Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό;

...χαλαρή κουβεντούλα, γενικός σχολιασμός, φιλοσοφικές συζητήσεις, meeting point / γνωριμία

Συντονιστής: konnn

Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό;

Το δημοψήφισμα λήγει στις 29 Νοέμ 2012, 17:31

Ο οικονομικός λόγος
1
5%
Ο ιδεολογικός λόγος
8
42%
Η ανάγκη για κάτι διαφορετικό
5
26%
Κάτι άλλο
5
26%
 
Σύνολο ψήφων : 19

Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό;

Δημοσίευσηαπό adem1 » 24 Νοέμ 2012, 17:31

Όλοι θα έχουμε τους λόγους μας που στραφήκαμε στο ελεύθερο λογισμικό.
Εκτός από τον οικονομικό λόγο, που είναι απόλυτα κατανοητός από όλους πιστεύω, οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να αναλυθούν λίγο παραπάνω. Οπότε μαζί με τις ψήφους σας, και αν υπάρχει όρεξη για κουβέντα, αν θέλετε αναλύστε και λίγο γιατί κάνατε αυτήν την επιλογή. Κάθε άποψη θα με/μας βοηθήσει για να δούμε την οπτική της κοινότητας για το ελεύθερο λογισμικό, το βλέπουμε έτσι ''ξερά'' σαν ελεύθερο-τζάπμα ή υπάρχει κάτι άλλο;
Pc1
3 Intel Core i5-3317U CPU @ 1.70GHz ‖ RAM 5856 MiB ‖ ASUS S56CA
4 Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
5 wlan0: Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168/8411 PCI Express Gigabit Ethernet Controller [10ec:8168] (rev 0a)
Pc 2
3 Intel Core2 CPU E8400 3.00GHz ‖ RAM 3962 MiB ‖ FOXCONN P45A01
4 ATI RV730XT [Radeon HD 4670] [1002:9490]
5 eth0: Realtek RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
adem1
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 733
Εγγραφή: 27 Οκτ 2011, 20:17
IRC: adem1
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό clepto » 24 Νοέμ 2012, 17:40

Και το οικονομικό και το ιδεολογικό, με κυριότερο το ιδεολογικό!
Μου άρεσε η ιδεολογία πίσω από το ΕΛ/ΛΑΚ...η ανιδιοτέλεια και ο εθελοντισμός...
1 Γνώσεις Linux: Ικανοποιητικό ┃ Προγραμματισμού: Ικανοποιητικό ┃ Αγγλικών: Ικανοποιητικό
2 Ubuntu 13.04 raring 3.8.0-30-generic 64bit (en_US.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.8.0-19-generic, Windows 7
3 Intel Core i7-3537U CPU @ 2.00GHz ‖ RAM 3840 MiB ‖ ASUS K56CB
4 Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
5 wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01) ⋮ eth0: Realtek RTL8111/8168 PCI Express Gigabit Ethernet controller [10ec:8168] (rev 0a)
clepto
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4102
Εγγραφή: 07 Ιαν 2010, 16:27
Τοποθεσία: Πάτρα
Launchpad: christriant
IRC: Clepto
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό lepidas » 24 Νοέμ 2012, 19:02

αρχικα δεν ηξερα τιποτα για το ιδεολογικο κοματι, απλα ηθελα κατι διαφορετικο. Το εγκατεστησα και με κερδισε απο την πρωτη στιγμη, η ταχυτητα που ανοιγαν ολα και που μπορουσα να εχω πενηντα ανοικτες εφαρμογες χωρις να γυρναει ο δισκος του δεικτη ποντικιού. Σιγα σιγα ανακαλυψα οτι υπαρχει και μια τεραστια ιδεολογια μαζι με το linux.
Μπορω να πω οτι αυτη η ιδεολογια εχει επηρεασει ολη μου τη ζωη κατα το δυνατο.
Άβαταρ μέλους
lepidas
superbTUX
superbTUX
 
