Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Εκδόσεις Ubuntu υπό ανάπτυξη (alpha, beta κλπ), δοκιμές (testing) και σφάλματα (bugs).
Eδώ συζητάμε για την εκάστοτε δοκιμαστική έκδοση του Ubuntu.

Συντονιστής: Geochr

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στην ενότητα αυτή συζητάμε θέματα και προβλήματα που αφορούν μόνο τις εκάστοτε υπό ανάπτυξη/δοκιμαστικές εκδόσεις του Ubuntu και των παραγώγων του.
Οι εκδόσεις υπό ανάπτυξη είναι δοκιμαστικές για τους προγραμματιστές και όσους συμμετέχουν στην διαδικασία με διορθώσεις, αναφορές bugs κτλ. Δεν συστήνονται για χρήστες καθώς μπορεί να έχουν αρκετά σφάλματα.
Αν ενδιαφέρεστε για συμμετοχή σε δοκιμές (testing) των υπό ανάπτυξη εκδόσεων του Ubuntu, δείτε πληροφορίες εδώ: https://wiki.ubuntu.com/GreekTeam/QA.

Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό the_eye » 12 Απρ 2013, 23:09

Ο οδηγός είναι του eliasps, τον δημοσιεύω εγώ γιατί είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα.


Ευχαριστώ πολύ τους: Learner & simosx για τη συμβολή τους στην δημιουργία αυτού του οδηγού.



Ένα μεγάλο κομμάτι και ίσως το πιο σημαντικό πλεονέκτημα στο ελεύθερο λογισμικό, είναι το έργο και η υποστήριξη που παρέχει η κοινότητά του, τα μέλη της οποίας βοηθούν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους όσους χρήστες έχουν ανάγκη, ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία τους και την λειτουργικότητα του λογισμικού.
Ένας από αυτούς τους τρόπους, όπου όλοι μπορούμε να συμμετάσχουμε ασχέτως του επιπέδου των γνώσεών μας, είναι η αναφορά σφαλμάτων -των λεγόμενων bugs που επηρεάζουν ένα πρόγραμμα, η γενικότερα μια διανομή GNU/Linux. Έτσι, ενημερώνουμε τους προγραμματιστές (developers) που ασχολούνται με την ανάπτυξη ενός πακέτου, πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα που επηρεάζει το έργο τους και χρειάζεται να διορθωθεί.
Στο Ubuntu, ο μηχανισμός που χρησιμοποιείται για την αναφορά σφαλμάτων (bugs) είναι το Launchpad.

Εικόνα

Στον οδηγό αυτό, θα δούμε κάποια πράγματα για τους τρόπους που μπορούμε να αναφέρουμε σφάλματα στο Launchpad, τις μεθόδους που προτείνονται καθώς και κάποιες πιο προχωρημένες συμβουλές που μπορούμε να ακολουθήσουμε, αν θέλουμε να ασχοληθούμε περισσότερο.






Bασικές πληροφορίες


-Τι είναι το Launchpad;
Το Launchpad είναι μια δικτυακή πλατφόρμα συνεργατικής διαχείρισης διαφόρων έργων (projects), που στο σύνολο τους αποτελούν μία ολοκληρωμένη διανομή.
Είναι ανοιχτό για όλους όσους θέλουν να συμμετέχουν στην ανάπτυξη του Ubuntu, όχι απαραίτητα μόνο στον τομέα του προγραμματισμού, αλλά στις μεταφράσεις, στην υποστήριξη των χρηστών, στην αναφορά σφαλμάτων κ.α.
Το Ubuntu χρησιμοποιεί το Launchpad για την ανάπτυξη και την διαχείριση έργων που το αποτελούν.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για το Launchpad και τις δυνατότητες που μας παρέχει εδώ:
Tί είναι το Launchpad;



-Τι είναι όμως ένα bug;
Από την επιστήμη της πληροφορικής γνωρίζουμε ότι κάθε μη-υποτυπώδες πρόγραμμα λογισμικού έχει σίγουρα ατέλειες (defect). (Δείτε The Art of Software Testing (σελ 2)). Ένα πρόγραμμα πάνω από π.χ. 60 γραμμές κώδικα έχει σίγουρα ατέλειες, ανεξάρτητα από το αν είναι ανοικτό ή κλειστό λογισμικό, και είναι κάτι που πρέπει να αποδεχτούμε.

Κάποιες από τις ατέλειες αυτές μπορεί να φανούν με τη χρήση που κάνουμε, επηρεάζουν την αναμενόμενη λειτουργία του λογισμικού, και τότε μιλάμε για σφάλμα (bug). Το bug είναι συνήθως μια αβλεψία που προκαλεί πρόβλημα στην λειτουργία ενός προγράμματος και επηρεάζει αρνητικά την συμπεριφορά του.

Στη βιομηχανία ανάπτυξης λογισμικού υπάρχουν τμήματα που ασχολούνται με το software testing ή αλλιώς quality assurance (QA), για τον εντοπισμό αυτών των αβλεψιών και τη διόρθωσή τους από τους προγραμματιστές. Για το Ubuntu υπάρχει η ομάδα QA στο http://qa.ubuntu.com/ .

Κάποια παραδείγματα - προβλήματα που ίσως να οφείλονται σε bugs, μπορούν να είναι:
  • Αδυναμία ανταπόκρισης ενός προγράμματος, το λεγόμενο hang (δεν ανταποκρίνεται) ή ο τερματισμός του προγράμματος χωρίς προφανή λόγο.
  • Ξαφνική εμφάνιση μηνυμάτων λάθους, που προκαλούν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία ενός προγράμματος.
  • Και γενικότερα, μη αναμενόμενη συμπεριφορά.

Όπως καταλαβαίνουμε, τα bugs εμποδίζουν την αναμενόμενη καλή λειτουργία του λογισμικού. Ωστόσο, για ζητήματα όπου:
  • Χρειαζόμαστε υποστήριξη ή οδηγίες για να ολοκληρώσουμε μια διαδικασία που μας ενδιαφέρει.
    Εδώ ζητάμε βοήθεια από το [url]askubuntu.com[/url] (αγγλικά) ή φυσικά από το https://forum.ubuntu-gr.org/
  • Λείπει μια λειτουργία από ένα πρόγραμμα και πιστεύουμε πως καλό θα ήταν να υπάρχει.
    Εδώ κάνουμε μια αναφορά στο Launchpad, που είναι τύπου feature request (ζητούμε να προστεθεί νέα λειτουργικότητα). Αν δεν είμαστε σίγουροι για την πρότασή μας, είναι καλό να συζητηθεί πρώτα στο https://forum.ubuntu-gr.org/ .
  • Έχουμε κάνει πολλές αλλαγές ή λανθασμένες ρυθμίσεις στο σύστημά μας, αποτέλεσμα των οποίων είναι η μη ομαλή λειτουργία προγραμμάτων και η αστάθεια συστήματος.
    Εδώ είναι σημαντικό να δοκιμάζουμε και σε καθαρό Ubuntu (δίχως πολλές αλλαγές) για να δούμε αν το πρόβλημα είναι σε όλους, ή ειδικά σε εμάς. Σε κάθε περίπτωση είναι χρήσιμο να διορθώνονται όλα τα σφάλματα (ακόμα και αν έχουμε αλλάξει πολλά στο σύστημά μας), ωστόσο για να μας βοηθήσουν, πρέπει να είμαστε σε θέση να περιγράψουμε τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν ώστε να προκύψει το σφάλμα.

