παραθέτω το συγκεκριμένο απόσπασμα ως το συμπέρασμα της απάντησης.
Η έννοια της σταθερότητας όντως δεν περιγράφει ένα τέλειο λειτουργικό σύστημα χωρίς σφάλματα, αλλά τις ελάχιστες αλλαγές στη δομή και στο λογισμικό του.
Ένας χαρακτηρισμός που χρησιμοποιείται συχνά στα αγγλικά είναι το "production system", δηλαδή ένα σύστημα το οποίο θέλουμε να κάνει μία συγκεκριμένη δουλειά χωρίς αλλαγές που μπορεί να επηρεάσουν αυτή τη δουλειά, είτε είναι εργασία για επαγγελματικούς λόγους, είτε προσωπική χρήση.
Οι αναβαθμίσεις ανά 6μηνο ή 9μηνο έρχονται σε αντίθεση με αυτό το concept, μιας και αποτελούν μία μεγάλη αλλαγή που επηρεάζει ολόκληρο το σύστημα και επομένως όποια δουλειά γίνεται σε αυτό. Εκεί χτυπάει τον όρο της "σταθερότητας".
Άβαταρ μέλους
eliasps
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4017
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 22:25
Τοποθεσία: Αθήνα, Αττική
Launchpad: eliasps
IRC: eliasps
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό Tassos10 » 30 Νοέμ 2014, 22:00

Εγώ στον σταθερό μου υπολογιστή έχω την έκδοση 12.04 LTS ( και σε αυτόν γίνεται όλη η βαριά και "σκληροπυρηνική" :P :P δουλειά μου )
στον φορητό έχω την 14.04 LTS.

Οκ εγώ όταν ανοίγω τον φορητό υπολογιστή ( με 14.04 ) με τρελαίνει κάποιες στιγμές ( έχει περάσει και αυτός από 12.04, αλλά του έβαλα την 14.04 για να την τεστάρω και εγώ ) αλλά πραγματικά αυτή η "σταθερή" και μακροχρόνιας υποστήριξης έκδοση προσωπικά και με τα tests που έχω κάνει στο laptop με έχει δυσαρεστήσει πάρα πολύ. Δε το περίμενα και ειδικά από μια LTS έκδοση.

Για το λόγο αυτό ( και χαίρομαι που λέτε πως θα σταματήσει η υποστήριξη στο 2017 - όλο ήθελα να το φρεσκάρω αυτό και όλο το ξέχναγα- ) μένω και υποστηρίζω ακόμη με 100000!! την 12.04 .
Σε ένα σταθερό σύστημα κατά την άποψη μου, δε θες να είναι όμορφο & με τις τελευταίες ενημερώσεις στο κάθε τι, αλλά με τις καλύτερες, σταθερότερες και τεσταρισμένες προς το παρών εκδόσεις να τρέχουν όσο γίνεται περισσότερο ομαλά, σταθερά && αξιόπιστα.

Ίσος σε όλα αυτά να παίζει ρόλο που η 12.04 είναι πολύ πιο ώριμη και τεσταρισμένη από την 14.04 ( λογικότατο ) και σίγουρα στην πορεία θα σταθεροποιείτε όλο και περισσότερο η 14.04, αξίζει λοιπόν να την δοκιμάσει ο καθένας στα δικά του μηχανήματα και να δει πως πάει σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες και απαιτήσεις, προς το παρών όμως δεν την κρίνω τόσο πολύ σταθερή ακόμη. Αν όμως και εγώ δεν είχα μέχρι στιγμής κάτι πολύ καλά στημένο στα μέτρα μου και ήθελα να περάσω linux στον υπολογιστή μου δε θα πήγαινα στην 12.04 θα πήγαινα στην 14.04 ( αυτό που κάνω δηλαδή σε όσους βάζω linux ).
Αυτά από εμένα ελπίζω να μη σε μπέρδεψα πολύ. :)
Spoiler: show
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Πρώτα βήματα ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 12.04 precise 3.2.0-50-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.2.0-49-generic
3 Intel Core2 Quad CPU Q9400 2.66GHz ‖ RAM 3954 MiB ‖ ASRock G31M-S
4 nVidia G92 [GeForce 9800 GT] [10de:0614] {nvidia}
5 eth0: Realtek RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller [10ec:8136] (rev 02)
Tassos10
dudeTUX
dudeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 472
Εγγραφή: 29 Μαρ 2010, 10:43
Εκτύπωση

Re: 12.04 ή 14.04

Δημοσίευσηαπό andko76 » 30 Νοέμ 2014, 23:16

Απ' όλα τα παραπάνω θα έλεγα ότι είναι και πρακτικό το ζήτημα, με την έννοια ότι κάποιος χρήστης δεν θα ήθελε να είναι "αναγκασμένος" κάθε έξι μήνες να αλλάζει "σταθερό σημείο αναφοράς" όπως σωστά χαρακτηρίστηκε πιο πάνω. Βέβαια, συμφωνώ ότι ο καθένας δοκιμάζει και κρίνει τι θα ήταν πιο ωφέλιμο για το σύστημα του, αλλά νομίζω αντικειμενικά και ύστερα από "δημοσκοπήσεις" που γίνονται, να μπορεί κάποιος να καταλήξει οτι το ένα "σημείο αναφοράς" είναι αντικειμενικά (και όχι σύμφωνα με τις ανάγκες του καθενός) καλύτερο από το άλλο, πχ 12.04 ή 14,10 ή 13.10 κτλ
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 14.04 trusty 3.13.0-40-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.13.0-24-generic
3 Intel Core i5 CPU M 480 2.67GHz ‖ RAM 3816 MiB ‖ TOSHIBA Portable PC - TOSHIBA Satellite L650
4 Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Madison [Mobility Radeon HD 5650/5750 / 6530M/6550M] [1002:68c1] {fglrx_pci}
5 eth0: Qualcomm Atheros AR8152 v1.1 Fast Ethernet [1969:2060] (rev c1) ⋮ wlan0: 050d:945a Belkin Components F7D1101 v1 Basic Wireless Adapter [Realtek RTL8188SU]
andko76
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 241
Εγγραφή: 27 Νοέμ 2013, 12:20
Εκτύπωση


Επιστροφή στο Λειτουργικό Σύστημα