Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

...συζητήσεις περί τεχνολογίας για hardware, software, υπηρεσίες, κλπ (για ubuntu ... στο Γενικά)

Συντονιστές: Geochr, ubuderix

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό tolis_01 » 14 Ιουν 2010, 21:00

Υπάρχουν βέβαια ένα σωρό freeware (όχι open source ή free) προγράμματα που ίσως βολεύουν κάποιον χρήστη windows, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε πειρατικά προγράμματα (παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων: opera, winrar, winamp, foobar, daemon-tools, objectdock, paint.net, ahampoo burning studio). Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή την "ανάγκη". Εξάλλου πολλοί που έχουν linux παίζουν games μέσω wine. Τα αγόρασαν αυτά τα games; (let me guess... :P ) Πολύ απότομα σαν να την ξεχνάνε την φιλοσοφία :problem:
Γνώσεις => Linux: χαμηλό | Προγραμματισμός: όχι | Αγγλικά: μέτρια
PC => Intel Celeron 430 | Asrock G31M-S (onboard gpu) | 2GB DDR2 ram | 160GB HDD | Acer 19" | OS: Windows 7 (Debian, Fedora σε virtualbox)
http://linuxhcl.com/
http://kmuto.jp/debian/hcl/
Common sense is the best antivirus software.
Άβαταρ μέλους
tolis_01
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1372
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009, 23:03
Τοποθεσία: Athens
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό Apopas » 14 Ιουν 2010, 21:08

Κανένα πρόγραμμα δεν είανι καλύτερο από το Photoshop και από το Nero. Έτσι έχουν μάθει δυστυχώς. Εδώ ρε Τόλη οι μισοί χρήστες του κόσμου χρησιμοποιούν IE, για σκέψου το λίγο...
Τώρα για τα παράνομα παιχνίδια μέσω wine έχεις δίκιο, είναι πρόβλημα το ότι πολλοί από τους νέους χρήστες Ubuntu δεν γνωρίζουν καν να ξεχωρίσουν free από freeware, δεν αντιλέγω. Αυτοί είναι περισσότερο πρώην χρήστες windows παρά νυν χρήστες Linux. Εδώ μέσα έχουμε μέλη που γράφουνε τον κώδικα στα παλιά τους τα παπούτσια θεωρώντας το κάτι ασήμαντο. Ποιον; Τον ελεύθερο κώδικα, τη βάση του ελεύθερου λογισμικού και το λόγο που έγιναν όλα και παρόλα αυτά χρησιμοποιούν Linux... αυτός είναι ο κύριος λόγος που οι υπόλοιπες κοινότητες δεν συμπαθούν την Ubuntoκοινότητα και αυτό είναι που προσπαθούμε να αλλάξουμε εδώ μέσα. Αλλά το Ubuntu είναι πολύ νέο ακόμα. Ελπίζω με τον καιρό να διορθωθούν τα πράγματα περί αυτού... ελπίζω...
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Apopas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1912
Εγγραφή: 26 Οκτ 2009, 00:52
Τοποθεσία: Σούνιο
IRC: Apopas
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό tolis_01 » 14 Ιουν 2010, 21:13

Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα μας, δυστυχώς δεν το πιστεύω αυτό που λες για το Ubuntu. Οι μέρες που το Fifa 2011 θα υπάρχει σε debάκι μαζί με το ckrack του δεν είναι μακριά :/ (θα βοηθήσει άθελά της η canonical σε αυτό, μόλις εμπλουτίσει τον, free αλλά και commercial (!!) πλέον, package manager της ;) )
Γνώσεις => Linux: χαμηλό | Προγραμματισμός: όχι | Αγγλικά: μέτρια
PC => Intel Celeron 430 | Asrock G31M-S (onboard gpu) | 2GB DDR2 ram | 160GB HDD | Acer 19" | OS: Windows 7 (Debian, Fedora σε virtualbox)
http://linuxhcl.com/
http://kmuto.jp/debian/hcl/
Common sense is the best antivirus software.
Άβαταρ μέλους
tolis_01
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1372
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009, 23:03
Τοποθεσία: Athens
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό razor » 14 Ιουν 2010, 21:14

tolis_01 έγραψε:
razor έγραψε:

όχι, δεν ζω στο Βερολίνο του 1942. Ανάγκασμένος => ανάγκη = κάτι που επιβάλλεται από την φύση των πραγμάτων. Το να χρειάζομαι να κάνω κάτι δεν προυποθέτει την ύπαρξη κάποιου πιστολιού στο κρόταφό μου.