-Ναι, αλλά πως θα γνωρίζω ότι ένα πρόβλημα οφείλεται σε bug;
Συνήθως, οι χρήστες που είναι νέοι στο Ubuntu και αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα, στρέφονται στα forums για υποστήριξη και δεν κάνουν αναφορά σφάλματος στο Launchpad, διότι οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξή του.
Και αυτό είναι το σωστό, διότι πολλά από τα προβλήματα των νέων χρηστών δεν είναι αποτέλεσμα κάποιου bug, αλλά κάποιων λανθασμένων ρυθμίσεων ή παραμετροποίησης.
Ακόμα και αν τα προβλήματα αυτά οφείλονται σε bugs, ένας νέος χρήστης θα ζητήσει υποστήριξη προτού σκεφτεί να προχωρήσει σε αναφορά σφάλματος.
Στα forums, υπάρχουν μέλη με επίπεδο γνώσεων και ενασχόλησης στο ελεύθερο λογισμικό, που ποικίλει. Πολλά από αυτά τα μέλη που ασχολούνται ενεργά με το forum και το ελεύθερο λογισμικό, μπορούν λόγω γνώσεων ή εμπειρίας και αφού λάβουν πληροφορίες για ένα πρόβλημα, να κρίνουν εάν αυτό το πρόβλημα οφείλεται σε bug ή σε κάποιον άλλο παράγοντα.
Αν καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι το πρόβλημα ενός θέματος είναι αποτέλεσμα bug, θα προτείνουν στον χρήστη να προχωρήσει σε αναφορά υπό την καθοδήγησή τους, ή ακόμα και να αναφέρουν οι ίδιοι το bug για εκείνον.
Οπότε, καλό είναι πρώτα να συμβουλευόμαστε το forum για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και στην συνέχεια αν κριθεί απαραίτητο, να συνεχίσουμε με αναφορά bug.

Διαδικασία δημιουργίας αναφοράς bug


Πριν την υποβολή της αναφοράς:
Aν λοιπόν θεωρήσουμε χρήσιμο για το Ubuntu να αναφέρουμε κάποιο bug που μας επηρεάζει, μπορούμε να το κάνουμε στο Launchpad αφού πρώτα δημιουργήσουμε λογαριασμό, για να μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες που μας παρέχει.
Αφού δημιουργήσουμε τον λογαριασμό μας, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να κοιτάξουμε αν το bug που μας επηρεάζει έχει ήδη αναφερθεί στο Launchpad. Το πιο πιθανό είναι να έχουν συναντήσει και άλλοι χρήστες το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε, επομένως υπάρχει το ενδεχόμενο να το έχουν αναφέρει ήδη. Συνεπώς, είτε με αναζήτηση στο ίδιο το Launchpad, είτε με αναζήτηση στη Google, ψάχνουμε αν υπάρχει κάποια αναφορά σφάλματος που αφορά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε.
Αν υπάρχει, τότε μπορούμε ακόμα να βοηθήσουμε, δηλώνοντας ότι επηρεαζόμαστε και εμείς από το συγκεκριμένο bug:
  • Κάνουμε κλικ στο κείμενο «This bug affects X people, but not you»:
  • Και επιλέγουμε το «Yes, ti affects me»:
Αυτός είναι και ο πιο αποτελεσματικός τρόπος. Προτιμούμε το παραπάνω από το να κάνουμε σχόλια του τύπου «Με επηρεάζει κι εμένα», ή «Γιατί αυτό το bug δεν έχει επιλυθεί ακόμη», διότι δεν έχουν καμία απολύτως χρησιμότητα και ειδικά σχόλια όπως το δεύτερο δημιουργούν φασαρία. Συνεπώς, σχόλια όπως τα παραπάνω θεωρούνται spams και ποτέ δεν φέρνουν θετικά αποτελέσματα, αντίθετα μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις όπου τέτοια σχόλια είναι η αιτία να μην επιλυθεί ένα πρόβλημα. Επίσης, δημιουργούν μία αλυσίδα e-mails που ενημερώνουν χωρίς ουσιαστικό λόγο όσους έχουν κάνει subscribe στο bug.

Αν δεν βρούμε κάποια αναφορά για το bug που μας επηρεάζει, τότε προχωράμε στην δημιουργία νέας.

Συλλογή πληροφοριών:
Για την δημιουργία μίας νέας αναφοράς bug, θα πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια βήματα προκειμένου η αναφορά μας να είναι όσο το δυνατόν πληρέστερη, αντικειμενική και κατανοητή ώστε να βοηθήσουμε τους προγραμματιστές να εντοπίσουν με ακρίβεια το πρόβλημα και να το διορθώσουν πιο εύκολα και γρήγορα.
Αναλόγως την φύση και τις επιπτώσεις του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε καθώς και την κατάσταση του συστήματός μας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένες τεχνικές που μας παρέχει το Ubuntu, ώστε να αναφέρουμε το σφάλμα που μας επηρεάζει όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.

Παρακάτω, θα δούμε κάποιες διαδικασίες που μπορούμε να ακολουθήσουμε ώστε να αναφέρουμε ένα σφάλμα στο Launchpad, αναλόγως τις επιπτώσεις του σφάλματος και την κατάσταση του πακέτου που επηρεάζεται.
Οι συνηθέστερες περιπτώσεις, είναι οι εξής:
  • Μη αναμενόμενος τερματισμός ενός προγράμματος:
    Αν το πρόβλημά μας είναι αυτής της μορφής τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Apport προκειμένου να συλλέξουμε πληροφορίες για το bug.
    Το Apport είναι ένα πρόγραμμα που ανιχνεύει προβλήματα ή ανωμαλίες στο σύστημα ή σε άλλα προγράμματα και μας δίνει πληροφορίες για την φύση ενός προβλήματος. Είναι προ-εγκατεστημένο στο Ubuntu και ενεργοποιημένο στις τελευταίες εκδόσεις.
    Συνήθως όταν ένα πρόβλημα εμφανίζεται, το Apport αυτόματα με ένα αναδυόμενο παράθυρο μας ενημερώνει πως υπάρχει κάποιο σφάλμα και μας παρέχει την δυνατότητα να δούμε λεπτομέρειες για αυτό, καθώς και την επιλογή να προχωρήσουμε σε αναφορά του σφάλματος.
    • Αρχικά, θα εμφανιστεί το παράθυρο που μας ενημερώνει ότι υπήρξε κάποιο σφάλμα και αν θέλουμε να το αναφέρουμε, επιλέγουμε «Report Problem»:
    • Θα κληθούμε να δώσουμε τον κωδικό μας ώστε να συνεχίσουμε:
    • Πάλι, θα εμφανιστεί ένα μικρό παράθυρο που θα μας ζητάει να επιβεβαιώσουμε ότι θέλουμε να προχωρήσουμε σε αναφορά του σφάλματος.
      Βάζουμε τικ στην επιλογή «Send an error report to fix this problem»:
    • Αν θέλουμε, κάνοντας κλικ στο κουμπί «Show Details» μπορούμε να δούμε πληροφορίες για το σφάλμα που προέκυψε:
    • Στην συνέχεια αφού πατήσουμε «Send» θα δούμε ότι το Apport συλλέγει τις απαραίτητες πληροφορίες για το σφάλμα και θα τις ανεβάσει ώστε να συμπεριληφθούν στην αναφορά:
    Όταν ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, τότε θα μεταβούμε στο Launchpad, όπου πρέπει να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας ακολουθώντας τις οδηγίες που περιγράφονται την ενότητα «Υποβολή της αναφοράς στο Launchpad». Εδώ, ο τίτλος της αναφοράς μας θα έχει μπει αυτόματα από το Apport.
  • Προβλήματα λογισμικού (Software bugs) - αδυναμία ανταπόκρισης:
    Σε τέτοια είδη προβλημάτων, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Apport και το εργαλείο «ubuntu-bug», που μας βοηθάει να στοχεύσουμε ένα συγκεκριμένο πακέτο που αντιμετωπίζει πρόβλημα ή να εντοπίσουμε το πακέτο αν δεν γνωρίζουμε ποιό είναι.
    Αυτά τα προβλήματα αφορούν σφάλματα που επηρεάζουν το λογισμικό. Για παράδειγμα, δεν ανοίγει το Software Center ή το Brasero ή κάποιο πρόγραμμα γενικότερα.
    Αν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα λοιπόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παραπάνω εργαλεία με τον κατάλληλο τρόπο, ανάλογα με τις περιπτώσεις:

    • Συλλογή πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο πακέτο:
      Στην περίπτωση αυτή, γνωρίζουμε ακριβώς ποιό είναι το πακέτο που αντιμετωπίζει πρόβλημα και θα χρησιμοποιήσουμε το ubuntu-bug για να πάρουμε πληροφορίες για αυτό.
      • Ο τρόπος για να το κάνουμε αυτό, είναι μέσω του τερματικού, όπου και δίνουμε την εντολή:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu-bug όνομα_πακέτου

        Για παράδειγμα, αν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με τον διαχειριστή αρχείων (nautilus) χρησιμοποιούμε την εντολή:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu-bug nautilus
      • Αφού πατήσουμε το πλήκτρο ENTER, αμέσως θα δούμε ένα παράθυρο σαν αυτό που είδαμε στην παραπάνω διαδικασία, που μας ενημερώνει πως συλλέγει πληροφορίες για το πακέτο που γράψαμε στην εντολή:
      • Αμέσως μετά, θα μπορέσουμε να δούμε οι ίδιοι αυτές τις πληροφορίες πριν επιλέξουμε να τις ανεβάσουμε:
      • Όπως και προηγουμένως, αφού πατήσουμε «Send» θα εμφανιστεί το παράθυρο που μας ενημερώνει πως οι πληροφορίες που μόλις είδαμε, ανεβαίνουν στο Launchpad.
      Μετά, θα μεταβούμε στην σελίδα του Launchpad, για να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας ακολουθώντας τα βήματα που περιγράφονται στην ενότητα «Υποβολή της αναφοράς στο Launchpad».
    • Συλλογή πληροφοριών για πρόγραμμα σε ανοιχτό παράθυρο:
      Άμα δεν γνωρίζουμε ποιό είναι το όνομα του πακέτου που επηρεάζεται από bug, αλλά υπάρχει ένα παράθυρο ανοιχτό που έχει δημιουργηθεί από αυτό το πακέτο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μία χρήσιμη παραλλαγή της εντολής ubuntu-bug.
      • Η εντολή είναι η παρακάτω:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu-bug -w
      • Αφού πληκτρολογήσουμε ENTER, ο δείκτης του ποντικιού θα πάρει σχήμα σταυρού και θα έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε κλικ στο παράθυρο όπου υπάρχει το πρόβλημα και έτσι το εργαλείο ubuntu-bug θα εντοπίσει μόνο του ποιό είναι το πακέτο που είναι υπεύθυνο για την δημιουργία του παραθύρου όπου κάναμε κλικ.
      • Η ίδια διαδικασία θα επαναληφθεί, δηλαδή συλλογή πληροφοριών για το πακέτο και ανέβασμα αυτών των πληροφοριών στο Launchpad, όπου και θα ολοκληρώσουμε την αναφορά μας.
    • Συλλογή πληροφοριών για πρόγραμμα που εκτελείται:
      Aυτή είναι μία πιο ειδική περίπτωση, παρόμοια με την παραπάνω.
      Το πρόγραμμα που αντιμετωπίζει το πρόβλημα ναι μεν δεν υπάρχει σε ανοιχτό παράθυρο, αλλά εκτελείται στο παρασκήνιο, οπότε δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την παραπάνω εντολή.
      • Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, είναι να ανοίξουμε το System Monitor και να εντοπίσουμε από εκεί το πακέτο στην κατηγορία «Processes» (διεργασίες):
      • Βλέπουμε πως κάθε διεργασία που εκτελείται, έχει ένα χαρακτηριστικό ID (αναγνωριστικό) και μπορούμε αφού εντοπίσουμε την διεργασία που αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα να χρησιμοποιήσουμε την εντολή ubuntu-bug και το ID της διεργασίας:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu bug αναγνωριστικό_ID

        Για παράδειγμα. αν θέλουμε να αναφέρουμε κάποιο πρόβλημα που επηρεάζει το πακέτο compiz, το εντοπίζουμε από τη λίστα διεργασιών του System Monitor και χρησιμοποιούμε την εντολή όπως φαίνεται παρακάτω, με το αναγνωριστικό του compiz:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu-bug 2104
      • Πάλι, θα συλλεχθούν πληροφορίες και θα ανέβουν στο Launchpad:
    • Συλλογή πληροφοριών χωρίς να γνωρίζουμε το πακέτο:
      Συχνό φαινόμενο είναι να αντιμετωπίζουμε ένα πρόβλημα χωρίς όμως να γνωρίζουμε ποιό πακέτο ευθύνεται.
      Και σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το εργαλείο ubuntu-bug χωρίς να διευκρινίσουμε κάποιο πακέτο, παράθυρο ή ID, περιπτώσεις που είδαμε παραπάνω.
      • Η εντολή που θα εκτελέσουμε στο τερματικό, θα είναι έτσι:
        Κώδικας: Επιλογή όλων
        ubuntu-bug

        Θα κληθούμε να απαντήσουμε σε μία σειρά ερωτήσεων ώστε να ανιχνευτεί η πηγή του προβλήματος και να συλλεχθούν οι απαραίτητες πληροφορίες που θα συμπεριληφθούν στην αναφορά.
      • Μετά την εκτέλεση της εντολής θα δούμε αυτό το παράθυρο:
      • Κάθε μία από αυτές τις κατηγορίες χωρίζεται σε επιμέρους υποκατηγορίες και ανάλογα με την επιλογή μας, ίσως εμφανιστούν περισσότερες ερωτήσεις που θα πρέπει να απαντήσουμε προκειμένου να στοχευθεί το πακέτο που ευθύνεται για το πρόβλημα.
  • Προβλήματα υλικού (Hardware bugs):
    Aντίθετα με την παραπάνω κατηγορία προβλημάτων, τα προβλήματα υλικού οφείλονται σε κακή υποστήριξη κάποιου υλικού του υπολογιστή μας. Για παράδειγμα, στην κάρτα γραφικών , ασύρματη κάρτα δικτύου , ACPI (πρόβλημα σε διαχείριση ενέργειας) και άλλα.
    Συνίσταται πάντα σε Hardware Bugs να κάνουμε νεα αναφορά χωρίς να ψάχνουμε για κάποιο ίδιο bug που έχει ήδη αναφερθεί. Αυτό διότι κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει αν το υλικό του υπολογιστή του είναι ακριβώς το ίδιο με το υλικό του υπολογιστή του χρήστη που έχει αναφέρει ένα παρόμοιο bug ή φαινομενικά ίδιο με το δικό μας. Το αν είναι duplicate (αντίγραφο) θα το κρίνουν οι developers.
  • Αδυναμία ανταπόκρισης του συστήματος:
    Η συλλογή πληροφοριών και η αντιμετώπιση τέτοιου είδους προβλημάτων είναι λίγο πιο εξειδικευμένη.
    Δυστυχώς δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ubuntu-bug ή το Apport διότι το σύστημα δεν θα ανταποκρίνεται, συνεπώς απαιτείται χειροκίνητη συλλογή πληροφοριών για το σύστημα.
    Αν συναντήσουμε ένα τέτοιο πρόβλημα, ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι να ζητήσουμε οδηγίες από το forum.
    Έμπειρα μέλη θα μας ζητήσουν διάφορες πληροφορίες και θα μας πουν τον τρόπο που θα τις συλλέξουμε και αφού εξεταστούν θα μπορούμε να προχωρήσουμε σε αναφορά σφάλματος, αν κριθεί απαραίτητο.

