Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

...συζητήσεις περί τεχνολογίας για hardware, software, υπηρεσίες, κλπ (για ubuntu ... στο Γενικά)

Συντονιστές: Geochr, ubuderix

Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό pc_magas » 25 Ιουν 2018, 16:54

Πλέον τα αυτοκίνητα αρχίσουν και εμπεριέχουν αρκετή λογική και αρκετά έξυπνα συστήματα αυτό σημαίνει ότι πλέον το αυτοκίνητο έχει έναν Η/Υ (οκ με την είσοδο του EFI είχε αλλά πλέον έχει παραπάνω) πιστεύετε πως αυτό ειδικά θα έχει επιπτώσεις στον κόσμο του tuning ειδικά με την είσοδο του Automotive Grade Linux.

πχ. Κατέβασε το Χ αρχείο κότσαρε το Usb στο EFI τρέξε το τάδε πρόγραμμα ή την εντολή και έχει 20 επιπλέων ίππους ή βάζοντας το τάδε λογισμικό στο EFI θα έχει καλύτερα κρατήματα ή με το Ψ πακέτο που θα σου δίνει ο τοπικός σου "χακεράς" (όχι ντε και καλά αυτός που θα μπεί στην CIA αλλά αυτός που έκανε την μηχανή του frape να κάνει capuccino) θα γίνεις ο Βασιλιάς στα Λιμανάκια.

Ακόμη δε θα ήταν ενδιαφέρον να συζητήσουμε και την επαγγελματική ευκαιρεία. Πως πλέον ο τοπικός σου Βελτιωτής θα μπορεί να συνεργάζετε με ειδικούς στον χώρο της πληροφορικής προκειμένου να βελτιώνει οποιοδήποτε σύγχρονο αυτοκίνητο.

ΥΓ: Ο τίτλος είναι από την αργκό του χώρου.

the_eye διόρθωση τίτλου
Τελευταία επεξεργασία από the_eye και 25 Ιουν 2018, 17:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Διαγραφή
My blog|Κυπριακή Κοινότητα Ελευθέρου Λογισμικού Λογισμικού ανοικτού Κώδικα
Γνώσεις Linux:Ποτέ αρκετές|Προγραμματισμός: Php, javascript, nodejs, python, bash |Aγγλικά:Καλά
Οι υπολογιστές μου:
Spoiler: show
Ubuntu 16.04 64 bit σεIntel(R) Pentium(R) CPU G4400 @ 3.30GHz, 16Gib Ram, 500Gib Hard Disk, και κάρτα γραφικών Nvidia Geforce GT610
Lubuntu 14.04 σε Dell Inspiron mini 10(1010) intel Atom Z500 1Gb ram και gma500 (εδώθη σε άλλον)
Kubuntu 16.04 Lenovo G70 Intel i5 Nvidia Grapgics Card, Intel Graphics card (έχει 2) με Nouveau, 16Gb RAM, 126GB SSD Σκληρό Δίσκο
Άβαταρ μέλους
pc_magas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2593
Εγγραφή: 12 Απρ 2009, 18:55
Τοποθεσία: Αχαρναί Αττικής
Launchpad: pc_magas
IRC: pc_magas
Εκτύπωση

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό dim459 » 25 Ιουν 2018, 23:12

Τα πειράγματα στην ηλεκτρονική χαρτογράφηση του αυτοκινήτου είναι παλιό σπορ, αν και στην προγενέστερη μορφή του βασιζόταν στη λογική του τσιπ.
Πλέον αναφέρεσαι σε software.
Και στις δύο περιπτώσεις το πρόβλημα είναι κοινό.
Το ερώτημα δεν είναι πως θα δώσεις μια εντολή ή ένα πακέτο εντολών δια του οποίου θα επηρεάσεις την λειτουργία ενός υποσυστήματος του αυτοκινήτου, αυτό υποθέτω για τους σχετικούς είναι εύκολο.
Το πρόβλημα είναι πως αυτή η εντολή θα έχει αναλογία με την ανοχή-αντοχή και απόδοση του υλικού του οποίου τη λειτουργία σκοπεύεις να επηρεάσεις.
Επειδή ο πειραματισμός μέχρι να επιτύχεις μια "λογική" και ακίνδυνη βελτίωση προφανώς ενέχει τον κίνδυνο ζημιάς υλικών η αξία των οποίων μπορεί να είναι από μερικές δεκάδες έως αρκετές χιλιάδες ευρώ, υποθέτω ότι δεν είναι ακριβώς ο "τοπικός βελτιωτής" που θα μπορούσε να δώσει προοπτικές συνεργασίας με ειδικούς πληροφορικής.
Προφανώς θα είναι κάτι παραπάνω από αυτό, οπότε ευλόγως περιορίζονται τόσο ο αριθμός όσο και οι σχετικές προοπτικές.
Γνώσεις ⇛ Linux: Αν μου δώσεις οδηγίες σε τερματικό δεν τρομάζω ┃ Προγραμματισμός: Καθόλου┃ Αγγλικά: Εξαιρετικά
Λειτουργικό : Kubuntu 18.04 64bit.
Συσκευές-> Πάρα πολλές, θα στο γράψω ανά περίπτωση.
Άβαταρ μέλους
dim459
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3710
Εγγραφή: 15 Φεβ 2009, 19:28
Τοποθεσία: Bόρεια Αττική
Εκτύπωση

