MAC ή LINUX

...συζητήσεις περί τεχνολογίας για hardware, software, υπηρεσίες, κλπ (για ubuntu ... στο Γενικά)

Συντονιστές: Geochr, ubuderix

MAC / linux

MAC
12
15%
Linux
66
85%
 
Σύνολο ψήφων : 78

MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό jemadux » 07 Νοέμ 2009, 18:58

ποιο λειτουργικο συστημα απο αυτα πιστευετε οτι ειναι καλυτερο ?

και γιατι ?

το linux ειναι καλυτερο απο τα windows και τα mac ειναι καλυτερα απο τα windows
ας συγκρινουμε ποιο λειτουργικο συστημα ειναι απο τα outsider των Η/Υ ειναι τα καλυτερα



πρωτον δεν θελω να ακουσω οτι επειδη τα mac ειναι close-source καλυτερα ειναι το linux

Τελευταία επεξεργασία από jemadux και 09 Νοέμ 2009, 18:39, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
1 Γνώσεις Linux: ✅✅✅✔️✔️ ┃ Προγραμματισμού: ✔️✔️✔️✔️✔️ ┃ Αγγλικών: ✅✅✅✔️✔️
2 Debian Stable (en_US.UTF-8)
3 AMD Ryzen 5 2500U Radeon Vega Mobile Gfx ‖ RAM 16MiB ‖ Dell Inspiron 3585
4 Radeon Vega Mobile Gfx
5 Qualcomm Atheros QCA9377 802.11ac Wireless Network Adapter
Άβαταρ μέλους
jemadux
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 841
Εγγραφή: 27 Σεπ 2009, 19:39
Τοποθεσία: /dev/null
IRC: jemadux
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό c7p » 07 Νοέμ 2009, 19:12

Εξαρτάται για τι χρήση προορίζεις τον υπολογιστή ... Αν είσαι σχεδιαστής ένα mac είναι φτιαγμένο για σένα, αν είσαι μέσος χρήστης ή poweruser το linux είναι για σένα.

έγραψε:πρωτον δεν θελω να ακουσω οτι επειδη τα mac ειναι close-source καλυτερα ειναι το linux

Αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω :wtf:. Δεν είναι ένας παράγοντας επιλογής ;
Spoiler: show
Δες γιατί λέμε "όχι" στο κλειστό λογισμικό http://en.windows7sins.org/
Άβαταρ μέλους
c7p
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1849
Εγγραφή: 30 Μάιος 2009, 16:09
Τοποθεσία: Κατερίνη
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό Dimitris » 07 Νοέμ 2009, 19:39

apple υπολογιστής με linux :D Η καλύτερη επιλογή. Σκέφτομαι να την υλοποιήσω από τότε που χάλασε ο φορητός μου.

Βασικά από τη στιγμή που το mac βασίζεται σε μία έκδοση του unix με πυρήνα BSD, αν δεν κανω λάθος--για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ http://www.levenez.com/unix/--όλες οι linux εφαρμογές τρέχουν και σε mac. Τώρα το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι το λειτουργικό σύστημα των mac δεν χρησιμοποιούν τα x11 για γραφικά, αν και τα υποστηρίζουν, πράγμα που σημαίνει ότι οι x11 εφαρμογές είναι πιο αργές απ'ότι σε ένα linux σύστημα. Άλλες διαφορές είναι οι τοποθεσίες των διαφορων βιβλιοθηκών, ρυθμίσεων, κλπ, αλλά αυτό είναι θέμα συνήθειας φαντάζομαι. Υπάρχει και αντίστοιχο του apt-get και σε mac, το mac-ports, και άλλες εναλλακτικές.

c7p έγραψε:Εξαρτάται για τι χρήση προορίζεις τον υπολογιστή ... Αν είσαι σχεδιαστής ένα mac είναι φτιαγμένο για σένα, αν είσαι μέσος χρήστης ή poweruser το linux είναι για σένα.

Σαν "poweruser" (ας μου επιτράπει ο αυτοχαρακτηρισμός :D) στη δουλειά έχουμε mac (μέχρι και cluster mac έχουμε) ενώ στο σπίτι χρησιμοποιώ linux. Το μόνο παράπονο που έχω είναι ότι στο mac δε μπορώ να εγκαταστήσω ό,τι θέλω γιατί δεν είμαι admin και πρέπει να κάνω compile ό,τι δεν έχω δικαίωμα να εγκαταστήσω, το ίδιο πρόβλημα θα είχα όμως και σε linux. Oπότε η μόνη διαφορά που βλέπω είναι το open/close-source θέμα.
Άβαταρ μέλους
Dimitris
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1357
Εγγραφή: 13 Μάιος 2008, 13:57
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό digibill » 07 Νοέμ 2009, 20:13

Αντικειμενικά και με γνώμονα τον τελικό χρήστη; Mac OS φυσικα! Και είναι λογικό, αφού είναι ένα unix με όλα τα θετικά του, χωρίς όμως αρνητικά, αφού είναι χτισμένο για εντελώς συγκεκριμένο hardware! Συν την απίστευτη απλότητα και λογική ευχρηστία του γραφικού περιβάλλοντος.... Αξίζει όμως τα €€€€€€;