Δημοσιεύσεις: 3326
Εγγραφή: 11 Μάιος 2011, 11:10
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό evolgen » 24 Νοέμ 2012, 19:07

Σχεδόν 100% για τον ιδεολογικό λόγο. Θα μπορούσα να πω πολλά επ' αυτού, αλλά δε θα μπορούσα να αγγίξω τη λακωνικότητα και σαφήνεια των 4ων ελευθεριών της άδειας GPL:

έγραψε:Η άδεια GPL, που δημιουργήθηκε για τα προγράμματα που έγραφε το Gnu Project, δίνει στους κατόχους ενός προγράμματος τα ακόλουθα τέσσερα δικαιώματα, που στην κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού είναι γνωστά και ως Τέσσερις Ελευθερίες:

να τρέξουν ένα πρόγραμμα για οποιοδήποτε λόγο.

να μελετήσουν τη λειτουργία ενός προγράμματος και να το τροποποιήσουν

να διανείμουν αντίγραφα του προγράμματος έτσι ώστε να βοηθήσουν τον πλησίον

να βελτιώσουν το πρόγραμμα και να προσφέρουν τις βελτιώσεις στο κοινό, έτσι ώστε να ωφεληθεί ολόκληρη η κοινότητα
http://el.wikipedia.org/wiki/Γενική_Άδεια_Δημόσιας_Χρήσης_GNU
Το να μειώνεις ένα έργο ελεύθερου λογισμικού, επειδή θεωρείς το δικό σου καλύτερο,
είναι απαράδεκτη συμπεριφορά και δε συμβαδίζει με τις αρχές του ελεύθερου λογισμικού.

Γνώσεις Linux: Μέτριο++ ┃ Προγραμματισμός: Perl, R, Python, SQL, C, Common Lisp, BashΑγγλικά: Άριστα

1. Ubuntu 14.04 trusty
2. Intel Core i7-3520M CPU @ 2.90GHz ‖ RAM 7892 MiB
3. Intel 3rd Gen Core processor Graphics Controller [8086:0166] {i915}
4. eth0: Broadcom NetXtreme BCM57765 Gigabit Ethernet PCIe [14e4:16b4] (rev 10) ⋮ eth1: Broadcom BCM4331 802.11a/b/g/n [14e4:4331] (rev 02)
Άβαταρ μέλους
evolgen
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1031
Εγγραφή: 28 Ιούλ 2010, 14:22
Τοποθεσία: UK
IRC: bioevolgenec
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό fkol k4 » 24 Νοέμ 2012, 19:11

Περιέργεια, καθαρή περιέργεια!
Ήθελα να δω τι είναι, απλά.
Γνώσεις: Linux: ★★★☆☆ Προγραμματισμός: ★☆☆☆☆ Αγγλικά: ★★★★★
Η υπογραφή μου
Οδηγίες για αρχάριους στο Ubuntu (12.04 LTS)Οδηγοί του forum
Άβαταρ μέλους
fkol k4
antiwinTUX
antiwinTUX
 
Δημοσιεύσεις: 4829
Εγγραφή: 28 Φεβ 2011, 22:56
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: fkol-k4
IRC: fkol_k4
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό M.Jackson » 24 Νοέμ 2012, 19:12

Και τα 3. Βασικά οικονομικό δεν μπορώ να πω μιας και πιστεύω πως πολλοί αγοράζαμε και από τους πωλητές κάποιες φορές πειρατικά προγράμματα ή φίλοι μας έδιναν προγράμματα σε φλασάκια. Αυτό όμως δεν μου άρεσε να είμαι πειρατής, προτίμησα την δωρεάν λύση η οποία στο τέλος με έφερε ακόμα πιο κοντά για τον ιδεολογικό σκοπό.

