Περι πειρατειας ο λογος.

Οσο αφορα την πειρατεια και τα ιδεολογικα της ερεισματα στο λογισμικο που ειναι κοινα με το Ε.Λ. κατ εμε (αν και ποτε πειρατης):
1. Δωρεαν για ολους και περισσοτερο για τους πειρατες. Κοινως τζαμπατζιλικι-free as in beer (rum for pirates)
2. Εναντια στις απαραδεκτες αδειες χρησης
3. Ενάντια στα DRM
4. Εναντια στις αισχροκερδεις εταιρειες
Τα υπόλοιπα ιδεολογικά ερείσματα που διαφέρουν από το Ε.Λ. θα τα βρείτε σε διαφορους πειρατικους σερβερ και ιστότοπους.
Αυτά είναι και τα ερείσματα του κόσμου που κατεβάζει εν αγνοια του ή συνειδητά σπασμενο λογισμικό (Το μεγαλύτερο ποσοστο των χρηστών Η/Υ στην ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό-μην γελιέστε).
Μια από τις πρωτες πειρατικές πράξεις στο Ε.Λ. είναι και μια απο τις γνωστότερες πράξεις στο Ε.Λ. με τον Ρ. Σταλμαν να σπαει τους κωδικους στο πανεπιστημιο του και να δειχνει έτσι την αντιθεση σε αυτο το καθεστως ελέγχου. Αυτός ο αγώνάς του συνεχίστηκε και εμπνέει και είναι 1 σκέλος του Ε.Λ. Μάχη για τα δικαιωματα μας. Ευτυχως για το Ε.Λ. ο Σταλμαν δεν εκανε καριερα πειρατη και δεν εκανε γτ πιστευε στο ελευθερο και οχι στο νομιμο ή παρανομο.
Η μεγαλη διαφορα της πειρατείας με το Ε.Λ. ειναι στον τροπο διαδοσης στη ανοιχτοτητα το εργο και φυσικα οτι οι πειρατες δεν δινουν δεκαρα για την εννοια της νομιμοτητας. Στο χερι μας ειναι να τους δειξουμε οτι το Ε.Λ. για να επιβιωσει πρεπει να παραμεινει νομιμο και μπορει να ειναι καλυτερο αρκει να το μαθουν. Επιπλεον μερικοι πειρατες εν αγνοια τους υπάγονται στην πολιτκη των εταιρειων
Τι κερδιζουν οι εταιρειες απο την πειρατεια λογισμικου:
1. δεν χρειάζονται να φτιαχνουν διαφημιστικα σιντι(demo αν και τα κανουν καμια φορα να δειξουν τη γενναιοδωρια τους) ουτε καν διαφημισεις
2. δεν χρειαζεται να διατηρουν ακριβους σερβερ (τους εχουν οι πειρατες και μολις παραπονεθουν οι εταιρειες κλεινουν.
3. Τεσταρουν ανεξοδα το λογισμικο τους σε ασφαλεια και bugs
3. Δεν δινουν χωρο στο Ε.Λ. να αναπνευσει (και ισως ειναι το σημαντικοτερο τους κερδος).
Οι υπολοιποι που δεν τα αγνοουν αυτα μαλλον εχουν κλεισιε συμφωνιες με τις εταιρειες και αρα ειναι πειρατες κατ ευφημισμο.
στην τελικη λοιπον η πειρατεια λογισμικου ειναι ουσιαστικα οι ιδιες οι εταιρειες. Απλως αυτες νομιμες και κραταν τους πειρατες παρανομους-θυματα.
Ναι λοιπον η πειρατεια ειναι ιδεολογια για μερικους. Η πειρατεια λογισμικου συντηρείται απο τις νομιμες εταιρειες (οπως και αρκετοι ιοι) και ουσιαστικα ειναι θυμα των εταιρειων και τις προωθει, οπως και το νομιμο λογισμικο (bug-1), βλαπτει το Ε.Λ. . Η πειρατεια ομως μουσικης για παραδειγμα και κατ αντιπαραβολη δεν ειναι θυμα κανενος(ακομα) και εχει λυγισει τη μουσικη βιομηχανια σε μεγαλο βαθμο. Ας βλεπουμε πως θα κανουμε το Ε.Λ. καλυτερο και ευκολοτερο για τους χρηστες μπας και ξεμπλεξουμε απο το εμπορικο λογισμικο γενικώς.
