από kzlazy » 28 Μάιος 2010, 00:52
Εχω deja-vu (σόρρυ για την έλλειψη των accents, αλλά βαριέμαι να κάνω εισαγωγή ειδικών χαρακτήρων).
Κάπου μέσα στο δίκτυο θα πλανώνται σε μορφή νεφελωμάτων κάποιες δεκάδες νήματα, στα οποία θα επισημαίνεται ότι το μικρό ποσοστό αγοράς είναι όντως αρκετά καθοριστικός παράγοντας, αλλά βοηθάει και ο ανοικτός κώδικας καθώς πολλά μάτια τον ελέγχουν/ψειρίζουν/βελτιώνουν/σχολιάζουν καθημερινά, η λιγότερο ή περισσότερο μεγαλύτερη εξοικείωση του χρήστη linux με το τι ακριβώς συμβαίνει στον ηλεκτρονικό κόσμο που κινείται πάνω στο γραφείο του και last not least, η αρχιτεκτονική του συστήματος, και οι διαβαθμίσεις πρόσβασης στους φακέλους του συστήματος. Κάπου εκεί έρχονται τα πρακτικά παραδείγματα κακόβουλου λογισμικού που παρακάμπτουν με τη θέληση του καλόπιστου και αγαθού (πλην στιγμιαία πτωχού τω πνεύματι και άρα για πολύ λίγη ώρα μόνο ακόμα μακάριου) χρήστη, περίπτωση στην οποία και το καλύτερο λογισμικό (λειτουργικό σύστημα εν προκειμένω) δεν μπορεί να αποτρέψει τον κίνδυνο, με επιχείρημα ad hominem (ο αγάθωνας θα είναι παντοτινός με όλα τα λειτουργικά). Τότε όλοι κουνώντας θλιμμένα το κεφάλι συμφωνούμε ότι ο πρώτος/κύριος/μεγαλύτερος/ύστατος κίνδυνος για το σύστημα είναι ο χρήστης. Ακολουθεί το συμπερασματικό ερώτημα «και τι κάνουμε λοιπόν» (για όσους τώρα άνοιξαν τους δέκτες τους ή δοκίμασαν το linux και πρέπει να τους προσφερθεί στο πιάτο το ηθικό δίδαγμα), και λαμβάνουμε την πληρωμένη απάντηση «δεν εγκαθιστούμε λογισμικό από όπου να'ναι αλλά από τα repositories». Και βγάζουμε υστερόγραφη μοχθηρία λέγοντας ότι αλλιώς, το πολύ πολύ να περάσεις τον ιό transit σε χρήστες Windows που καλά να πάθουν αφού δεν βάζουν μυαλό, ενώ και ο ιός θα έχει ψυχολογικό collapsus κάνοντας σκωτσέζικο ντους από win σε lin και πάλι πίσω. [Πινελιά μεγαλοψυχίας ο έλεγχος με clamAv για να μην είμαστε κακοί με τους παραπάνω πληβίους]
Η κουβέντα για την ασφάλεια των αποθετηρίων συνήθως ξεπερνιέται εύκολα με δύο τρόπους : αφενός το καθεστώς ασφαλείας είναι πολύ μεγαλύτερο αφετέρου αν για να πείσουμε ότι θέλουμε antivirus αναγόμαστε συνεχώς σε μεγαλύτερο επίπεδο (χρήστης, repositories, Θεός), τότε η κουβέντα γίνεται άλλη κουβέντα για άλλο νήμα, συν το ότι δεν τελειώνει ποτέ (σύνδρομο highlander) αν κάποιος δεν της κόψει το κεφάλι... Αλλιώς τελικά για να γράψουμε κάτι στο gedit θέλουμε επάλληλα στρώματα προστασίας αγορασμένα με προσοχή, πολλή στοργή και προδέρμ, ήδη αρκετά πριν το hardware χρονικά. [Παράλληλη σε άλλο επίπεδο ιστορία των ασφαλιστών αυτοκινήτων, πριν την υποχρεωτική ασφάλιση, που σε έπειθαν ότι μπορεί να σου κομματιαστούν δύο λάστιχα σε μία μέρα ενώ δεν είχες πάθει ούτε ένα σε χρόνια πτήσης].
Τελικά, με το ηλιοβασίλεμα τρώμε όλοι αγριογούρουνο στην πλατεία, ενώ ο χρήστης windows είναι φιμωμένος και δεμένος πισθάγκωνα προκειμένου να μην κάνει κλικ και «φάει» κανέναν ιό.
[Παραλλαγή για τους μοναχικούς] Τελικά, με το ηλιοβασίλεμα φεύγουμε καβάλα στο netbook τραγουδώντας «είμαι ένας φτωχός και μόνος tux lover» [/Παραλλαγή για τους μοναχικούς] (αν και δεν κολλάει γιατί είμαστε μόνοι στο σπίτι αλλά κοινότητα).
Συγγνώμη για το ελαφρύ του post. Καταλαβαίνω ότι η φιλοδοξία του καθενός εκτείνεται πέρα από το να γράψει στο gedit. Απλά είναι βράδυ, κι έχω πιεί και κανένα δύο ποτήρια, και είπα να το ελαφρύνω λίγο.
Αν κάποιος θέλει να συνεχίσει σοβαρά, άφησα επίτηδες λόγω όγκου, τη διαφορά windows way και linux way. Πάρτε αμπάριζα και πείτε...
Now there sits a man with an open mind. You can feel the draft from here...
Groucho (τι θα πει ποιός Groucho) ?
Επίπεδο Γνώσεων: Linux: Μέτριο / Προγραμματισμός: Όχι / Αγγλικά: Καλά
Arch 64b με KDE
Acer Aspire 5680 laptop / Intel core 2 duo / 2 x 2048 Mb / nVidia GeForce Go 7600 / 1280x800