Σήμερα όμως γνωρίζοντας τις δυσκολίες του προγραμματιστή θα προτιμούσα να αγόραζα τα προγράμματα είτε κλειστού είτε ανοικτού κωδικά, όπως άρχισα να κάνω με το Google Play, αγοράζω τα παιχνίδια και τα προγράμματα παρά να βρίσκω πειρατικά όπως κάνουν κάποια άτομα, βάζοντας έτσι σε κίνδυνο την συσκευή μου.
Άβαταρ μέλους
M.Jackson
daemonTUX
daemonTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1053
Εγγραφή: 28 Μάιος 2010, 19:06
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό Learner » 24 Νοέμ 2012, 19:23

Να πω την αλήθεια ; Ψήφισα "Η ανάγκη για κάτι διαφορετικό" . Αυτό ήταν που με έφερε στον κόσμο του ΕΛ/ΛΑΚ και φυσικά μέσω του Ubuntu.
Τι με έκανε να μείνω στο κόσμο του ΕΛ/ΛΑΚ ; Η κοινότητα , εδώ.
Το έχω πει και θα συνεχίσω να το λέω πως το Ubuntu είναι η πόρτα για έναν νεοεισερχόμενο στο ΕΛ/ΛΑΚ.
About Me
NickTux@GitHub

Spoiler: show
1. Ubuntu 18.04 LTS
2. Intel Core i3 CPU M 380 2.53GHz ‖ RAM 6GB ‖ Acer Aspire 5733
3. Intel Integrated Graphics [8086:0046] {i915}
4. wlan0: Atheros Inc. AR9485 Wireless Network Adapter [168c:0032] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
Learner
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 9766
Εγγραφή: 08 Νοέμ 2010, 21:24
Τοποθεσία: Αθήνα
Launchpad: nicktux
IRC: NickTux
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό vasko » 24 Νοέμ 2012, 19:37

lepidas έγραψε:αρχικα δεν ηξερα τιποτα για το ιδεολογικο κοματι, απλα ηθελα κατι διαφορετικο. Το εγκατεστησα και με κερδισε απο την πρωτη στιγμη, η ταχυτητα που ανοιγαν ολα και που μπορουσα να εχω πενηντα ανοικτες εφαρμογες χωρις να γυρναει ο δισκος του δεικτη ποντικιού. Σιγα σιγα ανακαλυψα οτι υπαρχει και μια τεραστια ιδεολογια μαζι με το linux.
Μπορω να πω οτι αυτη η ιδεολογια εχει επηρεασει ολη μου τη ζωη κατα το δυνατο.


δεν θα μπορούσα να τα πω καλύτερα
τα παραπάνω ισχύουν και για εμένα
L1
Spoiler: show
2 Ubuntu 14.04
3 Intel Core i3 CPU M 330 2.13GHz ‖ RAM 3823 MiB ‖ Dell Inc. Inspiron 1564
4 Intel Integrated Graphics [8086:0046] {i915}
5 eth0: Realtek RTL8101E/RTL8102E PCI Express Fast Ethernet controller [10ec:8136] (rev 02) ⋮ eth2: Broadcom BCM4312 802.11b/g LP-PHY [14e4:4315] (rev 01)


L2
Spoiler: show
Ubuntu 12.04
3 Intel Atom CPU N450 1.66GHz ‖ RAM 2003 MiB ‖ Acer AO532h
4 Intel N10 Family Integrated Graphics Controller [8086:a011] {i915}
5 eth0: Atheros Inc. AR8132 Fast Ethernet [1969:1062] (rev c0) ⋮ wlan0: Atheros Inc. AR9285 Wireless Network Adapter (PCI-Express) [168c:002b] (rev 01)
Άβαταρ μέλους
vasko
punkTUX
punkTUX
 
Δημοσιεύσεις: 166
Εγγραφή: 12 Μάιος 2011, 12:01
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό ubuderix » 24 Νοέμ 2012, 19:56

evolgen έγραψε:Σχεδόν 100% για τον ιδεολογικό λόγο. Θα μπορούσα να πω πολλά επ' αυτού, αλλά δε θα μπορούσα να αγγίξω τη λακωνικότητα και σαφήνεια των 4ων ελευθεριών της άδειας GPL:

έγραψε:Η άδεια GPL, που δημιουργήθηκε για τα προγράμματα που έγραφε το Gnu Project, δίνει στους κατόχους ενός προγράμματος τα ακόλουθα τέσσερα δικαιώματα, που στην κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού είναι γνωστά και ως Τέσσερις Ελευθερίες:

να τρέξουν ένα πρόγραμμα για οποιοδήποτε λόγο.