Οσο αφορα τωρα τους "κλεφτες"
καταρχην εγω δεν καταλβα γιατι να μας πειραζει που μερικοι χρηστες χρησιμοποιουν σπασμενο λογισμικο. Δικο τους προβλημα. Δεν ρωτησαν πως θα το σπασω ή πες μου που να το βρω για να ενοχοποιησουν το φορουμ οπως φοβαστε. Καταλαβαινω την ανησυχια πολλών (και μαλιστα αντμιν) οτι μπορει να ενοχοποιηθει το φορουμ. Και ακομα στη περιπτωση να ειχαμε και λινκς προς ολα τα παρανομα σαητ μαλλον εξυπηρετηση στις εταιρειες θα καναμε. Όμως δεν το κανουμε και καλα κανουμε. Αλλά το ιδιο κακο θα καναμε στο ελευθερο λογισμικο αν ειχαμε λινκ και για τις νομιμες. Το πολυ πολυ να μπουμε σε κανα flame με μερικα παιδια απο το pstn.γρ. Καποιος ρωτησε πως θα σβησει τους ιους των "νομιμων" εταιρειων(που εδω που τα λεμε με τα νεα DRM δεν ειναι αναγκη ο ιος να προερχεται απο crack). Δλδ τι επρεπε να του πει καποιος πανε αγορασε το ταδε αντιβιοτικο που δεν υπάρχει για λινουξ? Ουτε φυσικα παρεχουμε ή κανουμε τιποτα παρανομο στο ελευθερο λογισμικο. Εκτος και αν οι αποψεις ή η εντολή "sudo svista" ενοχοποιηθουν.
Κλέφτες δεν ειναι σιγουρα ουτε ο παπας της ενοριας που εβαλε windoze xp να παιζουν τα παιδια του ουτε ο γιωργακης που την εχει δει επανστατης εναντια στην M$ μα ουτε και ο προγραμματιστης που δεν θελει να πληρωνει βλακες. Τοσο το χειροτερο αν τους πληρωνει. Παντως ειτε χρησιμοποιεις νομιμο ειτε παρανομο εμπορικο λογισμικο το ιδιο "κακο" κανεις στο Ε.Λ. Εδω δεν πειραζει τις εταιρεις και δεν τις πειραζει γιατι αν τις πειραζε θα τους εδιωχνε ουσιαστικα. Εμεις γιατι να το κανουμε αυτό? Οι "κλεφτες" αυτοι δεν εχουν τιποτα εναντια στο ελευθερο λογισμικο ίσα ίσα με το ubuntu αισθάνονται πιο ωραία και ανάλφρα επειδή είναι νόμιμοι. Οι εταιρειες το απεχθανονται. Με το να τους λες κλεφτες μαλλον διωχνεις το κοσμο. Και καλα κανουν. Δλδ τι περιμενουμε οι νεοι χρηστες να ειναι αγιοι? Και θα ηταν αγιοι αν αγοραζαν το λογισμικό αντι να το κατεβαζαν? Δλδ αν καποιος πληρωνει τη Μ# κανει λιγοτερο κακο στο Ε.Λ. απ οτι καποιος που εχει τα wincows πειρατικα? Θελουν να χρησιμοποιησουν το προγραμμα αυτο ας το χρησιμοποιησουν. Εκει τιθεται θεμα συναγωνισμου. Αν ηταν το Gimp καλύτερο τοτε ουτε αυτος θα μαθαινε το pictureshop αλλα ουτε και συ θα το αγοραζες. Εμεις δεν προωθουμε την πειρατεια. Ασε το κρατος (που κανει συμφωνιες με τις εταιρειες) να τους πιασει αν και οταν του το ζητησουν οι εταιρειες. Αυτο ειναι ενα φορουμ του Ε.Λ. για να βοηθαει τους χρηστες οτι και αν πιστευουν και είτε χρησιμοποιουν πειρατικό είτε εμπορικό προσπαθουμε να τους φερουμε στο ΕΛΕΥΘΕΡΟ λογισμικο. Αλλα φυσικα αν πας να κανεις κηρυγμα σε καποιον να μην κλεβει τη Μ$ να περιμενεις και απαντηση (στη καλυτερη των περιπτωσεων). Μόνο και μόνο το γεγονός οτι ενας χρήστης αποφασίζει να έρθει στο ουμπουντου κάνει ήδη μεγάλο βήμα (πολύ μεγάλο βήμα). Και φυσικά οταν εσυ που μάχεσαι για το Ε.Λ. και την ανοιχτότητα, του λες να πληρώσει τις εταιρείες* για να μην ειναι κλέφτης, -που κατα εμε δεν ειναι-τοτε αυτος ο χρηστης αποπροσανατολίζεται.
*οπως θα εκανες εσυ ο εχων γιατι το λες επαγγελματικο -το περισσοτερο λινουξ ειναι ερασιτεχνικο
Ευχαριστω που ειχες την υπομομη να διαβασεις μεχρι εδω αυτα που λεω.
Τωρα οσο αφορα εμενα. ποιος ειμαι εγω που τα λεω αυτά:
Λέγομαι jARLAXL. Ειμαι νεος (ουτε bug report δεν ξερω να κανω καλα καλα) χρηστης στο λινουξ (εδω και 1.5 χρονο...) και ειμαι ενθουσιασμενος με την απλοτητα ανοιχτοτητα και το πνευμα συνεργασιας που υπάρχει. Οσο αφορα την μικρη μου προσφορα στο λινουξ μεχρι τωρα αυτη περιοριζεται σε 2 ευκολες μεταφρασεις(ετοιμαζω και μια αλλη) και την μικρη παρουσια μου στο φορουμ αυτο με μεγαλυτερη προσφορα μου αυτο το ποστ που μολις διαβασατε αν το διαβασατε.