Απλά δεν καταλαβαίνω γιατί στα windows αναγκαζόσουν να βάζεις cracks και serials ενώ στο linux όχι. Να υποθέσω πως στα windows είχες το nero; Στο linux πχ γιατί να μην το βάλεις; (υπάρχει διαθέσιμο, με keygen!) Θα μου πεις δεν το θέλεις πειρατικό. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ούτε στα windows το χρειαζόσουν πειρατικό, μιας που υπάρχουν ένα σωρό ισάξια προγράμματα για αυτή τη δουλεία ;)
Άρα δεν μπορώ να καταλάβω ποια ακριβώς προγράμματα αναγκαζόσουν να χρησιμοποιήσεις πειρατικά, και κυρίως, για ποιον λόγο "αναγκαζόσουν" :problem:


To nero το είχα στα windows γιατί προσφερόταν στο πακέτο με τα προγράμματα που είχα στη διάθεσή μου όταν αγόρασα τον υπολογιστή. Στο λίνουξ δεν το χρησιμοποιώ γιατί έχω μια σειρά από παρόμοια προγράμματα όπως το brasero, το gnomebaker, το K3b κ.α. Δε μιλάω γιαυτό. Θα δώσω ένα παράδειγμα. Χρειαζόμουν ένα καλό antivirus. Το norton που είχα κάποια στιγμή έληγε και έπρεπε να αγοράσω ένα καινούργιο πακέτο αναβάθμισης. Έπρεπε λοιπόν ή να δώσω χρήματα ή να ψάξω να βρω ένα άλλο. Οι επλογές ήταν δύο: κάποιο δωρεάν antivirus όπως το avast που χρησιμοποιώ τώρα στο partition που έχω με windows ή κάποιο "σπασμένο". Δεν γνώριζα ότι ακόμα και αν καταφέρω να βρω και να εγκαταστήσω ένα "σπασμένο", δεν θα έχω την προστασία που προσφέρει ένα γνήσιο αγορασμένο antivirus. Στο μεταξύ, σέρφαρα σε μια σειρά από ιστοσελίδες με keygen, crack και τα λοιπά που κάλλιστα θα μπορούσαν να έχουν κάποιο ιό. Στο λίνουξ, γιατί να κάνω κάτι τέτοιο όταν παίρνω τα προγράμματα από τα επίσημα αποθετήρια; Άλλο παράδειγμα, μετά από κάποιο φορμάτ στα vista πριν κανα χρόνο δεν μπορούσα να παίξω κάποια βιντεάκια που είχα. Έπρεπε να εγκαταστήσω κάποιους codecs. Έλα όμως που δεν είχα ιδέα ποιους και από που. Πάλι googlάρισμα, πάλι σερφάρισμα σε ιστοσελίδες με codecs και ούτω καθεξής. Δεν ήταν πολύ δύσκολο να την πατήσει κανείς κατεβάζοντας codecs ιδίως όταν δεν ξέρει τι ψάχνει και που... Στο ubuntu, ο player μου έβγαζε ένα μήνυμα ότι λείπουν κάποια codec (;), τα έψαχνε και τα κατέβαζε μόνο του χωρίς εγώ να κάνω τίποτε. Ίδιο πράγμα είναι να κατεβάζεις ό,τι πρόγραμμα θέλεις στον υπολογιστή σου από το synaptic ή το getdeb ή να έχεις το ubuntu tweak και ίδιο να κατεβάζεις από δω και κει;