Το linuχ από την άλλη είναι open source. Και αξίζει γι' αυτό και μόνο.... Αντικειμενικά όμως, το mac os είναι καλύτερο.....
http://darktable.sourceforge.net/www.yiannakos.gr
Σύστημα:AMD Ryzen 5 1600, 16GB DDR4 RAM, ASUS PRIME B350 Plus m/b, nVidia GeForce GTX 1070 Ti 8GB
OS:Ubuntu 18.04 64bit en
http://petition.stopsoftwarepatents.eu/351004340091/
Άβαταρ μέλους
digibill
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 721
Εγγραφή: 18 Μάιος 2008, 20:12
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό Alexandros_ » 07 Νοέμ 2009, 20:33

Μ'αρεσουν πολυ οι υπολογιστες Mac αλλα ειναι απαγορευτικη η τιμη τους για αρκετο κοσμο...

Δεν μπορω να κρινω πιο απο τα 2 ειναι καλυτερο (απο τεχνικης αποψεως) αυτη τη στιγμη γιατι linux χρησιμοποιω 2+ χρονια ενω mac εχει τυχει 3-4 φορες κ αυτο για λιγο...
Άβαταρ μέλους
Alexandros_
dudeTUX
dudeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 460
Εγγραφή: 11 Φεβ 2009, 21:02
Τοποθεσία: Ubuntu planet_(Ελλαδα!)
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό gio64bit » 07 Νοέμ 2009, 20:39

Συμφωνώ με τον digibill. Το MacOS X είναι πολύ πιο εύκολο ιδίως για τον αρχάριο, καθώς το hardware είναι φίλος του, κι όχι κάποιος άγνωστος που δεν ξέρει πώς θα του φερθεί, όπως συμβαίνει στο linux. Από εκεί και πέρα, το θέμα είναι τι software χρησιμοποιεί κανείς, και με ποιον τρόπο. Καθώς περνά ο καιρός, το λειτουργικό σύστημα θα έχει όλο και λιγότερη σημασία, αφήνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις εφαρμογές. Επιπλέον, κάθε χρήστη τον ενοχλούν πράγματα που για άλλους είναι εντελώς αδιάφορα. Εμένα ας πούμε, το macOS δεν με βολεύει καθόλου στη δουλειά μου, γιατί δεν μπορώ να το φέρω στα μέτρα μου (it's either the Apple way or the highway :lol: ), και προτιμώ την προσαρμοστικότητα του gnome. Αλλά αντικειμενικά ψηφίζω MacOS λόγω του δεσίματος με το hardware, που έχει ως συνέπεια λιγότερα προβλήματα για τον χρήστη. Άδικο; Άδικο...
Desktop: Ubuntu 9.10 x86_64 σε Q6600 │ 2GB │ Nvidia 8400 │ M-Audio 2496 │ TFT 22"
Laptop_1: Linux Mint 7 σε Toshiba Satellite M70
Laptop_2: Mac OS X v.10.5 σε MacBookPro 17''
Άβαταρ μέλους
gio64bit
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 28 Μάιος 2009, 16:02
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό cyberpython » 07 Νοέμ 2009, 21:03

gio64bit έγραψε:Αλλά αντικειμενικά ψηφίζω MacOS λόγω του δεσίματος με το hardware, που έχει ως συνέπεια λιγότερα προβλήματα για τον χρήστη. Άδικο; Άδικο...

Το έχω ξαναπεί, αλλά το Mac OS πετυχαίνει τέτοιου βαθμού integration με το hardware γιατί δοκιμάζεται και σχεδιάζεται για να δουλέψει με συγκεκριμένα περιφερειακά από τα οποία αποτελούνται τα μηχανήματα της Apple. Αν πάρουμε όμως το Mac OS και προσπαθήσουμε να το εγκαταστήσουμε σε ένα PC, τότε θα δούμε οτι υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες να μην αναγνωρίζει κάποιες συσκευές - αυτό βέβαια αν υποστηρίζεται ο επεξεργαστής, η μητρική μας κλπ και έχουμε φτάσει στο σημείο να θέλουμε υποστήριξη για "εξωτικά" πράγματα όπως η κάρτα γραφικών/ήχου :lol: :lol: (-> όσον αφορά το τελευταίο γελάμε και για το Linux).
Από την άλλη το Linux τρέχει σε μηχανήματα που ποικίλουν από ρολόγια και οικιακούς media servers, dekstops και netbooks μέχρι super-computers...

Οπότε στην ερώτηση : "Mac OS ή Linux για ένα generic desktop PC;" θα απαντούσα εξαρτάται από το χρήστη (που μάλλον θα θέλει Windows :D )
Αλλά στην ερώτηση "Ποιό είναι καλύτερο λειτουργικό;" η απάντηση είναι το Linux γιατί ανταποκρίνεται σε πολύ μεγαλύτερο φάσμα αναγκών.
Κοινότητα ΕΛ/ΛΑΚ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών / Ubuntu-gr / My Web Log
Επίπεδο Γνώσεων Linux: Μέτριο, Προγραμματισμός: Ναι, Aγγλικά: Καλά
Λειτουργικό : Ubuntu 10.04 - 32bits
Η/Υ : Intel Core2 4400@2 GHz / 2GB DDR2 RAM / GeForce 8400 GS 512MB / Creative SB Audigy SE
Άβαταρ μέλους
cyberpython
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 14 Μάιος 2008, 13:22
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό atermon » 07 Νοέμ 2009, 21:14

KDE 4 vs. Snow Leopard? :think: :crazy: :eh:
Αυτή όμως η μαγκία με το ποντίκι και το πλήκτρο μηλαράκι...ιδιότροπη! :wtf:
<Οδηγίες προς νεοεισερχόμενους> | <Οδηγοί χρήσης>
DEBIAN "Sid" 32bit σε Sony VAIO VGN-FE11S
Intel T2400(1,83 GHz) │ 2GB DDR2 │ NVIDIA GeForce Go 7400 │Intel 3945ABG │Intel 82801G(ICH7 Family) │ TFT 15.4" WXGA
Άβαταρ μέλους
atermon
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 711
Εγγραφή: 13 Μάιος 2008, 20:31
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό ntinos_ » 07 Νοέμ 2009, 21:37

για χρήστες που δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις όλα τους φαίνονται ίδια και θα σου πούνε τα windows είναι καλύτερα ότι επιλογές και να τους δώσεις.

αν το πάρουμε με "γυμνό" μάτι χωρίς να μπούμε στα "βαθιά" ίσος είναι τα MAC για το λόγο ότι έχουν περισσότερες εμπορικές εφαρμογές απο linux και games "σχεδιασμένα" για MAC.

Αν το πάρουμε αντικειμενικά πολύ φοβάμαι πως είναι ο λόγος που έβαλες στο alert. θα σου δώσω ένα παράδειγμα. φαντάσου ένα λειτουργικό με 100% κλειστό κώδικα. δεν μπορείς να δεις τίποτα. αυτό φαντάσου οτι θα ήταν το linux. στο λαπτοπ μου είχα πρόβλημα με την ανάλυση, ήταν 2χχχ*1024 με το που το άνοιγα. ότι ρύθμιση και να το έκανα απο το panel της Nvidia "έτρωγα πόρτα" (δεν γινόταν τίποτα). οπότε πήγα στο xorg.conf και έκανα την κατάλληλη αλλαγή και δούλεψε. φαντάσου τώρα να γίνετε κάτι τέτοιο σε ένα άλλο λειτουργικό, όχι απαραίτητα το ίδιο αλλά ένα πρόβλημα που δεν θα μπορείς να ανοίξεις το αντίστοιχο αρχείο για να δεις που είναι το πρόβλημα. την έβαψες απλά (ανάλογα με το πρόβλημα πάντα).

το open source έχει πολύ περισσότερες δυνατότητες σε έναν χρήστη με μεγάλες γνώσεις που μπορεί να το εκμεταλλευτή και να το φέρει στα μέτρα του, απο το να διορθώνει προβλήματα μέχρι ότι μπορείς να φανταστείς.

αυτή είναι η γνώμη μου.
Desktop :CPU intel 4400 core 2 duo 2.0Ghz M/b ASUS P5VD2-X GPU MSI GeForce GT 630 4GB RAM 2x1GB single channel 667Mhz DDR2 HDD (SATA)WD 160 GB windows ,(IDE) WD 40GB ubuntu 12.04(IDE), SG 200GB data, (SATA)SG 160GB data
Άβαταρ μέλους
ntinos_
seniorTUX
seniorTUX
 
Δημοσιεύσεις: 561
Εγγραφή: 11 Σεπ 2008, 00:53
Τοποθεσία: Τρίκαλα
Εκτύπωση

Re: MAC ή LINUX

Δημοσίευσηαπό ftso » 07 Νοέμ 2009, 21:48

Ψήφισα mac σκεπτόμενος τον μέσο desktop χρήστη.
Αν και είμαι fan του kde4, το περιβάλλον των mac είναι αυτό που οδηγεί την κούρσα προσφέροντας χαρακτηριστικά και σταθερότητα.
Παρόλα αυτά, σε θέμα desktop experience νομίζω πως το kde έχει ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη μετά την έκδοση 4.

Προσωπικά επιλέγω linux καθώς μπορώ (διαβάζοντας πάντα) να κάνω απλά τα πάντα γιατί το linux αν μάθεις να το δουλεύεις κάνεις τα πάντα.
Άβαταρ μέλους
ftso
Επίτιμο μέλος
Επίτιμο μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 6409
Εγγραφή: 12 Μάιος 2008, 13:40
Τοποθεσία: Αθήνα
IRC: ftso
Εκτύπωση

Επόμενο

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Περί Τεχνολογίας