Υποβολή της αναφοράς στο Launchpad:
Είδαμε παραπάνω κάποιους τρόπους για συλλογή πληροφοριών για ένα σφάλμα που υπάρχει σε κάποιο πρόγραμμα, αναλόγως την κατάσταση του προγράμματος.

-Τι γίνεται όμως όταν ολοκληρωθεί η συλλογή αυτών των πληροφοριών;

Αφού ολοκληρωθούν οι παραπάνω διαδικασίες, τότε θα μεταβούμε στην σελίδα του Launchpad, όπου και θα χρειαστεί να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας.

  • Αρχικά, θα δούμε στην σελίδα ότι οι πληροφορίες επεξεργάζονται:

    Παρατηρούμε πως επάνω στην σελίδα, αναγράφεται το «Report a bug about “όνομα_πακέτου” package...». Το όνομα του πακέτου που γράφει εκεί έχει μπει αυτόματα, είναι αυτό που ορίσαμε εμείς όταν ακολουθήσαμε κάποια από τις διαδικασίες για συλλογή πληροφοριών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, αυτό το πακέτο είναι το plymouth.
  • Στην συνέχεια, μετά από κάποια δευτερόλεπτα, θα κληθούμε να δώσουμε έναν τίτλο στην αναφορά μας:

    Στον τίτλο, δεν θα επεκταθούμε σε λεπτομέρειες, αλλά θα γράψουμε στα Αγγλικά περιεκτικά μία περιγραφή του προβλήματός μας και θα πατήσουμε «Next».
  • Μετά από αυτό, το Launchpad πιθανότατα να μας εμφανίσει μία λίστα καταχωρημένων αναφορών που σύμφωνα με τον τίτλο, ίσως να αφορούν πρόβλημα ίδιο με το δικό μας.

    Έτσι, θα μπορούμε να ελέγξουμε τις αναφορές αυτές για να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο κάποια να αφορά το ίδιο πρόβλημα που ετοιμαζόμαστε να αναφέρουμε.
    Αν τελικά κάποια από τις αναφορές περιγράφει το ίδιο πρόβλημα, τότε δεν προχωράμε στην υποβολή της αναφοράς μας, αλλά δηλώνουμε πως επηρεαζόμαστε και εμείς από το bug της υπάρχουσας αναφοράς, όπως περιγράψαμε στην ενότητα «Πριν την υποβολή της αναφοράς».
    Aν όχι, τότε πατάμε το κουμπί «No, I need to report a new bug».
  • Αμέσως μετά θα είμαστε σε θέση να δώσουμε μία πιο αναλυτική περιγραφή του προβλήματός μας (Summary), ώστε να γίνει κατανοητό και να διευκολύνουμε τους προγραμματιστές που θα αναλάβουν να το διορθώσουν.

    Στην περιγραφή αυτή η οποία θα πρέπει να είναι και αυτή στα Αγγλικά, καλό είναι να φροντίσουμε να συμπεριλάβουμε κάποια βήματα με τα οποία κάποιος μπορεί να πάρει περισσότερες (πρακτικές) πληροφορίες για το πρόβλημα. Οπότε, είναι εξαιρετικά σημαντικό εφόσον είναι δυνατόν, να διευκρινίσουμε τα παρακάτω:
    1. Τί περιμέναμε να συμβεί ακολουθώντας την διαδικασία που δημιούργησε το πρόβλημα.
    2. Τί συνέβη τελικά στην πραγματικότητα, δηλαδή το πρόβλημα.
    3. Μία απλή και σύντομη περιγραφή των βημάτων που ακολουθήσαμε και φτάσαμε στο πρόβλημα.
    4. Αν γνωρίζουμε τί συνέβη, περιγράφουμε τον τρόπο που μπορεί κάποιος να αναπαράγει το πρόβλημα στον υπολογιστή του, ώστε να έχει την δυνατότητα να το διερευνήσει άμεσα.
    Γενικότερα, όσες περισσότερες πληροφορίες μπορούμε να δώσουμε στην περιγραφή, τόσο περισσότερο θα κατατοπίσουμε τους προγραμματιστές που θα επιχειρήσουν να το διορθώσουν. Προσέχουμε όμως την περιγραφή μας, είναι σημαντικό να είναι σωστά δομημένη.
  • Αν scroll-άρουμε παρακάτω στη σελίδα, θα δούμε ότι έχουμε και άλλες επιλογές:

    Κάνουμε κλικ στο «Extra options» και βλέπουμε συνολικά:
    1. This bug is a security vulnerability.
      Βάζουμε τικ σε αυτή την επιλογή, αν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε έχει επιπτώσεις και στην ασφάλεια του συστήματός μας.
      Σπάνια περίπτωση με μεγάλη βαρύτητα και αφορά είδη σφαλμάτων στα οποία υπάρχει η πιθανότητα να κινδυνεύει η ταυτότητά μας από κλοπή, ή γενικότερα η ακεραιότητα του συστήματος.
      Αν έρθουμε αντιμέτωποι με τέτοιο πρόβλημα, τα μέλη του forum θα μας καθοδηγήσουν και θα επιβεβαιώσουν / αποκλείσουν την πιθανότητα να υπάρχει τέτοιος κίνδυνος.
    2. Tags (επισημάνσεις).
      Μπορούμε να προσθέσουμε επισημάνσεις ώστε να κάνουμε πιο συγκεκριμένη την αναφορά μας. Οι προ-επιλεγμένες επισημάνσεις καλό είναι να παραμένουν ως έχουν και να μην αφαιρούνται.
    3. Include an attachment (Προσθήκη αρχείου με πληροφορίες).
      Υπάρχει η δυνατότητα να επισυνάψουμε κάποιο αρχείο που περιέχει περισσότερες πληροφορίες για το σύστημά μας ή το πρόβλημα. Τέτοια αρχεία μπορούν να είναι αρχεία κειμένου με αποτελέσματα σχετικών εντολών, εικόνες που δείχνουν το πρόβλημα, κάποιο βίντεο και γενικότερα ό,τι μπορεί να βοηθήσει κάποιον να κατανοήσει περισσότερο το πρόβλημα.
      Μπορούμε να επισυνάψουμε αρχεία και μετά την υποβολή της αναφοράς.
    4. Description (περιγραφή).
      Μία περιγραφή του αρχείου που θέλουμε να επισυνάψουμε.

