Όσον αφορά τις επιλογές που κάνει ο "Mark" (ή αλλιώς ο Steave jobs του "desktop linux") κατά κάποιον τρόπο καταλαβαίνω γιατί τα κάνει.
Θέλει να δημιουργήσει ένα "brand". Είναι μια επίπονη διαδικασία για όλες τις εταιρίες. Θέλει να καταφέρει αυτό που όλες οι διανομές επιθυμούν, ενδόμυχα... να ταυτιστούν με την έννοια "Desktop Linux". Να βλέπει ο κόσμος το σηματάκι του Ubuntu και να λέει "να αυτό είναι καλό και είναι linux"
Πως θα το κάνει αυτό ? Ήδη το έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια:
1) Χρήση ενός προγράμματος για μία δουλειά, by default
2) Έφτιαξε το MeMenu, τo Notification area και τα Notification Balloon
3) Άλλαξε και ενοποίησε όλα τα social Networking σε ενιαίο περιβάλλον
4) Έφτιαξα καινούρια γραμματοσειρά με το όνομα Ubuntu Fonts
5) Έφτιαξε το Ubuntu One, Ubuntu Music Store και Ubuntu One for Smartphones (για Android, iPhone κλπ)
6) Έφτιαξε Software Center και του πρόσθεσε/προσθέσει εμπορικές εφαρμογές
Τι μένει να γίνει ? Να αλλάξει γραφικό περιβάλλον. Για να το κάνει αυτό η Canonical πρέπει να φτιάξει κάτι δικό της, που να το γνωρίζει και να μπορεί να το υποστηρίξει. Το Gnome έχει δικούς του προγραμματιστές και έχουν την δικιά τους πορεία. Δεν μπορεί λοιπόν να βασίζεται εξολοκλήρου στο Gnome. Οπότε το προϊόν που βγάζει πρέπει να το γνωρίζει καλά και να το έχει φτιάξει η ίδια. Άρα το Unity όπως το βλέπει η Canonical, είναι η μόνη λύση για να παρουσιάσει ενα "Ολοκληρωμένο Προϊόν" και να πει στις κατασκευάστριες εταιρίες <<Ορίστε, πάρτε ένα linux, το οποίο έχει "ενα" γραφικό περιβάλλον για όλα : Desktop, Netbook, Tablet, TouchScreens>>
Προσπαθώ να το δω σφαιρικά το ζήτημα και αυτά είναι τα δικά μου συμπεράσματα, περιληπτικά, για αυτό το θέμα...