Αν δυσκολεύεσαι να κατανοήσεις τι σημαίνει η λέξη "ανάγκη" να σου δώσω δύο παραδείγματα


α) ο άνθρωπος έχει ανάγκη από οξυγόνο
β) έχω ανάγκη σήμερα να βγω για ένα καφέ

Ή ίδια λέξη στα δύο παραδείγματα φέρει διαφορετικό βάρος. Στη πρώτη περίπτωση πρόκειται για αδήριτη και απαραβίαστη ανάγκη που αν δεν ικανοποιήσεις ο άνθρωπος πεθαίνει ενώ στο δεύτερο παράδειγμα πρόκειται για μια ανάγκη που νοηματοδοτεί ο ίδιος ο άνθρωπος βάσει των δικών του προτιμήσεων και επιθυμιών.


tolis_01 έγραψε:Υπάρχουν βέβαια ένα σωρό freeware (όχι open source ή free) προγράμματα που ίσως βολεύουν κάποιον χρήστη windows, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε πειρατικά προγράμματα (παραδείγματα τέτοιων προγραμμάτων: opera, winrar, winamp, foobar, daemon-tools, objectdock, paint.net, ahampoo burning studio). Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή την "ανάγκη". Εξάλλου πολλοί που έχουν linux παίζουν games μέσω wine. Τα αγόρασαν αυτά τα games; (let me guess... :P ) Πολύ απότομα σαν να την ξεχνάνε την φιλοσοφία :problem:



Το αν υπάρχουν προγράμματα που freeware προγράμματα που ίσως βολεύουν τον χρήστη windows δεν σημαίνει ότι ο μέσος χρήστης windows θα τα εντοπίσει, θα τα βρει και θα τα εγκαταστήσει αντί των "σπασμένων". Μέσα στο πληροφοριακό χάος του διαδικτύου ο χρήστης εγκαθιστά αυτό που του συμβουλεύει κάποιος φίλος του ή αυτό που θα δει σε κάποιο φόρουμ ή σε κάποια ιστοσελίδα. Το ότι εσύ ξέρεις κάποιο πρόγραμμα ,δεν σημαίνει ότι σωνει και καλά το ξέρει και κάποιος άλλος. πχ εγώ δεν γνωρίζω ούτε το foobar που γράφεις, ούτε το objectdock, ούτε το paint.net. Και ναι, όπως λέει και το παλικάρι, για να επεξεργαστώ τις φωτο είχα κατεβάσει το photoshop έστω και αν η επεξεργασία που έκανα περιοριζόταν σε κάποια εφέ για να φτιάξω ένα banner. Τώρα έχω το gimp, το krita, το pinta, ξέρω ότι κάνει τη δουλειά, ξέρω που να το βρω και ξέρω ότι εκεί από όπου θα το κατεβάσω δεν θα κινδυνεύω να μου εγκατασταθεί και κανάς trojan. Για τα παιχνίδια που λες, δεν ξέρω, δεν είμαι και πολύ fun. Δύο παιχνίδια παίζω και αυτά αγορασμένα πια.
Τελευταία επεξεργασία από razor και 14 Ιουν 2010, 21:29, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
2 Ubuntu 12.10 quantal 3.5.0-18-generic 32bit (el_GR.UTF-8),
3 AMD Athlon II X2 250 Processor ‖ RAM 4032 MiB ‖ Gigabyte GA-MA770T-UD3
4 nVidia GT215 [GeForce GT 240] [10de:0ca3] (rev a2)
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
razor
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: 18 Οκτ 2009, 22:34
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό tolis_01 » 14 Ιουν 2010, 21:23

Δεν είναι τόσο δύσκολο το στήσιμο των windows όσο λες, ούτε υπάρχει κανένας πειρασμός για πειρατικά προγράμματα.
Πολύ απλά:

- Browsers και plugins:
Firefox, Opera, Chrome, και Flash player
- Filesharing και torrents:
Limewire και Utorrent
- Office:
Open Office, Acrobat Reader ή Foxit Reader
Antivirus:
Antivir, Avast, AVG, ή πλέον Microsoft Security Essentials
Compression:
Winrar, 7zip
Audio and video:
K-lite mega codec pack, vlc, winamp ή foobar
DVD burning:
Ashampoo burning studio free, devede ή dvdflick, daemon-tools
Image editing:
Paint.net, gimp

Δεν νομίζω ότι χρειάζεσαι κάτι άλλο, και δεν νομίζω πως υπήρξε λόγος να ψάξεις σε sites με cracks.
Γνώσεις => Linux: χαμηλό | Προγραμματισμός: όχι | Αγγλικά: μέτρια
PC => Intel Celeron 430 | Asrock G31M-S (onboard gpu) | 2GB DDR2 ram | 160GB HDD | Acer 19" | OS: Windows 7 (Debian, Fedora σε virtualbox)
http://linuxhcl.com/
http://kmuto.jp/debian/hcl/
Common sense is the best antivirus software.
Άβαταρ μέλους
tolis_01
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1372
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009, 23:03
Τοποθεσία: Athens
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό jim137 » 14 Ιουν 2010, 21:28

mathpoet έγραψε:Βλέπω συχνά (τελευταία είναι πιο συχνό) το εξής φαινόμενο:

Χρήστης Α: Παιδιά που μπορώ να βρω ένα antivirus/firewall/security whatever για το ubuntu?
Χρήστης Β: Το Linux δεν έχει ιούς
Χρήστης Γ: Δεν χρειάζεσαι τίποτα από όλα αυτά
Χρήστης Δ: Η αρχιτεκτονική του UNIX είναι ασφαλής, οπότε τσάμπα ασχολείσαι
Χρήστης Ε: Το κακόβουλο λογισμικό μόλις βλέπει πιγκουίνο αυτοκαταστρέφεται
κ.λ.π.

Κάποια από αυτά τα σχόλια γράφονται και από διαχειριστές, οπότε έχουν ένα σχετικό βάρος. Το θέμα είναι ότι όλα αυτά δε νομίζω ότι έχουν μια γερή βάση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περισσότερα δεν έχουν κανενός είδους (τεχνικό) επιχείρημα. Αναφέρονται ως de facto.

Επίσης κατανοώ ότι οι άνθρωποι που τα γράφουν μπορεί να εννοούν κάτι λίγο διαφορετικό. Δηλαδή όχι ότι το linux δεν έχει καθόλου ιούς, αλλά ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν ελάχιστοι (εν αντιθέσει με τα windows). Οι χρήστες όμως που δεν έχουν μεγάλη σχέση με την πληροφορική παραπλανώνται και επειδή τους καλλιεργείται μια λανθασμένη αίσθηση απόλυτης ασφάλειας, μπορεί να κινδυνεύουν περισσότερο.

Κάποια δικά μου επιχειρήματα για την "ανασφάλεια" του linux:
1. Ένα σωρό απειλές δεν σχετίζονται με το λειτουργικό (phising, identity theft κλπ)
2. Δεν γνωρίζω κανένα μηχανισμό που θα προστατέψει τον χρήστη του linux από ένα κακόβουλο site που εκμεταλλεύεται μια ευπάθεια του web browser
3. Δεν γνωρίζω κανένα μηχανισμό που θα προστατέψει τον χρήστη του linux από ένα κακόβουλο deb/bash/... το οποίο κατέβασε και έστησε εθελοντικά
4. Αν ψάξετε λίγο στο google Θα βρείτε αναφορά του Dennis Ritchie να ξεκινάει με το: "The First fact to face is that UNIX was not developed with security,in any realistic sense, in mind; this fact alone guarantees a vast number of holes.". Προφανώς για να το λέει αυτός, ξέρει κάτι παραπάνω.
5. Το πρώτο διάσημο worm στην ιστορία, ήταν για UNIX: http://en.wikipedia.org/wiki/Morris_worm
6. Ένα τεράστιο θέμα ασφάλειας για το οποίο ευθύνεται η κοινότητα του debian και ανακαλύφθηκε περίπου 2 χρόνια μετά: http://www.debian.org/security/2008/dsa-1571
7. Ένα φρέσκο νέο για linux malware: http://www.zdnet.com/blog/bott/linux-in ... -over/2206