    Όταν τελειώσουμε και με αυτά, δηλαδή τις επιπλέον λεπτομέρειες που θα συμπεριλάβουμε στην αναφορά, είμαστε πλέον έτοιμοι να την υποβάλλουμε, οπότε πατάμε το κουμπί «Submit Bug Report» που βρίσκεται κάτω κάτω στην σελίδα και η αναφορά μας θα δημοσιευτεί στο Launchpad.

Μετά την υποβολή της αναφοράς:
Το έργο μας δεν ολοκληρώθηκε όμως με την αναφορά ενός bug.
Πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην αναφορά μας, διότι άλλοι χρήστες ίσως γράψουν σχόλια που περιέχουν τρόπους να παρακάμψουμε το πρόβλημα.
Ακόμα, οι προγραμματιστές που θα αναλάβουν να διορθώσουν το πρόβλημα, ίσως ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες, οπότε πρέπει να τις δώσουμε.
Επιπλέον, ίσως προκύψουν νέα δεδομένα για το σφάλμα, που καλό είναι να τα αναφέρουμε για να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες.

Περιληπτικά:
  • Μπορούμε να προσθέσουμε νέα σχόλια αφού κάνουμε την αναφορά, ή ακόμα και αρχεία.
  • Ίσως λάβουμε e-mails που μας ενημερώνουν για τις εξελίξεις στο bug και την ανταπόκριση των χρηστών. Καλό είναι τα παρακολουθούμε!
  • Η επίλυση ενός bug δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί αν δεν προσθέσουμε πληροφορίες που ίσως ζητηθούν. Προσθέτου τον σύνδεσμο του bug στους σελιδοδείκτες του περιηγητή μας και ελέγχουμε καθημερινά για ενημερώσεις.
  • Μπορεί να μας ζητηθεί να κάνουμε νέα αναφορά του bug σε σελίδα εκτός του Launchpad, για διάφορους λόγους. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει λίγο περίπλοκη, αλλά το forum είναι εδώ για να μας βοηθήσει.
  • Ακόμα, ίσως μας ζητηθεί να ελέγξουμε αν το πρόβλημα υπάρχει στο LiveCD/USB μίας έκδοσης υπό ανάπτυξη. Μπορούμε να το κάνουμε για να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες.

Συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, δηλαδή:
  • Επιβεβαίωση ύπαρξης bug
  • Συλλογή απαραίτητων πληροφοριών
  • Περιγραφή και αναφορά του bug στο Launchpad
  • Συμμετοχή μετά την αναφορά
Μπορούμε να προετοιμάσουμε και να δημιουργήσουμε μία πλήρη αναφορά σφάλματος και στην συνέχεια με τη συμμετοχή μας να αυξήσουμε τις πιθανότητες να διορθωθεί το πρόβλημα, ώστε να μην το συναντήσουν και άλλοι χρήστες.


-Μπορώ να κάνω περισσότερα; - Συμβουλές (Tips & Tricks)


Φυσικά! Αν κάποιος έχει όρεξη να συμμετέχει περισσότερο και να βοηθήσει το Ubuntu, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει:
  • Συμμετοχή στην υποστήριξη των χρηστών.
  • Μετάφραση του Ubuntu.
  • Ανάπτυξη προγραμμάτων.
  • Πολλά άλλα.
Ο οδηγός αυτός αναφέρεται στην κυρίως στην αναφορά αλλά και στην διαχείριση σφαλμάτων, οπότε θα παραμείνουμε σε αυτό το θέμα.
Σε αυτή την ενότητα θα δούμε κάποια "κόλπα" - tips & tricks καθώς και μερικές συμβουλές που μπορούμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να βοηθήσουμε στην επίλυση των σφαλμάτων και να παρέχουμε περισσότερες πληροφορίες.

Αναφορά bug απευθείας στο Launchpad:
Αν για κάποιο λόγο δεν είμαστε σε θέση να χρησιμοποιήσουμε το Apport, τότε μπορούμε να κάνουμε την αναφορά μας απευθείας στο Launchpad.
Αν και αυτός ο τρόπος δεν προτείνεται για την αναφορά σφάλματος, διότι πιθανότατα να λείπουν σημαντικές πληροφορίες που είναι απαραίτητες για τον προσδιορισμό του προβλήματος, μπορούμε να το κάνουμε αν δεν έχουμε άλλη επιλογή.
  • Σε αυτή την περίπτωση, αν γνωρίζουμε το πακέτο που αντιμετωπίζει πρόβλημα, χρησιμοποιούμε τον σύνδεσμο:
    Aφού δώσουμε έναν τίτλο στην αναφορά μας, μπορούμε στην συνέχεια να βρούμε το πακέτο που θέλουμε, με αναζήτηση στο Launchpad.
    Στο σημείο που γράφει «In what package did you find this bug?» επιλέγουμε το δεύτερο και πατάμε το «Choose...» για να βρούμε στην συνέχεια το πακέτο που θέλουμε:

    Εναλλακτικά, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε απευθείας τον σύνδεσμο:
    • http://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ONOMA_ΠΑΚΕΤΟΥ/+filebug?no-redirect
    Όπου και αντικαθιστούμε το ONOMA_ΠΑΚΕΤΟΥ με το πραγματικό όνομα.
  • Aν δεν γνωρίζουμε το πακέτο που επηρεάζεται από το πρόβλημα, τότε στο «In what package did you find this bug?» επιλέγουμε «I don't know.».

Και εδώ, ισχύουν όσα αναφέρθηκαν παραπάνω στον οδηγό, δηλαδή ελέγχουμε αν το πρόβλημα που ετοιμαζόμαστε να αναφέρουμε έχει ήδη αναφερθεί, φροντίζουμε να προσέξουμε στην περιγραφή του προβλήματος και παρακολουθούμε την αναφορά αφού την υποβάλλουμε.

Προσθήκη πληροφοριών του apport-collect σε υπάρχουσα αναφορά bug:
Με το apport-collect μπορούμε να συλλέξουμε χρήσιμες πληροφορίες και να τις προσθέσουμε στην αναφορά ενός bug που οι ίδιοι έχουμε κάνει.
Είναι μία χρήσιμη λειτουργία, ειδικά αν έχουμε κάνει αναφορά ενός bug απευθείας από το Launchpad (όπως είδαμε αμέσως παραπάνω).
Η χρήση του γίνεται με μία εντολή, αλλά θα χρειαστεί να γνωρίζουμε τον αριθμό της αναφοράς bug που έχουμε υποβάλλει.
Κάθε αναφορά στο Launchpad, αντιστοιχεί σε ένα σύνδεση αυτής της μορφής:
  • https://bugs.launchpad.net/ubuntu.../.../+bug/ΑΡΙΘΜΟΣ/
Αυτός λοιπόν ο ΑΡΙΘΜΟΣ είναι το αναγνωριστικό μίας αναφοράς.
Γνωρίζοντας τον αριθμό αυτό, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το apport-collect, έτσι:
Κώδικας: Επιλογή όλων
apport-collect ΑΡΙΘΜΟΣ

Στην συνέχεια το Apport, θα συλλέξει τις πληροφορίες που αφορούν το πρόβλημα της αναφοράς και θα μεταβούμε αυτόματα στο Launchpad για να τις προσθέσουμε.

