Assembly

...συζητήσεις περί τεχνολογίας για hardware, software, υπηρεσίες, κλπ (για ubuntu ... στο Γενικά)

Συντονιστές: Geochr, ubuderix

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 03 Ιούλ 2011, 18:47

ΧΙΛΙΑ ευχαριστω παιδια.... εχω αρχισει και καταλαβαινω πλεον τι γινεται. Οκ αυτα που μου ειπατε σχετιζονται με την μνημη την κρυφη .

Αν ομως καποια λεξη δεν υπαρχει στην cache και χρειαζεται να φορτωθει απο την κυρια μνημη του συστηματος τοτε... το ευρος που μπορει να σκαναρει ενας καταχωρητης απο τι εξαρταται??? Απο το μεγεθος του διαυλου των διευθυνσεων ????
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό vasster » 03 Ιούλ 2011, 19:09

Μη μπερδεύεις την cache. Ενας καταχωρητής επίσης δεν σκανάρει τίποτα. Είναι μια μεταβλητή του επεξεργαστή στην οποία επιδρούν κάποιες εντολές πχ η εντολή MOVL EAX, [123456789] σημαίνει μετέφερε μία 32b τιμή που βρίσκεται αποθηκευμένη στην διεύθυνση μνήμης 123456789 στον ΕΑΧ. Ο επεξεργαστής για να εκτελέσει αυτή την εντολή θα βάλει τον αριθμό 123456789 στον δίαυλο διευθύνσεων και θα περιμένει να ενημερωθεί με το αποτέλεσμα στο δίαυλο δεδομένων το οποίο στη συνέχεια θα τοποθετήσει στον καταχωρητή ΕΑΧ ενημερώνοντας ταυτόχρονα και μερικές σημαίες κατάστασης. Ανάλογα με την αρχιτεκτονική, αυτοί οι δίαυλοι μπορεί να είναι δύο ξεχωριστοί ή ένας.

Προσπάθησε να βλέπεις τα πράγματα στην αρχή απλά και μην μπλέκεις με pipelines και caches.
Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Πολύ καλό ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
Ubuntu 17.04 (Zesty Zapus) 4.10.0-19-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu)
Intel Core i5-6500 CPU @ 3.20GHz ‖ RAM 15915 MiB ‖ MSI H170M PRO-VDH (MS-7982) - MSI MS-7982
Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15) ⋮ wlx784476b5edea: 148f:5370 Ralink Technology, Corp. RT5370 Wireless Adapter
vasster
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 253
Εγγραφή: 23 Μάιος 2010, 09:51
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 03 Ιούλ 2011, 19:38

ο διαυλος διευθυνσεων δεν ειναι μεταξυ της μνημης (RAM) και του επεξεργαστη???? Αρα απο εκει θα την μεταφερει....

Ναι το "σκαναρει" δεν ηταν καλος ορος... για καποιον που το εχει ψαξει πολυ περισσοτερο ισως του φανει αστειος...

απλα επειδη τωρα τα βλεπω πρωτη φορα... καταλαβαινεις....
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό vasster » 03 Ιούλ 2011, 19:49

ο διαυλος διευθυνσεων σε γενικές γραμμές, συνδέει όλα τα περιφερειακά μεταξύ τους, αυτό σημαίνει ότι σε μία διεύθυνση μπορείς να βρεις πχ μια σειριακή πόρτα, σε μία άλλη την VGA και σε άλλη κάποιο κομμάτι της RAM.

Τα περιφερειακά είναι συνδεδεμένα πάνω στο δίαυλο σε συγκεκριμένες διευθύνσεις. Κάποια περιφερειακά μπορούν να μεταβάλλουν τις διευθύνσεις τους αλλά αυτό είναι εκτός θέματος προς το παρόν.

Ετσι σαν παράδειγμα, όταν θέλεις να διαβάσεις ένα byte από την σειριακή πόρτα, ζητάς να διαβάσεις εκείνη τη διεύθυνση μνήμης και όταν θέλεις να στείλεις ένα byte, γράφεις το byte σε εκεινη τη διεύθυνση. Η εργασία που σου περιέγραψα είναι βέβαια η γενική ιδέα και όχι η πραγματική η οποία απαιτεί κάπως περισσότερες ενέργειες.