Νομίζω ότι η θέση μου είναι σαφής. Είμαι υποστηρικτής του ελεύθερου/ανοιχτού λογισμικού γενικά και του linux ειδικά και προσωπικά (αυτή τη χρονική περίοδο) νιώθω πιο ασφαλής όταν χρησιμοποιώ αυτό αντί για windows. Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι δεν είναι πανάκεια και καλό θα ήταν να μην κάνετε τέτοια σχόλια, κυρίως σε άπειρους χρήστες. Θα χαρώ (και θα μάθω 2-3 πράγματα) αν μου δώσετε κάποια εμπεριστατωμένα αντεπιχειρήματα.

με το θέμα σου φίλε δεν θα ασχοληθώ!
το μόνο που θα ήθελα είναι να αλλάξεις την ονομασία του!
μιλάς για το gnu\linux χωρείς να ξέρεις τι είναι!
κάτω από το gnu\linux έχει πάρα πολλές διανομές!
Spoiler: show
Γνώσεις ⇛GNU/Linux: Καλό ┃ Προγραμματισμός: Μέτριος┃ Αγγλικά: Σκράπας
Ubuntu 12.04 (el_GR.UTF-8),
Intel Atom CPU D525 1.80GHz ‖ RAM 3945 MiB ‖ Intel D525MW -
Intel N10 Family Integrated Graphics Controller [8086:a001] (rev 02)
eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 06)
Άβαταρ μέλους
jim137
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 905
Εγγραφή: 15 Φεβ 2010, 14:27
Τοποθεσία: /usr/local/bin/bash
IRC: jim137
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό razor » 14 Ιουν 2010, 21:40

tolis_01 έγραψε:

Δεν νομίζω ότι χρειάζεσαι κάτι άλλο, και δεν νομίζω πως υπήρξε λόγος να ψάξεις σε sites με cracks.


Ναι, δύσκολο δεν είναι, εκ των υστέρων βλέποντας το θέμα. Όταν όμως είσαι στη θέση του αρχάριου ή του μέσου χρήστη windows δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι γνωρίζει αυτά που γράφεις. Παραδείγματος χάριν, αγνοούσα το avast, το deamon tools, τον vlc, το Ashampoo burning studio free (είχα ένα ashampoo που έκανε defrag και καθάριζε την regsitry αλλά ήθελε και αυτό νομίζω κάποιο serial)το Paint.net και μερικά άλλα. Άλλο πράγμα το αν μπορείς να δουλέψεις στα windows χρησιμοποιώντας καλά freeware και άλλο αν μπορείς πάντα να διακρίνεις ποιο είναι το καλό για σένα. Μην υποτιμάτε την σύγχυση που βρίσκεται ο μέσος χρήστης windows και την νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί πίσω από την χρήση windows.
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
2 Ubuntu 12.10 quantal 3.5.0-18-generic 32bit (el_GR.UTF-8),
3 AMD Athlon II X2 250 Processor ‖ RAM 4032 MiB ‖ Gigabyte GA-MA770T-UD3
4 nVidia GT215 [GeForce GT 240] [10de:0ca3] (rev a2)
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
razor
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: 18 Οκτ 2009, 22:34
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό tolis_01 » 14 Ιουν 2010, 21:47

razor έγραψε:
tolis_01 έγραψε:

Δεν νομίζω ότι χρειάζεσαι κάτι άλλο, και δεν νομίζω πως υπήρξε λόγος να ψάξεις σε sites με cracks.


Ναι, δύσκολο δεν είναι, εκ των υστέρων βλέποντας το θέμα. Όταν όμως είσαι στη θέση του αρχάριου ή του μέσου χρήστη windows δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι γνωρίζει αυτά που γράφεις. Παραδείγματος χάριν, αγνοούσα το avast, το deamon tools, τον vlc, το Ashampoo burning studio free (είχα ένα ashampoo που έκανε defrag και καθάριζε την regsitry αλλά ήθελε και αυτό νομίζω κάποιο serial)το Paint.net και μερικά άλλα. Άλλο πράγμα το αν μπορείς να δουλέψεις στα windows χρησιμοποιώντας καλά freeware και άλλο αν μπορείς πάντα να διακρίνεις ποιο είναι το καλό για σένα. Μην υποτιμάτε την σύγχυση που βρίσκεται ο μέσος χρήστης windows και την νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί πίσω από την χρήση windows.


Όπως ψάχτηκες και για το ubuntu, έτσι κάποιος χρήστης windows μπορεί να ψαχτεί για το δικό του λειτουργικό ;)
(λάθος σου που χρησιμοποιούσες προγράμματα τρίτων για βασικές λειτουργίες του συστήματος όπως το defrag και η registry. Οι περισσότεροι αυτά κάνουν και μετά γκρινιάζουν για την microsoft!)
Γνώσεις => Linux: χαμηλό | Προγραμματισμός: όχι | Αγγλικά: μέτρια
PC => Intel Celeron 430 | Asrock G31M-S (onboard gpu) | 2GB DDR2 ram | 160GB HDD | Acer 19" | OS: Windows 7 (Debian, Fedora σε virtualbox)
http://linuxhcl.com/
http://kmuto.jp/debian/hcl/
Common sense is the best antivirus software.
Άβαταρ μέλους
tolis_01
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1372
Εγγραφή: 05 Φεβ 2009, 23:03
Τοποθεσία: Athens
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό razor » 14 Ιουν 2010, 22:09

tolis_01 έγραψε:
razor έγραψε:
tolis_01 έγραψε:

Δεν νομίζω ότι χρειάζεσαι κάτι άλλο, και δεν νομίζω πως υπήρξε λόγος να ψάξεις σε sites με cracks.


Ναι, δύσκολο δεν είναι, εκ των υστέρων βλέποντας το θέμα. Όταν όμως είσαι στη θέση του αρχάριου ή του μέσου χρήστη windows δεν είναι καθόλου αυτονόητο ότι γνωρίζει αυτά που γράφεις. Παραδείγματος χάριν, αγνοούσα το avast, το deamon tools, τον vlc, το Ashampoo burning studio free (είχα ένα ashampoo που έκανε defrag και καθάριζε την regsitry αλλά ήθελε και αυτό νομίζω κάποιο serial)το Paint.net και μερικά άλλα. Άλλο πράγμα το αν μπορείς να δουλέψεις στα windows χρησιμοποιώντας καλά freeware και άλλο αν μπορείς πάντα να διακρίνεις ποιο είναι το καλό για σένα. Μην υποτιμάτε την σύγχυση που βρίσκεται ο μέσος χρήστης windows και την νοοτροπία που έχει αναπτυχθεί πίσω από την χρήση windows.


Όπως ψάχτηκες και για το ubuntu, έτσι κάποιος χρήστης windows μπορεί να ψαχτεί για το δικό του λειτουργικό ;)
(λάθος σου που χρησιμοποιούσες προγράμματα τρίτων για βασικές λειτουργίες του συστήματος όπως το defrag και η registry. Οι περισσότεροι αυτά κάνουν και μετά γκρινιάζουν για την microsoft!)