Επισύναψη αρχείων σε υπάρχουσα αναφορά bug:
Αναφέρθηκε παραπάνω στον οδηγό πως έχουμε την δυνατότητα να επισυνάψουμε αρχεία σε μία αναφορά bug ακόμα και μετά την υποβολή της.
Καλό θα είναι να μην χρησιμοποιούμε εξωτερικούς συνδέσμους για να δώσουμε πληροφορίες, αλλά θα πρέπει να επισυνάπτουμε αρχεία που περιέχουν τις πληροφορίες που θέλουμε να δημοσιεύσουμε.
Ακόμα, αυτά τα αρχεία δεν θα πρέπει να είναι συμπιεσμένα (της μορφής .zip .rar .tar).
    Για να επισυνάψουμε λοιπόν κάποια αρχεία σε μία υπάρχουσα αναφορά bug:
  • Πηγαίνουμε στον σύνδεσμο της αναφοράς και εντοπίζουμε κάτω δεξιά στην σελίδα το πλαίσιο που γράφει «Bug attachments», επιλέγουμε «Αdd attachments» δίπλα από το εικονίδιο με το « + »:

    Σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε επίσης να δούμε και τα αρχεία που έχουν επισυνάψει άλλοι χρήστες, καθώς και το περιεχόμενό τους κάνοντας κλικ επάνω τους.
  • Γράφουμε ένα σχόλιο όπου περιγράφουμε τι περιέχει το αρχείο που θέλουμε να επισυνάψουμε ή ότι άλλο πιστεύουμε πως πρέπει να αναφερθεί και κάτω κάτω στο μενού «Attachmenet» πατάμε «Choose file» και επιλέγουμε το αρχείο που θέλουμε από τον υπολογιστή μας:

    Όπως είπαμε, δίνουμε και μία σύντομη περιγραφή του αρχείου στο πεδίο «Description» και πατάμε «Post Comment».

  • Bugs στο πακέτο Linux:
    Aν υπάρχει κάποιο πρόβλημα που αφορά το πακέτο linux (πυρήνας - kernel) και η αναφορά του προβλήματος δεν έχει γίνει από εμάς αλλά από κάποιον άλλο, δεν πρέπει να επισυνάπτουμε επιπλέον αρχεία εκτός και αν μας ζητηθεί.
    Αυτό που κάνουμε, είναι να δημιουργήσουμε μία νέα αναφορά χρησιμοποιώντας έναν από τους τρόπους που είδαμε παραπάνω, την εντολή:
    Κώδικας: Επιλογή όλων
    ubuntu-bug linux

    Kαι ακολουθούμε την διαδικασία που μάθαμε.
    Όταν αναφέρουμε bug που αφορούν τον πυρήνα (kernel bugs) σημαντικό είναι να έχουμε προηγουμένως δοκιμάσει τον τελευταίο mainline πυρήνα και να αναφέρουμε τα αποτελέσματα.
  • Αναφορές μη αναμενόμενου τερματισμόυ ενός προγράμματος (Crash Reports):
    Αν το αρχείο που θέλουμε να επισυνάψουμε αφορά αυτό το είδος των προβλημάτων και υπάρχει προηγούμενο, τότε το Apport αποθηκεύει ένα αρχείο στην θέση /var/crash .
    Παράδειγμα περιεχομένου του καταλόγου /var/crash:
    Κώδικας: Επιλογή όλων
    $ls /var/crash
    _usr_bin_gedit.1000.crash
    _usr_bin_gnome-shell.1000.crash
    _usr_bin_nautilus.0.crash
    _usr_lib_x86_64-linux-gnu_indicator-sync_indicator-sync-service.1000.crash

    Μπορούμε να δημιουργήσουμε μία νέα αναφορά bug, με την χρήση της εντολής:
    Κώδικας: Επιλογή όλων
    sudo ubuntu-bug /var/crash/το_αρχείο.crash

    Παράδειγμα από το παραπάνω περιεχόμενο:
    Κώδικας: Επιλογή όλων
    sudo ubuntu-bug /var/crash/_usr_bin_gedit.1000.crash

    Η συλλογή των απαραίτητων πληροφοριών θα πραγματοποιηθεί και θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στο Launchpad.

Βug στην μετάφραση:
Εκτός των άλλων, στο Launchpad φιλοξενούνται τα μηνύματα ενός προγράμματος και εκεί γίνεται η μετάφρασή τους.
Μπορούμε να αναφέρουμε bug στην μετάφραση, αν διαπιστώσουμε ότι:
  • Υπάρχουν ορθογραφικά λάθη ή λάθη απόδοσης.
  • Κείμενο κάποιας εφαρμογής δεν είναι διαθέσιμο προς μετάφραση, συνεπώς είναι μόνο στα αγγλικά.
  • Μία εφαρμογή από το κεντρικό αποθετήριο (main) δεν είναι διαθέσιμη προς μετάφραση.
  • Έγινε μία μετάφραση και αλλά δεν πραγματοποιήθηκε ενημέρωση στα πακέτα της γλώσσας.
  • Αν υπάρχει το ίδιο κείμενο προς μετάφραση σε δύο διαφορετικά σημεία στο Launchpad.
  • Aν κάποιο κείμενο δεν χρησιμοποιείται πλέον από το Ubuntu και πρέπει να απενεργοποιηθεί.
Τα παραπάνω είναι περιπτώσεις όπου μπορεί κάποιος να αναφέρει bug στην μετάφραση.
Ωστόσο αν εντοπίσουμε σφάλμα στην μετάφραση, η αναφορά δεν είναι ο τρόπος που προτείνεται να ακολουθήσουμε.

Οι μεταφράσεις του λογισμικού γίνονται στο Launchpad από την ομάδα Ubuntu Greek Translators, που έχουν αναλάβει το δύσκολο και χρονοβόρο έργο της μετάφρασης του Ubuntu και των συστατικών του στα Ελληνικά.
Ο αριθμός των μηνυμάτων που μεταφράζονται ανά έκδοση είναι πολύ μεγάλος, επομένως η μετάφρασή τους απαιτεί προσοχή και χρόνο, αλλά πάντα η ομάδα των μεταφραστών φέρνει εις πέρας το έργο που έχει αναλάβει.
Αλλά ακριβώς επειδή η μετάφραση δεν είναι εύκολο έργο, υπάρχει η πιθανότητα να έχουν γίνει λάθη, είτε ορθογραφικά, είτε στην απόδοση των μηνυμάτων.
Σε αυτή την περίπτωση ο δρόμος που ακολουθούμε, δεν είναι η αναφορά bug.
Πολλά από τα μέλη της ομάδας Ubuntu Greek Translators είναι ενεργά μέλη στο forum και μάλιστα υπάρχει η αντίστοιχη ενότητα όπου συζητούνται τα θέματα που αφορούν την μετάφραση.
Μπορούμε να δούμε στην ενότητα πως υπάρχει το νήμα «Εντοπίσατε σφάλμα σε μετάφραση; Ενημερώστε εδώ!», στο οποίο και θα ενημερώσουμε τους μεταφραστές πως υπάρχει κάποιο σφάλμα.
  • Aν οι μεταφραστές εξετάσουν το ζήτημα και δουν πως μπορούν να το διορθώσουν, τότε θα το κάνουν.
  • Αν το πρόβλημα δεν είναι θέμα μετάφρασης, αλλά τεχνικό, δηλαδή κάποιο μήνυμα να έχει παραμείνει στην Αγγλική γλώσσα, επειδή δεν δόθηκε προς μετάφραση, τότε θα το εντοπίσουν και αυτό οι μεταφραστές και θα ασχοληθούν οι ίδιοι με το πρόβλημα προκειμένου να διορθωθεί.