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό the_eye » 26 Ιουν 2018, 00:45

Υπάρχει η OBD2 διασύνδεση σε όλα τα αυτοκίνητα, όπου μπορούμε να δούμε αρκετά πράγματα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μας.
Όλη η πρόσβαση είναι read only σε αυτό το επίπεδο, οπότε είναι σχετικά ασφαλές το παιχνίδι.
Έχω έναν τέτοιο adaptor και έχει πολύ πλάκα να βλέπεις τις ενδείξεις του ταμπλό σε pc ή σε κινητό. Μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις εμφάνισε και το σφάλμα που άναβε το λαμπάκι του κινητήρα.

Οι αντιπροσωπείες έχουν τον τρόπο να περάσουν νέο firmware έτσι ώστε να αναβαθμιστεί η λειτουργία ή όχι. Γκουχ γκουχ καυσαέρια !

Οι ποιο ψαγμένοι, βάζουν έξτρα εγκέφαλο ο οποίος είναι πλήρως παραμετροποιήσημος από κατασκευής του και μάλιστα μπορεί να αλλάξει ρυθμίσεις εν κινήσει.
Σαφώς δεν είναι φθηνό παιχνίδι, αφού θα βαδίζεις σε μονοπάτια που χαράσσεις ο ίδιος !!!

Τώρα τελευταία είδα αυτοκίνητα "smart" που έχουν ένα "tablet" κοτσαρισμένο στην κονσόλα και μπορείς να βλέπεις από το διαδίκτυο που είναι το αμάξι σου, πόσο πίεση έχουν τα λάστιχα, αν χτύπησε ο συναγερμός, πόσο βενζίνη έχεις και άλλα. Αλλά το θέμα είναι ότι βλέπουν και άλλοι αυτές τις πληροφορίες !!!
Βρε μπελάς που μας βρήκε τώρα θα ψάχνουμε και για open source cars :mrgreen:
Όσο λιγότερο κλειστό λογισμικό έχεις, τόσα λιγότερα προβλήματα.
1 Γνώσεις ⇛ Linux: Καλό ┃ Προγραμματισμός: Ναι PHP, MySQL ┃ Αγγλικά: Καλά
2 Ubuntu 18.04 bionic 4.15.0-42-generic 64bit (el_GR.UTF-8, GNOME-Flashback:Unity gnome-flashback-compiz)
3 Intel Core i3-6100 CPU @ 3.70GHz ‖ RAM 3832 MiB ‖ Gigabyte B150M-HD3 DDR3-CF
4 Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
5 enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15)
Οδηγοί Ubuntu Βίντεο Οδηγοί
Άβαταρ μέλους
the_eye
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 11401
Εγγραφή: 16 Μαρ 2010, 17:19
Launchpad: ntoulasd
IRC: the_eye_
Εκτύπωση

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό pc_magas » 26 Ιουν 2018, 11:51

Ναι μεν είναι παλιό το σπορ αλλά πλέον η τεχνογνωσία στα αυτοκίνητα πχ. ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση είναι τόσο προηγμένη που θα μπορείς μέσω reverse engineering να δίνεις δικά σου settings/χαρτογράφηση από το εγκέφαλο και για κρατήματα πέρα από αύξηση ιπποδύναμης. Δηλαδή ποιο έξυπνη διαχείριση πχ στην είσοδο της στροφής Ι2 μην δώσεις παραπάνω από το 50% τις ισχύος αλλά στην έξοδο δώστα όλα και άναψε για 3 sec και το Nitrous Oxide έτσι με την αναμενόμενη συμπεριφορά θα μπορείς πχ να ετοιμάσεις προσπέρασμα στην στροφή Ι2.

Δε ακόμη αναβαθμίσεις μπορεί να είναι του στυλ εάν χάνει πίεση το λάστιχο περιόρισε την ταχύτητα και δείξε στο GPS το κοντινότερο βουλκανιζατέρ που μπορεί το εν λόγο αυτοκίνητο να μην την έχει, αλλά η συνεργασία ενός μηχανικού αυτοκινήτων/βελτιωτή με έναν προγραμματιστή/reverse engineer για την μετατροπή αυτή σε ένα χ-ψ μοντέλο θα μπορεί να δίνει ένα εμπορικό πλεονέκτημα σε τοπικό επίπεδο.

