Δεν βγάζει επιλογή Λ.Σ.  Το θέμα επιλύθηκε

...εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις, διαχείριση partitions, boot-loader, κλπ

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή γράφουμε θέματα/ προβλήματα μόνο για το UBUNTU ή τα παράγωγά του.

Re: Εγκατάσταση Ubuntu σε διαφορετικό δίσκο

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 15 Φεβ 2015, 20:21

xristarasactros έγραψε:Μα θέλω να έχω επιλογή αν το βάλω όπως είπες θα ανοίγει μόνο το ubuntu δεν θα έχει επιλογή πάλι έτσι δεν είναι;;;;

Θα έχει.
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Δεν βγάζει επιλογή Λ.Σ.

Δημοσίευσηαπό xristarasactros » 15 Φεβ 2015, 20:39

Όπως σου είπα δεν έχει επιλογή αμέσως ανοίγει ubuntu
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Ικανοποιητικό ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 14.10 utopic 3.16.0-23-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu) Windws 8.1 Pro Build
3 AMD FX-4350 Quad-Core Processor ‖ RAM 3850 MiB ‖ ASUS M5A97 R2.0 - To be filled by O.E.M. To be filled by O.E.M.
4 nVidia GF114 [GeForce GTX 560] [10de:1201] {nouveau}
5 eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 09)
xristarasactros
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 46
Εγγραφή: 31 Αύγ 2014, 15:54
Εκτύπωση

Re: Δεν βγάζει επιλογή Λ.Σ.

Δημοσίευσηαπό George Pantelis » 15 Φεβ 2015, 21:12

Από πολλαπλούς δίσκους θεωρητικά μόνο γνωρίζω. Και αυτά αμφιλεγόμενα.Μήπως ο grub δεν εγκαταστάθηκε στον δίσκο με το Ubuntu; Αυτό μπορείς να το τσεκάρεις ανοίγοντας το GParted. Περίμενε να σου απαντήσει κάποιος που γνωρίζει.
Kαλύτερα να δημιουργήσεις ένα καινούριο θέμα, όμως. Αυτό είναι τσεκαρισμένο σαν επιλυμένο... :thumbup:
1 Γνώσεις Linux: Μέτριες ┃ Προγραμματισμού: Οχι ┃ Αγγλικών: Αριστο
2 EndeavourOS KDE plasma / Gnome, Ubuntu 22.04 5.15.0-30-generic 64bit (el_GR.UTF-8,Gnome ubuntu), Arch linux (VM)
3 Intel Core2 Duo CPU P8400 2.26GHz ‖ RAM 3908 MiB ‖ Dell Inc. 0F328M - Dell Inc. Latitude E6500
4 Intel Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics [8086:2a42] {i915
5 eth0: Intel 82567LM Gigabit Network Connection [8086:10f5] (rev 03) ⋮ wlan0: Intel WiFi Link 5100 [8086:4232]
Άβαταρ μέλους
George Pantelis
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 977
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2013, 19:24
Τοποθεσία: Xαλκίδα
Launchpad: George Pantelis
Εκτύπωση

Re: Δεν βγάζει επιλογή Λ.Σ.

Δημοσίευσηαπό koleygr » 15 Φεβ 2015, 22:08

xristarasactros έγραψε:Όπως σου είπα δεν έχει επιλογή αμέσως ανοίγει ubuntu


Έτσι όπως το έχεις εγκαταστήσει, αν κατάλαβα καλά, ο κάθε δίσκος έχει τη δική του εκκίνηση και το μόνο που έχεις να κάνεις
είναι όταν ξεκκινάει ο υπολογιστής να διαλέγεις είτε από το boot μενού είτε επό το BIOS ποιός από τους δύο δίσκους θέλεις να ξεκκινήσει.

Ο πρώτος δίσκος που έχει τα windows δέν έχει grub περασμένο και απλώς ξεκινάει τα windows.
Ο δεύτερος έχει τον grub αλλά δεν έχει άλλο λειτουργικό εγκατεστημένο και ξεκκινάει αμέσως το ubuntu.

Άν επιμείνεις πως δε θέλεις να μπαίνεις στο BIOS ή στο boot menu του BIOS κατά την εκκλίνηση αλλά να σου πετάει αυτόμματα το grub μενού,
τότε αυτό που έχεις να κάνεις είναι να μπείς από το δίσκο με το ubuntu, να βρείς την ονομασία του δίσκου με τα windows
(για να το κάνεις εύκολα αυτό αν δεν ξέρεις τρόπο ανοιξε το Gparted και κοίταξε τους δίσκους που σου βγάζει απο τέρμα πάνω δεξιά.
Ο δίσκος με τα windows είναι αυτός που εμφανίζε8ι ntfs διαμερισματα ή τέλος πάντων αυτός που θα γνωρίσεις απο τη χωριτικότητα ή από τα διαμερίσματα.
πχ αυτός με τα win δεν θα έχει swap partition... Λογικά, θα είναι ο /dev/sdb αλλά επειδή δεν είμαι σίγουρος, θα στον λέω /dev/sdX και θα αλλάξεις το X με b, c, d... αναλόγως πώς
τον βρήκες.)

Μετά θα δώσεις την ενιολή:
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo grub-install /dev/sdX
(με X το γράμμα που αντιστοιχεί στο δισκο με τα windows.

Τέλος θα κάνεις ένα reboot, και θα αλλάξεις μόνιμα το Bios ωστε να μπαίνει από το δίσκο με τα windows.
Εκεί θα είναι ο grub εγκατεστημένος και θα σου δίνει την επιλογή σε κάθε εκκίνηση από το δίσκο των win.

Περίμενε να το δοκιμάσω πρώτα και σου απαντάω σε 2 λεπτά.
1 Linux: Χαμηλό ┃ Προγρ: Μέτρια ┃ Αγγλ: Μέτρια
Spoiler: show
DESKTOP:
2 Ubuntu 14.04 3.13.0-43-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity),
Linux Mint 7.1 3.13.0-39-generic 64bit (en_US, Cinamon),
Debian GNU/Linux (7.7) 3.2.0-4-amd64 (en_US, default)
3 Intel Core2 CPU 6600 2.40GHz ‖ RAM 5968 MiB ‖ Gigabyte P35-S3
4 nVidia GT218 [GeForce 210] [10de:0a65] {nouveau}
5 eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 01)
NOTEBOOK:
2 debian 7.7 3.2.0-4-686-pae 32bit(en_US.utf8, default)
3 Intel Atom CPU N270 1.60GHz || RAM 2016 MiB || TOSHIBA KAVAA - TOSHIBA TOSHIBA NB200
koleygr
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 575
Εγγραφή: 01 Ιαν 2010, 21:08
Τοποθεσία: Χανια
Launchpad: koleygr
Εκτύπωση

Re: Δεν βγάζει επιλογή Λ.Σ.

Δημοσίευσηαπό koleygr » 15 Φεβ 2015, 22:25

Τελικά έχει ένα βήμα παραπάνω... θα κάνεις όλα όσα σου λέω στο προηγούμενο μήνυμα και έπειτα θα μπείς από το δίσκο των windows τον οποίο θα έχεις επιλέξει ως first boot device στο bios σου (ενώ τον δίσκο με το ubuntu θα τον έχεις second boot device.

Την πρώτη φορά που θα μπείς από τo δισκο των windows θα σε βάλει κατευθείαν στο ubuntu ή θα σου δίνει την επιλογή μόνο για ubuntu.

Μπαίνεις και δίνεις την εντολή
Κώδικας: Επιλογή όλων
sudo update-grub


Αν δεν αλλάξεις τίποτα στο BIOS, όσο δουλευει ο δίσκος των win, θα έχεις επιλογή λειτουργικού.
Όταν τα win καταστρέψουν το δίσκο τους θα σε βάζει κατευθείαν στο ubuntu από τα οποία ίσω2ς μπορέσεις να σώσεις κάτι από των ταλαίπορο το δίσκο των win
:) :)
1 Linux: Χαμηλό ┃ Προγρ: Μέτρια ┃ Αγγλ: Μέτρια
Spoiler: show
DESKTOP:
2 Ubuntu 14.04 3.13.0-43-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity),
Linux Mint 7.1 3.13.0-39-generic 64bit (en_US, Cinamon),
Debian GNU/Linux (7.7) 3.2.0-4-amd64 (en_US, default)
3 Intel Core2 CPU 6600 2.40GHz ‖ RAM 5968 MiB ‖ Gigabyte P35-S3
4 nVidia GT218 [GeForce 210] [10de:0a65] {nouveau}
5 eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 01)
NOTEBOOK:
2 debian 7.7 3.2.0-4-686-pae 32bit(en_US.utf8, default)
3 Intel Atom CPU N270 1.60GHz || RAM 2016 MiB || TOSHIBA KAVAA - TOSHIBA TOSHIBA NB200
koleygr
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 575
Εγγραφή: 01 Ιαν 2010, 21:08
Τοποθεσία: Χανια
Launchpad: koleygr
Εκτύπωση

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Λειτουργικό Σύστημα