Στο επίπεδο κατανόησης που έχεις τώρα, είναι ικανοποιητική εικόνα προς το παρόν προς την οποία θα επεκταθείς στο μέλλον.
Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Πολύ καλό ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
Ubuntu 17.04 (Zesty Zapus) 4.10.0-19-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu)
Intel Core i5-6500 CPU @ 3.20GHz ‖ RAM 15915 MiB ‖ MSI H170M PRO-VDH (MS-7982) - MSI MS-7982
Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15) ⋮ wlx784476b5edea: 148f:5370 Ralink Technology, Corp. RT5370 Wireless Adapter
vasster
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 253
Εγγραφή: 23 Μάιος 2010, 09:51
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 03 Ιούλ 2011, 23:34

vasster έγραψε:Μη μπερδεύεις την cache. Ενας καταχωρητής επίσης δεν σκανάρει τίποτα. Είναι μια μεταβλητή του επεξεργαστή στην οποία επιδρούν κάποιες εντολές πχ η εντολή MOVL EAX, [123456789] σημαίνει μετέφερε μία 32b τιμή που βρίσκεται αποθηκευμένη στην διεύθυνση μνήμης 123456789 στον ΕΑΧ.


Σε περιπτωση που θελω να μεταφερω πανω απο 32 bit σε εναν καταχωρητη 32bit... με μπλοκαρει ????
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό vasster » 04 Ιούλ 2011, 09:00

Το μόνο που σε περιορίζει είναι το ρεπερτόριο εντολών του επεξεργαστή. Φυσικά μεγαλύτερες τιμές πρέπει να τις μεταφέρεις πάνω σε δύο ή περισσότερους καταχωρητές. Αν ο επεξεργαστής υποστηρίζει 64b καταχωρητές, καταλαβαίνεις την οικονομία προγράμματος και την αυξημένη ταχύτητα εκτέλεσης.
Γνώσεις Linux: Πολύ καλό ┃ Προγραμματισμού: Πολύ καλό ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
Ubuntu 17.04 (Zesty Zapus) 4.10.0-19-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu)
Intel Core i5-6500 CPU @ 3.20GHz ‖ RAM 15915 MiB ‖ MSI H170M PRO-VDH (MS-7982) - MSI MS-7982
Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15) ⋮ wlx784476b5edea: 148f:5370 Ralink Technology, Corp. RT5370 Wireless Adapter
vasster
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 253
Εγγραφή: 23 Μάιος 2010, 09:51
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 05 Ιούλ 2011, 01:32

http://www.it.uom.gr/project/mycomputer ... oot18.html

Η ΠΗΓΗ αυτη ειναι καλη για να παρω μια πρωτη ιδεα στο πως ακριβως γινεται το boot??? στον υπολογιστη.
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 06 Ιούλ 2011, 04:59

επισης αν μας ρωτησει καποιος τι πρεπει ακριβως να κοιταμε πριν αγορασουμε εναν υπολογιστη.... τι του απανταμε????

Α) Την ΡΑΜ και τον FSB

B) τον επεξεργαστη

ή και ολα τα παραπανω??????
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό pmav99 » 06 Ιούλ 2011, 11:32

Off topic:
Τον ρωτάμε γιατί ακριβώς τον θέλει. Αν σου πει Facebook, email, μουσική, καμιά ταινία, άντε και κανά office του λες να πάρει τον πιο φτηνό :P
pmav99
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 574
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2008, 14:29
Εκτύπωση

Re: Assembly

Δημοσίευσηαπό Star_Light » 06 Ιούλ 2011, 16:48

pmav99 έγραψε:Off topic:
Τον ρωτάμε γιατί ακριβώς τον θέλει. Αν σου πει Facebook, email, μουσική, καμιά ταινία, άντε και κανά office του λες να πάρει τον πιο φτηνό :P


ΟΚ συμφωνω σε αυτο που λες ειναι αναλογα τι θες να κανεις απλα ξερεις αν σε ρωτησουν τι εχει μεγαλυτερη σημασια!!! Η πηγη που εχω δωσει παραπανω ειναι ενταξει? http://www.it.uom.gr/project/mycomputer ... oot18.html

θελω να διαβασω απο καπου τι γινεται στην αρχη οταν εκκινει και ο υπολογιστης....Και θελω να ειναι αξιοπιστο!
Γνώσεις ⇛ Linux: Βασικές ┃ Προγραμματισμός: Δέν θέλω μεροκάματο , θέλω C και κακο θάνατο! ┃ Αγγλικά: Lower
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.10 σε Dual Boot με Windows 7
Προδιαγραφές ⇛ Επεξεργαστής : Intel(R) Core(TM) i3 CPU 540 @3.07Ghz (64bit)
RAM : Kingston 2GB
HDD : Coreshare 500GB
Κάρτα Γραφικών : Intel Corporation Core Processor Integrated Graphics Controller(rev 18) (prog-if 00 [VGA controller]) [8086:0042]
Star_Light
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2787
Εγγραφή: 01 Μάιος 2010, 21:07
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: Star_Light
Εκτύπωση

Προηγούμενη

Επιστροφή στο Περί Τεχνολογίας