Νομίζω πλέον πως με την γνώση πληροφορικής το tuning θα μπορεί να εξελιχθεί ακόμα περισσότερο πέρα από μια νέα χαρτογράφηση.

the_eye έγραψε:Τώρα τελευταία είδα αυτοκίνητα "smart" που έχουν ένα "tablet" κοτσαρισμένο στην κονσόλα και μπορείς να βλέπεις από το διαδίκτυο που είναι το αμάξι σου, πόσο πίεση έχουν τα λάστιχα, αν χτύπησε ο συναγερμός, πόσο βενζίνη έχεις και άλλα. Αλλά το θέμα είναι ότι βλέπουν και άλλοι αυτές τις πληροφορίες !!!
Βρε μπελάς που μας βρήκε τώρα θα ψάχνουμε και για open source cars :mrgreen:


Με ένα toyota camri που έχει Automotive Linux ;)
My blog|Κυπριακή Κοινότητα Ελευθέρου Λογισμικού Λογισμικού ανοικτού Κώδικα
Γνώσεις Linux:Ποτέ αρκετές|Προγραμματισμός: Php, javascript, nodejs, python, bash |Aγγλικά:Καλά
Οι υπολογιστές μου:
Spoiler: show
Ubuntu 16.04 64 bit σεIntel(R) Pentium(R) CPU G4400 @ 3.30GHz, 16Gib Ram, 500Gib Hard Disk, και κάρτα γραφικών Nvidia Geforce GT610
Lubuntu 14.04 σε Dell Inspiron mini 10(1010) intel Atom Z500 1Gb ram και gma500 (εδώθη σε άλλον)
Kubuntu 16.04 Lenovo G70 Intel i5 Nvidia Grapgics Card, Intel Graphics card (έχει 2) με Nouveau, 16Gb RAM, 126GB SSD Σκληρό Δίσκο
Άβαταρ μέλους
pc_magas
powerTUX
powerTUX
 
Δημοσιεύσεις: 2593
Εγγραφή: 12 Απρ 2009, 18:55
Τοποθεσία: Αχαρναί Αττικής
Launchpad: pc_magas
IRC: pc_magas
Εκτύπωση

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό adem1 » 27 Ιουν 2018, 12:19

the_eye έγραψε:Υπάρχει η OBD2 διασύνδεση σε όλα τα αυτοκίνητα, όπου μπορούμε να δούμε αρκετά πράγματα από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου μας.
Όλη η πρόσβαση είναι read only σε αυτό το επίπεδο, οπότε είναι σχετικά ασφαλές το παιχνίδι.
Έχω έναν τέτοιο adaptor και έχει πολύ πλάκα να βλέπεις τις ενδείξεις του ταμπλό σε pc ή σε κινητό. Μάλιστα σε μια δυο περιπτώσεις εμφάνισε και το σφάλμα που άναβε το λαμπάκι του κινητήρα.


Με έψησε ! Πως ακριβώς παίρνεις view στο laptop; Αν θες δώσε λίγο παραπάνω info.
Pc1
3 Intel Core i5-3317U CPU @ 1.70GHz ‖ RAM 5856 MiB ‖ ASUS S56CA
4 Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
5 wlan0: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 0a)
Pc 2
3 Intel Core2 CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 3962 MiB ‖ FOXCONN P45A01
4 ATI RV730XT [Radeon HD 4670] [1002:9490]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
adem1
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 27 Οκτ 2011, 20:17
IRC: adem1
Εκτύπωση

Re: Το GNU/Linux και τα "Λιμανάκια"

Δημοσίευσηαπό the_eye » 28 Ιουν 2018, 02:37

Πρέπει να πάρεις έναν OBD2 adapter πρώτα και μετά με το λογισμικό διαβάζεις διάφορα πράγματα. Ανάλογα με το τι δίνει ο κάθε εγκέφαλος σε κάθε αυτοκίνητο.
πχ



http://obdtoolbox.sourceforge.net/
Όσο λιγότερο κλειστό λογισμικό έχεις, τόσα λιγότερα προβλήματα.
1 Γνώσεις ⇛ Linux: Καλό ┃ Προγραμματισμός: Ναι PHP, MySQL ┃ Αγγλικά: Καλά
2 Ubuntu 18.04 bionic 4.15.0-42-generic 64bit (el_GR.UTF-8, GNOME-Flashback:Unity gnome-flashback-compiz)
3 Intel Core i3-6100 CPU @ 3.70GHz ‖ RAM 3832 MiB ‖ Gigabyte B150M-HD3 DDR3-CF
4 Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
5 enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15)
Οδηγοί Ubuntu Βίντεο Οδηγοί
Άβαταρ μέλους
the_eye
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 11401
Εγγραφή: 16 Μαρ 2010, 17:19
Launchpad: ntoulasd
IRC: the_eye_
Εκτύπωση


  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Περί Τεχνολογίας