Όπως και να 'χει, αν η ομάδα των μεταφραστών μας ζητήσει περισσότερες πληροφορίες, καλό είναι να τις δώσουμε για να επιλυθεί το πρόβλημα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.


Για την ιστορία, τα bugs που αφορούν μεταφράσεις τα αναφέρουμε υπό το Ubuntu Translations Project.


Πληροφορίες για την εξέλιξη μίας αναφοράς bug


Κατάσταση και σημασία ενός bug:
Όταν βρισκόμαστε στον σύνδεσμο ενός bug, παρατηρούμε στο πάνω μέρος της σελίδας, κάτι τέτοιο:
Εικόνα

Πάνω δεξιά διακρίνουμε ένα εικονίδιο φωτιάς και δίπλα έναν αριθμό.
Είναι το λεγόμενο bug heat που μεγαλώνει ανάλογα με τους χρήστες που επηρεάζονται, εκείνους που θέλουν να λαμβάνουν ενημερωτικά e-mails για κάθε αλλαγή και άλλα.
Ενώ στην αριστερή μεριά βλέπουμε των αριθμό των χρηστών που έχουν δηλώσει πως επηρεάζονται (Τhis bug affects toy and X other people).
Από κάτω, διακρίνουμε τα εξής:
  • Affects: Είναι τα πακέτα που επηρεάζονται από το bug.
  • Status: Eίναι η τρέχουσα κατάσταση μίας αναφοράς και μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με τις εξελίξεις. Όταν το Status ενός bug είναι:
    • New: Σημαίνει πως το bug είναι νέο και δεν έχει ελεγχθεί.
    • Incomplete: Σημαίνει πως δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί και ο χρήστης που υπέβαλλε την αναφορά πρέπει να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
    • Opinion: Σημαίνει πως το bug δεν αφορά κάποιο πακέτο, αλλά χρειάζεται συζήτηση.
    • Invalid: Σημαίνει πως δεν πρόκειται για bug. Μπορεί να πρόκειται για υποστήριξη ή spam.
    • Won't Fix: Σημαίνει πως δεν λύνεται, δεν είναι στα σχέδια των προγραμματιστών.
    • Confirmed: Σημαίνει πως το bug επιβεβαιώθηκε από κάποιον άλλον εκτός από τον χρήστη που ανέφερε.
    • Triaged: Σημαίνει πως επιβεβαιώθηκε από "bug supervisor - trianger".
    • In Progress: Σημαίνει πως ο προγραμματιστής που ανέλαβε να το διορθώσει, δουλεύει πάνω σε αυτό.
    • Fix Committed: Σημαίνει πως το bug διορθώθηκε, αλλά η διόρθωση θα είναι διαθέσιμη σε επόμενη έκδοση του πακέτου που επηρεάζεται.
    • Fix Released: Σημαίνει πως το bug διορθώθηκε.
  • Importance: Είναι η σημασία ενός bug που μεταβάλλεται ανάλογα με την κρισιμότητα των επιπτώσεων που έχει. Όταν το Importance ενός bug είναι:
    • Critical: Σημαίνει πως το bug πρέπει να διορθωθεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα.
    • High: Σημαίνει πως το bug είναι σημαντικό αλλά δεν είναι ανάγκη να διορθωθεί αμέσως. Θα πρέπει όμως να διορθωθεί.
    • Medium: Σημαίνει πως bug καλό θα είναι να διορθωθεί, αλλά προτεραιότητα έχουν κάποια άλλα πιο σημαντικά bugs.
    • Low: Σημαίνει πως το bug δεν είναι σημαντικό, αλλά ίσως διορθωθεί όταν σημαντικότερα θέματα επιλυθούν. Ένα παράδειγμα είναι το τυπογραφικό λάθος.
    • Wishlist: Σημαίνει πως δεν πρόκειται για bug αλλά για επιθυμία βελτίωσης ή νέας λειτουργίας.
    • Undecided: Σημαίνει πως η σημασία αυτού του bug δεν έχει αποφασιστεί ακόμα. Όταν γίνει, τότε το Importance θα αλλάξει σε κάποιο από τα παραπάνω.
  • Assing to: Είναι ο χρήστης ή η ομάδα που έχει αναλάβει την επίλυση του προβλήματος.
    Αν και έχουμε την δυνατότητα να το κάνουμε, δεν πρέπει να ορίζουμε οι ίδιοι ποιός θα αναλάβει την επίλυση του προβλήματος, αλλά να το δηλώσει ο χρήστης που σκοπεύει να το κάνει.

Κύκλος ζωής μίας αναφοράς bug:
Όπως όλα, έτσι και μία αναφοράς ενός bug περνάει από διάφορα στάδια, τα οποία είδαμε παραπάνω και στο τέλος κλείνει.
Αφού ένας χρήστης υποβάλλει μία αναφορά bug στο Launchpad, τότε:
  • Κάποιοι άλλοι χρήστες, δηλώνουν πως επηρεάζονται και αυτοί από αυτό το bug, όπως είδαμε παραπάνω. Αν αυτό γίνει, τότε το bug επιβεβαιώνεται και το status του αλλάζει σε Confirmed. Δεν πρέπει να επιβεβαιώνουμε οι ίδιοι τα bugs που έχουμε αναφέρει, αλλά να γίνεται αυτόματα από το Launchpad ή από κάποιον αρμόδιο.
  • Kάποιος bug-supervisor θα δει την αναφορά. Αν χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες, τότε ο bug-supervisor θα τις ζητήσει. Αυτό δεν είναι απαραίτητο να γίνει μόνο μία αφορά αλλά και περισσότερες. Αν γίνει, τότε ο χρήστης που ανέφερε το bug πρέπει να δώσει τις πληροφορίες που ζητήθηκαν.
  • Aν οι πληροφορίες είναι αρκετές, τότε ο bug-supervisor θα επιβεβαιώσει το bug (Status>Confirmed), πιθανότατα θα αλλάξει και το Importance (σημασία) και θα αναθέσει την εξέταση του προβλήματος σε κάποιον προγραμματιστή ή ομάδα.
  • Ο προγραμματιστής ή η ομάδα που θα αναλάβει το bug θα επιβεβαιώσει αν όντως πρόκειται για bug και θα προσπαθήσει να το λύσει αν γίνεται. Διαφορετικά θα το απορρίψει.
  • Η αναφορά του προβλήματος κλείνει όταν η κατάσταση του bug αλλάξει σε:
    1. Fix Released
    2. Won't Fix
    3. Invalid


Όταν ένας χρήστης πραγματοποιεί εγκατάσταση του Ubuntu, πρώτα συναντά ένα όμορφο και οργανωμένο περιβάλλον και στη συνέχεια διαπιστώνει ότι πρόκειται για μία γρήγορη και εύχρηστη διανομή, που μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε για ψυχαγωγία, είτε ως σταθμό εργασίας.
Αυτό που δεν φαίνεται εκ πρώτης όψεως, είναι η τεράστια προσπάθεια της κοινότητας που έχει ως αποτέλεσμα την συνεχή βελτίωση του Ubuntu.
H κοινότητα και η υποστήριξη που παρέχουν τα μέλη της αποτελούν τον κύριο λόγο που το Ubuntu είναι σήμερα η δημοφιλέστερη διανομή Linux.
Ο εντοπισμός και η αναφορά σφαλμάτων είναι ένας τρόπος να συμμετέχουμε και εμείς σε αυτή την προσπάθεια της κοινότητας.

