Διαγραφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

...εγκαταστάσεις, αναβαθμίσεις, διαχείριση partitions, boot-loader, κλπ

Συντονιστής: adem1

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή γράφουμε θέματα/ προβλήματα μόνο για το UBUNTU ή τα παράγωγά του.

Διαγραφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό limas » 26 Σεπ 2009, 02:40

Kαλησπερα,

κατα την διαδικασια του format, εκανα 2 partitions.Ενα οπου εβαλα το ubuntu, και ενα αλλο οπου ηθελα να βαλω τα XP.
Mετα ομως απο την ενασχοληση μου με το ubuntu, αποφασισα οτι δεν θελω να εγκαταστησω τα XP.
Και θελω να χρησιμοποιησω τον χωρο αυτο.
1)Γινεται να μεγαλωσω τον χωρο που ειναι για το ubuntu??
2)Μπορω να φτιαξω ενα χωρο οπου θα αποθηκευω ολα μου τα δεδομενα ωστε να μην χαθουν σε περιπτωση προβληματος??
3)Πως γινονται τα παραπανω??
Γνώσεις ⇛ Linux:Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός:Ναι ┃ Αγγλικά:Μέτρια
Λειτουργικό σε Η/Υ ϰ μοντέλο: Ubuntu 10.04.1 LTS σε Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU @ 2.00GHz
Προδιαγραφές ⇛ T5750│ RAM:3GB │Mesa DRI Intel(R) 965GM GEM │ Atheros AR5001 │Intel 82801H │ TFT 15.6''
limas
dudeTUX
dudeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 06 Σεπ 2009, 15:47
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 26 Σεπ 2009, 02:54

Ναι μπορεις να τα κανεις ολα αυτα που ανεφερες!!
Εγω σου προτεινω να αφησεις το χωρο αυτο, και να τον εχεις για τα αρχεια που θελεις!!
Μπορεις αν θελεις να χρησιμοποιησεις το Gparted και να κανεις αυτο το partition διαμορφωση σε ext3!! :thumbup:
Δες εδω τον οδηγο viewtopic.php?f=9&t=766

Προσεξε μην κανεις λαθος partition διαμορφωση, και χασεις το λειτουργικο σου!! :idea:

Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό panligo » 26 Σεπ 2009, 10:42

vagrale13 έγραψε:
Μπορεις αν θελεις να χρησιμοποιησεις το Gparted και να κανεις αυτο το partition διαμορφωση σε ext3!! :thumbup:

Και γιατί όχι σε ext4 :?:


Με το gparted μπορείς να αλλάξεις ακόμα και το μέγεθος των κατατμήσεων ώστε να τις προσαρμόσεις καλύτερα στις ανάγκες σου. Π.χ Μεγαλύτερο /home ή μεγαλύτερο χώρο για το backup. Ακόμα και μεγαλύτερο swap αν χρειάζεται...
Άβαταρ μέλους
panligo
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1150
Εγγραφή: 29 Ιαν 2009, 22:44
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό MakisM1 » 26 Σεπ 2009, 11:38

panligo έγραψε:
vagrale13 έγραψε:
Μπορεις αν θελεις να χρησιμοποιησεις το Gparted και να κανεις αυτο το partition διαμορφωση σε ext3!! :thumbup:

Και γιατί όχι σε ext4 :?:


Με το gparted μπορείς να αλλάξεις ακόμα και το μέγεθος των κατατμήσεων ώστε να τις προσαρμόσεις καλύτερα στις ανάγκες σου. Π.χ Μεγαλύτερο /home ή μεγαλύτερο χώρο για το backup. Ακόμα και μεγαλύτερο swap αν χρειάζεται...


Τι πλεονεκτηματα εχει η ext4 απο την ext3?

Αμα ξερει, μπορει να αποφασισει...

@limas: Για το λαπτοπ ειναι; Τελικα πηρες αλλο σκληρο; Η βρηκες την ακρη;

Φιλικα

ΜακηςΜ
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλο ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό: Ubuntu 22.04.2 (English) σε HP Pavillion TG01 | Eγκατασταση αναβαθμισμενη απο 20.04
Προδιαγραφές ⇛ Intel i5-1040F @ 2.9 GHz Comet Lake│ RAM 16GB │Καρτα γραφικων: nVidia GTX 1650 Μητρικη: HP 8767
WiFi: rtw_8821ce │ Bluetooth: Not used │ Κάρτα Ήχου: Intel Corporation Comet Lake PCH cAVS│ Αναλυση Οθονης: 3840Χ2160 │ Webcam Logitech C210 USB
Οδηγος για νεοεισερχομενους: http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=2&t=279
Άβαταρ μέλους
MakisM1
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2804
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2009, 11:29
Τοποθεσία: Houston, TX
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 26 Σεπ 2009, 12:40

panligo έγραψε:Και γιατί όχι σε ext4 :?:

Γιατι πιστευω, για χωρο αρχειων και οχι για το συστημα ειναι πιο καλα να ειναι σε ext3!!
Το εχω δωκιμασμενο τοσο καιρο και δεν εχω κανενα απολυτος προβλημα...... σε σχεση με το προβληματα που εχουν πολλοι με ext4!! :thumbup:

panligo έγραψε:Με το gparted μπορείς να αλλάξεις ακόμα και το μέγεθος των κατατμήσεων ώστε να τις προσαρμόσεις καλύτερα στις ανάγκες σου. Π.χ Μεγαλύτερο /home ή μεγαλύτερο χώρο για το backup. Ακόμα και μεγαλύτερο swap αν χρειάζεται...

Ειναι λιγο επικυνδηνο αυτο...... ιδικα αν ειναι καποιος αρχοριος...... προσωπικα δεν το συνιστω! :)

@MakisM1
Off topic:
Εδω εχει μια συγκριση http://www.linuxinsight.com/ :mrgreen:
Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό MakisM1 » 26 Σεπ 2009, 13:11

vagrale13 έγραψε:
panligo έγραψε:Και γιατί όχι σε ext4 :?:

Γιατι πιστευω, για χωρο αρχειων και οχι για το συστημα ειναι πιο καλα να ειναι σε ext3!!
Το εχω δωκιμασμενο τοσο καιρο και δεν εχω κανενα απολυτος προβλημα...... σε σχεση με το προβληματα που εχουν πολλοι με ext4!! :thumbup:

panligo έγραψε:Με το gparted μπορείς να αλλάξεις ακόμα και το μέγεθος των κατατμήσεων ώστε να τις προσαρμόσεις καλύτερα στις ανάγκες σου. Π.χ Μεγαλύτερο /home ή μεγαλύτερο χώρο για το backup. Ακόμα και μεγαλύτερο swap αν χρειάζεται...

Ειναι λιγο επικυνδηνο αυτο...... ιδικα αν ειναι καποιος αρχοριος...... προσωπικα δεν το συνιστω! :)

@MakisM1
Off topic:
Εδω εχει μια συγκριση http://www.linuxinsight.com/ :mrgreen:


Off topic:
Ευχαριστω! Εκανα μια εγκατασταση σε ενα project computer που θα δωρησω σε καποιο Συλλογο και προβληματιζομουνα, επειδη θα φορτωσω μονο Ubuntu :thumbup: αν πρεπει να ειναι ext3 η ext4 (ext4 νομιζω οτι θα πανε οι μελοντικες διανομες...) Τελικα κιοτεψα και εβαλα ext3... θα καψω και καμμια 10αρια LiveCD για οποιον απο το Συλλογο θελει να τα δοκιμασει...
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλο ┃ Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Καλά
Λειτουργικό: Ubuntu 22.04.2 (English) σε HP Pavillion TG01 | Eγκατασταση αναβαθμισμενη απο 20.04
Προδιαγραφές ⇛ Intel i5-1040F @ 2.9 GHz Comet Lake│ RAM 16GB │Καρτα γραφικων: nVidia GTX 1650 Μητρικη: HP 8767
WiFi: rtw_8821ce │ Bluetooth: Not used │ Κάρτα Ήχου: Intel Corporation Comet Lake PCH cAVS│ Αναλυση Οθονης: 3840Χ2160 │ Webcam Logitech C210 USB
Οδηγος για νεοεισερχομενους: http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=2&t=279
Άβαταρ μέλους
MakisM1
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2804
Εγγραφή: 01 Ιούλ 2009, 11:29
Τοποθεσία: Houston, TX
Εκτύπωση

Re: Διαγρaφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό limas » 27 Σεπ 2009, 12:19

vagrale13 έγραψε:Ναι μπορεις να τα κανεις ολα αυτα που ανεφερες!!
Εγω σου προτεινω να αφησεις το χωρο αυτο, και να τον εχεις για τα αρχεια που θελεις!!
Μπορεις αν θελεις να χρησιμοποιησεις το Gparted και να κανεις αυτο το partition διαμορφωση σε ext3!! :thumbup:
Δες εδω τον οδηγο viewtopic.php?f=9&t=766

Προσεξε μην κανεις λαθος partition διαμορφωση, και χασεις το λειτουργικο σου!! :idea:



Αρχικα σας ευχαριστω ολους για μια ακομη φορα..

Εγω λοιπον ειμαι πολυ αρχαριος και δεν ντρεπομαι να το πω, θελω ομως και να μαθω..

Οποτε, φιλε vagrale13, να κατεβασω αυτο το προγραμμα που μου ειπες: Gparted ???
Λεω να χρησιμοποιησω εκεινο τον χωρο για να αποθηκευω ολα μου τα δεδομενα..
Ο σταθερος μου λοιπον, επειδη ειναι και λιγο αρχαιος :D :D , εχει σκληρο 40 GB. Οποτε οταν ειχα κανει το partition, τον ειχα χωρισει σε 2 μερη των 20.Για να βαλω Ubuntu &XP. Τωρα χρειαζεται να εχω τοσο χωρο για το ubuntu η μπορω να αλλαξω το μεγεθος??Και αν ναι ποσο θα με συμβουλευατε να κραησω??
Νομιζω οταν εκανα φορματ ειχα επιλεξει .ext4 γιατι ετσι μου ειχε πει ενα φιλος.
Αν το αλλαξω τωρα θα εχω προβλημα??Και στο ubuntu νομιζω. ext4 εχω..

Και κατι τελευταιο. Πως θα καταλαβω ποιο partition ειναι αυτο που χρησιμοποιω για να μην το πειραξω και να πειραξω το αλλο??
Γνώσεις ⇛ Linux:Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός:Ναι ┃ Αγγλικά:Μέτρια
Λειτουργικό σε Η/Υ ϰ μοντέλο: Ubuntu 10.04.1 LTS σε Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU @ 2.00GHz
Προδιαγραφές ⇛ T5750│ RAM:3GB │Mesa DRI Intel(R) 965GM GEM │ Atheros AR5001 │Intel 82801H │ TFT 15.6''
limas
dudeTUX
dudeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 06 Σεπ 2009, 15:47
Εκτύπωση

Re: Διαγραφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό limas » 27 Σεπ 2009, 12:48

Οποτε χρησιμοποιω το προγραμμα που μου αναφερατε παραπανω και αλλαζω και τον χωρο αν θελω ωστε για το συστημα να εχω λιγοτερο και για τα αρχεια περισσοτερο??
Και αν καταλαβα καλα για αρχεια χρησιμοποιουμε .ext3 και για συστημα .ext4??

Mπορω ακομη να φτιαξω ενα partion που να αποθηκευονται εκει ολα μου τα δεδομενα που δεν θελω να χασω??
Δηαλδη να εχω π.χ. (Partion1)->5 Gb για ταινιες, προγραμματα, κτλ και αλλα 5(Partion2) που να αντιγραφονται απο μονα τους εκει ολα τα δεδομενα απο το (Partion1)??
Και αν ναι πως γινεται??
Γνώσεις ⇛ Linux:Χαμηλό ┃ Προγραμματισμός:Ναι ┃ Αγγλικά:Μέτρια
Λειτουργικό σε Η/Υ ϰ μοντέλο: Ubuntu 10.04.1 LTS σε Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU @ 2.00GHz
Προδιαγραφές ⇛ T5750│ RAM:3GB │Mesa DRI Intel(R) 965GM GEM │ Atheros AR5001 │Intel 82801H │ TFT 15.6''
limas
dudeTUX
dudeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: 06 Σεπ 2009, 15:47
Εκτύπωση

Re: Διαγραφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό vagrale13 » 27 Σεπ 2009, 13:02

Θα μπεις απο livecd που εχει εκει το προγραμμα και θα φτιαξεις τα partition! :thumbup:
Τωρα....... εγω προσωπικα χρησιμοποιω ext3 γιατι ετσι προτεινετε απο τους προγραμματιστες ......
και το θεωρω πιο σταθερο για το 9.04, δεν εχει υπαρξει κανενα απολυτως προβλημα,ψαξε αν θελεις και δεν θα βρεις κατι!
Ναι μπορεις να φτιαξεις και ενα partition για backup!! :mrgreen:
Διαβασε και τον οδηγο,τα περιγραφει ολα αυτα, και κανε οπως τα λεει.....
Το ξανατονιζω ομως

Προσεξε μην κανεις λαθος partition διαμορφωση, και χασεις το λειτουργικο σου!! :idea:

Desktop 1: Mint 13 Maya i386 / Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn i386 (development branch)
CPU: AMD ATHLON II X2 215 │ RAM: 4026Mb │ Graphics Card: GeForce 210 512MB │ LG W2243S : 1920 x 1080
Desktop 2: Ubuntu 12.04 LTS Precise Pangoli i386
AMD Athlon 64 X2 5800+ │ 1024Mb │ nForce 7600 256MB (onboard) | 1024 x 768
Laptop : Sony Vaio VGN-N11m : Ubuntu 14.04Lts Trusty Tahr i386 (Mate desktop)


*Οδηγοί - How to - Tutorials σε Κατηγορίες
*Oδηγίες προς νεοεισερχόμενους σε forum ή linux
Άβαταρ μέλους
vagrale13
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 7107
Εγγραφή: 04 Απρ 2009, 19:29
Τοποθεσία: κάπου εδώ μέσα στο net :P
Launchpad: vagrale
IRC: vagrale13
Εκτύπωση

Re: Διαγραφη partiton. Εχω Ubuntu και ενα partion free ...

Δημοσίευσηαπό Epirotes » 27 Σεπ 2009, 13:15

Το ext4 είναι το μέλλον. :)
Οδηγίες για νέα μέλη ---- Οδηγοί - How to - Tutorials
1 Linux: Μέτριος ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Ubuntu 16.04 precise 64bit (el_GR.UTF-8), Windows 10
3 Intel Core2 Duo CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 8 GB ‖ Gigabyte X48-DS4
4 Advanced Micro Devices [AMD] nee ATI Caicos [Radeon HD 6450] [1002:6779]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
Άβαταρ μέλους
Epirotes
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3185
Εγγραφή: 05 Νοέμ 2008, 00:25
Τοποθεσία: Ιωάννινα, Ήπειρος
Εκτύπωση

Επόμενο

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Λειτουργικό Σύστημα