Σύμφωνοι, το δέον είναι αυτό που λες. Αλλά με μια διαφορά: εγκατέστησα το ubuntu το οποίο βρήκα στην αντίστοιχη ιστοσελίδα οπου υπήρχε και link για το φορουμ και την ελληνική κοινότητα. Αυτός που θα εγκαταστήσει το ubuntu θα βρει ευκολότερα και άλλους που γνωρίζουν από linux. Αυτό εδώ το φόρουμ, με τους οδηγούς και τις λίστες προγραμμάτων. Υπάρχει και το ξένο φόρουμ του ubuntu. Η διανομή συνοδεύεται με μια σειρά προγραμμάτων που εγκαθιστώνται μαζί με το λειτουργικό. Έχεις μια βάση να σταθείς, να ξεκινήσεις από κάπου. όταν βάζεις τα windows που συνήθως είναι και το πρώτο λειτουργικό που έχει κανείς, τι έχεις; Το office, τον IE και το nero. Έχεις κάποια κοινότητα να απευθυνθείς; Όχι. Έχεις την database της microsoft. Μήπως δεν έφαγα ώρες ατελείωτες εκει μέσα ασχολούμενος με κωδικούς σφάλματος και αναφορές πατώντας το ένα λινκ για να βρεθώ σε άλλο και πάει λέγοντας, μόνο και μόνο για να διαπιστώσω ότι αυτό το πράγμα δεν έχει τέλος και αρχή; Υπάρχουν και τα φόρουμ βέβαια αλλά αυτά τα βρίσκεις μετά από ψάξιμο, και το ψάξιμο θέλει χρόνο και συνήθως μέχρι να καταλάβεις τι συμβαίνει την έχεις πατήσει.
Για να επανέλθουμε λοιπόν στο θέμα, εκείνο που ήθελα να πω με την αρχική μου ανάρτηση, είναι ότι για τον μέσο παραθυρικό χρήστη που έχει αποκτήσει την συγκεκριμένη νοοτροπία, το linux είναι μια πολυ ασφαλής επιλογή που το λύνει τα χέρια. Δεν επιζητώ την απόλυτη ασφάλεια αλλά συγκρίνοντας το παρελθόν με το παρόν, μπορώ να πω ότι μιλάμε για τη μέρα με τη νύχτα.
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Πολύ καλό
2 Ubuntu 12.10 quantal 3.5.0-18-generic 32bit (el_GR.UTF-8),
3 AMD Athlon II X2 250 Processor ‖ RAM 4032 MiB ‖ Gigabyte GA-MA770T-UD3
4 nVidia GT215 [GeForce GT 240] [10de:0ca3] (rev a2)
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 02)
razor
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 148
Εγγραφή: 18 Οκτ 2009, 22:34
Εκτύπωση

Re: Το linux ΔΕΝ είναι ασφαλές

Δημοσίευσηαπό dckar » 14 Ιουν 2010, 22:23

Είναι πολύ δύσκολο να ψάξεις για καλά ελεύθερα προγράμματα στα παράθυρα. Αν ψάξεις στο google θα βρεις όντως πάρα πολλά αλλά πιστεύω ο μέσος χρήστης φοβάται για το πόσο ασφαλές είναι το πρόγραμμα, το σαίτ κ.λ.π (με το δίκιο του γιατί πόσες μ***ες γίνονται με δήθεν free antivirus και free games) για αυτό πάει στα torrentάδικα εμπιστευόμενος τα σχόλια των άλλων. Εγώ φέτος έμαθα το download.com που έχει πολλά ελεύθερα προγράμματα και σχόλια για αυτά αλλά πάλι η δοκιμή και το σβήσιμο προγραμμάτων είναι επώδυνη στα windows αφού πάντα κάτι μένει και σου χαλάει το σύστημα :sick: .
Γνώσεις ⇛ Linux: Χαμηλότατο ┃Προγραμματισμός: Όχι ┃ Αγγλικά: Μέτρια
Λειτουργικό ⇛ Ubuntu 10.04 ┃CPU: Intel Pentium 4 3.2 GHZ┃RAM: 512Mb┃ GeForce FX 5200 ┃TFT 17"
dckar
babeTUX
babeTUX
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 28 Φεβ 2010, 16:07
Εκτύπωση

ΠροηγούμενηΕπόμενο

  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Περί Τεχνολογίας