Τελευταία επεξεργασία από eliasps και 20 Ιαν 2014, 08:33, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Διορθώσεις
Όσο λιγότερο κλειστό λογισμικό έχεις, τόσα λιγότερα προβλήματα στο linux.
1 Γνώσεις ⇛ Linux: Καλό ┃ Προγραμματισμός: Ναι PHP, MySQL ┃ Αγγλικά: Καλά
2 Ubuntu 16.04 xenial 4.10.0-40-generic 64bit (el_GR.UTF-8, GNOME-Flashback:Unity gnome-flashback-compiz)
3 Intel Core i3-6100 CPU @ 3.70GHz ‖ RAM 3832 MiB ‖ Gigabyte B150M-HD3 DDR3-CF
4 Intel Sky Lake Integrated Graphics [8086:1912] {i915_bpo}
5 enp1s0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 15)
Οδηγοί Ubuntu Βίντεο Οδηγοί
Άβαταρ μέλους
the_eye
Διαχειριστής
Διαχειριστής
 
Δημοσιεύσεις: 11002
Εγγραφή: 16 Μαρ 2010, 17:19
Launchpad: ntoulasd
IRC: the_eye_
Εκτύπωση

Re: Τι είναι το Launchpad;

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 12 Απρ 2013, 23:22

Wow!!! (όχι το War of warcraft, το επιφώνημα εννοώ Εικόνα)
Τρομερή δουλειά, μπράβο!
Το Launchpad είναι ένα από τα μεγαλύτερα ατού του Ubuntu και όσο περισσότερα γνωρίζουμε και μπορούμε να δείξουμε γι αυτό, τόσο καλύτερα είναι.

Ένα μεγάλο μπράβο στον eliasps και σε όσους συνέβαλαν (Learner, simosx).
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Re: Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό eliasps » 12 Απρ 2013, 23:31

@fkol k4 μάντεψε από ποιόν έχω πάρει τα guidelines για την δομή, τα χρώματα κλπ! :roll:
Ήθελα να κρατήσω αυτό τον οδηγό μικρό, αλλά συνεχώς έβαζα πληροφορίες και τελικά έγινε έτσι. Τα περιεχόμενα βοηθάνε στο να ανατρέξει κάποιος εύκολα σε όποιο σημείο θέλει.

Δεν υπήρχε παρόμοιος οδηγός στο forum και θεώρησα χρήσιμο να υπάρχει ένας.
Γενικότερα, πέρα από τις οδηγίες για την δημιουργία και διαχείριση αναφορών bugs, μπορεί αυτό το νήμα να χρησιμοποιηθεί για συζητήσεις περί bugs, πληροφορίες, απορίες κλπ.


Να ευχαριστήσω και τον the_eye που ανταποκρίθηκε στα μηνύματα που του έστειλα, διότι εγώ για κάποιο λόγο δεν μπορούσα να δημοσιεύσω τον οδηγό.
Τελευταία επεξεργασία από eliasps και 15 Απρ 2013, 18:37, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
eliasps
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4017
Εγγραφή: 16 Δεκ 2011, 22:25
Τοποθεσία: Ηράκλειο Κρήτης
Launchpad: eliasps
IRC: eliasps
Εκτύπωση

Re: Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό konnn » 12 Απρ 2013, 23:35

Μπράβο, πολύ ωραίος οδηγός .
1 Linux: Μέτριος ┃ Προγραμματισμός: Μέτριος ┃ Αγγλικά: Προχωρημένος
2 Desktop : Ubuntu 16.04 64bit
a Intel Core i3 CPU 530 2.93GHz ‖ RAM 3824 MiB ‖ Intel DH55HC -
b nVidia Device [10de:1040] (rev a1)
c eth0: Intel 82578DC Gigabit Network Connection
3 Notebook : Ubuntu 16.04 64 bit
a Intel Core i3-2365M CPU @ 1.40GHz ‖ RAM 3854 MiB ‖ LENOVO 20197
b Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller
c 5 wlan0: Intel Centrino Wireless-N 2230 ⋮ eth0: Realtek RTL8101E/RTL8102E

Αυτόματη υπογραφή.
Άβαταρ μέλους
konnn
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 3488
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2010, 17:54
Τοποθεσία: Καλαμάτα
Launchpad: konnn
Εκτύπωση

Re: Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό Learner » 13 Απρ 2013, 16:15

Πληρέστατος !! Προστέθηκε στα αγαπημένα :)

:clap:

About Me
Xenial Xerus MuQSS Linux kernel
NickT@Ubuntu

Spoiler: show
1. Ubuntu Xenial (MATE), Arch Linux (GNOME)
2. Intel Core i3 CPU M 380 2.53GHz ‖ RAM 6GB ‖ Acer Aspire 5733
3. Intel Integrated Graphics [8086:0046] {i915}
4. wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
Learner
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 9711
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2010, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: NickThom
IRC: NikTh
Εκτύπωση

Re: Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό ubuderix » 13 Απρ 2013, 16:26

Μπράβο Ηλία !!!
Εξαιρετικός ,προσεγμένος,πλήρης οδηγός . :clap: :bow:

" Η ισχύς εν τη ενώσει " (Learner,simosx) :thumbup: :thumbup:
1 Γνώσεις Linux: Προσπαθώ ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Μέτρια
2 Ubuntu 12.04 precise 3.7.0-030700-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.5.0-25-generic, Ubuntu 3.5.0-24-generic
3 Intel Pentium CPU G630 @ 2.70GHz ‖ RAM 3678 MiB ‖ ASRock H61M-S
4 Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller [8086:0102] {i915}
5 wlan0: 0846:4260 NetGear WG111v3 54 Mbps Wireless [realtek RTL8187B] ⋮ eth0: Atheros Inc. AR8152 v2.0 Fast Ethernet [1969:2062] (rev c1)
http://imagebin.ubuntu-gr.org/files/1372175733.png
Άβαταρ μέλους
ubuderix
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1659
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 12:07
Τοποθεσία: Πειραιάς
Launchpad: ubuderix
IRC: ubuderix
Εκτύπωση

Re: Πως αναφέρουμε σφάλματα (bugs) στο Launchpad

Δημοσίευσηαπό sotos21 » 13 Απρ 2013, 17:13

Μπράβο και από εμένα Ηλία, πρέπει να έκρυβε πολύ δουλειά μέσα του.
1 Γνώσεις Linux: Πρώτα βήματα ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Καθόλου
2 Ubuntu 16.04 xenial 4.4.0-70 64bit (el_GR.UTF-8, Unity)
3 Intel Core i7-4500U CPU @ 1.80GHz ‖ RAM 15944 MiB ‖ Sony VAIO - SVF1532X1EB
4 Intel Haswell-ULT Integrated Graphics [8086:0a16] {i915} ‖ NVIDIA GK208M [GeForce GT 740M] [10de:1292] {nvidia}
5 wlan0: Broadcom BCM43142 802.11b/g/n [14e4:4365] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 0c)
Άβαταρ μέλους
sotos21
Freedom
Freedom
 
Δημοσιεύσεις: 6221
Εγγραφή: 21 Φεβ 2011, 21:28
Τοποθεσία: Αθήνα
Εκτύπωση


  • ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
    ΠΡΟΒΟΛΕΣ
    ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Επιστροφή στο Ubuntu +1

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή τη Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης