Ένα από τα πρώτα πράγματα που έκανα, μετά την πρώτη επαφή με το Ubuntu, ήταν να βρω τα προγράμματα που θα κάλυπταν άμεσα και γρήγορα τις ανάγκες μου, ώστε η μετάβαση από τα Windows να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα και άνετα. Κατόπιν έψαξα να βρω προγράμματα και εφαρμογές που είτε δεν υπάρχουν σε Windows (π.χ Compiz-αν μπορεί να θεωρηθεί εφαρμογή) είτε εγώ δεν τα γνώριζα. Στην προσπάθειά μου αυτή, μεγάλη βοήθεια ήταν τα παρακάτω :
http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=9&t=1424http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=41&t=1070http://forum.ubuntu-gr.org/viewtopic.php?f=7&t=3304Πιστεύω πως παρόμοιες συζητήσεις είναι εξαιρετικά χρήσιμες σε νεοεισερχόμενους, διότι αμέσως αντιλαμβάνονται την πληθώρα των εφαρμογών και βοηθιούνται στο να κάνουν ένα ξεκίνημα με νέα προγράμματα.
Ειδικά το πρώτο παραπάνω νήμα, που βρίσκεται στους οδηγούς How-to είναι πολύ χρήσιμο και αναφέρει και τρόπους εγκατάστασης για τους αρχάριους.
Υπάρχει δυνατότητα να παραμείνουμε σε μία από τις συζητήσεις;
In topic τώρα:
File Manager :Τελευταία χρησιμοποιώ τον
Gnome Commander για διαχείριση αρχείων.
Είναι ένας τυπικός "two pane file manager" με δυνατότητα ftp, ssh κλπ που μοιάζει πολύ με τον κλασσικό Norton Commander και μέχρι στιγμής νομίζω πως μου ταιριάζει.
Web Browser : Σε μια προσπάθεια να απαλλαγώ από το βάρος του Firefox, τελευταία χρησιμοποιώ τον Epiphany. Είναι απλός, ελαφρύς, γρήγορος και διαθέτει και ad-block plugin που με εξυπηρετεί πολύ. Το πρόβλημα με την μεγάλη κατανάλωση cpu πόρων σε σελίδες με flash παραμένει βέβαια και αυτός είναι ο λόγος που θα δοκιμάσω opera τις επόμενες ημέρες. Μια από τις εκνευριστικές αδυναμίες του είναι ότι δεν δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας φακέλων και υποφακέλων μέσα στα bookmarks, οπότε η προσπάθειά μου να μεταφέρω τα bookmarks μου από τον firefox, κατέληξε σε φιάσκο και έπρεπε να τα φιάξω απο την αρχή με διαφορετική κατηγοριοποίηση.
Ένα άλλο αρνητικό είναι η αδυναμία προσαρμογής των εικονιδίων και των εργαλειοθηκών του σε διαφορετικά μεγέθη, με αποτέλεσμα να δείχνουν τεράστια και να καταναλώνουν μεγάλο μέρος της οθόνης χωρίς λόγο. Βέβαια αν τα είχε όλα αυτά ίσως να μην ήταν τόσο ελαφρύς;...
Οι υπολοιπες εφαρμογές που χρησιμοποιώ έχουν ήδη αναφερθεί:-)