να μελετήσουν τη λειτουργία ενός προγράμματος και να το τροποποιήσουν

να διανείμουν αντίγραφα του προγράμματος έτσι ώστε να βοηθήσουν τον πλησίον

<span>να βελτιώσουν το πρόγραμμα και να προσφέρουν τις βελτιώσεις στο κοινό, έτσι ώστε να ωφεληθεί ολόκληρη η κοινότητα
[url=<a href="http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%86%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%82_%CE%A7%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B7%CF%82_GNU]http://el.wikipedia.org/wiki/Γενική_Άδεια_Δημόσιας_Χρήσης_GNU[/url]" class="smarterwiki-linkify">http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%93%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%86%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%82_%CE%A7%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B7%CF%82_GNU]http://el.wikipedia.org/wiki/Γενική_Άδεια_Δημόσιας_Χρήσης_GNU[/url]</a></span>


Δεν θα μπορουσε να γραφτει πιο τεκμηριωμενα περι ιδεολογιας.
Συμφωνω απολυτα
1 Γνώσεις Linux: Προσπαθώ ┃ Προγραμματισμού: Καθόλου ┃ Αγγλικών: Μέτρια
2 Ubuntu 12.04 precise 3.7.0-030700-generic 64bit (el_GR.UTF-8, Unity ubuntu), Ubuntu 3.5.0-25-generic, Ubuntu 3.5.0-24-generic
3 Intel Pentium CPU G630 @ 2.70GHz ‖ RAM 3678 MiB ‖ ASRock H61M-S
4 Intel 2nd Generation Core Processor Family Integrated Graphics Controller [8086:0102] {i915}
5 wlan0: 0846:4260 NetGear WG111v3 54 Mbps Wireless [realtek RTL8187B] ⋮ eth0: Atheros Inc. AR8152 v2.0 Fast Ethernet [1969:2062] (rev c1)
http://imagebin.ubuntu-gr.org/files/1372175733.png
Άβαταρ μέλους
ubuderix
Συντονιστής
Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1668
Εγγραφή: 11 Μάιος 2008, 12:07
Τοποθεσία: Πειραιάς
Launchpad: ubuderix
IRC: ubuderix
Εκτύπωση

Re: Ποιός ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο ελέυθερο λογισμικό

Δημοσίευσηαπό Ilias95 » 24 Νοέμ 2012, 20:23

Εύκολα μπορεί η ερώτηση να πάρει τη μορφή «Ποιος ήταν ο λόγος που στραφήκατε στο Linux;», γιατί κατά κανόνα αν έχεις Windows χρησιμοποιείς κλειστό λογισμικό ενώ αν έχεις κάποιο ανοικτό λειτουργικό χρησιμοποιείς και αντίστοιχες εφαρμογές (στην πλειοψηφία τουλάχιστον).

Προσωπικά ήρθα γιατί δεν με ικανοποιούσε καθόλου αυτό που είχα.
Μου την έσπαγε που κολλούσε συνέχεια χωρίς να υπάρχει προφανής λόγος, άπειρα bugs, ιοί, format κτλ...
Δεν ήθελα κάτι διαφορετικό. Ήθελα κάτι καλύτερο!
Ilias95
saintTUX
saintTUX
 
Δημοσιεύσεις: 1548
Εγγραφή: 29 Απρ 2011, 23:26
Εκτύπωση

Επόμενο

Επιστροφή στο Περί ανέμων